راهنمای خرید سینی چای

راهنمای خرید سینی چای ایکیا

سینی‌ها انواع و مدل‌های متنوعی دارند که هرکدام برای انجام کارهای مختلفی تهیه و تولید شده‌اند، به‌عنوان‌مثال شما با خرید سینی چای میتوانید جهت انتقال انواع غذا از آشپزخانه به میز نهارخوری، استفاده کنید و بعضی از آنها نیز فقط برای حمل فنجان‌ها و یا لیوان‌های نوشیدنی است. پس در هنگام خرید سینی چای دقت کنید که باتوجه‌به نیازی که دارید سینی موردنظر خود را انتخاب کنید. حتماً توجه داشته باشید که برای چه کاری می‌خواهید سینی تهیه کنید و بعد تصمیم به خرید سینی بگیرید.

از خود سؤال کنید که جهت استفاده پذیرایی مهمان می‌خواهید یا برای استفاده روزمره و به قولی سینی دم‌دستی لازمه کار شماست. به‌این‌ترتیب انتخاب شما دقیق‌تر و راحت‌تر می‌شود. سعی کنید در زمان خرید سینی به طرح و رنگ آن نیز توجه کنید. گاهی بهتر است سینی‌هایی را که برای مهمانی‌های رسمی خود انتخاب می‌کنید، با فنجان‌ها و لیوان‌های شما ست شود. سپس جنس سینی چایی را حتماً بررسی کنید که محکم و بادوام باشد.

سینی، بدون شک یکی از پرکاربردترین لوازم در خانه و محیط کار است. می‌تواند به‌عنوان نگهدارنده‌ای کاربردی و زیبا برای غذا و نوشیدنی استفاده شود. با این حال برای خرید سینی چای، جنس، شکل، قیمت و تا حد زیادی سبک و سلیقه شما نقشی اساسی دارد، اما اشاره به چند نکته کلی درباره‌ی انواع سینی‌های کاربردی و نظم‌دهنده ها، خالی‌ازلطف نیست.

لطفاً با فروشگاه اینترنتی راه راه مارکت همراه شوید.

راهنمای خرید سینی چای

انواع سینی چای بر اساس جنس

سینی چای را می‌توان بر اساس جنس مواد تشکیل‌دهنده، طبقه‌بندی نمود. به‌طورکلی اگر از بعد زیست‌محیطی تفکیک شوند قطعاً: می‌توان به دودسته کلی، تجدیدپذیر و یا تجدیدناپذیر تقسیم شوند. منابع مواد اولیه‌ای چون چوب، به دلیل استفاده از منابع اصلی که جنگل است، به دلیل صرف سالیان زیاد، می‌توان گفت که جنگل، تجدید ناپذیراست. در عوض استفاده از سینی چای پلاستیکی یا فلزی از مواد تجدیدپذیر و بازیافت پذیر محسوب می‌شوند.

به‌صورت جزئی‌تر، طبقه‌بندی سینی چای بر اساس مواد اولیه را می‌توان به سینی چای سنگی، سرامیکی، کریستالی، استیل، سیلور، پلاستیکی، ملامینه، چوبی، بامبو و … تقسیم نمود.

سینی چای دسته‌دار

در خرید سینی های چای که دسته دار هستند، باید به این نکته توجه کنید که سینی ها اگر به طور پیوسته از جنس کفه سینی، یکدست و یک تکه ساخته نشده باشد و دسته ها به بدنه سینی اضافه شده باشد، قاعدتا دسته‌ها باید بسیار محکم باشد. اگر به استحکام دسته‌ها توجه نکنیم، ممکن است در صورتی که سینی سنگین شود، به ناگاه دسته از سینی جدا گردد و هرآنچه در سینی است پخش زمین شود. خرید سینی چای، همیشه یکی از پرچالش‌ترین انتخاب‌های هر کدبانوی ایرانی است.

سینی چای دسته‌دار به دلیل شکل لبه‌دار آن، از مزیت‌های بی‌شماری برخوردار است، از جمله می‌توان به ایجاد اطمینان بیشتر به شما در زمان سرو نوشیدنی اشاره نمود. لبه‌های بلندتر سینی، اجازه افتادن یا لیزخوردن لیوان‌های نوشیدنی را به حداقل می‌رسانند. سینی چای دسته‌دار، از لحاظ شکل دسته‌ها نیز ممکن است متفاوت باشد. دسته‌های نامتقارن، سینی چای دسته‌دار با ظاهر بیرون‌زده و یا اشکالی که دسته‌های سینی را به شکلی از شکاف و پنهان (یکسره) در طرح سینی چای نگه می‌دارد ازاین‌دست هستند.

سینی دسته دار

معمولاً سینی چای دسته‌دار استیل با طراحی دسته جدا عرضه می‌شود، سینی چای چوبی معمولاً دسته‌ها را به صورت یکسره با خود سینی طراحی میشود مانند عکس بالا که سینی ایکیا SKALA است. این مدل سینی ها به نسبت سایر انواع سینی چای، گران‌تر و به‌اصطلاح حسابی‌ترند. قیمت سینی چای بیشتر بر اساس جنس و ابعاد سنجیده و مقایسه می‌شود. دسته‌های سینی استیل، معمولاً در هر طرف و به‌صورت قرینه با دوپایه جدا از یکدیگر قرار می‌گیرند. در میهمانی‌های مجلل‌تر از سینی‌های کریستال، سیلور و یا سینی‌های چوبی و یا حتی از سینی بامبو استفاده می شود. سینی دسته‌دار می‌تواند به شکل گرد، مستطیل و یا حتی مربع طراحی شود.

سینی گرد از جنس چوب، سینی مربع از جنس ملامین و سینی مستطیل از جنس استیل می‌تواند انتخابی استاندارد در جهت جلب رضایت شما باشد. خرید سینی چای از جنس لمینت ملامین شده، برای شما مقرون‌به‌صرفه‌تر است؛ چون به‌طورکلی مشتقات پلاستیکی به دلیل مواد اولیه ارزان‌تر و البته بازیافتی ارزان‌ترند.

خرید سینی چای چوبی باتوجه‌به ماده اولیه چوب که جزو منابع تجدیدناپذیر طبیعت محسوب می‌شوند، همیشه گران‌تر بوده‌اند. در زمان خرید سینی چای چوبی حتماً به برش یکپارچه آن دقت کنید. هر چه میزان برش بر روی سطح سینی کمتر باشد، بدین معناست که در ساخت آن، از الوارهای بزرگ‌تری استفاده شده است و در ادامه دورریز / ضایعات الوار بیشتر و در نهایت قیمت آن گران‌تر خواهد بود.

سینی چای بدون دسته

سینی‌های چای بدون دسته معمولاً سبک‌تر و ساده‌تر است و برای پذیرایی‌های خودمانی بیشتر استفاده می‌شود. سینی چای بدون دسته معمولاً در طراحی متنوع‌تری تولید و عرضه می‌شود. سینی چای پلاستیکی به دلیل کنترل هزینه‌ها از ارزش کمتری برخوردار است. سینی چای بدون دسته لمینت انتخاب بسیار کاربردی، برای مهمان‌های سرزده یا دورهمی‌های خانوادگی تعبیه شده است.

جنس لمینت‌های سینی چای، به دلیل استفاده از لایه‌های پلاستیکی نازک و الصاق آن با دستگاه‌های پیشرفته در فشار بالا و استفاده از لمینت‌هایی با طراحی‌های بی‌نظیر چاپی بر روی آن، همیشه ناجی آشپزخانه شما در زمان سرو چای و نوشیدنی است. به یاد داشته باشید خرید سینی چای ملامین، ساده‌ترین انتخاب شما در زمان خرید سریع و بهتر بگوییم به‌صورت اینترنتی محسوب می‌شود. به‌طورکلی می‌توان بر این حقیقت اشاره نمود که سینی، کالایی با فراوانی بالا در خانه محسوب می‌شود. پس می‌توانید با خرید سینی‌های سرو در رنگ‌ها و اشکال و جنس‌های متفاوت خود را برای هر استقبالی آماده کنید.

سینی چای بدون دسته چوبی، هم به‌صورت تخت و هم لبه‌دار طراحی می‌شود. خرید سینی چای با لبه‌های تخت کار آسان‌تری است، زیرا زمان کمتر، چوب کمتر و البته بسته‌بندی و ارسال راحت‌تری در نتیجه آن قیمت پایین‌تری خواهد داشت.

سینی گرد ایکیا FRAMKALLA سینی ایکیا SOMMARFLADER سینی ایکیا BARBAR

سینی گرد ایکیا FRAMKALLA

سینی ایکیا SOMMARFLADER

سینی ایکیا BARBAR

قطر:۴۳ و ارتفاع:۲ سانتی‌ متر

۳۳ × ۳۳ سانتی‌ متر

۳۳ × ۳۳ سانتی‌ متر

۴ نکته مهم برای خرید انواع سینی آشپزخانه

۱. خرید سینی چای، بر اساس کاربرد آن

در ذهنتان مرور کنید که به دنبال سینی چای برای چه منظوری می‌گردید؟ پذیرایی از یک میهمان ویژه در اتاق پذیرایی؟ یا سرو چای برای اعضای خانواده بعد از میل کردن یک وعده غذایی؟

۲. خرید سینی چای بر اساس جنس آن

یک پذیرایی مجلل با سینی چای استیل و سیلور، سینی چای یکپارچه چوبی و یک دورهمی ساده با سینی چای ملامینه و در آخر خوردن یک چای به همراه سینی پلاستیکی و دم‌دستی با همسر جان.

۳. خرید سینی چای بر اساس شکل

همیشه انتخاب بر اساس شکل ظاهری یک سینی چای، مشکل است. به طور خلاصه، سینی‌های کوچک‌تر، با ابعاد تیزتر، راه‌راه و بدون دسته برای میزبانی‌های غیررسمی و در عوض رنگ‌های ساده و براق استیل، یا سینی‌های چوبی بدون طرح (ساده) به رنگ چوبی روشن به همراه دسته برای میزبانی‌های مجلل‌تر استفاده می‌شود.

۴. خرید سینی چای بر اساس قیمت

به ترتیب می‌توان بر اساس سایز، جنس و شکل و طرح سینی چای قیمت‌های متنوعی را در فروشگاه‌ها انتخاب کرد، اما به‌طورکلی سینی چای پلاستیک، بدون دسته، ساده، تک‌رنگ در طبقه‌بندی ارزان‌ترین‌ها و سینی‌های شیک‌تر مثل سیلور، چوبی و کریستالی در دسته گران‌ترین‌ها طبقه‌بندی می‌شوند.

خرید سینی چای بر اساس جنس آن

خرید اینترنتی سینی ایکیا

در این مقاله، تمامی تلاش خود را صرف نمودیم تا مفهومی به نسبت کلی، ساده و البته کاربردی، در اختیار خوانندگان محترم قرار دهیم، تا با خرید سینی چای ایکیا دلخواه و بجا، گامی کوچک در خرید لوازم خانه و آشپزخانه منازلتان برداشته باشیم. در این میان فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت عرضه‌کننده بهترین و محبوب‌ترین لوازم خانه و آشپزخانه ایکیا مفتخر است تا انواع مختلف سینی ایکیا به همراه محصولات زیبا، باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن خرید کنید و از مهمانی خود لذت ببرید.

میزان رضایت از این مطلب

100 %

توسط 01 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    پزی‌ناز

    سینی آشپزخانه

    همه میدونیم که سینی ها دارای تنوع زیادی ما میتونیم برای استفاده روزمره از انواع سینی پلاستیکی و یا سینی ملامین و در مهمونی و مجالس خاص از نوع سینی شیشه ای یا سینی استیل و فلزی آن استفاده کنید من به شخصه عاشق سینی چوبی ام کلا وسایل چوبی از کفگیر و ملاقه چوبی بگیر تا سینی چوبی خیلی خوشم میاد سینی دسته دار بیشتر از سینی بی دسته خوشم میاد

    19 آبان 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب