انواع میز لپ تاپ مدرن و کاربردی برای خانه های امروزی

انواع میز لپ تاپ کاربردی برای خانه های امروزی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی همه ی ما ساعات زیادی با لپ تاپ خود کار می کنیم. از این رو انتخاب میز لپ تاپ مناسب جهت کار با آن بسیار حائز اهمیت است. میز و صندلی در دراز مدت بر روی سلامتی شما تاثیر بسیاری میگذارد پس در انتخاب آن دقت لازم را به عمل آورید.

یک میز لپ تاپ برای استفاده در خانه یا حتی محل کارتان باید نیازهای روزمره شما را در بر بگیرد. مثلا متناسب با قد، قابل تنظیم باشد و بتواند فضای مناسبی را در هنگام کار برای راحتی بیش تر شما فراهم کند.

با انتخاب یک میز لپ تاپ شیک و مستحکم، می توانید علاوه بر تضمین سلامتی خود و راحتی در هنگام کار، دکوراسیون محل کار یا اتاق مطالعه خود را زیباتر کنید. یک میز لپ تاپ، مکانی راحت را برای ساعت ها نشستن فراهم می کند و بهره وری و کارایی شما را افزایش می دهد.

امروزه، طیف گسترده ای از میزهای لپ تاپ در بازار وجود دارد، بنابراین اگر در خانه کار می کنید یا به دنبال یک میز لپ تاپ برای فرزندتان هستید و به فضای مناسبی برای لپ تاپ نیاز دارید، فروشگاه اینترنتی راه راه مارکت مطالبی را جهت آشنایی شما با انواع میز لپ تاپ و کمک برای انتخاب یک میزلپ تاپ مناسب آورده است.

۶ مورد از انواع میز لپ تاپ

۱. میز لپ تاپ تاشو

میزهای تاشو مزیت های زیادی دارند. مثلا این مدل میز های لپ تاپ همه‌کاره و منعطف، گزینه ای مناسب برای کسانی هست که محدودیت فضا دارند. طراحی این مدل میز های لپ تاپ باعث شده تا نگهداری این میزها فوق‌العاده ساده شود. با انتخاب این میز می توانید هر زمانی که به آن نیاز نداشتید، این مدل میز لپ تاپ را جمع کرده و فضای بیشتری برای خود ایجاد کنید. برای استفاده راحت تر و جلوگیری از آسیب به گردنتان می توانید از انواع استند لپ تاپ استفاده کنید.

برای مثال، پس از کار با لپ تاپ تان و تنظیم جداول برای یک جلسه ماهانه در زمانی که دیگر به میز لپ تاپ تاشو نیازی ندارید، می توانید به راحتی و با کمترین سر و صدا میز را تا کنید.

جالب است بدانید برخی از این مدل میز لپ تاپ تاشو، متناسب با قد شما قابل تنظیم هستند. این ویژگی باعث می شود حتی فرزندان شما هم بتوانند از این میز استفاده کنند.

بسیاری از میزهای تاشو دارای چرخ های قفل شونده هستند که این ویژگی سبب شده تا حمل و نقل را راحت و آسان کند. تنظیم میزهای تاشو نیز بسیار آسان است و نصب آن چند ثانیه طول می کشد.

میز لپ تاپ ایکیا مدل BJÖRKASEN

 

مجموعه ای همه‌کاره از میزهای تاشو

میزهای تاشو در طرح‌ها و سبک‌های مختلفی عرضه می‌شوند و در طیف گسترده‌ای از اشکال و اندازه‌ها در دسترس هستند. از روکش های فلزی و پلاستیکی گرفته تا چوب، مانند افرا و بلوط. از مواد مختلفی برای ساخت و دیزاین میز های تاشو استفاده می شود.

۲. میز لپ تاپ نشسته

بسیاری از افراد در حال حاضر بیش از 7 ساعت در روز را به نشستن می گذرانند و این میزان معمولا با افزایش سن به 10 ساعت یا بیشتر افزایش می یابد. مسئله اصلی و قابل توجه در مورد این موضوع این است که بدن ما طوری طراحی نشده است که در تمام روز، در یک وضعیت ثابت مانند نشستن یا ایستادن بماند.

نشستن و ایستادن طولانی مدت تاثیر زیادی بر سلامت و تندرستی ما دارد. این زیان ها شامل فشار روی گردن، فتق دیسک، تحلیل عضلانی و ضعیف شدن استخوان‌ها می باشد، اینها تنها برخی از مشکلات مربوط به نشستن و ایستادن طولانی مدت هستند. با قرار دادن یک میز لپ تاپ نشسته در محل کار خود، از این آسیب ها می توانید جلوگیری کنید.

تعادل بین حالت ایستاده و نشسته در طول روز می تواند به کاهش استرس فیزیکی، که بدن شما باید تحمل کند کمک میکند. و باعث میشود که شما در محل کار فعال تر باشید.

کلینیک ستون فقرات لندن استفاده از میز لپ تاپ نشسته را توصیه می کند، زیرا به گونه ای طراحی شده اند که در حالت ایستاده و در حالت نشسته، کار را راحت می کند. این به شما این توانایی را می دهد که وضعیت خود را تغییر دهید و با خطرات سلامتی مرتبط با ایستادن یا نشستن بیش از حد مبرزه کنید.

مطالعه ای که در مجله British Journal of Sports Medicine منتشر شده است، نشان می دهد که افرادی که بیشتر می نشینند، در مقایسه با افرادی که کمتر می نشینند، دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی قرار دارند، هم چنین 13 درصد بیشتر در معرض بروز سرطان و 17 درصد بیشتر در معرض مرگ و میر قرار دارند.

میز-تاشو-ایکیا-KLIPSK

در اینجا یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه استفاده و تنظیم میز نشسته آورده ایم:

برای تعیین ارتفاع میز ایستاده، شانه خود را شل کنید و با آرنج خود زاویه 90 درجه ایجاد کنید.

ارتفاع میز را درست زیر ساعد قرار دهید.

هنگام ایستادن، پاهایتان را محکم روی زمین قرار دهید و به اندازه عرض شانه ها باز کنید.

مچ دست باید در راستای ساعد شما باشد.

سر خود را صاف نگه دارید و گوش ها را در راستای شانه های خود قرار دهید.

چشم ها باید با یک سوم بالای صفحه در یک راستا باشند.

زمانی که قفسه سینه شما در راستای باسن باشد، متوجه خواهید شد که وضعیت بدن شما در بهترین حالت خود خواهد بود، زیرا این بدان معنی است که شما به جلو یا عقب خم نمی شوید.

زانوهای شما باید صاف باشند، ولی قفل نباشند، اگر زانوها قفل هستند، احتمالا بیش از حد به عقب خم می شوید، این باعث فشار بر روی کمر و لگن شما می شود.

۳. میز لپ تاپ متحرک

این مدل میز لپ تاپ ارتفاعشان قابل تنظیم است و به همه ی افراد با شرایط سنی و وزنی متفاوت (سالمند، ناتوان، سنگین وزن) امکان استفاده از میز را فراهم می کند. میزهای قابل تنظیم ارتفاع به کاربر این امکان را می دهد که موقعیت کاری مناسب برای بدن خود را انتخاب کند.

کارمندانی که به طور متناوب بین حالت نشسته و ایستاده تغییر حالت می دهند، انرژی بیشتری خواهند داشت، کاهش سطح خستگی را تجربه می کنند و خطر آسیب ناشی از کار طولانی مدت در یک حالت را کاهش می دهند.

میزهای لپ تاپ متحرک به چندین کاربر این امکان را می دهند که به سرعت بتوانند میز را در حالت دلخواه تنظیم کرده و در نتیجه سطح بهره وری خود را در انجام کارهایشان افزایش دهند.

میز-لپ-تاپ-متحرک۴. میز لپ تاپ خوابیده

امروزه حالت دراز کشیدن به طور کامل از زندگی کاری یک فرد معمولی حذف شده است. این روزها کار در حالت دراز کشیدن به طور گسترده ای غیرقابل قبول تلقی می شود و تصور می شود فردی که دراز کشیده است، غیر فعال و تنبل است. با این حال، یک نگاه دقیق تر نشان می دهد که فشار روی ستون فقرات در حالت خوابیده به پشت در پایین ترین حد خود است.

این فشار هشت برابر کمتر از زمانی است که نشسته ایم می باشد. دراز کشیدن موجب آرامش کامل عضلانی، تسکین استرس و تنظیم ضربان قلب می شود.

داشتن میز لپ تاپ خوابیده در وضعیت خوابیده به پشت، یکی از مواردی است که کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است، زیرا محققان کمترین علاقه را به این شکل از فعالیت حرکتی دارند. اما، در واقع انرژی بدن ما را بیشتر از هر حالت کاری دیگر ذخیره می کند.

یکی از مزایای وضعیت خوابیده به پشت این است که حداکثر استراحت را تضمین می کند و کشش سطوح مفصلی را آزاد می کند.

از لحاظ تاریخی، مردم همیشه به کار در حالت خوابیده یا درازکش عادت داشتند. تمام دنیای باستان دراز کشیده می خوردند، می خواندند و می نوشتند. مانند برخی از شخصیت های مشهور دنیای مدرن، مثلا چرچیل را در نظر بگیرید.

نخست وزیر بریتانیا معمولا حدود ساعت 8 صبح از خواب بیدار می شد و در رختخواب می ماند و روزنامه می خواند، وزرا را می پذیرفت، مکاتبات را پیگیری می کرد و تا ظهر به همین منوال ادامه می داد. ترومن کاپوتی، نویسنده مشهور، گفت که او نمی تواند فکر کند، چه برسد به نوشتن، مگر اینکه روی مبل دراز کشیده باشد.

میز-لپ-تاپ-خوابیده

۲ مدل از میز های لپ تاپ خوابیده

میز سوپر گورون – Desk Super Gorone

این مدل، تقریبا مانند یک پایه معمولی برای یک لپ تاپ است که با هر موقعیت کاری تنظیم می شود. می توان آن را به راحتی از یک میز ناهار خوری به میز کار تبدیل کرد. این میز تا 60 کیلوگرم وزن را تحمل می کند و قد آن قابل تنظیم است. برای تکمیل، یک کمربند ایمنی مخصوص و یک سری نگهدارنده در زیر دارد.

بالش تنبل – Lazy pillow

استفاده از این میز برای راحتی کسانی که دوست دارند تلویزیون تماشا کنند یا با لپ تاپ در حالی که نشسته یا دراز کشیده اند کار کنند، مناسب است. توسط شرکت Thanko طراحی شده است و می توان آن را در زوایای مختلف از تقریبا کاملا صاف تا هر درجه راحت دیگری نگه داشت حتی در این میز یک بریدگی مخصوص برای چانه وجود دارد!

اگر به دنبال راه حل یا ایده ای عالی هستید، گاهی اوقات تنها چیزی که لازم می باشد، یک مکان راحت است تا بتوانید دراز بکشید. به این ترتیب می توانید هنگام یادداشت برداری آهنگ یا پیام های صوتی خود را گوش کنید، با تلفن صحبت کنید، فیلم ها و کارگاه های آموزشی را تماشا کنید.

اگر کاری که انجام می دهید نیاز به تفکر، بازاندیشی و ایجاد ایده های جدید داشته باشد، حالت به پشت خوابیده به شما کمک می کند. ماندن در حالت دراز کشیدن برای مدت کوتاهی بسیار خوب است. اگر در حالت ایستاده یا نشسته کار می کنید، در نهایت کمرتان از وضعیت ثابت خود خسته می شود.

تغییر حالت به پوزیشن افقی باعث توزیع مجدد خون می شود و به شما امکان می دهد بر روی نوع دیگری از کار تمرکز کنید. در صورت نیاز به استراحت از کار فشرده، می توانید 5 الی 10 دقیقه دراز بکشید.وضعیت خوابیده به پشت یک حالت کاری تمام عیار با مزایای زیادی است. اما

از وضعیت به پشت خوابیده سوء استفاده نکنید. در بازه ی 30 الی40 دقیقه اول حالت دراز کشیده برای کار بسیار سالم است. اما پس از آن، چون متابولیسم شما کند می شود، ممکن است بخواهید چرت بزنید، در نتیجه اصلا برای شما مفید نخواهد بود.

هر زمان که فعالیت های خاصی را با هم ترکیب می کنید یا می خواهید در حین کار استراحت کنید، حالت دراز کشیده را در نظر بگیرید. ابزارهای مفید مانند میزهای خوابیده، بالش ها و ایستگاه های کاری می توانند وضعیت خوابیده به پشت را راحت تر کنند.

۵. میز لپ تاپ دیواری

به نظر شما چرا خرید میز لپ تاپ دیواری انتخاب بهتری از میز های لپ تاپ سنتی است؟

با اینکه میز های ایستاده ی معمولی از نظر نصب ساده هستند و می توانیم آنها را بدون نیاز به مته و پیچ یا اطمینان و دانش به سادگی در سراسر خانه قرار دهیم و جا به جا کنیم، اما میز های لپ تاپ دیواری به شما این ایجاره می دهند تا از فضای خود بتوانید استفاده ی بیش تری کنید.

5 دلیل برای اضافه کردن میز دیواری به محل کار یا خانه ی خود

 طراحی خاص و کاربردی برای صرفه جویی در فضا

میز دیواری به دلایل مختلفی سطح کمتری را اشغال می کند. این مدل میز های لپ تاپ، معمولا به پایه برای ایستادن نیاز ندارند، زیرا با نصب صحیح روی دیوار، استحکام پیدا می کند. گاهی اوقات مجموعه‌ای از پایه‌ها یا دو مجموعه برای جذابیت بصری نصب می‌شوند، اما قسمت پایینی میز دیواری را می‌توان برای فضای بیش تر برای قرار گرفتن پاها یا امکان نصب محفظه‌ها و ارگانایزر های مختلف، باز گذاشت.

علاوه بر آن، نوع خاصی از میزهای دیواری به نام میز مورفی را می توان در صورت عدم استفاده به دیوار تا کرد. میز تاشو دیواری امکان استفاده از آن فضا را به روش های دیگری فراهم می کند. این مدل میزها برای فضاهای کوچک ایده آل و کاربردی است. بسیاری از صاحبان خانه هایی که در فضاهای تنگ‌تر زندگی می کنند، یک میز تاشو ی دیواری را به میزهای اداری ثابت ترجیح می دهند. لوازم اداری و کاغذها می توانند در انبار دیواری و دور از دسترس بمانند.

به هم ریختگی بصری را از بین می برد

میزهای چوبی سنتی نه تنها از نظر فیزیکی سنگین هستند، بلکه وزن بصری زیادی را به فضا وارد می کنند. گاهی اوقات ممکن است احساس کنید که میز کوچکی که خریداری کرده اید کار های شما را آسان تر کرده و توجه هر کسی را که وارد خانه شما می شود، جلب می کند. میز کامپیوتر و لپ تاپ دیواری جلوه ای ظریف تر ایجاد می کند.

اگر کارتان تمام شده است و می‌خواهید یک فضای اداری را به فضای اجتماعی راحت دیگری برای مهمانان تبدیل کنید، به سادگی میز خود را به یک میز پذیرایی تبدیل کنید که در آن پیش‌غذاها و نوشیدنی‌های شما قرار گرفته و سرو می شود. حتی می توانید میز خود را به دیوار تا کنید و فضای بیشتری برای نشستن آزاد کنید.

میز-لپ-تاپ-دیواری

تطبیق پذیری

چند عامل وجود دارد که میزهای دیواری را نسبت به هر میز یا میز دیگری تطبیق پذیرتر می کند.

میزهای دیواری را می توان در سرتاسر خانه برای موارد مختلف مورد استفاده قرار داد. امروزه، بیشتر میزهای دیواری زیبا و مدرن طراحی می شوند و شما می‌توانید از آن ها به‌عنوان میز کنار تخت در اتاق خواب، قفسه‌های کتابخانه در اتاق نشیمن، یا برای دکور در اتاق غذاخوری یا ورودی استفاده کنید. امکان تبدیل و استفاده همزمان از این مبلمان به عنوان فضای میز یا محل کار، یکی از مزایای کاربردی و مقرون به صرفه ی آن است.

ابعاد

از آنجایی که میزهای دیواری باید به دیوارها متصل شوند، می توانند اشکال و اندازه های مختلفی داشته باشند. در حالی که هنگام قرار دادن یک میز مستطیلی به عنوان میز ساده در گوشه ی خانه، فضا های قابل استفاده را از بین می برد، میز دیواری را می توان به شکل مثلثی و مستطیل و … خریداری کرد.

مدرنیزه شده

 بسیاری از میزهای دیواری مجهز به فناوری هستند و دارای پریزها و ایستگاه های شارژ USB می باشند که به راحتی روی دسکتاپ یا قفسه قرار دارند. این امر کارکرد یک لپ تاپ، کامپیوتر، تلفن، لامپ و سایر وسایل الکترونیکی را در یک زمان بسیار ساده‌تر می کند. میزهای دیواری که قابلیت تا شدن دارند نیز، اغلب دارای یک قفل کلید تخت هستند که لپ تاپ و کاغذهای خود را با خیال راحت در داخل آن قرار دهید.

ارتفاع نصب قابل تنظیم

به طور کلی، میزهای ایستاده در یک ارتفاع خاص، معمولا 73.66 سانتی‌متر، فروخته می شوند. این قد ممکن است برای افراد معمولی خوب باشد، اما برای بقیه که به قد متوسط ​​نمی رسند، ممکن است احساس ناراحتی و ناخوشایندی ایجاد کند.ارتفاع میز دیواری ثابت نیست! میز دیواری را می توان در هر ارتفاعی تنظیم کرد.در نتیجه می توانید محل قرارگیری آن را در ارتفاع دلخواه خود نصب کنید.

نصب ساده

نصب میز شناور بسیار ساده است. آنچه که بسیار مهم است تعیین ارتفاع مورد نظر و همچنین محل قرار گرفتن تیرها در دیوارها است. هنگامی که این دو اندازه گیری محاسبه شد، نصب ساده و سریع است.

۶. میز لپ تاپ پرتابل

کارهای روی میز ممکن است خسته کننده باشند. کار کردن پشت میز در تمام طول روز می تواند باعث درد شدید بدن شود. اما بدتر این است که ما به کار در خانه یا در مسیر رسیدن به مکان تجاری دیگری با لپ تاپ ادامه می دهیم. آنچه شما نیاز دارید داروهای مسکن نیست. شما به یک میز لپ تاپ پرتابل قابل حمل نیاز دارید.

اگر از میز های پرتابل استفاده نمی کنید ممکن است در دراز مدت احساس کنید شانه هایتان خمیده شده اند. همچنین اگر بالشتک برای استراحت مچ دستتان نداشته باشید، مچ شما به صفحه کلید فشار داده می شود و باعث آسیب به مهره های آن می گردد.

 بازوهای شما به دلیل موقعیت نامناسب لپ تاپ کشیده شده و تایپ به راحتی انجام نمی شود. چشمان شما سردرد شدیدی برای شما ایجاد می کند زیرا ارتفاع میز لپ تاپ هم تراز و در سطح چشمانتان قرار ندارد. در نهایت، گردن و کمر درد دارید زیرا هنگام کار در پوزیشن استاندارد قرار نگرفته اید.

اما اگر سعی کنید از این میز لپ تاپ پرتابل قابل حمل استفاده کنید، می توان از تمام آن مشکلات ارگونومیک ضعیف جلوگیری کرد. شما می توانید با بهترین عملکرد خود کار کنید در حالی که آسیب های ذکر شده در بالا را تجربه نمی کنید. چگونه این اتفاق می افتد؟

از آنجایی که میز لپ تاپ متناسب با نیاز شما است، می توانید آن را در سطحی تنظیم کنید که با موقعیت کاری شما مطابقت داشته باشد. در صورت تمایل می توانید آن را در حالت ایستاده قرار دهید. می‌توانید روی تخت کار کنید و فقط در حالی که صاف دراز کشیده‌اید تایپ کنید. می توانید مراقب باشید که لپ تاپ آنقدر پایین نباشد که چشمان شما خسته نشود. لازم نیست خودتان را با میز تنظیم کنید.

نکته کاربردی در مورد داشتن میز لپ تاپ پرتابل قابل حمل این است که به شما این امکان را می دهد که بازوهای خود را دراز کنید. کارشناسان می گویند زمانی که مجبور نیستید دست های خود را بلند کنید بهتر است تایپ کنید. انگشتان شما فقط باید روی صفحه کلید بچرخند. شما می توانید با توجه به سادگی شرایط کاری خود، بهره وری عادی کار خود را افزایش دهید. با استفاده از این مدل میز لپ تاپ دیگر به خنک‌کننده لپ تاپ نیز نیاز ندارید چرا که گرمای لپ‌تاپ را از بین می ‌برد.

در واقع میز لپ تاپ پرتابل برخی از ویژگی های کاربردی دیگر میز های لپ تاپ معرفی شده را نیز دارد. شما با خرید اینترنتی میز لپ تاپ ایکیا یک انتخاب بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای انجام داده اید، علاوه بر آن ایکیا انواع میز لپ تاپ را در طرح، مدل و متریال های متفاوت و با بهترین کیفیت تولید می کند تا شما بهترین انتخاب خود را داشته باشید.

 

میزان رضایت از این مطلب

100 %

توسط 01 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    مسعود هیچکس

    این میز لپ تاپ متحرکه ها ک عکس اش گذاشتید هست آیا یا فقط عکسه ؟ خیلی خفنن

    12 مهر 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    حامد کاظمی

    آقا کسی میز لپ تاپ ایکیا BJÖRKASEN و پیشنهاد میکنه ؟! کسی استفاده کرده ؟!
    اینجا ک همه گفتن خوبه

    12 مهر 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    ارشیا محمدی

    میز لپ تاپ واقعا مهمه من اصلا بدون میز لپ تاپ نمیتونم کار کنم ممنون برای خرید میز لپ تاپ خیلی کمک کننده اس.

    11 مهر 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    احمد رضا باقی

    جالب بود. واقعا میز لپ تاپ میتونه خیلی مهم باشه.

    8 مهر 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب