چیدمان منزل با لوازم خانه ایکیا

چیدمان منزل با لوازم خانه ایکیا

تا به حال به این فکر کرده‌اید که خانه رویایی خود را طراحی کنید؟ یا تا به حال ایده‌هایتان برای چیدمان اتاق نشیمن، اتاق خواب و دیگر فضا‌ها را به جز در رویا و ذهنتان به دیگران گفته‌اید؟ احتمالا جرقه ی این ایده‌ها نبود فضا برای همه‌ی وسایلتان بوده باشد. فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت می‌تواند به شما توصیه‌های تخصصی و الهام‌بخشی ارائه دهد تا فضای داخلی خود را در بهترین حالت، یعنی حالتی که همه‌ی اعضا در آن آسایش دارند را با لوازم خانه ایکیا طراحی کنید.

ایده‌های خود را از ذهن بیرون کشیده و در یک دفترچه مخصوص یا در  بخش نت گوشی و لپ‌تاپتان یادداشت کنید. تا از ذهنتان فرار نکند. زیرا ایده‌ها خیلی زود فراموش میشوند. پس داشتن یک دفترچه میتواند مفید باشد تا در هر لحظه بتوانید یادداشت کنید. شما به صورت کلی ۳ مرحله را باید طی کنید تا به یک خرید مطلوب از لوازم خانه ایکیا  برسید.

مرحله۱ مرحله ۲ چیدمان منزل با لوازم خانه ایکیا
۱: اندازه‌گیری فضاهای مشخص شده. ۲: اگر میتوانید خودتان یا از کسی کمک بگیرید تا تغییرات جدید را طراحی کنید. ۳: تا-دا، وقت نهایی کردن خرید‌ها است.

چیدمان خانه به سبک ایکیا

وقتی ما وارد یک خانه‌ای میشویم اولین فضایی که به آن نگاه می‌کنیم، نشیمن است. این موضوع آن را به یک منطقه بسیار مهم در طراحی تبدیل می کند زیرا هربار که به خانه می آیید این توانایی را دارد که حال و هوای شما را عوض کند. همه عاشق یک اتاق نشیمن با طراحی و با لوازم خانه ایکیا خوب هستند و چه چیزی بهتر از ایجاد اتاقی که کاملاً از برندی مانند ایکیا الهام گرفته شده باشد؟ پس چرا این دو را کنار هم قرار ندهیم تا بیشترین بهره را ببریم.

این دقیقاً همان کاری است که ما انجام داده‌ایم و برای راحتی انتخاب شما ۵ ایده هوشمند برای طراحی با الهام از ایکیا را گردآوری کرده‌ایم که کاملا با لوازم خانه ایکیا قابل انجام میباشد. به طوری که در انتهای این مطلب خودتان به راحتی میتوانید تصمیم بگیرید که خانه شما چه حال و هوایی را به خودتان یا به میهمانان شما انتقال دهد. یا حتی با کمترین هزینه و یک تغییر کوچک حس و حال آن محیط را عوض کنید.

  •  استفاده از مبلمان ساده و مینیمال و ایجاد یک نقطه کانونی.
  •  استفاده از نورطبیعی برای ایجاد یک فضای دلباز و روشن تر نشان دادن فضای داخلی شما حتی با وجود مبلمان تیره.
  •  استفاده از رنگ‌های پاستلی در بک‌گراند های سفید برای ایجاد حس زندگی بیشتر.
  •  استفاده از مبلمان های چند منظوره و ارگانایزر ها برای استفاده بهینه از فضای موجود.
  •  استفاده از پارتیشن برای جداسازی و ایجاد احساس حریم بین فضاهای موجود.

سر‌هم کردن محصولات توسط خریدار

این ایده‌ از محصولات ایکیا، الهام خوبی برای کسانی است که به دنبال ایجاد یک خانه شیک، حتی با بودجه کم هستند، میباشد. ایکیا با ارائه همه چیز، از کابینت های آشپزخانه و سیستم های ذخیره سازی مدولار و خود مونتاژ گرفته تا تختخواب، مبل، نورپردازی و مبلمان نرم به شما امکان ایجاد یک فضای ایده‌آل را میدهد. همانطور که میدانید لوازم خانه ایکیا به دلیل طراحی ساده و کاربردی اسکاندیناوی خود مشهور است و به راحتی در محیط‌های معاصر و سنتی قرار می‌گیرد.

بریم سراغ بخش هیجان انگیز سرهم کردن محصولات، ایکیا با خدمات مونتاژ به شما این امکان را میدهد تا تصمیم بگیرید چگونه وقت خود را سپری کنید. زیرا برخی از روزها، مونتاژ مبلمان سرگرم کننده و لذت بخش است. روزهای دیگر، نه چندان. خدمات حرفه ای و راحت ما به شما این فرصت را می دهد تا حسابی مشغول شوید و لوازم خانه خود را بسازید. زیرا تمام محصولات ایکیا برای مونتاژ آسان طراحی شده‌اند که باعث صرفه‌جویی در هزینه نیز می‌شود.

قبل از شروع مونتاژ محصول ایکیا، اقدامات لازم در مورد سرهم کردن محصولات را به دقت بخوانید. هنگامی که مونتاژ محصول را تمام کردید، لطفاً آن را روی یک سطح صاف قرار دهید و قبل از استفاده از پایداری آن اطمینان حاصل کنید. لطفاً به درستی قطعات را به هم متصل کنید. در صورت نیاز و مطابق با دستورالعمل های مونتاژ هر چند وقت یکبار اتصالات را چک کنید و با بستن مجدد پیچ ها مدت زمان استفاده از محصول ایکیا را دو‌چندان کنید.

نکات قابل توجه برای مونتاژ و استفاده از لوازم خانه ایکیا

۱. هنگامی که بسته را با یک ابزار تیز مانند چاقو یا کاتر باز می کنید، مراقب باشید که به اجزای داخل آن آسیب نرسانید.

۲. بیشتر محصولات و لوازم خانه ایکیا نیاز به مونتاژ دارند. لطفاً قبل از شروع، دستورالعمل‌های مونتاژ را به دقت بخوانید. اگر در مورد نحوه مونتاژ سوالی دارید، با فروشگاه آنلاین راه راه مارکت یا اگر به فروشگاه‌های ایکیا دسترسی دارید که محصول را از آنجا خریداری کرده اید تماس بگیرید.

۳. بروشور توضیحی و دستورالعمل های مونتاژ را نگه دارید تا در صورت نیاز بتوانید به آنها مراجعه کنید.

۴. با مراجعه به دستورالعمل‌های مونتاژ، اطمینان حاصل کنید که قطعات و یا پیچ‌های لوازم خانه ایکیا شما کمبود یا نقصی ندارند. 

۵. قبل از سرهم کردن لوازم خانه ایکیا، ابزار لازم را همانطور که در دستورالعمل ذکر شده است آماده کنید. در صورت نیاز از پیچ گوشتی متناسب با شکل و اندازه پیچ ها استفاده کنید.

۶. اگر تصویری از دستورالعمل‌های مونتاژ نشان می‌دهد که دو نفر در حال کار هستند، به این معنی است که دو یا چند نفر برای سرهم کردن و یا نصب لوازم خانه ایکیا نیاز است. دستورالعمل‌ها را از قبل بررسی کنید تا تعداد افراد لازم را متوجه شوید. هنگام حمل و نقل نیز دقت کنید زیرا برخی از محصولات ایکیا بسیار سنگین هستند.

۷. برای جلوگیری از آسیب در هنگام مونتاژ، حتما از وسایل حفاظتی مانند دستکش کار و عینک استفاده کنید.

۸. هنگام مونتاژ حتماً از کف، دیوار یا مبلمان اطراف آن با فرش، پتو یا مواد ضربه گیر محافظت کنید تا به آنها آسیبی وارد نشود. کار مونتاژ باید در جایی انجام شود که فضای کافی وجود دارد.

۹. محصولات و لوازم خانه ایکیا خود را طبق مراحل ذکر شده در دستورالعمل‌ها، مونتاژ کنید. اگر ابتدا هر پیچ را محکم ببندید، ممکن است منجر به هرز شدن و خرابی آن قطعه شود. برای جلوگیری از این امر، پیچ ها را به آرامی ببندید تا محصول به حد مشخصی کامل شود و سپس همه پیچ ها را محکم کنید. 

پرهیز از طرح و تزئینات اضافی

همانطور که از قبل درباره‌ی تاریخچه ی ایکیا صحبت کرده بودیم، فلسفه ایکیا آسیب نرساندن به طبیعت و سادگی در طرح است. همینطور ساخت کالا ها و لوازم خانه ایکیا مقرون به صرفه برای تمامی مردم و با هر بودجه ای بوده است. از این رو ایکیا از ایجاد طرح و نقش‌های اضافی دوری کرده است تا تمامی محصولاتش همه پسند و در عین حال زیبا باشد. ایجاد طرح و تزئینات اضافی به صورت نا‌خود‌آگاه محصولات را شخصی سازی میکند و از هدف همه پسند بودن دور میکند.

البته در نظر داشته باشید که این به معنی سادگی مطلق در تمام محصولات ایکیا نمیباشد چرا که اگر سری به سینی، ماگ و لیوان با حتی کوله‌پشتی و ساک دستی ایکیا بزنید طرح و رنگ های متنوع را مشاهده میکنید اما آن طرح ها نیز از سادگی و همه پسند بودن خاصی پیروی میکند.

رابطه ایکیا با چرخه رنگ

همانطور که قبل تر هم توضیح داده ایم، ایکیا ارتباط خوبی با رنگ ها پاستلی دارد. کافی است چرخی به سایت راه‌راه مارکت و در بخش آشپزخانه یا  لوازم خانه ایکیا بزنید. متوجه خواهید شد که رنگ بندی ایکیا نه تنها زیباست بلکه به گونه‌ای طراحی شده است که شما بتوانید تمامی محصولات را از نظر رنگ‌بندی با یکدیگر ست کنید. البته نباید فراموش کرد که ایکیا از ابتدا تمام موادی که باعث ایجاد رنگزایی مضر در تولید محصولات میشوند را ممنوع کرده است، بخصوص رنگ های مضر برای تولید چرم و پارچه‌ها، همین موضوع خیال همه را برای خرید راحت کرده است.

ایکیا و چرخه رنگ

خرید اینترنتی لوازم ایکیا

همانطور که میدانید ایکیا در سراسر دنیا شعب زیادی دارد ولی خیلی از ما ترجیح میدهیم که خرید اینترنتی راحت داشته باشیم و یا ممکن است در محل زندگی شما شعبه معتبر از ایکیا وجود نداشته باشد. بهترین راه پیدا کردن یک فروشگاه اینترنتی معتبر است که هم کالای اورجینال به دست ما برساند و هم سرعت و پاسخ‌دهی سریع را به ما ارائه دهد. فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت یک سایت امن و معتبر برای خرید اینترنتی لوازم خانه ایکیا شما می باشد.

میزان رضایت از این مطلب

87 %

توسط 01 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    محقق

    ایکیا

    من دیونه شو روم‌های ایکیا ام اصلا میرم تو فروشگاه‌هاش فقط دلم میخواد تو قسمت دکور شده‌هاش بمونم لذت ببرم
    همه چی ساده رنگ‌ها همه ملایم خیلی زیباست از تمیزی ایکیا ادم کیف میکنه 💟 دوست داشتم میتونستم همه خونه امو مثل ایکیا دکور کنم

    11 آبان 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    محمودی

    IKEA

    کامل ننوشید این ایکیا خیلی خفنه هر روز داره بزرگ‌تر میشه پر از خلاقیت ۱۲ هزار تا محصول داره اصلا باور نکردنیه یکی از خلاقیت‌های جدید ایکیا که هنوز هم به مرحله اجرایی نرسیده‌، ایده تولید مبلمان هوشمند که یه چیز تو مایه ‌های سیری siri تو گوشی اپل مثل دستیار صوتی هوشمند گوشی‌های اندروید و آی‌او‌اس، عمل می‌کنه. چیزی نمونده که لوازم خانگی هوشمند را وارد بازار کنه میترکونه من که طرفدارش‌ام و خیلی قبول‌اش دارم.

    8 آبان 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    ناصری

    محصولات ایکیا

    این ایده سرهم کردن محصولات توسط خریدار ایکیا خیلی خیلی ایده جالب ایه بنظرم مثلاً یه میز ایکیا میخری کل میز و تو یه کارتون تحویل‌ات میدن میبری خونه با یه اچار الن مخصوص خودش که تو خوده جعبه هست یه میز سرهم میکنی خیلی خوبه
    حالا جالب تر اینه میتونی چندین سال بعد خواستی جابه جا‌ش کنی همون جور باز کنی میز باز هر جا خواستی ببری
    ایکیا با همین ایده کلی مشتری جذب کرده ساده قابل سرهم کردن 👌🏼

    4 آبان 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب