قبل از خرید انواع ساعت دیواری این نکات را بدانید

قبل از خرید انواع ساعت دیواری این نکات را بدانید

استفاده از ساعت برای دانستن و سنجش زمان بقدری حائز اهمیت بوده که انسان‌ها از قرن‌ها پیش، توسط راه‌های مختلف بدنبال سنجش زمان شب و روز بودند؛ اختراع ساعت‌های شنی و دیگر انواع ساعت از گذشته دور شروع شده و بنوعی انواع ساعت دیواری یا مچی و ایستاده، متولد همان ساعت‌های قدیمی هستند. علاقه به خرید انواع ساعت دیواری در سایزهای مختلف همیشه بین مردم در فرهنگ و کشورهای مختلف باب بوده که این علاقه آنها را به دانستن دقیق زمان نشان می‌دهد. در مجله راه‌راه مارکت قصد داریم به بررسی نکاتی بپردازیم که قبل از خرید انواع ساعت دیواری باید درنظر داشته باشید.

انواع ساعت دیواری؛ سوار بر موتور زمان

مدل انواع ساعت دیواری از جذاب‌ترین نوع ساعت محسوب می‌شود که می‌توان گفت در تزیین تمام اتاق‌های نشیمن جایگاه ویژه‌ای دارد. همه اشخاص انواع ساعت دیواری را براساس دکوراسیون خانه‌شان انتخاب کرده و خریداری می‌کنند؛ پس می‌توان اشاره کرد که در دکوراسیون داخلی، ساعت‌ها حضور درخشانی دارند که در انواع مدل‌های کلاسیک، فانتزی و مدرن و همچنین توسط برندها و مارک‌های متنوعی تولید شده و با قیمت های متنوعی نیز عرضه می‌گردند.

خرید ساعت دیواری ایکیا TJALLA

برای تمیزکردن ساعت دیواری ایکیا TJALLA کافی است آن را با گردگیر پری یا با دستمال خشک تمیز کنید. ساعت دیواری ایکیا TJALLA با رنگ سفید و قاب نقره‌ای انتخابی ایده‌آل برای محل کار و منزل است. عقربه‌ها و اعداد این ساعت به رنگ مشکی و ثانیه‌شمار آن با رنگ قرمز و بی‌صدا است.

ساعت دیواری ایکیا TJALLA مشکی
 قیمت ساعت دیواری مدرن و شیک

پیش از خرید انواع ساعت دیواری باید توجه داشت که این محصول از لحاظ طرح و مدل در انواع مختلفی تولید می‌شود که عبارتند از:

  1. ساعت دیواری کلاسیک
  2. ساعت دیواری مدرن
  3. ساعت دیواری فانتزی
  4. ساعت دیواری مینیمال
  5. ساعت دیواری دکوراتیو

از لحاظ نوع موتور و ساختار، انواع ساعت دیواری نیز به انواع مکانیکی، هوشمند و کوارتز تولید می‌شوند که انواع ساعت دیواری عموما در انواع کوارتز و مکانیکی توسط برندهای مختلف ساخته شده و به فروش می‌رسند.

انواع کوارتز دقت خوبی در نشان دادن زمان داشته و عقربه‌های انواع ساعت دیواری کوارتز می‌تواند ساعت و دقیقه را نشان داده و یا ثانیه شمار و تاریخ شمار هم داشته باشد. در هنگام خرید انواع ساعت دیواری باید به این نکات توجه داشت که مدل کوارتز موتور ساده‌تری نسبت به موتور‌های مکانیکی داشته و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. مدل‌های کوارتز با باتری کار می‌کنند.

موتور ساعت‌های مکانیکی پیچیدگی بیشتری داشته و از اولین نوع این محصول محسوب می‌شوند؛ تاریخ تولید اولین ساعت مکانیکی به هشتصد سال پیش باز می‌گردد که توسط انگلیسی‌ها ساخته شد. این نوع ساعت در ابتدا، در وزن و سایز بزرگ تولید می‌شد اما رفته رفته و طی قرن ها کوچکتر شده و خرید مدل‌های جیبی آن در بین مردم باب شد. در هنگام خرید ساعت‌ مکانیکی به این نکات توجه داشته باشید که موتور آنها از تعدادی چرخ دنده و شاه‌فنر ساخته می‌شوند و برای کار کردن نیازی به باتری نداشته و با کوک کردن کار می‌کنند که این کوک کردن می‌تواند ساختار خود کوک شونده و یا کوک با دست داشته باشد.

ساعت‌های هوشمند یا دیجیتال نیز یکی از انواع محبوب این محصول محسوب می شوند که در بین نسل‌های مختلف طرفدار داشته و در مدل‌های متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ خرید انواع ساعت دیواری هوشمند نیز مانند دیگر انواع مچی و رومیزی آن، عقربه نداشته و با نمایش اعداد دیجیتال، زمان را نشان می‌دهند.

عکس ساعت دیواری جدید و شیک

خرید ساعت دیواری ایکیا NUFFRA

رنگ صفحه ساعت دیواری ایکیا NUFFRA سفید است و قاب و عقربه‌ها مشکی هستند. عقربه‌های ساعت دیواری ایکیا NUFFRA با استفاده از صفحه‌نمایش در پشت ساعت تنظیم می‌شوند. حرکت‌دادن مستقیم عقربه‌ها با انگشتان دست می‌تواند به مکانیسم ساعت آسیب برساند.

ساعت‌ دیواری ایکیا NUFFRA

جنس انواع ساعت دیواری

جنس بدنه انواع ساعت دیواری ممکن است از انواع فلز، چوب، شیشه، آینه و یا پلی استر باشد؛ برندهای مختلف با توجه به هویت برند و سبک‌شان، ممکن است مدل دیواری را در جنس‌های متنوعی تولید کنند که در هنگام خرید ساعت دیواری باید این نکته را در نظر داشته باشید که جنس محصول روی وزن ساعت تاثیر دارد.

انتخاب انواع ساعت دیواری بر اساس جنس‌شان نیز به سلیقه و خواست افراد بستگی دارد. از لحاظ روانشناختی، افرادی که ساعت دیواری از جنس چوب انتخاب می‌کنند، در ناخودآگاهشان تعلق خاطر بیشتری به طبیعت دارند. از مزایای خرید ساعت دیواری چوبی، آوردن طبیعت به محیط خانه یا محل کار است. همچنین این ساعت‌ها یک دیزاین طبیعی ایجاد کرده و آرامش خاطر خاصی به اشخاص می‌بخشند.

انواع ساعت دیواری فلزی می‌توانند از انوع فلز مانند استیل، رزین و برنج تولید شوند؛ فلزهای استیل درخشش بیشتری نسبت به دیگر انواع فلز داشته و ساعت دیواری فلزی استیل نیز شکیل و چشم نواز است. ساعت‌های استیل مات و رزین نیز رنگ متفاوت‌تری دارند و قیمت آنها به نوع فلز بستگی دارد.

خرید ساعت دیواری ایکیا MALLHOPPA

انواع ساعت دیواری، ساعت دیواری ایکیا MALLHOPPA هیچ صدای تیک‌تاک آزاردهنده‌ای ندارد؛ زیرا ساعت دارای حرکت کوارتز بی‌صدا است. ساعت دیواری ایکیا MALLHOPPA با قطر 35 سانتی‌متر دارای قابی از جنس فولاد با روکش کروم و حفاظی در قسمت جلویی است و پشت ساعت دیواری ایکیا MALLHOPPA از جنس پلاستیک پلی‌استایرن است.

ساعت دیواری ایکیا MALLHOPPA

ساعت‌های از جنس پلی استر یا کائوچو نیز وزن سبک‌تری نسبت به دیگر انواع ساعت دیواری دارند و در رنگ‌های متنوعی توسط برندهای مختلف ساخته شده و به فروش می‌رسند. در خرید انواع ساعت دیواری مدل آیینه‌ای در نظر داشته باشید که این مدل نیز نسبت به دیگر انواع ساعت، لوکس بوده و جلوه ویژه‌ای به اتاق پذیرایی می‌بخشد.

سبک اتاق و دکوراسیون

ساعت دیواری چوبی در انواع مختلف، عموما دکوراسیون کلاسیک را در خاطر افراد زنده می‌نماید. ساعت‌هایی که علاوه بر صفحه گرد، دارای یک بدنه با پاندول متحرک هستند و سر هر ساعت، یک پرنده از دریچه بالایی آنها بیرون می‌آید و با تعداد کوکو کردن ساعت را اعلام می‌کند از نوستالژیک‌ترین این ساعت‌ها هستند.

علاوه بر انواع ساعت دیواری چوبی، خرید ساعت دیواری آیینه‌ای نیز برای دکوراسیون کلاسیک مناسب بوده و به دکوراسیون فضا یک ظاهر لوکس می‌بخشند. ساعت‌های استیل یا برنز، از سال‌ها پیش با ظاهری شکیل و در انواع مدل‌های متنوع و جذاب در انواع فضا استفاده شده و جلوه خاصی به فضای اتاق نشیمن می‌بخشند.

خرید ساعت دیواری ایکیا PUGG

ساعت دیواری ایکیا PUGG با داشتن موتور کوارتز، بدون صدای تیک‌تاک کار می‌کند و حتی عقربه ثانیه‌شمار برای آن در نظر گرفته نشده است. داشتن صفحه‌نمایش بزرگ و اعداد بزرگ ساعت دیواری ایکیا PUGG ، این قابلیت را به شما می‌دهد تا این محصول را در ارتفاع بالا نصب کنید و برای خواندن آن مشکلی نداشته باشید.

ساعت دیواری ایکیا PUGG

از دیگر انواع ساعت دیواری که محبوب طراحان داخلی و علاقه‌مندان به چیدمان دکوراسیون خاص هستند، می‌توان به ساعت های دکوراتیو اشاره کرد. مدل دکوراتیو گاها بدنه گرد یا مستیطل شکل نداشته و حروف بصورت مجزا و در اشکال مختلف روی دیوار نصب می‌شوند. از مزایای استفاده از ساعتهای دکوراتیو، استفاده از آنها در رنگ‌ها و طرح‌های بسیار متنوع است؛ همچنین آنها را می‌توان در هر فضایی و منطبق با فضا و سلیقه چیدمان و نصب کرد و منطبق‌پذیری بیشتری با انواع دکوراسیون دارند.

ساعت‌های کائوچویی یا پلی استر نیز از محبوب ترین انواع ساعت برای اتاق خواب، اداره جات و اتاق‌های نشیمن با دکور فانتزی هستند که از وزن سبکی برخوردار بوده، در رنگهای متنوعی تولید می‌شوند.

ساعت‌های کائوچویی و استیل نسبت به دیگر انواع این نوع محصولات، در اندازه های متنوع‌تری تولید می‌شوند و در فضاهایی که با محدودیت جا مواجه هستند، می توان با خرید ساعت دیواری کائوچویی آنها را با رنگ و دکوراسیون آن فضا بخوبی ست کرد. ساعت‌های رزین و برنج نیز رنگ متفاوتی داشته و رنگ‌های مسی و برنزی آنها با دکوراسیون لوکس که در آنها از ظروف و دیگر آکسسوار از جنس مس و برنج استفاده شده، هارمونی خوبی پیدا می‌کنند.

ساعت دیواری جدید عروس ساعت دیواری کلاسیک جدید ساعت دیواری لوکس

سایز و اندازه انواع ساعت دیواری

انواع ساعت دیواری در سایز و اندازه کوچک و بزرگ و در مدل‌های گرد و مستطیل تولید می‌شوند؛ قطر و طول آنها بسیار متنوع گرفته شده و می‌توان گفت که برندها عموما فکر تمام فضاها و نیازهای مشتریان را کرده و این محصولات را در انواع متنوعی تولید می‌کنند. در نتیجه شما می‌توانید برای دیوار بلند اتاق پذیرایی یک ویلای دوبلکس که تا طبقه دوم ارتفاع دارد، یک ساعت دیواری با ابعاد بزرگ سفارش داده و در قیمت های متنوع خریداری کنید. همچنین برای فضاهای کوچک از ساعت دیواری در سایز کوچکتر استفاده نمایید. علاوه بر آن ممکن است سلیقه شما این باشد که برای فضای کوچک، یک ساعت با اندازه بزرگ تهیه کنید و یا بلعکس.

رنگ ساعت دیواری

همانطور که بالاتر اشاره شد، رنگ ساعت دیواری تا حد بسیار زیادی به جنس آن نیز بستگی دارد. برای مثال خرید ساعت دیواری طرح چوب عموما از رنگ چوب در تم کمرنگ تا پررنگ را می‌توان انجام داد. در ساعت‌های دیواری فلزی نیز رنگ به نوع فلز بستگی دارد؛ هرچند فلز استیل می‌تواند رنگ شده و یا روکش شود. ساعت‌های سفید و مشکی و یا ساعتهای استیل با رنگ استیل براق، نسبت به دیگر رنگها بیشتر امکان ست شدن با هر رنگ و فضایی را دارند. در حال حاضر این محصول در هر طیف رنگی تولید گردیده و برای خرید موجود است.

خرید ساعت ‌دیواری قرمز ایکیا PLUTTIS

رنگ بدنه و پس‌زمینه ساعت ‌دیواری قرمز ایکیا PLUTTIS، قرمز است و اعداد و عقربه‌ها به رنگ سفید هستند. باتوجه‌به طراحی ساده و بدون پیچیدگی این ساعت، قابلیت تنظیم آن بسیار آسان است و می‌توانید زمان را به‌دقت تنظیم کنید.

ساعت ‌دیواری قرمز ایکیا PLUTTIS

ایکیا انواع مدل ساعت را در تنوع رنگ قرمز، سفید، مشکی، طوسی، نارنجی، رنگ استیل با فلز استیل برای انواع سلیقه و دکوراسیون طراحی و تولید کرده است. رنگ قرمز ساعت ایکیا بهترین کادو برای روز ولنتاین محسوب می شود. رنگ نارنجی در اتاق کودکان با هیجان بچه‌ها هارمونی جذابی پیدا کرده و از طرفی اهیمت زمان را می تواند به آنها آموزش داده و گوشزد کند. رنگ فلز نیز در اتاق نشیمن می تواند با انواع دکوراسیون بخوبی ست شود.

خرید و قیمت انواع ساعت دیواری و دکوری - از بهترین های بازار ساعت دیواری-قیمت و خرید ساعت دیواری مدل جدید قیمت ساعت دیواری مدرن لوکس تزئینی ارزان جدید کلاسیک

دقت ساعت و عمر باتری

دقت ساعت در نوع ساعت‌های کوارتز یا دیجیتال بالا بوده و ثانیه به ثانیه زمان را بخوبی نمایش می دهد. اما بطور کلی در ساعتهای کوارتز با توجه به نوع موتور و دارا بودن عقربه‌های ساعت، دقیقه و ثانیه شمار، دقت ساعت نسبت به دیگر انواع آن، دقیق تر است.

ساعت‌های دیواری کوارتز و دیجیتال با باتری کار می‌کنند؛ عمر باتری این ساعتها به برند سازنده آنها بستگی دارد. در نتیجه در هنگام خرید ساعت باید به برند و کیفیت آن توجه ویژه داشت و باتری را خریدار کرد که مدت زمان طولانی تری کار می کند.

دقت ساعت در ساعت‌های مکانیکی نیز به دلیل کارکرد دقیق موتور با تعداد چرخ دنده و شاه فنرهای زیاد، نیز بالا بوده و قابل اعتماد است. از دیگر انواع ساعت که در حال حاضر در بازار از طرفداران بسیاری برخوردار است می توان به ساعت دیواری اتمی اشاره کرد که با سیگنال رادیویی تنظیم می گردد؛ می‌توان گفت که ساعت‌های اتمی از دقت کافی برخوردارند اما امکان بهم ریختن تنظیمات یا توقف ساعت وجود دارد.

خرید ساعت دیواری ایکیا TROMMA

ساعت دیواری ایکیا TROMMA دارای ظاهری شیک و ساده و درعین‌حال شکیل است. باتوجه‌به کیفیت خوب محصولات ایکیا ما تهیه ساعت ساعت دیواری ایکیا TROMMA را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ساعت دیواری ایکیا TROMMA

ساعت‌های بی‌صدا یا تیک تاک‌دار

ساعتها در دو نوع بی صدا یا تیک تاک دار تولید می شوند که این از زمانهای بسیار قدیم رایج بوده است. ساعتهای تیک تاک دار بیشتر در اتاق پذیرایی استفاده شده و زمان را با تعداد تیک تاک هایی که به صدا در می آمد نشان می دهند. برخی از این ساعتهای تیک تاک دار نیز بطور مداوم و با کار کردن ساعت، صدای تیک تاک دارند. اما در اتاق خواب و یا فضای استراحت و کار، اغلب افراد ترجیح می دهند که از ساعتهای بی صدا استفاده کنند تا تیک تاک صدا مانع استراحت یا آرامش آنها نگردد. به هر صورت می توان گفت که انتخاب و خرید ساعت تیک تاک دار یا بی صدا به سلیقه و خواست افراد بستگی دارد.

خرید و قیمت انواع ساعت دیواری و تزئینی در تهران ساعت دیواری - ساعت دیواری مدرن - فروشگاه ساعت

خرید ساعت دیواری ایکیا KUTTERSMYCKE

ساعت دیواری ایکیا KUTTERSMYCKE هیچ صدای تیک‌تاک آزاردهنده‌ای ندارد؛ زیرا این ساعت دارای حرکت کوارتز بی‌صدا است. این ساعت دیواری با استفاده از باتری قابل‌شارژ LADD کار می‌کند که این باتری‌ها را برند ایکیا تولید کرده و به شما تقدیم می‌کند.

ساعت دیواری ایکیا KUTTERSMYCKE

برند معتبر ساعت دیواری

برندهای شناخته شده ای با قدمت متفاوت در بازار جهانی ساعت حضور دارند که هر کدام طرفداران مختص به خود را دارا هستند. این برندها ممکن است خاص باشند و محصولاتی را برای افراد خاص و با قیمت گران تولید نماید و یا یک برند مردمی تر بوده و انواع ساعت را با قیمت مناسب تولید کرده و به مردم عرضه دارند. بی شک این توضیحات برندهایی را در ذهن شما تداعی می‌کنند.

یکی از برندهایی که از قدمت بالایی در طراحی و تولید آکسسوار خانه و آشپزخانه داشته و انواع ساعت را با کیفیت مطلوب تولید می نماید، برند ایکیا است. برند ایکیا انواع ساعت با طرح کلاسیک و یا مینیمال را در اندازه‌ها و ابعاد مختلف تهیه کرده و متناسب با انواع فضا و سلیقه، به بازار خود عرضه می‌دارد.

خرید ساعت‌ دیواری پاندول دار ایکیا STURSK

ساعت‌ دیواری پاندول دار ایکیا STURSK یک ساعت دیواری ایده‌آل عالی برای هر خانه یا محل کاری است. ساعت دیواری پاندول دار ایکیا STURSK مدرن دارای طراحی شیک به رنگ مشکی با قاب و عقربه‌هایی به رنگ طلایی است که با هر دکوراسیونی مطابقت دارد.

ساعت‌ دیواری پاندول دار ایکیا STURSK

قیمت ساعت دیواری

هر برند سازنده ساعت، با توجه به کیفیت و هویت برند، قیمت محصولات خود را انتخاب می نماید. به همین دلیل می‌توان گفت که قیمت ساعت به برند سازنده محصول بستگی دارد. علاوه بر برند، جنس و ابعاد ساعت نیز روی قیمت آن تاثیر بسزایی می گذارد. برای مثال ساعتهای از جنس فلز خاص یا چوب، نسبت به دیگر انواع ساعت، ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند.

اگر بخواهیم بصورت جزئی تر قیمت گذاری ساعت را مورد بررسی قرار دهیم، می توان گفت که قیمت این محصول به این فاکتورها بستگی دارد:

  • برند سازنده
  • جنس
  • ابعاد
  • نوع موتور

خرید ساعت دیواری ایکیا BRAVUR

ساعت دیواری ایکیا BRAVUR با یک عدد باطری‌قلمی، سایز AA کار می‌کند که می‌توانید آن را به‌صورت جداگانه تهیه کنید. در هنگام کارکردن ساعت دیواری ایکیا BRAVUR شما صدای تیک‌تاک آن را نمی‌شنوید و این مسئله می‌تواند تمرکز شما را در زمان انجام تمرینات مدیتیشن یا آرامش ذهنی بالا ببرد.

ساعت دیواری ایکیا BRAVUR
مرکز خرید و قیمت انواع ساعت دیواری جدید و خاص قیمت و خرید ساعت دیواری، رومیزی و تزیینی ساعت دیواری و ایستاده

 خرید انواع ساعت دیواری ایکیا

ایکیا از برندهای شناخته شده در عرصه لوازم خانه و آشپزخانه محسوب می‌شود که این محصولات را در تنوع بالا تولید کرده و به بازار بین المللی عرضه می دارد. انواع ساعت دیواری ایکیا از منحصربفرد ترین محصولات این برند سوئدی محسوب می‌شود که در ابعاد و رنگهای بسیار متنوعی و متناسب با همه سلیقه‌ها طراحی گردیده است؛ ناگفته نماند که ایکیا از بهترین و برجسته‌ترین طراحان برای طراحی آکسسوار و محصولات خود بهره می‌برد. در صورتیکه قصد خرید ساعت دیواری ایکیا را دارید می‌توانید در قسمت فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه راه‌راه مارکت وارد دسته‌بندی ساعت شده و مدل متناسب با نیاز و سلیقه‌تان را انتخاب کرده و خریداری نمایید.

خواندنی‌های مرتبط

  • قبل از خرید انواع ساعت دیواری این نکات را بدانید
    استفاده از ساعت برای دانستن و سنجش زمان بقدری حائز اهمیت بوده که انسان‌ها از قرن‌ها پیش، توسط راه‌های مختلف بدنبال سنجش زمان شب و روز بودند؛ اختراع ساعت‌های شنی و دیگر انواع ساعت از گذشته دور شروع شده و بنوعی انواع ساعت دیواری یا مچی و ایستاده، متولد همان ساعت‌های قدیمی هستند. علاقه به […]
  • چگونه با فنگ شویی ساعت دیواری شانس و ثروت را جذب کنید؟
    در این مقاله جهت مناسب قرار‌گیری فنگ شویی ساعت دیواری را بررسی می‌کنیم و به شما در پیداکردن بهترین جهت برای قراردادن فنگ شویی ساعت دیواری چه در منزل و چه در محیط کارتان کمک می‌کنیم. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا بهتر قوانین نصب فنگ شویی ساعت دیواری را بدانید. فنگ […]
  • انواع ساعت‌ های کاربردی
    ساعت وسیله‌ای مکانیکی یا الکترونیکی است که زمان را اندازه‌گیری می‌کند و برای قرن‌ها ابزاری ضروری برای جامعه بشری بوده است. ساعت‌ها در اشکال، اندازه‌ها و سبک‌های مختلفی وجود دارند، اما وظیفه اصلی آن‌ها ردیابی گذر زمان است. ساعت‌ های کاربردی در طول زمان تکامل‌یافته‌اند و امروزه بسیار دقیق‌تر و پیچیده‌تر شده‌اند. اهمیت ساعت‌ های […]
  • جهت مناسب قرارگیری ساعت از نظر فنگ شویی
    قرارگیری ساعت از نظر فنگ شویی مبحثی است مهم در بحث انرژی‌های ماوراء الطبیعه که به تفصیل به آن خواهیم پرداخت. فنگ شویی (به چینی: 風水) یک تمرین سنتی چینی است که بر چیدمان اشیا در محیط برای هماهنگی با نیروهای طبیعی و بهبود زندگی تمرکز دارد. اصطلاح “فنگ شویی” به معنای “باد و آب” […]
  • ساعت دیجیتال یا آنالوگ؟ کدام یک انتخاب شماست؟
    در دورانی که همگی ما وابسته به زمان و در یک مفهوم کلی دانستن زمان هستیم، ساعت به‌عنوان ابزاری ساده برای نشان‌دادن زمان در همه‌جا هست. ساعت‌ها روی دیوار، روی میز کنار تخت یا حتی روی مچ دست بی‌شمار افراد جامعه خودنمایی می‌کنند. ساعت‌ها در دو نوع کلی ساعت دیجیتال و ساعت آنالوگ طراحی و […]

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “قبل از خرید انواع ساعت دیواری این نکات را بدانید” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب