معرفی و خرید بانکه حبوبات

خرید بانکه

انتخاب نوع بانکه

با توجه به این که عموماً بانکه‌ها بر روی کابینت‌ها و میزها قرار می‌گیرند و معمولاً قابل‌دیدن هستند، برای خرید بانکه هم باید به‌ظاهر زیبای آن توجه داشت و هم از آنها با توجه به رنگ و جنس و مدلشان، به‌گونه‌ای استفاده کرد که هارمونی محیط را حفظ کنند.

امروزه بانکه‌ها جای خود را در همه منازل باز کرده‌اند به‌گونه‌ای که از آنها بر روی میز آرایش برای نگهداری پنبه استفاده می‌کنند و یا در سرویس بهداشتی و حمام برای لوازم بهداشتی و یا به‌عنوان جاشمعی و نگهداری دکوری‌های تزیینی نیز بکار گرفته می‌شود.

هر کدبانوی باسلیقه‌ای می‌داند که تمیزی و نظم در آشپزخانه، بر روی آرامش خانم خانه نیز تأثیرگذار است. پس بهتر است از بانکه‌های مخصوص برای قراردادن مواد غذایی و ادویه‌ها و چاشنی‌های پرمصرف استفاده کرد. بانکه‌ها یا ظروف بنشن، ظروف درب داری معمولاً پلاستیکی یا شیشه‌ای هستند که کاربردهای متفاوتی از جمله جا حبوباتی، جا قند و شکری، جای چای و دم‌نوش، جا برنجی و یا جا ادویه‌ای دارند. البته بانکه‌های فلزی و چوبی نیز در بازار وجود دارند که طرف‌داران ویژه خود را دارند. بانکه‌هایی با جنس سفالی و استیل ضدزنگ نیز در منازل مختلف دیده می‌شود که البته همان‌طور که گفتیم خرید بانکه و استفاده از انواع بانکه‌ها بستگی به سلیقه و نظر شما دارد.

بانکه چیست

راهنمای خرید انواع بانکه

ماندگاری بانکه

در زمان خرید بانکه‌ در نظر گرفتن بعضی از نکات دارای اهمیت ویژه‌ای است. بانکه‌های شیشه‌ای و استیل از نظر عمر و کیفیت و ماندگاری تقریباً قابل قبول‌تر هستند. چرا که این بانکه‌ها با محتویات داخلی‌شان، ترکیب نمی‌شوند و بر بو و طعم مواد داخل آنها تأثیر چندانی نخواهند گذاشت. نکته مهم دیگر در زمان خرید بانکه، زیبایی ظاهری آنها است که بانکه‌های شیشه‌ای از بانکه‌های پلاستیکی زیباتر و شکیل‌تر هستند. بانکه سه عددی ایکیا KORKEN و بانکه حبوبات ایکیا FORVAR با توجه به این که شیشه‌ای هستند، هم از نظر شکل زیبای ظاهری و هم از نظر قابلیت شستشو، در دسته بهترین بانکه‌ها هستند.

خرید اینترنتی بانکه سه عددی ایکیا KORKEN

جنس این بانکه ایکیا بسیار مرغوب بوده و بوی هیچ‌کدام از مواد غذایی را به خود نمی‌گیرد و برای نگهداری مرباها و ژله‌های خانگی مورد علاقه‌تان، انتخابی عالی محسوب می‌شود.

بانکه سه عددی ایکیا KORKEN

وزن بانکه

هنگام خرید بانکه در نظر گرفتن وزن بانکه از نکات مهمی است که باید به آن توجه داشت. ابعاد و جنس و شکل ظاهری بانکه‌ها با هم متفاوت است؛ ولی معمولاً بانکه‌ها از لحاظ حجم در یک اندازه ساخته می‌شوند. همواره باید توجه داشته باشید که با در نظر گرفتن این مطلب که از بانکه‌ها برای نگهداری مواد غذایی استفاده می‌شود، لذا باید دارای جنسی مرغوب و باکیفیت باشند و همچنین محکم‌شدن درب بانکه‌ها نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که جنس بدنه و درب بانکه باید به‌گونه‌ای باشد که هیچ‌گونه رطوبت و آلودگی و گرد و خاک، به‌آسانی نتواند وارد این بانکه‌ها شود.

اندازه بانکه

نکته دیگری که خوب است در زمان خرید بانکه به آن توجه کنید، اندازه بانکه است. پس بهتر است که برای خرید بانکه به اندازه آن توجه کنید تا به قدر کافی جادار باشد. برای مثال اگر قرار است برای نگهداری لوبیا از آن استفاده شود، بهتر است حداقل گنجایش یک کیلوگرم لوبیا را دارا باشد. بانکه حبوبات ایکیا FORVAR تقریباً گنجایش این حجم از لوبیا را دارد. یا اگر از بانکه‌ای برای ذخیره ماکارونی استفاده می‌کنید، باید ارتفاع بانکه بیشتر باشد. البته در خصوص اندازه بانکه باید به ابعاد آشپزخانه و کابینت‌های خود و محل قرارگیری این ظروف نیز دقت داشته باشید.

خرید بانکه حبوبات پلاستیکی

خرید اینترنتی بانکه حبوبات ایکیا FORVAR

این بانکه قابلیت استفاده برای برخی مواد غذایی که در معرض هوای محیط خشک می‌شوند را دارد که با بسته و محکم شدن درب آن کمکی شایان به حس تازگی و ماندگاری مواد غذایی برای مدت طولانی‌تری می‌کند.

بانکه حبوبات ایکیا مدلFÖRVAR

شکل بانکه

اگر شما از بانکه‌ها در داخل کابینت نگهداری می‌کنید، لازم است به شکل آن‌ها هنگام خرید بانکه نیز توجه کنید. بعضی از بانکه‌ها به شکل مربعی و بعضی از آنها به شکل دایره‌ای (استوانه‌ای) تولید می‌شوند. شکل‌های مربعی و مستطیلی به دلیل اینکه فضای کمتری را اشغال می‌کنند، برای داخل کابینت‌ها گزینه بهتری می‌توانند باشند. دهانه یا درب بانکه‌ها قسمت قابل اهمیت بانکه‌ها هستند، در هنگام خرید بانکه باید حتماً به‌اندازه دهانه بانکه‌ها نیز توجه کنید. هرچقدر دهانه بانکه بزرگ‌تر باشد، قراردادن مواد در داخل آنها و یا خارج‌کردن مواد از آنها ساده‌تر خواهد بود. بانکه حبوبات ایکیا FORVAR و بانکه سه عددی ایکیا KORKEN هر دو دارای دهانه‌ای گشاد هستند که استفاده از آنها را برای هر کدبانویی آسان‌تر می‌کند. بسیاری از بانکه‌هایی که دهانه تنگ‌تری دارند، دارای قاشق‌های مخصوص خودشان هستند که باعث آسان‌تر شدن در استفاده از این ظروف می‌شود. نهایتاً هر نوع بانکه‌ای را که انتخاب کردید بهتر است مابقی بانکه‌ها را نیز با آن ست کنید. یکدست بودن بانکه‌ها در آشپزخانه شما به منظم بودن آشپزخانه‌تان کمک می‌کند.

شست‌وشوی آسان

نکته دیگری که خوب است در زمان خرید بانکه در نظر بگیرید این است که بهتر است بانکه‌ها به راحتی قابل‌ شست‌وشو باشند چرا که به هر ترتیب ممکن است بانکه‌ها پس از استفاده مکرر، دچار آلودگی و کثیفی شوند.

معرفی انواع بانکه‌ها از نظر جنس

بانکه پلاستیکی

عده‌ای از بانوان به دلیل استفاده زیاد بانکه‌ها ترجیح می‌دهند که هنگام خرید بانکه، به سراغ نوع پلاستیکی آن بروند. چون از شکستن و لب پرشدن بانکه‌های شیشه‌ای و سرامیکی بیم دارند. البته بانکه‌های پلاستیکی از مزایای زیادی نیز برخوردار هستند که می‌توان به وزن پایین و سهولت در جابه‌جایی آنها نیز اشاره کرد.

ارزان بودن قیمت بانکه‌های پلاستیکی در مقایسه با خرید بانکه‌های دیگری نیز از مزایای آن‌ها به‌حساب می‌آید؛ لذا اگر شما بودجه زیادی برای تهیه آنها در اختیار ندارید می‌توانید نوع پلاستیکی این محصول را در زمان خرید بانکه انتخاب کنید. در این نوع محصول، معمولاً دربی که بر روی محصول تعبیه شده است نیز از جنس پلاستیک است و به طور چرخشی باز و بسته می‌شود.

بانکه‌های شیشه‌ای

بانکه‌های شیشه‌ای کلاسیک از گذشته تا کنون در بین همه محبوب بوده است. به دلیل این که شما می‌توانید محتویات داخل این ظروف را به‌خوبی مشاهده کنید و خیلی راحت و سریع هرآنچه را که می‌خواهید پیدا کنید. این ویژگی در خصوص سایر جنس‌های بانکه‌ها، وجود ندارد و برای پیداکردن مواد غذایی مورد نظر باید یکی‌یکی درب بانکه‌ها را باز کنید تا هرآنچه را که می‌خواهید در داخل آن بیابید. بانکه حبوبات ایکیا FORVAR نه‌تنها شیشه‌ای است و شما به‌آسانی هر آنچه را که می‌خواهید از بیرون شیشه می‌توانید تشخیص دهید، بلکه با ظاهر خاصی که دارد و از چند جهت به‌صورت اریب بر روی هر سطحی قرار می‌گیرد، دارای جذابیت ویژه‌ای است.

درب بانکه‌های شیشه‌ای، کاملاً محکم است و حشرات یا هوا نمی‌توانند به داخل آنها نفوذ کنند. به همین دلیل، آنها گزینه‌ای مناسب برای نگه‌داری مواد غذایی مانند برنج، قهوه و ماکارونی هستند. بانکه سه عددی ایکیا KORKEN نیز دارای درب‌های قلاب‌دار است که یک واشر مخصوص دور درب آن قرار دارد که مانع از ریختن موادی چون مربا و عسل به بیرون می‌شود و همچنین راه نفوذ گرد و خاک و بو را به داخل شیشه مسدود می‌کند. پس با این‌وجود خوب است که در زمان خرید بانکه به درب آن دقت کنید.

خوب است بدانید که بانکه‌های شیشه‌ای علاوه بر نگهداری بنشن یا حبوبات و قند و شکر قابلیت نگه‌داری موادی مانند ترشیجات و مرباها را نیز دارند. شما می‌توانید از مواد چسبنده و شیرینی مانند عسل نیز در بانکه‌های شیشه‌ای، نگهداری کنید. زیرا به‌آسانی شسته می‌شوند و مواد چسبنده از آن جدا خواهد شد. بانکه حبوبات ایکیا FORVAR نیز به‌گونه‌ای طراحی شده است که علاوه بر حبوبات، می‌تواند محل خوبی برای نگهداری ترشی و مرباهای شما باشد.

بانکه پلاستیکی

 بانکه استیل ضدزنگ

پیشنهاد ما این است که اگر در آشپزخانه‌تان از ظروف استیل و برقی مانند یخچالی با درب و بدنه طوسی استفاده می‌کنید و یا ماشین ظرف‌شویی و لباسشویی شما ستی به رنگ طوسی است، بهتر است برای خرید بانکه‌، به سراغ نوع استیل آن بروید. زیرا رنگ آن‌ها با هم هماهنگ است و زیبایی آشپزخانه را مضاعف می‌کند.

وجه تمایز بین بانکه‌هایی با بدنه استیل و سایر مدل‌های بانکه‌ها در ساخت که باید در نظر گرفت این است که استیل وزن بیشتری دارد؛ اما به این معنا نیست که توسط خانم‌های خانه‌دار قابل‌جابه‌جایی نیست. قیمت بانکه استیل نیز به دلیل کیفیت بالا از بانکه پلاستیکی و شیشه‌ای بیشتر است.

دوام و ماندگار بانکه استیل نیز بالا است. اگر می‌خواهید بانکه‌ها عمر طولانی‌تری داشته باشند توصیه می‌کنیم از نوع استیل آن خریداری کنید. امروزه، جنس استیل مورد توجه نوعروسان و خانم‌های خانه‌دار نیز واقع شده است. اگر شما در خانه فرزندی کوچک دارید که احتمال دارد بتواند به بانکه شیشه‌ای و یا جای حبوبات شما آسیب بزند، بهتر است از بانکه‌های استیل ضدزنگ استفاده کنید.

بانکه‌های سرامیکی

بانکه‌های سرامیکی به دلیل عمر و دوام طولانی یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید بانکه هستند. این ظروف به زودی کارایی خود را از دست نمی‌دهند. با این‌حال، بهتر است در انتخاب و خرید بانکه سرامیکی بسیار دقت کنید.

بانکه‌های سرامیکی در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند. از مزایای بانکه‌های سرامیکی، زیبایی منحصر به فرد و شست‌وشوی آسان آن است. اما از معایبی که می‌توان در این‌خصوص بیان کرد این است که بانکه سرامیکی مانند بانکه شیشه‌ای نیاز به مراقبت بیشتری دارد. چون شکننده است و اگر درب این ظروف به‌راحتی باز و بسته نشوند، می‌توانند خیلی زود لب پر بشوند و یا بشکنند. پس توصیه می‌شود اگر توانایی و دقت در مراقبت و نگهداری از آن‌ها را ندارید از بانکه استیل یا پلاستیکی استفاده کنید.

بانکه آشپزخونه لیست قیمت بانکه و ظروف بنشن

بانکه‌های چوبی و بامبو

انواع ظروف چوبی همواره محصولاتی محبوب و پرطرف‌دار بوده‌اند. انواع مختلفی از ظروف چوبی همچون ظروف حبوبات و یا بانکه حبوبات نیز وجود دارد که بخصوص برای دکوراسیون‌های کلاسیک بسیار پسندیده هستند.

خرید اینترنتی بانکه ایکیا

همراه گرامی، ما در این مقاله سعی خود را بر آن گماردیم تا شما را با مشخصات یک بانکه خوب آشنا کنیم تا شما را برای خرید بانکه حبوبات، راهنمایی کرده باشیم. همچنین به شما انواع بانکه را معرفی کردیم. بعلاوه این مطالب دو بانکه شیشه‌ای به نام‌های بانکه حبوبات ایکیا FORVAR و بانکه سه عددی ایکیا KORKEN را نیز که از برند معروف و معتبر ایکیا است نیز به شما معرفی کردیم. اینک امیدواریم که اگر انتخاب شما بانکه‌ای از برند شرکت ایکیا است، آن را به فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت سفارش دهید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن از داشتن آنها بهره کافی و وافی را ببرید. ما مفتخریم که نماینده شرکت نامدار ایکیا و همراه همیشگی شما هستیم.


نوشته‌های اخیر

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “معرفی و خرید بانکه حبوبات” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب