چگونه با فنگ شویی ساعت دیواری شانس و ثروت را جذب کنید؟

چگونه با فنگ شویی ساعت دیواری شانس و ثروت را جذب کنید؟

در این مقاله جهت مناسب قرار‌گیری فنگ شویی ساعت دیواری را بررسی می‌کنیم و به شما در پیداکردن بهترین جهت برای قراردادن فنگ شویی ساعت دیواری چه در منزل و چه در محیط کارتان کمک می‌کنیم. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا بهتر قوانین نصب فنگ شویی ساعت دیواری را بدانید.

فنگ شویی به انگلیسی (fēngshuǐ) بر چیدمان اشیا در محیط، برای هماهنگی با نیروهای طبیعی و بهبود زندگی تمرکز دارد. اصطلاح “فنگ شویی” به معنای “باد و آب” است و به مطالعه جریان انرژی در یک فضا اشاره دارد. طبق اصول فنگ شویی ساعت دیواری، نحوه چیدمان محیط اطرافمان می‌تواند بر سلامت، ثروت، روابط و رفاه کلی ما تأثیر بگذارد.

خرید اینترنتی ساعت دیواری ایکیا SONDRUM

بدنه ساعت دیواری ایکیا SONDRUM از جنس استیل ضدزنگ ساخته شده است و با رنگ پلی‌استر روی آن پوشش داده شده است. در پشت این ساعت سطحی از جنس پلاستیک در نظر گرفته شده است و روی محصول یک شیشه محافظ قرار داده شده است.

ساعت دیواری ایکیا SONDRUM

 

بهترین جهت برای قراردادن فنگ شویی ساعت دیواری

دانستن بهترین جهت برای قراردادن ساعت به مواردی بستگی دارد که باید باتوجه‌به آن‌ها، جهت مناسب قرار‌گیری فنگ شویی ساعت دیواری را بررسی کرد.

جنس و نوع ساعت و اینکه شما از ساعت‌های دایره شکل و گرد استفاده می‌کنید یا از ساعت به رنگ سفید یا طلایی از نکات مهم یافتن بهترین جهت برای قراردادن ساعت است؛ لذا پاسخ به این سؤال که در فنگ شویی ساعت دیواری را کجا بزنیم؟ نیاز به بررسی شکل ظاهری ساعت و نوع و جنس آن دارد.

هم چنین قراردادن ساعت در هر یک از مکان‌هایی که در ادامه بیان می‌شود، به یک بعد از آرامش و انرژی روحی شما کمک می‌کند.

قیمت ساعت دیواری ایکیا

 

فنگ شویی، باگوا

یکی از مفاهیم اصلی فنگ شویی، باگوا است، شبکه‌ای که یک فضا را به 9 ناحیه تقسیم می‌کند که با جنبه‌های مختلف زندگی مانند ثروت، سلامتی و روابط مطابقت دارد. قرارگیری اشیا در هر ناحیه را می‌توان برای تقویت یا متعادل‌کردن جریان انرژی در آن جنبه خاص از زندگی تنظیم کرد. به‌عنوان‌مثال، قراردادن آب‌نما در منطقه ثروت ممکن است رفاه مالی را افزایش دهد.
یکی دیگر از اصول مهم فنگ شویی تعادل انرژی‌های یین و یانگ است. یین نشان‌دهنده انرژی منفعل، زنانه و پذیرنده است، درحالی‌که یانگ نشان‌دهنده انرژی فعال، مردانه و قاطعانه است. فضایی که بیش از حد یین است ممکن است راکد و غیرمولد به نظر برسد و فضایی که بیش از حد یانگ است ممکن است پرهرج‌ومرج و طاقت‌فرسا باشد. ایجاد تعادل و هماهنگی بین یین و یانگ می‌تواند محیطی آرام و پرانرژی ایجاد کند. فنگ شویی علاوه بر قراردادن اشیا، استفاده از رنگ، نور و مواد را نیز در یک فضا مدنظر قرار می‌دهد. رنگ‌ها و مواد مختلف می‌توانند انرژی یا نماد خاصی داشته باشند که بر حس کلی اتاق تأثیر بگذارد. به‌عنوان‌مثال، رنگ‌های گرم مانند قرمز و نارنجی می‌توانند فضایی دنج و جذاب ایجاد کنند، درحالی‌که رنگ‌های سرد مانند آبی و سبز می‌توانند باعث آرامش شوند.

به‌طورکلی، فنگ شویی رویکردی جامع برای ایجاد یک محیط هماهنگ و متعادل است که از رفاه و اهداف ما در زندگی پشتیبانی می‌کند.

حتماً درباره فنگ شویی ساعت دیواری شنیده‌اید. علمی قدیمی که در تلفیق با هنر به ایجاد تعادل و هماهنگی در جریان طبیعی انرژی‌های اطراف‌مان کمک می‌کند.

چرا هماهنگی با طبیعت و محیط پیرامون مهم است؟

هنگامی که انسان با محیط پیرامونش هماهنگ باشد، نتیجه‌اش، استفاده از انرژی در بالاترین حد خود و داشتن یک زندگی خوب و رسیدن به موفقیت می‌شود. فنگ شویی ساعت دیواری، هنرى ساده، انعطاف‌پذیر و ملموس برای افزایش نشاط و حفظ آرامش و تعادل در زندگى روزمره است كه با انواع سبک‌های دكوراسیون سازگارى دارد.

می‌توان گفت که فنگ شویی ساعت دیواری دانش زندگی متعادل و هماهنگ بین انسان و طبیعت پیرامون اوست. آغاز پیدایش این علم به اندیشه‌های کهن شرقی با قدمت چندهزارساله برمی‌گردد و اگر آن را در خانه و چیدمان خانه به کار ببندید، در مجموع به خلق حس هماهنگی در خانه و در نتیجه زندگی بهتر کمک می‌کند.

ساعت دیواری لوکس عکس ساعت دیواری جدید و شیک ساعت دیواری بزرگ

بر اساس فنگ شویی بهتر است ساعت‌ دیواری را کجا بزنیم؟

بر اساس آنچه در علم فنگ شویی ساعت دیواری آمده، بهتر است ساعت‌های دایره شکل در قسمت شمالی منزل و حتماً بر روی دیوار شمالی خانه نصب شود؛ چرا که این کار باعث پیشرفت کاری اهل خانه شده و آن‌ها با سعی و تلاش خود و انرژی که مثبتی که به آن‌ها در پیشرفت کاری کمک می‌کند بهتر و سریع‌تر به اهداف شغلی و کاری خود دست پیدا می‌کنند.

چه ساعت‌هایی را بر دیوار‌های جنوبی نصب کنیم؟

مطابق علم فنگ شویی ساعت دیواری توصیه شده است که اگر می‌خواهید در جنوب شرقی و دیوارهای جنوب شرقی خانه، ساعت‌دیواری‌تان را نصب کنید، بهتر است از ساعت‌های کشیده و بیضی و یا بدون شکل استفاده کنید؛ زیرا این موضوع به رشد سرمایه‌گذاری اهالی خانه و جذب ثروت منجر می‌شود.

یکی دیگر از توصیه‌های علم فنگ شویی ساعت دیواری برای نصب ساعت‌دیواری در ناحیه جنوبی خانه این است که در دیوار‌های جنوبی خانه بهتر است از ساعت‌های مثلثی استفاده کنید تا اگر مشکلات حقوقی وجود دارد و انسداد انرژی در موارد حقوقی برای افراد خانه به وجود آمده است؛ رفع شود. پس اگر از ساعت‌های دایره شکل استفاده می‌کنید و یا ساعت رنگ سفید یا طلایی دوست دارید؛ بهتر است آن را در دیوار‌های جنوبی نصب نکنید.

با چیدمان و نصب درست ساعت‌دیواری مطابق علم فنگ شویی ساعت دیواری انتظار می‌رود تا انرژی مثبت و انرژی توانمندی بیشتری برای داشتن زندگی بهتر و کمک به اهل منزل برای به ثمر نشستن تلاش و پشتکار آن‌ها سرازیر شود.

با دیوار غربی خانه برای نصب ساعت خداحافظی کنید!

ساعت‌دیواری را در جهت غرب خانه قرار ندهید؛ چراکه طبق آنچه در فنگ شویی سنتی چینی آمده است، این جهت نامبارک و بدیمن است.

ساعت‌های دایره شکل و ساعت به رنگ سفید یا طلایی دارید نگران نباشید!

مطابق علم فنگ شویی ساعت دیواری، می‌توانید ساعت‌های دایره شکل و ساعت به رنگ سفید یا طلایی را در جهت شمال غربی خانه قرار دهید. جهت شمال غربی خانه، متعلق به عنصر فلز به شمار می‌آید و فلز هم از عناصر پنج‌گانه فنگ شویی است. ساعت دیواری ایکیا TROMMA ساعتی دایره ای شکل و به رنگ سفید است که برای نصب بر روی دیوار بسیار زیبا است. بهتر است جهت مناسب برای نصب این ساعت پیدا کنید.

اما در نصب ساعت‌های دایره شکل و یا ساعت به رنگ سفید یا طلایی این نکته را در نظر بگیرید که نباید ساعت را در جهت شمال قرارداد زیرا این جهت به عقب تعلق دارد و لذا باید آن را‌ ایستا و غیرپویا نگاه داشت. ساعت دیواری ایکیا KUTTERSMYCKE ساعتی گرد با دور طلایی است که مناسب برای نصب در جهت شمال خانه است.

خرید اینترنتی ساعت دیواری ایکیا KUTTERSMYCKE

این ساعت دیواری ظاهری شبیه به ساعت‌های جیبی قدیمی دارد که برای ما یادآور تم سنتی و قدیمی است. ساعت دیواری ایکیا KUTTERSMYCKE دکوراسیون خانه شما را کلاسیک می‌کند.

ساعت دیواری ایکیا KUTTERSMYCKE

بهترین جهت برای قراردادن ساعت

در فنگ شویی ساعت دیواری، قراردادن ساعت در جهت درست یک نکته مهم است؛ زیرا نشان‌دهنده گذر زمان است و بر جریان انرژی در یک فضا تأثیر می‌گذارد. بهترین جهت برای قراردادن ساعت به هدف اتاق و نتیجه مطلوب بستگی دارد. در ادامه چند نکته کلی که باید هنگام قراردادن ساعت در یک فضا در نظر بگیرید را آورده‌ایم:

جهت‌های شمال یا شرق

فنگ شویی ساعت دیواری، جهت‌های شمال یا شرق برای قراردادن ساعت در اتاق نشیمن، مطالعه یا دفتر مناسب در نظر گرفته می‌شوند؛ زیرا باانرژی رشد و پیشرفت مرتبط هستند. قراردادن ساعت‌دیواری ایکیا TROMMA در شرق می‌تواند به تحریک خلاقیت و شروع کارهای جدید کمک کند، درحالی‌که یک ساعت مانند ساعت‌دیواری ایکیا TUNNIS در شمال می‌تواند از پیشرفت و رفاه شغلی شما حمایت کند.

خرید اینترنتی ساعت دیواری ایکیا TROMMA

ساعت دیواری ایکیا TROMMA، امروزه زمان برای انجام کار‌ها و استفاده بهینه بسیار ارزشمند است. یک ساعت دیواری در خانه یا محل کار شما برای انجام به‌موقع کارها ضروری و کاربردی است. ساعت دیواری ایکیا TROMMA دارای ظاهری شیک و ساده و درعین‌حال شکیل است. باتوجه‌به کیفیت خوب محصولات ایکیا ما تهیه ساعت ساعت دیواری ایکیا TROMMA را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ساعت دیواری ایکیا TROMMA
جای مناسب ساعت دیواری در پذیرایی قیمت ساعت دیواری مدرن و شیک خرید ساعت دیواری فانتزی ارزان

قراردادن ساعت در اتاق‌خواب

بهتر است از قراردادن ساعت در اتاق‌خواب یا مکان‌هایی که در آن استراحت می‌کنید یا مدیتیشن می‌کنید خودداری کنید، زیرا صدای تیک‌تاک و یادآوری دائمی گذر زمان می‌تواند باعث ایجاد احساس فشار یا اضطراب شود. اگر باید یک ساعت در اتاق‌خواب داشته باشید، ساعتی را با حرکت آرام مانند ساعت رومیزی ایکیا BONDTOLVAN یا ساعت دیجیتال ایکیا KLOCKIS را انتخاب کنید و آن را دور از دید قرار دهید، مثلاً در کشو یا پشت درب بسته.

به‌طورکلی، قراردادن ساعت باید شهودی و باتوجه‌به نیازها و اهداف خاص فضا و ساکنان آن باشد. ایجاد یک محیط متعادل و هماهنگ که از رفاه و شادی کلی ما حمایت می‌کند، مهم است.

فنگ شویی ساعت دیواری بایدها و نبایدها!

به‌هیچ‌وجه از ساعت‌های بزرگ و دیواری در اتاق‌خواب استفاده نکنید چرا که این نشانگر یک فنگ شویی ساعت دیواری بد برای نصب ساعت است. همچنین از استفاده‌کردن ساعت‌دیواری در اتاق‌خواب خود و سایر اتاق‌های خانه پرهیز کنید و تنها به یک ساعت زنگ‌دار کوچک اکتفا کنید.

اتاق‌خواب مکانی برای دستیابی به آرامش مطلق است؛ طوری که می‌توانید زمان را در آنجا، کنُد احساس کنید؛ اما استفاده از ساعت‌های متعدد این حس آرامش را در شما از بین می‌برد و شما را دچار استرس زمانی می‌کند.

  • بهترین جهت برای قراردادن فنگ شویی ساعت دیواری، برخلاف آنچه در مجلات دکوراسیون دیده‌اید، هرگز بالای مبل نیست؛ چون باعث ناراحتی و اضطراب افرادی می‌شود که روی مبل نشسته‌اند. همچنین جای ساعت‌دیواری در بالای تلویزیون نیست و ساعت را روی دیوار بالای میز هم نصب نکنید.
  • مکان مناسب ساعت‌دیواری در پذیرایی می‌تواند فضای پشت کاناپه باشد؛ این فضا یکی از بهترین فضا‌هایی که می‌توانید ساعت‌دیواری‌تان را نصب کنید. همچنین شومینه محل بسیار مناسبی برای نصب ساعت در پذیرایی است.
  • ساعت را مقابل هیچ دری به جز پنجره قرار ندهید و البته رعایت این نکته ضروری است که حتماً خودتان برای خرید ساعت‌دیواری خانه اقدام کنید.

این مورد را هم به‌خاطر داشته باشید که هرگز به کسی ساعت هدیه ندهید چرا که در علم فنگ شویی ساعت دیواری به معنای بدشانسی و بدیمنی است. اما استثنایی وجود دارد و آن این است که بزرگ‌ترها و افراد مسن و به‌اصطلاح مو سپیدان، می‌توانند به جوان‌ترها ساعت هدیه بدهند تا به آن‌ها اهمیت زمان را یادآوری کنند؛ اما این هدیه نباید از طرف جوانان به افراد مسن داده شود.

قوانین فنگ شویی ساعت دیواری

باتوجه‌به این که مکان قراردادن ساعت، در فنگ شویی ساعت دیواری، قراردادن ساعت‌دیواری مهم است. به‌طورکلی توصیه می‌شود ساعت‌دیواری ایکیا KUTTERSMYCKE را به دیواری که رو به درب ورودی نیست آویزان کنید. دلیل آن این است که درب ورودی، درگاه ورودی اصلی خانه به‌حساب می‌آید و آویزان کردن ساعت رو به آن می‌تواند باعث ایجاد حس اضطراب و استرس شود. همچنین بهتر است که ساعت را مستقیماً بالای تخت یا هر قسمت نشیمن آویزان نکنید، زیرا این کار می‌تواند احساس فشار و تنش ایجاد کند.

اندازه ساعت

اندازه ساعت باید متناسب با اتاق باشد. ساعتی که خیلی کوچک است ممکن است به‌سختی خوانده شود و حضور پررنگی در فضا نداشته باشد. از سوی دیگر، ساعتی که بیش از حد بزرگ است می‌تواند باعث ایجاد آشفتگی ذهنی باشد و ممکن است بر اتاق مسلط شود. به‌طورکلی، ساعت‌دیواری ایکیا PLUTTIS باید روی دیواری با اندازه متناسب آویزان شود.

خرید اینترنتی ساعت ‌دیواری قرمز ایکیا PLUTTIS

رنگ بدنه و پس‌زمینه ساعت ‌دیواری قرمز ایکیا PLUTTIS، قرمز است و اعداد و عقربه‌ها به رنگ سفید هستند. باتوجه‌به طراحی ساده و بدون پیچیدگی این ساعت، قابلیت تنظیم آن بسیار آسان است و می‌توانید زمان را به‌دقت تنظیم کنید.

ساعت ‌دیواری قرمز ایکیا PLUTTIS

صدای ساعت

صدای ساعت نیز در فنگ شویی مهم است. ساعتی با صدای زنگ یا لحن ملایم و آرام‌بخش ترجیح داده می‌شود، زیرا می‌تواند حس آرامش را در فضا ایجاد کند. از سوی دیگر، یک ساعت با صدای بلند و گیج‌کننده می‌تواند باعث استرس و تنش شود. همچنین مهم است که ساعتی با صدای مناسب مانند ساعت رومیزی آلارم دار ایکیا KUPONG برای اتاق خود انتخاب کنید. به‌عنوان‌مثال، یک ساعت با صدای بلند ممکن است برای یک آشپزخانه شلوغ مناسب باشد، اما ممکن است برای اتاق‌خواب مناسب نباشد.

خرید اینترنتی ساعت رو میزی آلارم دار ایکیا KUPONG

ساعت رو میزی آلارم دار ایکیا  دارای طراحی مینیمال و رنگ خاکستری مایل‌به‌سبز است که بسیار شیک و خاص است. علی‌رغم رنگ آن، هنگامی که زنگ به صدا در بیاید تمام توجه‌ها را به سمت خودش جلب می‌کند؛ زیرا درصورتی‌که آلارم را قطع نکنید شدت صدای آن در چهار مرحله و در طول دو دقیقه افزایش می‌یابد.

ساعت رو میزی آلارم دار ایکیا KUPONG

رنگ ساعت

رنگ ساعت نیز می‌تواند بر انرژی فضا تأثیر بگذارد. توصیه می‌شود ساعتی را با رنگی هماهنگ با بقیه اتاق انتخاب کنید. رنگ‌های روشن یا متضاد می‌توانند بیش از حد محرک باشند، درحالی‌که رنگ‌های خاموش یا خنثی می‌توانند حس آرامش را ایجاد کنند. درنظرگرفتن مواد ساعت نیز مهم است. مواد طبیعی مانند چوب یا فلز ترجیح داده می‌شوند، زیرا اعتقاد بر این است که آنها اثر زمینی دارند.

تعمیر و نگهداری ساعت

ساعتی که به‌درستی کار نمی‌کند می‌تواند تأثیر منفی بر انرژی فضا داشته باشد. مهم است که ساعت را به‌خوبی نگهداری کنید و در شرایط خوبی سالم نگه دارید. این نکته شامل تمیز نگه‌داشتن ساعت، تعویض باتری‌ها در صورت نیاز و تعمیر قطعات شکسته است. ساعتی که متوقف شده یا کندکار می‌کند می‌تواند احساس رکود یا اخیر در فضا ایجاد کند.

نمادگرایی

برخی از ساعت‌ها ممکن است در فنگ شویی ساعت دیواری معنای نمادین داشته باشند. به‌عنوان‌مثال، اعتقاد بر این است که ساعتی با تصویر خروس دارای انرژی محافظ است و می‌تواند انرژی منفی را دفع کند. به طور مشابه، ساعتی با تصویر اژدها یا ققنوس اعتقاد بر این است که شانس و سعادت به ارمغان می‌آورد. مهم این است که ساعتی با نماد متناسب با اتاق و انرژی موردنظر انتخاب کنید.

ساعت خراب در فنگ شویی فنگ شویی ساعت ایستاده گوشه ثروت در فنگ شویی

مهم است که به‌خاطر داشته باشید که درحالی‌که فنگ شویی می‌تواند راهنمایی در مورد قراردادن و استفاده از اشیا در یک فضا ارائه دهد، اما فقط یکی از جنبه‌های ایجاد یک محیط هماهنگ و متعادل است. مهم‌ترین چیز این است که به شهود خود اعتماد کنید و فضایی ایجاد کنید که به شما احساس راحتی و اطمینان دهد.

خرید اینترنتی ساعت‌ دیواری ایکیا

شرکت ایکیا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانه و لوازم آشپزخانه، دارای مدل‌های متنوعی در زمینه ساعت‌ دیواری است. باتوجه‌به مقاله‌ای که در ارتباط با علم فنگ شویی ساعت دیواری برایتان نوشتیم و در این اثنا به شما انواع ساعت را معرفی کردیم.

ساعت‌ دیواری ایکیا علاوه بر اینکه خیالتان را از عمر چندساله‌اش راحت می‌کند، یک محصول باکیفیت و با تنوع بالاست که انواع مختلف این محصول را می‌توانید در فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه راه‌راه مارکت ببینید و پس از بررسی، خریداری کنید.

خواندنی‌های مرتبط

  • قبل از خرید انواع ساعت دیواری این نکات را بدانید
    استفاده از ساعت برای دانستن و سنجش زمان بقدری حائز اهمیت بوده که انسان‌ها از قرن‌ها پیش، توسط راه‌های مختلف بدنبال سنجش زمان شب و روز بودند؛ اختراع ساعت‌های شنی و دیگر انواع ساعت از گذشته دور شروع شده و بنوعی انواع ساعت دیواری یا مچی و ایستاده، متولد همان ساعت‌های قدیمی هستند. علاقه به خرید انواع ساعت دیواری در […]
  • چگونه با فنگ شویی ساعت دیواری شانس و ثروت را جذب کنید؟
    در این مقاله جهت مناسب قرار‌گیری فنگ شویی ساعت دیواری را بررسی می‌کنیم و به شما در پیداکردن بهترین جهت برای قراردادن فنگ شویی ساعت دیواری چه در منزل و چه در محیط کارتان کمک می‌کنیم. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا بهتر قوانین نصب فنگ شویی ساعت دیواری را بدانید. فنگ شویی به انگلیسی (fēngshuǐ) بر […]
  • انواع ساعت‌ های کاربردی
    ساعت وسیله‌ای مکانیکی یا الکترونیکی است که زمان را اندازه‌گیری می‌کند و برای قرن‌ها ابزاری ضروری برای جامعه بشری بوده است. ساعت‌ها در اشکال، اندازه‌ها و سبک‌های مختلفی وجود دارند، اما وظیفه اصلی آن‌ها ردیابی گذر زمان است. ساعت‌ های کاربردی در طول زمان تکامل‌یافته‌اند و امروزه بسیار دقیق‌تر و پیچیده‌تر شده‌اند. اهمیت ساعت‌ های کاربردی در جوامع بشری قابل‌اغماض […]
  • جهت مناسب قرارگیری ساعت از نظر فنگ شویی
    قرارگیری ساعت از نظر فنگ شویی مبحثی است مهم در بحث انرژی‌های ماوراء الطبیعه که به تفصیل به آن خواهیم پرداخت. فنگ شویی (به چینی: 風水) یک تمرین سنتی چینی است که بر چیدمان اشیا در محیط برای هماهنگی با نیروهای طبیعی و بهبود زندگی تمرکز دارد. اصطلاح “فنگ شویی” به معنای “باد و آب” است و به مطالعه جریان […]
  • ساعت دیجیتال یا آنالوگ؟ کدام یک انتخاب شماست؟
    در دورانی که همگی ما وابسته به زمان و در یک مفهوم کلی دانستن زمان هستیم، ساعت به‌عنوان ابزاری ساده برای نشان‌دادن زمان در همه‌جا هست. ساعت‌ها روی دیوار، روی میز کنار تخت یا حتی روی مچ دست بی‌شمار افراد جامعه خودنمایی می‌کنند. ساعت‌ها در دو نوع کلی ساعت دیجیتال و ساعت آنالوگ طراحی و ساخته می‌شوند. اما ساعت دیجیتال […]

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “چگونه با فنگ شویی ساعت دیواری شانس و ثروت را جذب کنید؟” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب