طراحی داخلی متناسب با آشپزخانه

Interior design suitable for the kitchen

2 نکته بسیار مهم برای انتخاب وسایل آشپزخانه، متناسب با طراحی داخلی

بیایید با هم تصور کنیم که اخیراً شما آشپزخانه خود را بازسازی کرده اید یا آن را نو سازی نموده اید یا به اصطلاح، دستی به سر و روی فضای قدیمی آشپزخانه تان کشیده اید و اقلامی را در آن تغییر داده اید، از قفسه ها گرفته تا کابینت، کف و دیوارها تغییراتی ایجاد کرده اید و تصمیم گرفته اید که ظروف آشپزخانه را نیز متناسب با نوسازی آشپزخانه منزلتان ارتقا دهید!

وجود تنوع محصولات آشپزخانه و انتخاب های زیاد چه در فروشگاه های حضوری چه در سایت های آنلاین، شما را حسابی گیج میکند و باعث میشود که در دوراهی های بی پایان غرق شوید.با استفاده از نکاتی که در ادامه، فروشگاه آنلاین راه راه مارکت در اختیار شما قرار میدهد، میتوانید انتخاب های هوشمندانه و محدودی داشته باشید، تا ظروف آشپزخانه مناسب را، مطابق با نیازها و متناسب با زیبایی های طراحی داخلی و البته سلیقه تان انتخاب کنید.

آشپزخانه

با ما همراه باشید :

چه آشپزخانه جدیدی ساخته باشید وچه فضای قدیمی خود را بازسازی کرده باشید، یا حتی بخواهید صرفا ظروف خود را مطابق با فضای داخلی موجود و بدون تغییر به روز رسانی کنید، به شما کمک می‌کنیم تا ایده های بهتر، ارزانتر و در عین حال خلاقانه تری را به کار بگیرید.

1- انتخاب طرح و رنگ Color Scheme :

ابتدا باید یک قدم به عقب برگردیم و به آشپزخانه خود نگاهی بیندازیم.رنگ وسایل و لوازم ثابت مثل ماشین لباسشویی، ظرفشویی و یا یخچال ساید بای ساید خود را تعیین کنید.به تمام رنگ های دیوار، کابینت، میز و لوازم جانبی استفاده شده، باید توجه کافی را داشته باشید.رنگ غالبی که خود را به رخ می کشد، به شما در انتخاب رنگ ظروف آشپزخانه، کمک شایانی می‌کند.اگر در تشخیص رنگ های پیچیده مشکل دارید مجموعه‌ای از نمونه رنگ(کالیته رنگ) را از فروشگاه محل، قرض بگیرید و آن را با اتاق آشپزخانه خود مقایسه کنید.

در فضای مجازی سرچ کنید تا کالیته های رنگی را ببینید تا بتوانید یک کالیته رنگ مناسب مانند عکس زیر برای خود انتخاب کنید.

کالیته-رنگ-آشپزخانه

1/1 چرخ رنگ را یاد بگیرید! Color Wheel : اکنون ما می دانیم رنگهای اصلی آشپزخانه شما چیست؟ می توانید رنگ های لوازم جانبی خود را با استفاده از تئوری چرخ رنگ انتخاب کنید.طراحان داخلی منازل در حین کار با یک متخصص چرخ رنگ مشورت می کنند.رنگ های مجاور روی چرخ یا رنگهای کنار هم به طور کلی یک اثر آرام بخش و منسجم را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کنند.رنگ های مکمل نگاه ساده تری از رنگ های مستقیمی که روی چرخ قرار دارند را ارائه می دهند.رنگ‌های متضاد، بزرگی را ایجاد می کنند و در نتیجه انرژی لازم یا حتی هیجان زیادی به اتاق شما هدیه می دهند.

1/2   انتخاب پالت رنگ Color Palette : با استفاده از اصول ابتدایی تئوری رنگ ها، باید تعیین کرد که در آشپزخانه خود به دنبال چه حسی هستید؟در نگاه کلی رنگ های تند، هیجان را تحریک میکنند.

اگر می خواهید آشپزخانه‌ای با حس لطیف داشته باشید! رنگ های کمرنگ و ملیح تر را انتخاب کنید.

به هر حال با انتخاب یک رنگ، که برای دیوار ها یا کابینت های خود انتخاب می کنید، باید آن را، رنگ کانونی آشپزخانه در نظر گرفته و آن را حفظ کنید.ظروف آشپزخانه با رنگ ملایم را در کنار رنگ تند و داغ استفاده کنید.تناژهای هر رنگ باید مورد بررسی قرار گیرد.رنگ های گرم یا سرد و بررسی ظاهری ظروف به انسجام آشپزخانه کمک می کند.همچنین می توانید یک یا دو رنگ اصلی را انتخاب کنید و سپس با استفاده از رنگ های مختلف و متنوع جانبی برای لوازم خود علاقه و اشتیاق مخاطب را بالاتر ببرید.

دکوراسیون-داخلی-آشپزخانه

2- انتخاب سبک مناسب Right Style:

در مرحله اول، شما انتخابی نهایی برای رنگهای لوازم آشپزخانه خود پیدا کردید.به یک جمع‌بندی کلی رسیدید.اما هر فضا، سبک طراحی خاص خود را می طلبد!بنابراین به وسایل متناسبی نیازمند است، که با زیبایی، شکل، اندازه، حتی بافت و احساس نیز ترکیب شده باشد.بنابراین کار بعدی شما این است که سبک خود را تعیین کنید و در ادامه بتوانید آن را اجرایی نمایید.

بسیاری از ما به سمت یک یا حتی دو طرح ذهنی زیبای خود جذب میشویم.در واقع این سبک های انتخابی با جنبه های شخصی و ذهنی ما مطابقت کامل دارد.ما خانه هایمان را طبق سبک های انتخابی اولیه، که در ذهنمان نهادینه شده است می سازیم.ممکن است به آن آگاهی نیز نداشته باشیم، اما از آن تبعیت می‌کنیم.بیایید دوباره به آشپزخانه خود نگاهی بیندازیم!تعیین کنیم که اتاق یا محل پخت و پز شما چه ظاهری دارد؟

در اینجا محبوب ترین سبک های خانه به همراه انتخاب درست ظروف به بهترین وجه ممکن با یکدیگر مقایسه شده است و ما آن را در اختیار شما می گذاریم:

〉خانه روستایی Country Farmhouse:

این سبک، به دلیل راحت بودن و ترکیب با چوب زیاد، حس زندگی را به شما هدیه می دهد.این آشپزخانه ها، دارای عناصر رنگ اصلی و قوی هستند: مثل قرمز، زرد، آبی، یا رنگهای قدیمی تر مانند کرم و زردکمرنگ.تمامی اینها برای سبک روستایی مناسب هستند.اضافه کردن ظروف آشپزخانه سنتی در یک خانه به سبک خانه روستایی، همان ظروف چدنی قدیمی هستند. مانند Uno Casa  برگرفته از پرندگان خانگی مانند خروس و مرغ و حتی حیوانات دیگر در همه جای این سبک خودنمایی می کند.

کنجی-از-آشپزخانه-روستایی

〉مدرن Modern

یک سبک مدرن، بسیار شیک و جذاب است.استفاده از موادی با تکنولوژی ها و فناوری های به روز و بالا.حتی صاف و صیقلی، بدون زائدگی، دقیقاً منطبق با سبک زندگی سنتی تجملاتی می باشند.لوازم پخت و پز در یک آشپزخانه مدرن، خود را با محیط اطراف به رخ می کشد.گجت ها با فناوری های پیشرفته، قطعات سفید، مشکی، نقره ای براق، سبک مدرن خانه شما را مناسب سازی میکند و به زیبایی ظاهری لاکچری و در عین حال مجلل سنتی کمک رسانی می نماید.

آشپزخانه-مدرن

〉طلسم کلبه Cottage Charm همانطور که از نام این سبک نیز پیداست، این یک سبک جذاب با ارائه یک حس کوزی :Cosy شبیه یک کلبه جنگلی را به شما می دهد.جذابیت سبک کلبه، به فضای جمع و جور و بسیار گرم آن است.برای خرید لوازم منحصر به فرد و خوش ساخت با طراحی زیبا، باید به بازارهای قدیمی و مغازه های محلی رجوع کنید.نگران نباشید! لازم نیست خریدهای شما با هم مطابقت خاصی داشته باشد.

همین عدم نیاز به هماهنگی، از ویژگی های سبک طلسم کلبه است.ترکیب زیبا، قدیمی یا حتی جدید ظروف ارزان یا گران قیمت، با طیف وسیعی از رنگ های مدرن و یا حتی سبک های قدیمی انتخاب شما در سبک طلسم کلبه برای طراحی آشپزخانه مورد علاقه تان است.

〉معاصر Contemporary سبک معاصر یا امروزی ترکیبی از سبک های قدیمی و جدید، رسمی و غیر رسمی، صیقلی یا با زایده های همیشگی می باشد.این سبک طراحی آشپزخانه ها، برای خانواده بسیار مناسب است.تقریباً هر رنگی را برای ظروف می توانید انتخاب کنید.اما، استفاده از استعداد و توانایی خود را به حداقل برسانید شاید شوخی به نظر برسد!اما قطعات با کیفیت و بادوام را خریداری کنید که می تواند هم به عنوان دکور و هم به عنوان ابزار کاربردی آشپزخانه عمل کند، اما درگیر قدیمی جدید بودن آن نباشید.

〉دنیای قدیم Old World سبک دنیای قدیم، با هر خانه سنتی اروپایی مطابقت دارد.مواد محکم و با استحکام و جامد هر سطحی را می پوشاند و از چوب های ضخیم گرفته تا فولاد های خشن، کنده کاری ها حتی جزئیات فراوان در نقوش این اتاق ها یا به اصطلاح آشپزخانه‌ها حس سنگین تری نسبت به آشپزخانه های مدرن به تصویر می کشد.بنابراین می توانید با آهن و فولاد های سنگین و نخراشیده و ظروف آشپزخانه با طراحی پیچیده در این سطح بازی کنید.انتخاب کنید و آن را در انتها پیاده سازی نمایید.

دنیای-قدیم-Old-World

〉سنتی Traditional آشپزخانه ای را تصور کنید که خانواده ها در آن، مشغول سرور میان وعده هایی مثل لقمه های عصرانه بعد از مدرسه، یا حتی شام های بی نظیر در تعطیلات و دورهمی های آخر هفته هستند و یا مرتب از دوستان خانوادگی خود پذیرایی می‌کنند.آشپزخانه سنتی محیطی بی انتها، سنتی و تمیز به نظر می رسد.رنگ های ظروف آشپزخانه در این سبک بسیار خنثی یا حتی روشن است.خطوط هر وسیله را باید تمیز نگه دارید و چند رنگ قدیمی به فضا اضافه کنید تا طراحی دلپذیرتری داشته باشید.

〉مینیمال Minimal اگر خانه های بی نظیر و بی همتا و منحصر به فرد را دوست دارید، پس سبک مینیمال: Minimalist برای شما بسیار مناسب است.

آشپزخانه های با سبک مینیمال، به دلیل ظاهر فوق العاده تمیز و مرتب و منظم و خلوت آن منحصر بفرد است.

فقط برای اضافه کردن لوازمی یونیک و خاص و دنبال کردن یک هدف اساسی و اختصاصی طراحی شده اند.لوازم جانبی صاف و صیقلی، ساده و بی تکلف از ویژگی های این سبک است.رنگ سفید روشن، در اینجا، رنگ انتخابی شما محسوب می شود.تا هر ظرف آشپزخانه‌ای را با محیط اطراف خود به راحتی ترکیب و به اصطلاح ست نمایید.ظروف مسی، یک نمایشگر بسیار زیبا، ساده، مینیمال و در عین حال کاربردی در آشپزخانه به سبک مینیمالیستی به حساب می آید.

آشپزخانه-مینیمال

سخن آخر ظروف آشپزخانه، منطبق با رویاهای شما که در سر می پرورانید، با چند انتخاب ایده آل به حقیقت میپیوندد.به یاد داشته باشید هنگام انتخاب ظروف آشپزخانه یا لوازم جانبی به موارد زیر نیاز دارید:

  • به اطراف آشپزخانه، خوب نگاه کنید.رنگ آشپزخانه خود را متناسب با رنگ فضای پیرامون اتاق ارزیابی کنید.
  • از چرخ رنگ برای تعیین فضای داخلی آشپزخانه کمک بخواهید که تا در ادامه کار،به کمک شما آید.
  • یک پالت رنگ، با رنگ های گرم یا سرد انتخاب کنید.
  • لوازم پخت و پز را انتخاب کنید، به طوری که با سبک اتاق شما، ترکیب خوب و درستی داشته باشد.

فروشگاه آنلاین راه راه مارکت تمامی توان خود را برای اطلاع رسانی، بروز رسانی و پیاده سازی سبک های مختلف، منطبق با علایق درونی و ذاتی شما بکار گرفته است.امیدواریم با ابزار های مختصر اشاره شده کمکی در جهت کشف و بهینه سازی سبک زندگی کرده باشیم.

 

 

میزان رضایت از این مطلب

100 %

توسط 01 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    ندا

    من عاشق آشپزخانه مدرن ام الان یه ایده اییم گرفتم. مرسی وقت میزارید برای نوشتن اطلاعات مفید.

    11 مهر 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    سحر شریفی

    من معتقدم آشپزخانه مهم ترین بخش هر خونه اییه نه برا اینکه مدت زیادی اونجا هستیم ما خانوم ها برای اینکه بهترین حس و به آدم آشپزخانه میده بوی غذا زیبایی خیلی جای دوست داشتنیه.

    11 مهر 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

    • آیکون فروشگاه ریویوایکس

      فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه راه‌راه مارکت

      11 مهر 1401

      کاملا موافق ام منم عاشق آشپزخانه ام.

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب