۵ عنصر اصلی در چیدمان میز غذاخوری چیست؟

۵ عنصر اصلی در چیدمان میز غذاخوری چیست؟

اصول چیدمان ظروف غذاخوری جزئی ضروری از آداب غذاخوردن بر روی میز غذاخوری است و به چند دلیل مهم است. سفره‌آرایی جذابیت بصری را افزایش می‌دهد و فضایی دلپذیر برای مهمانان ایجاد می‌کند. میزی با چیدمان خوب نه‌تنها نشان‌دهنده سلیقه و سبک پذیرایی میزبان است، بلکه باعث می‌شود مهمانان احساس خاص و ارزشمندی پیدا کنند. اولاً استفاده از ظروف غذاخوری هماهنگ و ست مانند ظروف، سرویس کارد و چنگال و لیوان‌های همسان، نیز به‌ظاهر کلی ظرافت و زیبایی می‌بخشد.

ثانیاً، چیدمان مناسب ظروف غذاخوری نیز یک هدف کاربردی دارد. هر یک از ظروف به ترتیب خاصی قرار می‌گیرد تا علاوه بر زیبایی میز تجربه یک غذای لذیذ را در کنار خانواده و دوستانتان، برایتان میسر کند. به‌عنوان‌مثال، قراردادن انواع کارد و چنگال طوری طراحی شده است که میهمانان به‌راحتی به ظروف مناسب برای هر غذا دسترسی پیدا کنند. به همین ترتیب، قراردادن لیوان‌ها در جای مناسب نیز برای جلوگیری از سردرگمی و ریختن نوشیدنی مهم و حائز اهمیت است.

گرانترین سرویس قاشق چنگال

اصول چیدمان میز غذاخوری

در نهایت، چیدمان ظروف یک سنت فرهنگی مهم است که در طول نسل‌ها انتقال‌یافته است. این راهی است برای نشان‌دادن احترام به غذایی که سرو می‌شود و افرادی که غذا را با این ابزار میل می‌کنند. چیدمان ظروف سفره همچنین هنجارهای فرهنگی و اجتماعی یک جامعه خاص را منعکس می‌کند و بنابراین یکی از جنبه‌های مهم هویت فرهنگی است. به‌طورکلی، چیدمان ظروف غذاخوری جزء ضروری آداب غذاخوری است که نه‌تنها جذابیت بصری میز را افزایش می‌دهد، بلکه غذاخوردن را نیز دلنشین‌تر و راحت‌تر می‌کند و درعین‌حال منعکس‌کننده سنت‌ها و هنجارهای فرهنگی متفاوت است.

در ادامه به معرفی ۵ مورد از لوازم اصلی در چیدمان میز می‌پردازیم:

چیدمان میز ناهارخوری 4 نفره چیدمان میز ناهار خوری در پذیرایی

نحوه قرارگیری چاقو در چیدمان میز غذاخوری

در سرویس‌های قاشق و چنگال، چاقو از عناصر ضروری چیدمان میزناهارخوری است و برای برش و تهیه غذا استفاده می‌شود. هنگام قراردادن سرویس قاشق و چنگال 24 پارچه ایکیا FORNUFT روی میز، مهم است که چاقو را طوری قرار دهید که تیغه آن به سمت داخل و به سمت صفحه باشد. این کار به جلوگیری از هرگونه بریدگی یا جراحت کمک می‌کند و همچنین برداشتن چاقو را برای مهمان آسان‌تر می‌کند. چاقو را باید در سمت راست بشقاب طوری قرارداد که تیغه آن به سمت مرکز بشقاب باشد. این قرارگیری باعث می‌شود مهمان به‌راحتی با دست راست خود، چاقو برای استفاده بردارد و اطمینان حاصل کند که تیغه در مسیر هیچ وسیله دیگری روی میز قرار نمی‌گیرد.

چیدمان میز پذیرایی
چیدمان میز ناهار خوری و مبلمان چیدمان میز غذاخوری رسمی

خرید اینترنتی سرویس قاشق و چنگال 24 پارچه ایکیا FORNUFT

سرویس قاشق و چنگال 24 پارچه ایکیا FORNUFT با داشتن دسته‌های صاف، یک طرح مدرن و مینیمال را به شما ارائه می‌کند. جنس و متریال استفاده شده در سرویس قاشق و چنگال 24 پارچه ایکیا FORNUFT، استیل ضدزنگ و رنگ آن نقره‌ای براق است. ظروف استیل ضدزنگ به دلیل براق بودن و شکیل بودنشان، می‌توانند روی میز شام و ناهار شما درخشش خاصی داشته باشند.

سرویس قاشق و چنگال 24 پارچه ایکیا FORNUFT

نحوه قرارگیری چنگال در چیدمان میز غذاخوری

چنگال یکی دیگر از عناصر مهم در چیدمان میزناهارخوری است و برای خوردن غذا از آن استفاده می‌شود. هنگام قراردادن چنگال سرویس قاشق و چنگال 16 پارچه ایکیا UPPHOJD روی میز، باید در سمت چپ صفحه قرار گیرد و شاخک‌ها به سمت بالا باشد. دسته چنگال باید هم سطح دسته چاقو در سمت راست بشقاب قرار گیرد. این مدل قرارگیری باعث می‌شود که مهمان به‌راحتی با دست چپ خود  چنگال را بردارد و اطمینان حاصل کند که شاخک‌ها در مسیر هیچ عنصر دیگری روی میز قرار نمی‌گیرند.

تزیین قاشق چنگال

خرید اینترنتی سرویس قاشق و چنگال 16 پارچه ایکیا UPPHOJD

این محصول با داشتن ۴ قاشق غذاخوری، ۴ چنگال، ۴ کارد و ۴ قاشق‌چای‌خوری، جمعاً ۱۶ وسیله برای غذاخوردن را در اختیار شما قرار می‌دهد. جنس سرویس قاشق و چنگال 16 پارچه ایکیا UPPHOJD استیل ضدزنگ است و دسته‌های آن از جنس پلاستیک پلی‌پروپیلن است.

سرویس قاشق و چنگال 16 پارچه ایکیا UPPHOJD

نحوه قرارگیری قاشق در چیدمان میز غذاخوری

از قاشق برای خوردن سوپ، دسر و سایر غذاهای مایع یا نیمه‌مایع استفاده می‌شود. هنگام قراردادن قاشق روی میز، باید آن را طوری قرار دهید که قسمت مقعر قاشق روبه‌بالا در سمت راست چاقو قرار گیرد. دسته قاشق باید در سمت راست بشقاب، موازی با دسته چاقو و حدود یک اینچ از لبه بشقاب قرار گیرد. این قرارگیری باعث می‌شود که مهمان به‌راحتی با دست راست خود قاشق را بردارد و باعث می‌شود که قاشق در مسیر هیچ عنصر دیگری روی میز قرار نگیرد.

چیدمان میز ناهارخوری سلطنتی اصول چیدمان میز شام

استفاده از زیربشقابی و دستمال سفره در چیدمان میز غذاخوری

زیربشقابی و دستمال به ترتیب برای نگه‌داشتن و قراردادن فنجان و پاک‌کردن دهان استفاده می‌شود. هنگام قراردادن زیربشقابی و انواع دستمال سفره روی میز، زیربشقابی را باید در سمت راست قاشق قرار دهید و دستمال را تاکرده و روی نعلبکی قرار دهید. مثلاً دستمال‌سفره طرح‌دار ایکیا HAJMAL را باید از وسط تا کنید و به‌گونه‌ای قرار دهید که قسمت باز آن رو به بشقاب باشد. این نحوه قراردادن دستمال‌سفره تضمین می‌کند که مهمان به‌راحتی به دستمال‌سفره دسترسی داشته باشد.

چیدمان میز ناهارخوری ساده چیدمان میز غذاخوری برای مهمانی

خرید اینترنتی دستمال سفره طرح دار ایکیا HAJMAL

دستمال سفره طرح دار ایکیا HAJMAL دستمال سفره‌ای به رنگ خردلی با خال‌خال‌هایی به رنگ مشکی، طرحی جذاب را برای ما به ارمغان می‌آورد. هنگام غذاخوردن، ممکن است دست و صورت شما چرب شود، میزبان با قراردادن دستمال سفره طرح دار ایکیا HAJMAL در چیدمان میز غذاخوری، می‌تواند این امکان را برای مهمان فراهم کند که به‌راحتی بتواند دست‌های چربش را پاک کند.

دستمال سفره طرح دار ایکیا HAJMAL

لیوان‌ها را در چیدمان میز غذا خوری فراموش نکنید

انواع لیوان‌های ایکیا برای نگهداری آب، شربت و سایر نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود. هنگام قراردادن لیوان‌ها روی میز، آنها باید در سمت راست بشقاب، بالای چاقو قرار گیرند. لیوان شیشه‌ای ایکیا POKAL باید نزدیک‌ترین نقطه به بشقاب باشد، درحالی‌که لیوان نوشیدنی‌های انرژی‌زا باید در سمت راست لیوان آب قرار گیرد. این قرارگیری دسترسی مهمان به لیوان‌ها را آسان می‌کند و اطمینان می‌دهد که آنها مانعی برای هیچ وسیله دیگری روی میز ایجاد نمی‌کنند.

اهمیت استفاده از ظروف مناسب در چیدمان میز غذاخوری شام

استفاده از ظروف مناسب روی میز شام به چند دلیل مهم است. اول و مهم‌تر از همه، با ارائه ظرف مناسب برای هر نوع غذا، لذت غذاخوردن را افزایش می‌دهد. استفاده از ظروف مناسب می‌تواند ارائه غذا را بهبود بخشد و ظاهر اشتهاآورتری ایجاد کند. به‌عنوان‌مثال، سرو سوپ در یک‌کاسه با لبه پهن می‌تواند خوردن آن را آسان کند، درحالی‌که سرو سالاد در یک ظرف عمیق می‌تواند از ریختن مواد آن جلوگیری کند و مخلوط‌کردن سس را آسان‌تر کند. علاوه بر این، استفاده از ظروف مناسب می‌تواند به حفظ کیفیت غذا نیز کمک کند.

چیدمان میز ناهار خوری لوکس چیدمان میز شام مهمانی

برخی از ظروف برای سرد یا گرم نگه‌داشتن غذا طراحی شده‌اند که می‌تواند از پختن بیش از حد یا فاسدشدن آن جلوگیری کند. به‌عنوان‌مثال، سرو غذای داغ در بشقاب گرم شده می‌تواند آن را برای مدت طولانی‌تری در دمای مناسب نگه دارد، درحالی‌که سرو غذای سرد در بشقاب سرد می‌تواند از گرم ماندن و علاقه غذاخوردن جلوگیری کند.

در نهایت، استفاده از ظروف مناسب روی میز شام از منظر فرهنگی و اجتماعی نیز حائز اهمیت است. فرهنگ‌های مختلف سنت‌ها و آداب‌ورسوم مختلفی رابطه با ظروف غذاخوری دارند و استفاده از ظروف مناسب می‌تواند نشان‌دهنده احترام به این سنت‌ها باشد. علاوه بر این، استفاده از ظروف مناسب بسته به مناسبت‌های مختلف می‌تواند به ایجاد فضای رسمی یا غیررسمی کمک کند. به‌عنوان‌مثال، استفاده از لیوان‌های چینی و کریستالی ظریف می‌تواند فضای شیک‌تر و پیچیده‌تری را برای یک مهمانی شام رسمی ایجاد کند، درحالی‌که استفاده از ظروف معمولی و بشقاب‌های کاغذی می‌تواند فضای آرام‌تر و غیررسمی‌تری را برای باربیکیو در حیاط‌خلوت با میز و صندلی ایکیا ایجاد کند.

خرید اینترنتی لوازم خانه و آشپزخانه ایکیا

در این مقاله ما دررابطه‌با چیدمان میز غذاخوری برایتان مطالبی را بیان کردیم. همچنین محصولاتی از برند معتبر ایکیا نیز برایتان معرفی کردیم. اینک اگر تمایل به داشتن محصولات اورجینال برند ایکیا دارید می‌توانید این محصولات را به فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت سفارش دهید و این محصولات را درب منزل تحویل بگیرید.


نوشته‌های اخیر

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “۵ عنصر اصلی در چیدمان میز غذاخوری چیست؟” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب