راهنمای خرید انواع سینی بامبو

راهنمای خرید انواع سینی بامبو

امروزه استفاده از ظروف چوبی و سینی بامبو گسترش زیادی در بین مردم پیدا کرده است به‌طوری‌که یکی از مهم‌ترین و داغ‌ترین مباحث در نزد کارشناسان کیفیت ظروف چوبی سینی بامبو برای استفاده در امر تغذیه است. ظروف چوبی و بامبو از انواع کاسه‌ها تا سینی بامبو طرف‌داران زیادی را در بین مردم پیدا کرده است. در این اثنا کارشناسان معتقدند که این ظروف به این دلیل که هیچ ترکیب شیمیایی در ساختار آن‌ها استفاده نشده است بی‌ضررند و بهترین و سالم‌ترین انتخاب برای مصارف روزانه و حتی پذیرایی از مهمانان هستند. بسیاری از مردم گمان می‌کنند که ظروف چوبی سینی بامبو و ظروف بامبو یکی هستند، اما در واقع این‌طور نیست.

خوب است بدانید که بین ظروف چوبی و بامبو تفاوت‌هایی وجود دارد. ما در این مقاله با شما به بررسی ظروف چوبی و ظروف بامبو سینی بامبو خواهیم پرداخت و با افتخار به شما، سینی چای بامبو ایکیا OSTBIT را که سینی از جنس بامبو و از برند معتبر و معروف ایکیا است را به شما معرفی خواهیم کرد و امیدواریم که تا انتها با ما باشید و از ارائه مطالب ما لذت و بهره کافی را ببرید.

خرید اینترنتی میز تاشو ایکیا RESGODS همان میزی که دارای پایه‌های تاشو است. این میز با داشتن پایه‌های تاشو، به ما این امکان را می‌دهد که پس از استفاده از میز آن را در کمترین فضای ممکن جای دهیم. میز تاشو ایکیا RESGODS میزی است که از آن به‌عنوان سینی سرو نیز می‌توان استفاده کرد.

میز تاشو ایکیا RESGODS
میز تحریر ایکیا چوبی بامبو میز تحریر چوبی

تفاوت ظروف چوبی با ظروف بامبو

در حقیقت، ظروف بامبو زیرمجموعه ظروف چوبی هستند. بامبو گیاهی است که در دسته علف‌ها و گروه گندمیان قرار دارد. به گیاه بامبو، خیزران نیز می‌گویند. بامبو گیاهی است که بسیار شبیه نی است و با این تفاوت که این گیاه بسیار عظیم و مقاوم است. بامبو به‌اندازه‌ای قدرتمند و محکم است که از این به‌عنوان چوب استفاده می‌کنند.

ظرف بامبو خاصیت نفوذناپذیری بالایی دارد، اما در مورد ظروف چوبی این ویژگی صدق نمی‌کند.

بامبو چیست؟

همان‌طور که گفتیم بامبو به انگلیسی Bamboo گیاه قوی و غول‌پیکری است که بعد از رشد ساقه اصلی آن، برگ‌هایش می‌ریزد و از ساقه محکم و مقاوم آن برای ساخت ظروف و مخصوصا سینی بامبو استفاده می‌شود و ظروف بامبویی همچون سینی چوبی بامبو و انواع کاسه‌ها و ظرف‌ها را تولید می‌کنند.

ویژگی چوب بامبو

یکی از خصایص مهمی که گیاه بامبو دارد این است که لایه‌های زیرین این گیاه از مقاومت بالایی برخوردار است و لایه‌های بالایی این گیاه ظریف‌تر و نازک‌تر هستند. اما با هر بار رشد این گیاه، لایه‌های قدیمی‌تر پوسته‌پوسته می‌شود و کارخانه‌ها با جمع‌آوری این پوسته‌ها و با انجام فراوری‌ها و تکنیک‌های خاص، ظروف را تهیه می‌کنند. به این‌گونه می‌توانیم بگوییم که از همه این گیاه می‌توان برای ساخت ظروف استفاده کرد و این امر وجه تمایز چوب با بامبو است.

برای مقایسه، اگر دقت کرده باشید و دو سینی از جنس چوب و سینی چوبی بامبو را با هم مقایسه کرده باشید، در میابید که بافت سینی چوبی بامبو از سینی چوبی معمولی متراکم‌تر و فشرده‌تر است. البته سینی چوبی بامبو از سینی چوبی معمولی، از نظر وزنی، سبک‌تر است. مثلاً اگر یک سینی چوبی معمولی را با سینی چای بامبو ایکیا OSTBIT مقایسه کنید مشاهده خواهید کرد که سینی چای بامبو ایکیا OSTBIT سبک‌تر و دارای بافت نرم‌تر و فشرده‌تری است. ظرف بامبو از چوب‌هایی چون افرا و بلوط پردوام‌تر است و مقاومت بالاتری را از خود نشان داده است. از دیگر تفاوت بامبو و چوب می‌توان گفت که رشد و نمو گیاه بامبو نسبت به انواع چوب‌ها بسیار بالاتر است و در طول 24 ساعت امکان رشد آن تا 35 اینچ وجود دارد .

ظروف بامبو در رنگ‌های روشن‌تری در بازار وجود دارند و ظرف‌های چوبی بیشتر در رنگ‌های تیره‌ای نسبت به ظروف بامبو تولید می‌شوند.

خرید اینترنتی سینی ایکیا SKALA، جنس این سینی ایکیا از چوب درخت توس است که با لایه‌ای از لاک پوشانده شده است به‌راحتی می‌توان آن را با یک دستمال تمیز و مرطوب آب به‌خوبی پاک کرد. تکنیک مورداستفاده در تولید سینی‌های ایکیا بر اساس مدل چوب لایه‌ای است. در این تکنیک بسیاری از لایه‌های نازک چوب را به هم چسبانده و در نهایت تبدیل به فریم، صندلی، سینی و یا هرگونه مصنوعات چوبی می‌نماید. سینی ایکیا SKALA

چند نکته دررابطه‌ با نگهداری ظروف چوبی و بامبو

خوب است اینک که تفاوت بین چوب معمولی و چوب بامبو را دانستید، نکاتی را دررابطه‌با نگهداری آن نیز بدانید.

  • همواره توجه داشته باشید که بهتر است ظروف چوبی و ظروف بامبو را با دست بشویید و در داخل ماشین ظرف‌شویی قرار ندهید.
  • پس از شستن ظروف چوبی و بامبو بهتر است آن را خوب خشک کنید و آن را در فضای باز بگذارید تا هوا بخورد و خوب خشک شود.
  • این‌گونه ظروف چوبی و بامبو را به‌هیچ‌عنوان داخل ماکروویو قرار ندهید.
  • مراقب باشید تا ظروف بامبو و چوبی خود را در کنار آتش شومینه و یا گاز قرار ندهید؛ چون به سبب جنس چوبی که دارد مشتعل شده و می‌سوزد.
  • ظروف چوبی و بامبو و سینی بامبو را به‌هیچ‌عنوان با سیم ظرف‌شویی و یا اسکاچ زبر نشویید. برای مثال اگر داخل سینی چای بامبو ایکیا OSTBIT را مشاهده کنید متوجه بافت نرم و ظریف آن خواهید شد. سطح رویی این بافت نرم، ممکن است با اسکاچ و سیم ظرف‌شویی خط‌وخش بیفتد و زبر شود.
  • نکته مهم دیگر در استفاده از ظروف چوبی و سینی بامبو این است که آنها را برای زمان‌های طولانی خیس و مرطوب نگه ندارید.
  • به عقیده بعضی از کارشناسان بهتر است غذاهای داغ نیز در ظروف چوبی و بامبو سرو نشود.
  • بهتر است برای شستشو شوی سینی بامبو ظروف بامبو و چوبی، آنها را با یک ابر یا اسکاچ نرم شستشو دهید.
  • برای حفظ زیبایی ظاهری این ظروف، بهتر است هرازگاهی ظروف چوبی و بامبوی سینی بامبو خود را چرب کنید.

نکات مهمی دررابطه‌با خرید سینی چوبی بامبو

سینی‌های چوبی و بخصوص سینی بامبو، امروزه یکی از پرکاربردترین سینی‌ها برای پذیرایی از مهمانان هستند. باتوجه‌به وزن کمتری که سینی چوبی بامبو به نسبت سینی چوبی معمولی دارد، استفاده از سینی چوبی بامبو بسیار آسان‌تر است. به همین علت است که ما به شما سینی چای بامبو ایکیا OSTBIT را که سینی زیبا و سبک و از برند معروف ایکیا است را معرفی نمودیم. سینی چای بامبو ایکیا بسیار زیبا و منحصربه‌فرد است و با ظاهر بسیار شیکی که دارد، درعین‌حال برگرفته از طبیعت بکر است و حسی سرشار از انرژی مثبت را در زمان استفاده از آن به شما می‌دهد.

خوب است بدانید که ظروف بامبو جزو سالم‌ترین و بی‌خطرترین ظروف موجود در بازار به شمار می‌آیند و به همین دلیل انتخاب مناسبی برای سرو و نگهداری بلندمدت مواد خوراکی محسوب می‌شوند. این محصولات از منبعی طبیعی به دست می‌آیند و در مراحل تولید آن‌ها از هیچ‌گونه ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود و احتمال نفوذ مواد شیمیایی و سمی به مواد خوراکی تقریباً صفر است.

سینی چای بامبو ایکیا OSTBIT برای سرو غذا و دکوراسیون انتخاب بسیار مناسبی است. می‌توانید یک گلدان گل در کنار سینی چای خود قرار دهید تا به زیبایی آن بی‌فزایید. راه‌های بسیاری برای استفاده از سینی‌ بامبو وجود دارد سینی چای بامبو ایکیا OSTBIT
خرید و قیمت سینی چوبی

سینی چای بامبو ایکیا OSTBIT

ظروف تهیه شده با چوب بامبو مانند سینی بامبو بر اثر تماس با مایعات، دچار افت کیفیت نمی‌شوند و فرم اصلی آن هیچ‌گونه تغییری نمی‌کند. سینی چای بامبو ایکیا OSTBIT نیز از این امر مستثنی نیست. این سینی چوبی چای با شستشو و یا ریزش چای به داخل آن به‌هیچ‌عنوان تغییر کیفیت نمی‌دهد. سینی چای بامبو ایکیا OSTBIT همچنین به شما این امکان را می‌دهد که علاوه بر پذیرایی چای، از این سینی برای سرو نوشیدنی و میوه و شیرینی نیز استفاده کنید. سینی چوبی چای بامبو ابزاری بسیار کاربردی است که به‌عنوان سینی دکوراتیو نیز قابل‌استفاده است. دوستداران طبیعت و محیط‌زیست به دلیل این که این ظروف سازگاری بالایی با طبیعت و محیط‌زیست دارند، استفاده از این ظروف را به ظروف دیگر ترجیح می‌دهند.

قیمت ظروف چوبی و ظروف بامبو

در نظر داشته باشید، ظروف چوبی و بامبو باتوجه‌به ظاهر بسیار شیک و زیبا و همچنین کیفیت بالا و ویژگی‌های بسیار خوبی که دارد، دارای قیمت‌های متفاوتی نیز است، دررابطه‌با قیمت ظرف بامبو و قیمت ظرف چوبی لازم به ذکر است که معمولاً این نوع ظروف نسبت به برخی از ظروف دیگر، قیمت بالاتری نیز دارد و این امر نیز کاملاً بدیهی و طبیعی به نظر می‌رسد.

   

خرید اینترنتی سینی ایکیا

ما در این مقاله سعی خود را بر آن داشتیم که شما را با نکات مهم در زمان خرید سینی بامبو و تفاوت ظروف چوبی و ظروف بامبو را نیز برای شما بازگو کنیم و مزایای استفاده از سینی بامبو و ظروف بامبو را نیز برای شما بیان داشتیم و همچنین سینی چای بامبو ایکیا OSTBIT را که سینی از جنس چوب بامبو است را نیز به شما معرفی نمودیم. حالا اگر تمایل به داشتن سینی بامبو ایکیا دارید، بهتر است که سینی بامبو ایکیا را به فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت سفارش دهید و در همان روز سفارش، آن را نیز در اختیار بگیرید.


نقد و بررسی سینی ایکیا


نوشته‌های اخیر

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “راهنمای خرید انواع سینی بامبو” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب