نظم دهنده چیست و چگونه به ما کمک میکند؟

نظم دهنده چیست و چگونه به ما کمک میکند؟

 

نظم دهنده ها مدتی است که در رسانه‌های اجتماعی ترند شده‌اند و دلیل خوبی هم دارند. آنها به طرزعجیبی همه کاره هستند و در اشکال و اندازه‌های مختلف در بازار موجود هستند تا سازماندهی و نظم دهی وسایل را برای شما آسان‌تر کنند. همین‌طور از به هم‌ریختگی جلوگیری کرده و همین موضوع باعث می‌شود تا از دویدن شما هنگام جا گذاشتن یک وسیله جلوگیری کنند. زیرا همه‌چیز مرتب است و به محض رسیدن به محل مورد‌نظر آن را پیدا می‌کنید. چه چیزی از این بهتر:)

وقتی مهمانان، کشوی خانه شما را باز می‌کنند احساس خجالت نکنید. نظم‌ دهنده‌ها برای پیداکردن چیزهای کوچکی که به‌راحتی فراموش می‌شوند عالی هستند. از لوازم آشپزخانه و اداری گرفته تا جوراب و دیگر وسایل ریز و درشت. با نظم دهنده ها حس قدرت را بار دیگر حس خواهید کرد و دوباره امکان کنترل کشوهایتان را بدست می‌گیرید.

اگر به‌طورکلی و خلاصه بخواهیم نظم‌ دهنده‌ها را برای شما تعریف کنیم یعنی:

«سازمان‌دهی و ایجاد فضا، برای رسیدن به نظم مطلق»

نظم دهنده نظم دهنده چیست و چگونه به ما کمک میکند؟

بهترین نظم دهنده کشوهای اتاق خواب و کمد

نظم‌ دهنده‌ها در هر فضایی به ۲ گروه کلی، فضای باز و بسته تقسیم‌بندی می‌شوند. فضای بسته شامل کشوهای کوچک و بزرگ و فضاهای باز شامل کمد، انباری و طبقات هستند. بازکردن کشو می‌تواند؛ مانند راه‌رفتن از سوراخ خرگوش، پر از چالش و ناهماهنگ باشد و آشفتگی ذهنی دقیقاً زمانی که به دنبالش نیستیم بر ما حاکم می‌شود.

نظم‌ دهنده یا جداکننده‌های کشوی اتاق‌خواب می‌توانند به هرج‌ومرج پایان دهد، با خرید ارگانایزر ایکیا مدل SKATTÅN  می توانید به راحتی برس، کش مو یا هر وسیله دیگری که میزتوالت شما را به‌هم‌ریخته نشان می‌دهد نظم دهید. بنابراین یک نظم‌دهنده کارآمد به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر آماده شوید و از فضای ذخیره‌سازی اتاق خوابتان بهترین استفاده را ببرید. به علاوه، چه کسی یک اتاق خواب مرتب نمی‌خواهد؟

ارگانایزر ها در اتاق‌خواب به‌خوبی عمل می‌کنند؛ زیرا جدا از تمام کاربردی که نظم دهنده ها به شما می‌دهند به شما در نگهداری لباس‌های حساس و ابریشمی کمک شایانی می‌کنند. قطعا در هر اتاقی یکسری لباس‌ها دارای جنس لطیف هستند که هرچقدر هم آن‌ها را خوب تا کنید بازهم سر می‌خورند و نا مرتب می‌شوند. با خرید ارگانایزر ایکیا مدل PÄRKLA می‌توانید به‌راحتی از آسیب لباس‌ها و نامرتب‌شدن کشو یا کمد لباس‌های خود جلوگیری کنید.

در واقع خرید نظم‌ دهنده، یک سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت برای وسایل شما محسوب می‌شود.

جالب است بدانید که گروه بنیان‌گذار اصل سازماندهی، کتابچه راهنمای «سازمان‌دهی: راه آسان برای نظم بخشیدن به زندگی‌تان» در سال ۱۹۷۸، را نوشتند. آنها می‌گویند: “ما نمی‌دانستیم چه تعداد از مردم واقعاً در مقابله با بی‌نظمی احساس ناراحتی می‌کنند.” اما برای برخی، عملبه نظم درآوردنکار دلچسبی است.» 

ارگانایزر-پلاستیکی-ایکیا

نظم دهنده های فضای باز

نظم‌ دهنده‌های فضای باز، همان‌طور که از اسمشان مشخص است نیازمند درپوش هستند تا از محتویات داخل خود محافظت کنند. البته که این مدل نظم‌ دهنده‌ها بدون درب نیز عرضه می‌شوند و بدون آسیب رساندن به کشوهای شما طراحی شده‌اند تا برای نصب به هیچ ابزاری نیاز نداشته باشند و به‌راحتی بتوانید به کمدی دیگر انتقال دهید. با خرید با خرید جعبه نظم دهنده ایکیا مدل KUGGIS از شر هرچیز وسایل ریز و درشت که باعث بی‌نظمی می‌شوند خلاص شوید. آنها برای نصب نیاز به هیچ ابزاری ندارند و از پلاستیک با ظاهر سفید تمیز ساخته شده‌اند.

ارگانایزر-پلاستیکی-ایکیا

 

۵ دلیل که باعث میشود شما از نظم دهنده استفاده کنید

  1. هر بار که چیزی را از کشو بیرون می‌آورید، به چیزهای دیگری آسیب نمی‌زنید و هر وسیله جای خود را دارد و فضایی برای نگه‌داری وسایل اضافی نمی‌ماند.
  2. نیاز نیست که هر سه ماه یک‌بار کشوها را خالی کنید تا وسایلتان را پیدا نمایید. زیرا از قبل با خرید یک ارگانایزر از شلوغی جلوگیری کرده‌اید.
  3. دیگر نیاز به کشو های زیاد ندارید و هر بار، با باز و بسته کردن تعداد زیادی کشو برای پیداکردن وسایل خود، به کشو آسیب وارد نمی‌کنید. در نتیجه طول عمر کشو را نیز بالا خواهید برد.
  4. به‌صورت کلی نظم، کلمه‌ای کلیدی است و همین کلید، اساس اصلی آرامش در زندگی شماست.
  5. با انتخاب نظم‌ دهنده‌های رنگی مخصوص کودکان، هماهنگی و آرامش را از کودکی به آنها آموزش می‌دهید.

انواع نظم دهنده بر اساس جنس

نظم‌ دهنده‌ها جزو آن دسته وسایلی هستند که از هر جنسی ساخته و تولید می‌شوند. از ساخته‌های دستی و کوچک خانگی گرفته تا مقیاس‌های بزرگ و صنعتی. اما معروف‌ترین و پرکاربردترین ارگانایزرها پلاستیکی هستند؛ زیرا هم از مواد بازیافتی تولید می‌شوند تا به محیط‌زیست کمک کرده باشیم، هم قابل شست‌وشو هستند هم بسیار بادوام و قوی هستند.

جعبه 5 عددی ایکیا GODMORGON جعبه نظم دهنده ایکیا KUGGIS جا قاشقی ایکیا SMACKER ارگانایزر ایکیا SKATTÅN ارگانایزر پلاستیکی ایکیا NOJIG

خرید اینترنتی نظم دهنده ایکیا

همان‌طور که می‌دانید ایکیا یکی از ابر شرکت‌های لوازم خانه و آشپزخانه می‌باشد و در بخش نظم‌ دهنده یا همان ارگانایزرها حرف اول را می‌زند و دارای تنوع بسیار بالایی است. مثلاً می‌توانید با استفاده از نظم‌ دهنده ایکیا، درب ماهیتابه‌ها را در یک طرف تقسیم‌کننده و ماهیتابه‌ها را در طرف دیگر صاف و عمودی نگه دارید، یا از آن برای جدا نگه‌داشتن سینی‌ ها که بسیار ناامن هستند استفاده کنید. 
در کل شما می‌توانید خیلی ساده انواع نظم‌دهنده‌های ایکیا را در فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت مقایسه و خریداری کنید.

 

 

میزان رضایت از این مطلب

87 %

توسط 02 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    همتا

    نظم دهنده ایکیا

    نظم دهنده ها واقعا همین طور که نوشتید برای هر خونه ایی لازم هستند مخصوصا اگر کودک داخل خونه دارید بسیار ضروریه کاملا به زندگی نظم میده من تمام وسایل دخترم رو داخل باکس هاس نظم دهنده میزارم جوری که کاملا عادت کردم و جلوتر از من وسایل شو جمع میکنه و داخل باکس میزاره
    یجوری دارم به کمک همین نظم دهنده ها به دخترم نظم و نظافت و یاد میدم.

    2 آبان 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    المیرا

    نظم دهنده

    بنظرم وقتی با نظم دهنده آشنا میشی دیگه نمیتونی بیخیالش بشی، من خانه دارم و همه خانوم ها خانه دار و البته مادر با مشکلات ریخت و پاش وسیله و لباس های بچه ها آشنا هستن میدونن که جمع کردن وسایل چقدر میتونه وقت‌گیر باشه. نظم دهنده ها که من تازه اسم شو یادت گرفتم و قبلاً کیسه زیپ دار بهش میگفتم خیلی خیلی میتونه به نظم خونه کمک کنه
    ممنونم از تیم نویسنده شما که به جا افتادن فرهنگ استفاده از نظم دهنده جعبه یا پارچه ایی کمک میکنند.

    27 مهر 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    شادی

    خیلی سال پیش مادر و مادر بزرگ هامون از بقچه برای نظم دادن به کمد هاشون استفاده میکردن خیلی هم بنظرم ایده جالب و قشنگی بوده پارچه های گل گلی و با رنگ های خیلی قشنگ پر رنگ من که همیشه عاشق اش بودم حالا امروزه بگ ها زیپ دار و کیسه کلی وسیله دیگه جای اون بقچه ها و صندوق چه های زیبا رو گرفته
    در هر صورت این نظم دهنده هام هم خیلی تنوع زیبایی دارن و کارامد ان
    همه معمولاً یه مدل از این نظم دهنده هارو دارن خونه یه نظم دهنده لباس داره ایکیا خیلی خوبه برای جمع کردن لباس زمستونی ها
    ممنون از مقاله خوبتون باعث شد کلی حس قشنگ بگیرم 🙏🏻❤️

    25 مهر 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب