کلکسیون چاقو ی من…!

کلکسیون چاقو من...!

معمولاً هرکسی در خانه خودش یک قسمتی رو داره که وسایل موردعلاقه‌اش رو میزاره. یا یک دیوار پر از عکس‌های قدیمی و جدید، حتی کلکسیون انواع تمبر یا ساعت و چاقو. بعضی‌ها هم علاقه دارن همیشه یک گوشه دنج در خانه خودشون درست کنن که ساعتی و برای خودشون خلوت کنن و کتاب بخونن. این بخش‌های جذاب در هر خانه‌ای دقیقاً همون جاییه که وقتی افراد موردعلاقه‌ات رو دعوت می‌کنی بعد از گپ و گفت‌های طولانی به اونجا دعوتش می‌کنی تا عکس‌ها یا کلکسیون جذابت رو نشون بدی یا کنار همون پنجره دنجت، یک چای بنوشید.

منم در خانه خودم یک بخش جذاب دارم که هرسال به تعدادش اضافه میشه، یک کلکسیون چاقو.

از وقتی که خیلی بچه بودم شروع کردم به جمع‌کردنش. البته اون زمان نمی‌دانستم که قراره به یک همچنین کلکسیون بزرگی تبدیل شه. شاید بهتره بگم اصلاً نمی‌دانستم که قراره آن‌قدر به آنها علاقه‌مندشم. افرادی که منو نمی‌شناسن و برای بار اول کلکسیون منو می‌بینن، فکر میکنن که ممکن هست خیلی روحیه خشنی داشته باشم؛ اما به‌مرورزمان متوجه این میشن که اصلاً این‌طور نیست البته تقصیری هم ندارن چون آدم‌ها وقتی آنها رو می‌بینن در نا‌خداگاهشون تیزی رو حس میکنن.

و همین باعث حس تند و تیزی و شایدم حس ترس بشه.

داستان کلکسون چاقو + عکس

خرید اولین چاقو

خب، داستان اولین خریز چاقو من برمی‌گرده به دوران کودکیم، همون زمانی که ما با پدربزرگم زندگی می‌کردیم. پدربزرگ من عاشق شکار و نجاری بود و خیلی داستان‌ها از جوونیش و شکارها و سفرهای عجیب و غریبش برام تعریف می‌کرد. اولین چاقویی هم که به من داد رو خودش با دوستاش درست کرده بودند. یک مدل دستی نسبتاً کوچک که می‌شد گوشت رو باهاش ببرن و غذا درست کنن. دسته‌اش هم چوبی بود و با طناب سفتش کرده بودند.

چاقو پدربزرگ

پدر‌بزرگ بود که تفاوت اونارو به من یاد داد و هر دفعه و سرحوصله حتی کاربردشون رو هم بهم می‌گفت. من از همون بچگی با گفته‌های پدر‌بزرگ، آنها رو تو ذهنم به تصویر می‌کشیدم و ازشون شکل می‌ساختم. بزرگ‌تر که شدم هرازگاهی بعضی از آنهارو، بهم نشون می‌داد و منو به بازار می‌برد و با ذوق نگاهشان می‌کرد. از اونجا بود که تفاوت جنس خوب و بد رو کم‌کم فهمیدم. تجربه‌های پدر‌بزرگ در قالب داستان باعث شد من هم عاشقشون شم و شروع کردم به جمع‌کردن چاقوهای خاص و البته اصیل. بعضی وقت‌ها هم صرفاً زیبایی اونا منو جذب خودشون می‌کرد.

دیگر آن‌قدر زیادشدن که ترجیح دادم یک دیوار رو اختصاص بدم بهشون و تبدیل شدن به یک کلکسیون خیلی قشنگ. اگر از من بپرسید که چه نوع چاقوهایی رو خیلی می‌پسندم باید بگم ۴ نوع هست که در اولویت من قرار می گیره و اگر دوست داشته باشید عکس‌هاشون رو با کمی توضیح در انتهای مقاله‌م قرار می‌دم. البته توضیح برای اینه که اگر از این مدل‌ها خوشتون اومد بتونین تفاوت هاش رو ببینین و نسبت به نیازهای خودتون، بهترینشو انتخاب کنید.

اولی؛ چاقو پروانه‌ای

یک چاقو تاشو و جیبی. چاقوی پروانه‌ای ۲ تا اسم دیگر هم داره: پنکه‌ای یا باتانگاس. اما بیشتر به پروانه ای می‌شناسنش. قطعا همه یک‌بارم که شده این مدل رو دیدیم معمولا تو سفر یا داخل ماشین و کیف برای استفاده‌های ضروری میزاریم تا اگه یه‌وقت هوس سفر یهویی کردیم و تو راه میوه خریدیم یک چیزی باشه که بتونیم باهاش میوه ببریم یا بعضی‌ها هم این مدل رو کنار چند تا وسیله سفری دیگه کادو میدن، که البته خیلی هم جذاب و کاربردیه. مطمئن باشید هربار که استفاده می‌کنن کلی دعاتون میکنن چون دقیقا جاهای حساس به کمک میاد.

دومی؛ چاقو سفری

خب، چاقو‌های سفری نوع خاصی ندارن، برای ‌همینم، من تو لیست علاقه‌هام دارمش. چون تنها قسمتیه که می‌تونم براش زیبایی بکار ببرم و بیشتر براش هزینه کنم. دستم برای یک بهانه جذاب، بازه تا یک خوشگلشو انتخاب کنم و به کلکسیون اضافه کنم. کاملاً همان‌طور که از اسمش معلومه برای سفر استفاده می‌شه، برای همین خیلی مهمه که دقیقاً می‌خواین کجا برین. مثلاً اگر بچه دارید من مدل چاقو ضامن‌دار رو پیشنهاد می‌کنم که بسته بشه و درصد خطر و بیاره پایین.

چاقوهای پروانه‌ای هم یک جورایی بدرد سفر می‌خوره ولی خب اگر از اون مدل آدم‌های خوش‌سفری هستین که اصلاً آخر هفته خونه نمی‌مونین و می‌زنین به دل جاده، می‌تونین یه ست 3 تکه چاقوی ایکیا ANDLIG داشته باشین که برای همه چیز به دردتون بخوره و شما رو از داشتن چاقوهای دیگه بی‌نیاز کنه. چاقوهای ضامن‌دار، بیشتر کارتون رو راه میندازه، خیلی توقع زیادی ازش نداشته باشید.

سومی؛ چاقو زنجان

فکر می‌کنم چاقو زنجان اصلاً نیاز به توضیح نداشته باشد؛ چون حتی اگر کلکسیونر آنها هم نباشید قطعاً تو هر خانه‌ای یکی از آنها هست. معمولاً مادرها قایمش میکنن تا بقیه خرابش نکنن. این مدل، جدا از کیفیت بالا یک اثر هنریه و جزو صنایع‌دستی محسوب میشه و معمولاً یک نشانی از سازنده، روی آنها پیدا می‌کنین که‌هم باعث میشه فرق اصل و غیراصل رو متوجه بشین، هم می‌تونین مستقیماً برید سراغ سازنده‌ای که دنبالش هستین. من خودم چند مدل چاقو زنجان دارم و یکیش که خیلی جذابه، همونی‌هست که روش سنگ‌کاری شده و واقعاً حرف نداره.

زنجان زنجان

چهارم؛ چاقو شکاری

چاقو های شکاری دقیقاً مثل همونیه که بابابزرگ به من داد. یک مدلی هستند که میشه بعد از شکار، پوست و گوشت را کند و تکه کرد. اگر خواستید مدل شکاری رو از معمولی تشخیص بدین، به قوس نزدیک به تیغه آنها دقت کنید. این قوس فقط برای شکاری استفاده میشه و معمولاً مدل‌های معمولی این قوس رو ندارند. البته نوک آنها تیزتر هم هست که یکم تشخیص این مورد سخته . وجود قوس باعث میشه که به‌راحتی پوست شکارتون رو جدا کنین.

چاقو شکاری

خرید اینترنتی چاقو ایکیا

خلاصه این بود تجربه من از این همه سال با پدربزرگ و کلکسیونم. حالا من به شما پیشنهاد میکنم که اگر نمیخواید هزینه اضافی کنید تا یک دست چاقو هم برای خانه و یک دست جدا برای سفر خریداری کنید، سری به فروشگاه اینترنتی راه راه مارکت بزنید و یه خرید مقرون به صرفه داشته باشد. من ست چاقو دو تکه FORDUBBLA برای استفاده روزمره و سفر کاملا مناسبه و البته مدل های دیگه ای هم موجوده که میتونین سر حوصله مشاهده و یک خرید امن داشته باشید.

میزان رضایت از این مطلب

100 %

توسط 01 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    نیما سهیلی

    چاقو

    منم خیلی به چاقو علاقه دارم دوست دارم یه عالمه چاقو داشته باشم البته روحیه خشنی ندارم یه حس معمولیه و در کل خیلی دوست دارم ولی امان از دست بی پولی، پول داشتم یه کلکسیون مثل مال انجلینا جولی می‌ساختم جولی نمیدونم مید‌نید یا نه علاقه زیادی به چاقو ، بازی با آن و پرتاب نمایشی با چاقو داره. به غیر از كلكسیون بزرگ كه از انواع چاقو، خنجر و قمه دارده یک بار یه جا خوندم که در نوجونی با یه چاقو زیر بالشس می خوابیده كه مثلا برای جولی حكم عروسك را داشته ! چه خشن 😁
    اخلاق عجیب زیاد داشته غیر علاقه‌اش به چاقو جولی حتی مادرش را هم بغل نمی‌کرده به گفته خودش زمانی كه كسی اونو بغل می‌کرده مجبور بود نفسش را حبس كند.
    خلاصه کاش پول داشتم کلی چاقو میخریدم 😁🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪

    11 آبان 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    فریبرز

    چاقو

    مطلب خودمونی و قشنگی نوشتید ممنونم
    من میخوام به کلکسیون چاقو شما یه چاقو اضافه کنم که مورد علاقه خودمه و اولین چاقویی بود که خریدم
    چاقو مخصوص استخوان
    یکی از سخترین و وقت گیرترین کارها در آشپزی، خارج کردن استخوان و تیغ‌های مرغ و ماهی و گوشت است. این کار اگر با چاقو مخصوص انجام نشود هم طولانی‌تر و هم با دقت کمتری انجام میشود و باعث میشود مجبور بشیم مقداری گوشت و مرغ و ماهی هم همراه با استخوان و تیغ دور بریزیم
    فقط خاطرتون باشه چون این مدل چاقو نوک تیزی داره باید خیلی مراقب باشید ✔️

    8 آبان 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب