چند نکته کلیدی، درباره ساعت ها

چند نکته کلیدی، درباره ساعت ها

به دنیای ساعت ها با راه راه مارکت خوش آمدید. همراه هم درباره ی جد ساعت مچی میخوانیم و بعد به دنیای مدرن برمیگردیم تا ببینیم ساعت ها چه کاربردی در زندگی روزمره ما دارند.

با این شروع کنیم که مورخ ها بر این باورند که، هدیه ای را که رابرت دادلی، ارل لستر، به ملکه الیزابت اول داده بود، جد ساعت مچی است. این هدیه یک ساعت مملو از الماس بود و توسط یک دستبند آویزان شده بود که می‌توانستند از آن هم به عنوان ساعت و هم یک دستبند استفاده کنند.

هر روز تکنولوژی در حال پیشرفت است. در زندگی روزمره ما کالاهایی وجود دارند که به مرور زمان دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند و به اصطلاح امروزی از مد افتاده اند. در واقع این کالاها، دیگر از اقلام کاربردی و ضروری شما خارج شده اند و به یک کالای تزیینی و حتی قدیمی تبدیل شده است.

ضبط های کاست، سی دی پلیرها و حتی ماشین تایپ های قدیمی که زمانی برای خود برو و بیایی داشتند، امروزه صرفا جهت یک اکسسوری برای کامل کردن کلکسیون داخلی محل کار یا منزل شما به کار می آیند. طبق گزارش اخیر منتشر شده شرکت پینترست در سال 2022، متأسفانه ساعت های دیواری و رومیزی نیز به این لیست بلند و بالا پیوسته اند.چند-نکته-کلیدی،-درباره-ساعت-ها

ساعت های مچی و به‌طور کلی انواع ساعت های عقربه ای آنالوگ، به شکل یک کالای طبیعی یا تاریخ مصرف گذشته بنظر می رسند. همانطور که پلتفرم پینترست، در آخرین گزارش اش اشاره می کند، علم ساعت شناسی یا همان مطالعه زمان، بر سبک و مدل زندگی روزمره ی ما حتی در سالهای اخیر تاثیر بسزایی دارد. البته ناگفته نماند، ساعت های دیواری بزرگ از اوایل و اواسط دهه 2000 میلادی نیز محبوب بوده اند و کاربرد سال های اخیر ساعت های دیواری، فراتر از اعلام زمان دقیق با هدف دهه های پیش شده است.

بسیاری کارشناسان و طراحان داخلی ساختمان های ادرای و مسکونی، بیشتر بر این باورند که استفاده ی انسانها از انواع ساعت های دیواری بیشتر بخاطر این است که جدای از پرکنندگی فضا، کاربدی اند و می توانتد در اکثر اتاق ها بکار گرفته شوند. از جمله مکان های پرطرفدار ما برای جای گذاری ساعت، استفاده از آنها در اتاق های نشیمن، آشپزخانه ها و یا وروردی های منزلمان است. امروزه مهم ترین هدف ما استفاده از ساعت های دیواری، گنجاندنشان در دکوراسیون منازل است به گونه ای که استفاده از آنها عمدی و مرتبط بنظر برسد.

اندازه، کلید موفقیت است

کیتی برن، طراح و دکوریست می‌گوید: «مثل هر چیز در فضای داخلی، مقیاس(اندازه گیری) کلید موفقیت است. مطمئن شوید که ساعت دیواری شما متناسب با مکان است. ساعت دیواری شما، در ارتفاع چهار فوتی(120 سانتیمتری) قرار گرفته است، بنابراین یک حاشیه خوب شش اینچی (15 سانتیمتری) در بالا و پایین فضای خالی ایجاد می کند.

این همان مقیاس و جاگذاری مناسب است. Willock-Morsch بر این باورست که در انتخاب درست جای نصب ساعت دیواری (تزیینی)، اندازه گیری نقشی کلیدی دارد. ساعت-دیواری-ایکیا-TROMMA

ابتدا به اندازه دیوار و فضای پیرامون با دقت نگاه کنید. اگر دیوار انتخابی یک دیوار باز و بزرگ است، یک ساعت دیواری بزرگ می تواند انتخابی خوب به نظر بیاید و در نقطه مقابل اگر برای تزیین دیواری کوچک مثل اتاق خواب یا دفتر کار، بدنبال استفاده از ساعت هستید، ساعت رومیزی میتواند انتخاب حساب شده تری باشد.

لوئیز ویکستید، مدیر قسمت طراحی دکوراسیون داخلی مجموعه Sims Hilditch، می گوید:

ساعت هایی با سایز های کوچکتر و البته مینیمال تر می توانند، قسمتی از دکوراسیون داخلی شما محسوب شوند، به شرطی که در میز کار، میز کنار تخت خواب و یا حتی روی قفسه های کتاب اتاق جاگذاری مناسبی شده باشند.

ساعت-رو-میزی-آلارم-دار-ایکیا-KUPONG صرف نظر از انتخاب درست در جاگذاری، سحر صفاری، طراح داخلی می گوید:

شما میتوانید چندین ساعت با اندازه های مختلف را در یک خانه و در یک زمان داشته باشید، اما فقط باید یک ساعت دیواری بزرگ و البته اصل خریداری کنید. همانطور که با اندازه ساعت دیواری خود کلنجار می روید، هدف و مکان آن را نیز باید در نظر بگیرید.

سحر صفاری توضیح می‌دهد:

“«ساعت‌های بزرگ» در فضاهای بزرگ به خوبی جواب می دهند، جایی که واقعاً می‌توانند فضا را به راحتی پر کنند.“اگر دیوار خالی یا فضای زیادی دارید و مطمئن نیستید که چگونه قادر به پرکردن آن هستید، یک ساعت دیواری بزرگ، نقشی بسیار کلیدی ایفا می کند.”

و در ادامه به این موضوع اشاره میکند که اگر فضای زیادی برای جاگذاری یک ساعت دیواری بزرگ ندارید، در ابتدا آن را تهیه نکنید. زیرا در نهایت، حس فضای بسته را به شما القا میکند. اتاق خواب یک فضای معمولا کوچک برای استراحت شما می باشد، لذا یک ساعت دیواری کوچکتر، انتخابی به نسبت مناسب تر خواهد بود. حتی یک ساعت رومیزی که قابلیت کوک کردن و زنگ را دارد، به‌ جای یک ساعت دیواری بزرگ که احتمالا موجب سلب آسایش شما می شود.

به‌طورکلی بیشتر کارشناسان بر این باورند که ساعت های کوچک رومیزی، داخل اتاق خواب برای میزهای کنار تخت تعبیه شده اند، جایی که می توان در کنارشان کتاب، یا حتی یک قاب عکس کوچک نیز قرار داد.

فراتر از ساعت های دیواری فکر کنید

بیایید با هم تصور کنیم که میخواهیم یک ساعت را به فضای خود اضافه کنیم. احتمالاً ذهن ما مستقیماً به سمت یک ساعت دیواری یا یک ساعت رومیزی برای شلف، قفسه یا میزهای کنار مبلی یا میزهای به اصطلاح پاتختی می رود.

اما یک گزینه دیگر وجود دارد! ” ساعت های ایستاده ! “

اگر فضای شما باز است، انتخاب های بسیاری برای شما وجود دارد که میتوانید آنها را با تنوع بالا در بازار یا فروشگاههای آنلاین اینترنتی که مناسب هر سبک دکوراسیونی است به راحتی پیدا کنید و به خانه خود ببریدساعت-های-ایستاده

البته ساعت های ایستاده یک انتخاب ویژه برای فضاهای ورودی و راهروها می باشد که علاوه بر قابلیت جا به جایی که ایجاد میکند، جذابیت فضا را هم بالاتر برده و قراردادنشان در راهروی ورودی، کنار یک راه پله ی پر زرق و برق، جلوه فوق‌العاده ای به شما ارائه می دهد.

ساعت های دایره ای روی دیوارها جهت تزئین

به‌طور کلی ساعت ها، به دلیل شکل معمول دایره ای خود، برای اضافه کردن به مجموعه دیوارکوب های متنوع شما و فضای نشیمن، عالی بنظر می رسند. آنها با جدا کردن اشکال مربع و مستطیل قاب های عکس، مفاهیم انتزاعی و ارگانیک تر را به ارمغان می آورند و باعث بهتر دیده شدن چیدمان دیوار کوب های شما میشود.

ساعت-دیواری-ایکیا-مدل-بوندیس

هر ساعت، هدفی را دنبال می کند، با اینکه ساعت ها قابلیت بی شماری دارند، اما حواستان باشد که در جای مناسبی قرارشان دهید، مثلا در حمام از آن استفاده نمی شود. ساعت ها نشان دهنده ی زمان اند اما این هدف در فضایی مثل حمام کاربردی ندارد. از ساعت های دیواری در اتاق خواب یا فضای ناهارخوری استفاده نکنید. زیرا:

تیک تاک می تواند هنگام خواب آزاردهنده باشد یا بررسی مداوم زمان در هنگام سرگرمی یا خوردن وعده های غذایی ممکن است بی ادبانه بنظر برسد.

«اگر دچار اختلال خواب هستید، قرار دادن ساعت در اتاق خواب، شما را درگیر شمارش ساعت های خوابی که از دست می‌دهید میکند.»

سخن آخر

ترکیب و تعادل میتواند مورد آخر و قابل توجهی برای شما باشد، اگر می خواهید چند ساعت مختلف را در یک اتاق بگنجانید، ابتدا باید به فضا و در نهایت به اندازه ی ساعت ها در کنار هم دقت کنید. استفاده از چند ساعت با اندازه های یکسان، صرفا ارائه دهنده ی یک اثر هنری روی دیوار شماست. اما در دفاتر اداری به دلیل نوع عملکردی که دارند، مکان های عالی برای قراردادن چند ساعت از انواع مختلف و زمان کشور های مختلف هستند. مثلا یک ساعت رومیزی به همراه یک ساعت دیواری بزرگ و حتی کوچک.

طراحی یک مجموعه ی ساعت بر روی دیوار می تواند یک نمایش تاثیرگذار داشته باشد اما قطعا احتیاج به برنامه ریزی اساسی تری دارد. ظاهر و اندازه ساعت ها را درنظر بگیرید. مدرن، سنتی، صدای ساعت یا حتی صدای زنگ، همه و همه تاثیرگذار خواهند بود، زیرا این می‌تواند بهترین مکان را در خانه شما، بدون ایجاد مزاحمت تعیین کند. هنگام تماشای تلویزیون یا خواب.

   

 

میزان رضایت از این مطلب

100 %

توسط 01 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    شروین

    من از ساعت ایستاده متنفرم همین خواستم بگم شما هم بدونید :))

    12 مهر 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    عسل

    ساعت دیواری های ایکیا خیلی خوبن راحت ست میشن سفید بدون صدا حالا این نوشته هم جالب بود

    12 مهر 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    رضا علیزاده

    من عاشق ساعتم اصلا از بچگی تنها چیزی همیشه دوست داشتم داشته باشم ساعت بوده حالا ساعت دیواری ایکیا هم خیلی خوشگلن ساده ان.

    11 مهر 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب