بدن انسان در روز به چند لیوان بزرگ آب نیاز دارد؟

بدن انسان در روز به چند لیوان بزرگ آب نیاز دارد؟

در این مقاله قصد داریم تا یک بار برای همیشه، میزان مصرف آب در طی روز را بررسی کنیم و به این پرسش پاسخ دهیم که چند لیوان بزرگ آب، ما را از مشکلات ناشی از کم آبی می‌رهاند.

آب، این کلمهٔ دوحرفی که سرنوشت حیات آدمی و هر موجود زنده‌ای به وجودش وابسته است، از عناصر اصلی تشکیل‌دهنده بدن انسان است. تشنگی تنها موردی است که بعد از کمبود اکسیژن، می‌تواند علت امراض مختلف و حتی مرگ انسان شود. از همین رو، پزشکان و متخصصان توصیه به نوشیدن این مایه حیات در طول روز می‌کنند و از عواقب کم‌آبی بدن ما را آگاه کرده‌اند. کم‌آبی بدن می‌تواند منجر به عدم فعالیت و تحلیل اندام‌های داخلی بدن شود و حتی بر روان بشر نیز تأثیر سو بگذارد.

پزشکان توصیه می‌کنند که هر فرد در طول شبانه‌روز، ۲ لیتر آب باید مصرف کند؛ ولی این میزان در قالب‌های مختلف متفاوت است.

برخی از افراد ترجیح می‌دهند که میزان موردنیاز آب خود را با استفاده از لیوان بزرگ، سنجیده و با نوشیدن آن، خیالشان از بابت تأمین آب روزانه راحت باشد. باتوجه‌به اینکه هر لیوان بزرگ، گنجایش متفاوتی نسبت به لیوان دیگر دارد، باید در ابتدا حجم هر لیوان را به دست آورد. به‌عنوان‌مثال یک لیوان دسته‌دار تقریباً ۳۵۰ میلی‌لیتر که می‌توان گفت دوبرابر یک فنجان چای‌خوری معمولی، گنجایش دارد.

خرید اینترنتی لیوان بزرگ شیشه ای ایکیا MJOD

لیوان بزرگ شیشه ای ایکیا MJOD از جنس شیشه‌ای باکیفیت ساخته و تولید شده است که با تغییر دما ترک نمی‌خورد و نمی‌شکند. لیوان بزرگ شیشه ای ایکیا MJOD دارای دسته است که این امر باعث شده است که در زمانی که چای یا نوشیدنی داغ در لیوان ریخته‌اید، برای بلندکردن و در دست گرفتن لیوان، دست شما نسوزد و به‌راحتی و در آرامش نوشیدنی خود را میل کنید بدون اینکه دستتان بسوزد.

لیوان بزرگ شیشه ای ایکیا MJOD

در این مقاله قصد داریم تا یک‌بار برای همیشه، میزان مصرف آب در طی روز را بررسی کنیم و به این پرسش پاسخ دهیم که چند لیوان بزرگ آب، ما را از مشکلات ناشی از کم‌آبی می‌رهاند.

وظایف آب در بدن چیست؟

همان‌طور که می‌دانید بیش از ۶۰ درصد وزن انسان و ۷۰ درصد عضلات بدن از آب تشکیل شده است. آب عنصر تشکیل‌دهنده خون است و در ریه‌ها و مغز نیز وجود دارد. پژوهشگران و محققان، خنک نگه‌داشتن بدن انسان را یکی از علل وجود حجم بالای آب در بدن می‌دانند. همان‌طور که می‌دانید، فعالیت‌های شیمیائی که در بدن، صورت می‌گیرد و البته گرمایی که ماهیچه‌ها در اثر فعالیت،  به وجود می‌آورند، حرارتی را تولید می‌کند. این حرارت به حدی بالاست که به‌راحتی می‌تواند ما را بسوزاند؛ اما آب موجود در بدن و اطراف بافت‌ها، این حرارت اضافی را از بین می‌برد.

جلوگیری از واردشدن ضربه‌های شدید به اندام‌ها یکی دیگر از فواید وجود آب در بدن است. همچنین، وجود آب در بدن، باعث می‌شود، مواد خوراکی و موادی که باید دفع شوند، در بدن جابه‌جا شوند.

همچنین آب، هضم غذا را آسان‌تر کرده و وظیفه خارج‌کردن مواد زائد از بدن را به‌صورت عرق، ادرار و مدفوع برعهده دارد.

تشنگی بیش از حد، عدم تولید عرق، فشارخون پایین، ضربان قلب تند، تنفس سریع و پی‌درپی، چشم‌های گودرفته، پوست چروک و خشک و ادرار تیره از علائم دهیدراتاسیون یا کم‌آبی بدن (فرانسوی: Déshydratation) است که باید هر چه سریع‌تر درمان شود.

چگونه بهترین ست لیوان را انتخاب کنیم؟

علائم کم‌آبی یا کم نوشیدن آب چیست؟

تشنگی بیش از حد، عدم تولید عرق، فشارخون پایین، ضربان قلب تند، تنفس سریع و پی‌درپی، چشم‌های گودرفته، پوست چروک و خشک و ادرار تیره از علائم کم‌آبی بدن است که باید هر چه سریع‌تر درمان شود.

بررسی نشانه‌های مصرف بیش از حد آب

شاید در دسته افرادی باشید که عادت دارند در طول روز چندین لیوان بزرگ آب مصرف کنند، اما واقعیت این است که شما با مصرف آب به دنبال، دفع سموم هستید حال‌آنکه با مصرف بیش از حد آن، سدیم را از بدن دفع می‌کنید.

ادرارکردن بیش از ۸ بار در روز، سفیدشدن و بی‌رنگ شدن ادرار نشان‌دهنده مصرف بیش از حد آب است و با اینکه برخی از افراد فکر می‌کنند داشتن ادرار بی‌رنگ خوب است، باید این موضوع را نشانه‌ای بر بیش از حد آب‌خوردن بدانید.

بالاخره در روز چند لیوان بزرگ آب بنوشیم؟

متخصصان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توان یک آمار دقیق برای میزان آب نوشیدن برای همه افراد، ارائه داد؛ اما باتوجه‌به شاخصه‌هایی نظیر حجم فعالیت، سن و دمای هوای زندگی، توصیه می‌شود که زنان۲.۷ لیتر آب و مردان ۳.۷ لیتر آب استفاده کنند.

به همین دلیل می‌توان گفت که باتوجه‌به استفاده از لیوان بزرگ برای نوشیدن آب، با میانگین نوشیدن ۴ تا ۵ لیوان بزرگ آب، حجم موردنیاز آب بدن برای زنان و مردان تأمین می‌شود. لیوان بزرگ شیشه‌ای ایکیا MJOD پیشنهاد ما به شما برای استفادهٔ روزانه است. این لیوان دسته‌دار است و حجم مناسبی برای نوشیدن دارد.

لیوان بزرگ شیشه ای ایکیا MJOD لیوان بزرگ شیشه ای ایکیا MJOD

پیشنهاد ویژه برای مصرف آب روزانه

یکی از دغدغه‌های افراد در ننوشیدن آب به مقدار کافی در طول روز، این است که یا فرد فراموش می‌کند در انبوه کار‌های روزانه زمانی را برای نوشیدن آب اختصاص دهد و یا اینکه چون آب‌خنک و مطبوع، در طول روز همیشه در دسترس نیست، از خیر نوشیدن آن می‌گذرد و رو به نوشیدنی‌های دیگر می‌آورد.

راهکار ساده و درعین‌حال کاربردی که می‌توان ارائه داد این است که با استفاده از ظروفی که آب را در دمای متعادل و خنک نگه می‌دارند و از گرم‌شدن و ماندگی آب نیز جلوگیری می‌کنند، می‌توان مقدار نیاز روزانه بدن به آب را تأمین کرد.

گرچه برخی از افراد، نوشیدن آب آن هم در لیوان بزرگ را ترجیح می‌دهند؛ اما داشتن یک فلاسک مرغوب که آب را در دمای مناسب نگه دارد و در طول روز و طی فعالیت‌های کاری، کنارتان باشد، می‌تواند به شما کمک کند تا ضمن پرداختن به مسائل مختلف روزانه، سلامتی‌تان را نیز فراموش نکرده و در جهت داشتن سبک زندگی بهتر، گامی اساسی بردارید.

ایکیا، فلاسکی را برای نوشیدن آب‌خنک نیز طراحی کرده است که البته جنس این فلاسک از جنس استیل ضدزنگ است و قابلیت استفاده مادام‌العمر دارد. فلاسک ایکیا ENKELSPARIG  یک دستگیره باریک دارد که موجب می‌شود این وسیله را به‌راحتی حمل کنید. همچنین این فلاسک، دارای طراحی ساده و زیبایی است به دلیل ابعاد مناسبش، در جیب کناری کوله‌پشتی و یا حتی در جا لیوانی ماشین نیز قرار می‌گیرد. این فلاسک مخصوص نگهداری آب‌خنک است که آب را برای مدت‌ها خنک نگه می‌دارد. درب این فلاسک به‌صورت گیره‌ای است که راحت باز و بسته می‌شود. فلاسک ایکیا مدل ENKELSPARIG باتوجه‌به ظرافت و حجمی که دارد به‌راحتی در جیب کوله قابل‌حمل و نگهداری است. این فلاسک نوشیدنی شما را برای ساعت‌ها خنک نگه می‌دارد.

خرید اینترنتی فلاسک ایکیا ENKELSPARIG

محصولات برند ایکیا با طراحی روکش نقره‌ای روی فلاسک ایکیا ENKELSPARIG کمک شایانی به جلوگیری از انتقال حرارت توسط تشعشع‌ها کرده است و خلاء بین دوجداره ی آن مانع از حرکت گرما توسط همرفت می‌شود. نازک بودن دیواره‌ها از ورود یا خروج گرما به فلاسک توسط رسانش جلوگیری می‌کند. محفظه اطراف فلاسک عایق اضافی را فراهم می‌کند. با فلاسک ایکیا ENKELSPARIG می‌توانید همیشه نوشیدنی مورد علاقه خود را همراه داشته باشید اما به یاد داشته باشید که این فلاسک، مخصوص نوشیدنی‌های سرد است و به هیچ عنوان نباید داخل آن، مایعات گرم بریزید.

فلاسک ایکیا ENKELSPÅRIG

در کنار استفاده از این فلاسک، افرادی که علاقه به نوشیدن آب در لیوان، آن هم لیوان بزرگ دارند نیز می‌توانند با خرید لیوان بزرگ ایکیا یک لیوان شکیل، باکیفیت و مرغوب داشته باشند و از نوشیدن آب و مایعات دیگر در آن لذت ببرند. لیوان بزرگ شیشه‌ای ایکیا MJOD نوعی لیوان دسته‌دار بی‌رنگ و شیشه‌ای است که برای مصرف آب روزانه بسیار مناسب است.

آیا می‌دانید که نوشیدن آب تنها راه پیش روی شما نیست؟

نوشیدن انواع اسموتی‌ها که با میوه‌ها تهیه شده است، شربت‌های اصیل ایرانی نظیر خاکشیر و تخم شربتی البته با شکر کم، آن هم در یک لیوان بزرگ شیشه‌ای که مخلوط یخ و نوشیدنی را به‌راحتی می‌بینید، پیشنهاد ما به کسانی است که به جز آب می‌خواهند با سایر مواد خوراکی نظیر میوه‌ها، کم‌آبی بدن را رفع کنند.

همچنین در فصول سردتر، استفاده از چای بسیار کم‌رنگ هم می‌تواند جایگزینی برای نوشیدن آب باشد.

خرید اینترنتی لیوان ماگ فلاسک ایکیا

ایکیا برندی است که برای نوشیدن هر نوع از نوشیدنی، محصولاتی را طراحی و تهیه کرده است که با خیال راحت از بابت جنس و مرغوبیت کالا می‌توانید آن را خریداری کنید.

شرکت ایکیا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانه و لوازم آشپزخانه، دارای مدل‌های متنوعی از لیوان، ماگ و فلاسک است. انواع ظروف ایکیا برای نوشیدن،  محصولاتی باکیفیت و با تنوع بالا هستند . طرح‌های مختلف این محصول را می‌توانید در فروشگاه لوازم‌خانه و آشپزخانه راه‌راه مارکت ببینید و خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت در کوتاه‌ترین زمان، اقلام خریداری شده را در دورترین شهرهای ایران به دستتان می‌رساند و تضمین می‌کند تا کالای اصل با بهترین کیفیت را به شما عرضه می‌کند. لیوان بزرگ شیشه ای ایکیا MJOD و فلاسک ایکیا مدل ENKELSPARIG دو محصولی است که در این مقاله استفاده از ان را به شما توصیه می کنیم. این دو محصول در فروشگاه اینترنتی راه راه مارکت موجود و قابل سفارش است.

خواندنی‌های مرتبط

  • بدن انسان در روز به چند لیوان بزرگ آب نیاز دارد؟
    در این مقاله قصد داریم تا یک بار برای همیشه، میزان مصرف آب در طی روز را بررسی کنیم و به این پرسش پاسخ دهیم که چند لیوان بزرگ آب، ما را از مشکلات ناشی از کم آبی می‌رهاند. آب، این کلمهٔ دوحرفی که سرنوشت حیات آدمی و هر موجود زنده‌ای به وجودش وابسته است، […]
  • چگونه داخل فلاسک استیل را تمیز کنیم؟
    فلاسک که با نام قمقمه نیز شناخته می‌شود، ظرفی است که برای نگه داشتن مایعات گرم یا سرد برای مدت طولانی طراحی شده است. این ظروف شامل دو لایه شیشه یا استیل ضد زنگ هستند که بین آنها خلاء وجود دارد. خلاء کمک می‌کند تا انتقال حرارت بین داخل و خارج فلاسک به حداقل برسد […]
  • دم‌کردن صحیح چای در فلاسک چای
    ارائه روش‌ مناسب، به بهترین وجه، چای و یا حتی دم‌نوش را در فلاسک تهیه کنید و در دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی از نوشیدن دم‌نوش یا چای معطرتان لذت ببرید. چای این یار همیشگی دورهمی‌های دوستانه، در مسافرت هم جز جداناشدنی محسوب می‌شود که با وجود فلاسک چای، خیال هم‌سفران را از داشتن این نوشیدنی […]
  • معرفی و خرید انواع لیوان
    باتوجه‌به کاربرد فراوان لیوان‌ها، آنها در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی در بازار موجود هستند. لیوان‌ها انواع مختلفی دارند که از جمله شامل لیوان‌های بلند و کوتاه، انواع لیوان پذیرایی، انواع لیوان برای نوشیدنی‌های مختلف از جمله لیوان‌های دسته‌دار و بدون دسته،  لیوان‌های پایه‌دار و بلند و بدون پایه، لیوان‌های ساده و گل‌دار و طرح‌دار و […]
  • چگونه بهترین ست لیوان را انتخاب کنیم؟
    لیوان‌های آشامیدنی ظروف مخصوصی هستند که نقش کلیدی را در بین لوازم آشپزخانه دارا هستند و برای نگهداری و مصرف نوشیدنی‌ها استفاده می‌شوند. ست لیوان در اشکال و اندازه‌های مختلفی وجود دارند و از انواع متریال‌های مختلف شیشه، مانند شیشه سودا – آهک، شیشه بوروسیلیکات یا شیشه سکوریت ساخته می‌شوند. این شیشه‌ها معمولاً شفاف یا […]

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “بدن انسان در روز به چند لیوان بزرگ آب نیاز دارد؟” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب