۳ ایده ساده برای تزیین شمع سفره هفت سین ۱۴۰۳

۳ ایده ساده برای تزیین شمع سفره هفت سین

حال خوش اسفندماه، درست مثل صدای زنگ آخر در آخرین روز مدرسه، مثل قدم‌زدن در بازار شلوغ و پر سروصدای شب عید، همان قدر شیرین و دوست‌داشتنی است. اسفند که از راه می‌رسد ولوله‌ای در جان شهر می‌افتد و هرکس می‌خواهد به بهترین نحو ممکن، خودش را برای روبوسی با بهار آماده کند.

سنت دیرینه ایرانیان هم در پهن کردن سفره‌ای آراسته با هفت‌سین پر از خیروبرکت، آیین زیبایی است که سال‌های سال دست‌به‌دست و سینه‌به‌سینه نقل شده و هر کس، سعی کرده است تا با زیبا چیدن این هفت سین اساطیری، آن را در قاب دل و تصویر بگنجاند.

شمع سفره هفت سین گرچه یکی از سین‌های این سنت به شمار نمی‌آید؛ اما نمادی از روشنی و گرمای وجود اعضای خانواده است. به همین خاطر هم برخی از افراد در خرید شمع سفره هفت سین، سعی می‌کنند تا شمعی را انتخاب کنند که رنگ و شکل آن، شادی و حس خوب را منتقل کند تا به‌این‌ترتیب به استقبال سال جدید بروند.

هفت سین نماد چیست ۱۴۰۳

به همین دلیل شمع سفره هفت سین یکی از ملزومات سفره هفت سین است و برای آنکه بتوان با سفره رنگارنگ و زیبا در ابتدایی‌ترین روز‌های سال جدید، میزبان و پذیرای دوستان و آشنایان بود، نکات خلاقانه‌ای در نحوه چینش آن وجود دارد.

اما شمع سفره هفت سین علاوه بر آنکه نیاز به تزیین و زیباسازی دارد به جاشمعی هم نیاز دارد تا تمام تلاش‌های شما در جهت داشتن یک شمع سفره هفت سین خلاقانه به بار نشسته، تا شمع در بستری به نام جاشمعی، درخششی بیشتر از قبل داشته باشند.

در ابتدای این مقاله، بهتر است با معرفی انواع شمع، تعدادی شمع و جاشمعی مناسب به شما معرفی کنیم تا شاید در انتخاب شمع سفره هفت سین به شما کمکی کرده باشیم. در معرفی انواع شمع، توجه به این نکته ضروری است که قیمت انواع شمع تزیینی، باتوجه‌به کیفیت مواد استفاده شده در انواع شمع متفاوت است.

در بازار انواع شمع شامل شمع عطری و تزئینی، شمع ستونی، شمع قلمی، شمع نذری، شمع وارمر، شمع شناور و شمع مایع به وفور یافت می‌شود که هرکدام برای کاربرد مختلفی تهیه و تولید می‌شوند. برای آنکه شمع سفره هفت سین شما، رنگ و جلای بیشتری به سفره‌تان بدهد، بهتر است در انتخاب شکل انواع شمع دقت کنید.

پس از معرفی انواع شمع که نکته‌ای مهم در خرید شمع سفره هفت سین به شمار می‌رود؛ بهتر است، ‌ایده‌های ساده و درعین‌حال خلاقانه ما را در تزیین شمع سفره هفت سین بخوانید تا برای داشتن سفره هفت سینی خاص و متفاوت آماده شوید.

هفت سین لاکچری ۱۴۰۳

استفاده از جاشمعی

با معرفی انواع شمع و کاربرد آن‌ها دیگر به‌راحتی می‌توانید، جاشمعی مورد مصرف با هرکدام از انواع شمع را تهیه و از آن برای تزیین شمع سفره هفت سین بهره ببرید. در این قسمت از مقاله، ما سه ایده برای تزیین شمع سفره هفت سین را با شما در میان می‌گذاریم که بسته به سلیقه و به‌دلخواه می‌توانید هرکدام از این ‌ایده‌ها را عملی کنید.

عکس سفره هفت سین در خانه ۱۴۰۳ ظروف هفت سین ۱۴۰۳

جاشمعی زیبا با پوست تخم‌مرغ

از پوست تخم‌مرغ می‌توان استفاده‌های زیادی کرد که یکی از آن‌ها قراردادن شمع در پوست تخم‌مرغ رنگ شده است. برای این کار لازم است مقدار موردنیاز از پارافین را گرم کرده و به پارافین مایع شده، تبدیل کنید. حواستان باشد که پارافین را به‌صورت مستقیم روی شعله گاز قرار ندهید.

از بخار کتری به روش بن ماری و یا یک ظرف که درون آن آب جوش است؛ استفاده کنید. مواد داخل تخم‌مرغ را تخلیه کرده و آن را بر روی جاتخم‌مرغی و یا یک‌پایه قرار دهید. سپس به کمک یک مداد، فتیله شمع را در وسط پوست تخم‌مرغ نگه دارید و بعد پارافین را به‌آرامی درون تخم‌مرغ بریزید. بعد از آنکه پارافین شمع دوباره سفت شد، می‌توانید تخم‌مرغ‌ها را رنگ کنید.

استفاده از پارچه در تزیین شمع سفره هفت سین

برخی از افراد با دیدن قیمت انواع شمع تزیینی، این تصمیم را می‌گیرند که هزینه عمده برای تزیین شمع سفره هفت سین را به خرید انواع شمع اختصاص دهند و جاشمعی را با سلیقه خودشان تزیین کنند. یکی دیگر از کار‌هایی که می‌توان برای تزیین انواع شمع انجام داد؛ استفاده از یک ظرف شیشه‌ای و تزیین آن با پارچه و حتی آستین لباس‌هایی است که دیگر مستعمل شده و قابل استفاده نیستند.

هفت سین ۱۴۰۳
هفت سین جدید ۱۴۰۳

این کار با استفاده از پارچه و یا کلاژ کردن پارچه‌ها امکان‌پذیر است. به این صورت که قسمت‌هایی از پارچه که می‌خواهید روی ظرف شیشه‌ای استفاده کنید را بریده و سپس آن را با چسب به شیشه بچسبانید. همچنین می‌توان، آستین لباس قدیمی را از ظرف شیشه‌ای، عبور داده و انتهای آن را در زیر ظرف شیشه‌ای بدوزید. گاهی هم پس از چسباندن پارچه به جاشمعی و چیدن دادن دلخواه، می‌توانید اسپری رنگی به رنگ دلخواه، روی جاشمعی بپاشید.

استفاده از گل مصنوعی

یکی دیگر از روش‌های تزیین انواع شمع، استفاده از دسته گل مصنوعی رز ایکیا SMYCKA در کنار جاشمعی و یا قراردادن آن در جاشمعی به‌عنوان تزیین سفره هفت‌سین به شمار می‌رود. اما می‌توان از گل‌های مصنوعی به‌عنوان جاشمعی نیز استفاده کرد. ساقه گل‌های مصنوعی را به طور کامل قطع کنید. به نحوی که روی یک سطح صاف قرار گرفته و تعادل و ‌ایستائی داشته باشد. گل‌ها را به‌صورت وارونه و برعکس داخل قوطی رنگ مورد نظر فروکنید و به‌این‌ترتیب گل‌ها، رنگ‌آمیزی نیز می‌شوند. سپس درون هر گل یکی از انواع شمع را که حتماً درون یک قالب فلزی باشند، قرار داده و از این گل‌های زیبا به‌عنوان یک جاشمعی تزیین شده استفاده کنید.

هفت سین اصلی ۱۴۰۳

خرید اینترنتی دسته گل مصنوعی رز ایکیا SMYCKA

دسته گل مصنوعی رز ایکیا SMYCKA از پلی‌استر و ساقه این گل از جنس استیل ساخته شده است. پلی‌استر در گلبرگ‌ها و برگ‌های سبز این محصول به کار رفته است. ساقه استیل روکش‌دار این دسته گل، باعث می‌شود دسته گل مصنوعی رز ایکیا SMYCKA صاف باقی بماند. در پایین دسته گل مصنوعی رز ایکیا SMYCKA یک نوار پلاستیکی قرار دارد که شاخه‌ها را جمع می‌کند و به‌صورت متمرکز نگه می‌دارد.

دسته گل مصنوعی رز ایکیا SMYCKA

 

خرید اینترنتی شمع و جاشمعی ایکیا

آنچه لازم است بدانید، این نکته است که قیمت انواع شمع تزیینی بسته به جنس و کیفیت متفاوت است؛ اما اگر از برند‌های متفرقه، اقدام به خرید انواع شمع کنید، ممکن است، کیفیت کافی را نداشته و به‌جای آنکه به زیبایی سفره هفت سین شما کمک کند، با بوی ناخوش و پارافین نامرغوب، شیرینی لحظات سال نو را به کامتان تلخ کنند.

بهتر است پیش از خرید با استفاده از این مقاله و معرفی انواع شمع، در ابتدا انواع شمع را بررسی و سپس انتخاب کنید. در ادامه فرایند خرید، با مقایسه قیمت انواع شمع تزیینی، شمع سفره هفت سین خود را انتخاب کنید. برای‌آنکه خیالتان از بابت کیفیت و اصالت شمع راحت باشد، می‌توانید شمع برند ایکیا را خریداری کنید. برند ایکیا سال‌های زیادی است که در تهیه لوازم خانه و آشپزخانه فعالیت می‌کند و رضایت خریداران برایش حائز اهمیت است.

شرکت ایکیا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانه و لوازم آشپزخانه، دارای مدل‌های متنوعی از شمع و انواع جاشمعی است. شمع و جاشمعی ایکیا، محصولاتی باکیفیت و با تنوع بالا هستند که انواع مختلف این محصول را می‌توانید در فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه راه‌راه مارکت ببینید و خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت در کوتاه‌ترین زمان، اقلام خریداری شده را در دورترین شهرهای ایران به دستتان می‌رساند و تضمین می‌کند تا کالای اصل با بهترین کیفیت را به شما عرضه می‌کند.


نوشته‌های اخیر

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “۳ ایده ساده برای تزیین شمع سفره هفت سین ۱۴۰۳” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب