طرز تهیه فلافل خانگی

طرز تهیه فلافل خانگی

تهیه فلافل خانگی، فلافل یک غذای عربی است که طرف‌داران زیادی را به خود اختصاص داده است. فلافل یک غذای بین‌المللی نیز به‌حساب می‌رود. این غذا به چند دلیل موردتوجه قرار می‌گیرد. فلافل به دلیل ارزان‌بودن و تهیه سریع و گیاهی بودن آن، یکی از غذاهای پر طرف‌دار در خاورمیانه است. امروزه باتوجه‌به این که اکثر مردم به فکر خوردن غذای سالم هستند و این غذا باید در روغن غوطه‌ور باشد، ما قصد داریم در اینجا به نحوهٔ پخت فلافل  در فر نیز بپردازیم تا روغن کمتری برای پخت فلافل به کار بگیرید.

طرز تهیه فلافل خانگی

برای تهیه فلافل خانگی بهتر است قبل از هر کاری نخودها را بخیسانیم. خیساندن نخود بهتر است حداقل شش ساعت به طول انجامد. بهترین شیوه برای تهیه فلافل خانگی خیساندن نخود این است که از شب قبل از پخت، نخودها را بخیسانید. شگرد بهتر برای ازبین‌بردن نفخ نخودها این است که از زمان خیساندن نخود تا زمان چرخ‌کردن نخود، چندین بار آب آن را عوض کنید. به‌این‌ترتیب نفخ نخود بسیار کمتر خواهد شد و نخودها بسیار نرم‌تر خواهند شد. درصورتی‌که نخودها خوب خیس بخورند، مواد تهیه فلافل خانگی ما زودتر اماده خواهد شد چرا که کافی است کلیه مواد فلافل را درون چرخ گوشت و یا میکسر بریزید تا نخود های خیس خورده زود خرد شده و مواد ما حاضر شود.

طرز تهیه فلافل خانگی ساده با نخود

ترفند خوش طعم کردن نخود

بهتر است برای تهیه فلافل خانگی خوشمزه‌تر نخود خیسانده شده را به همراه جعفری، سیر، پیاز، پودر تخم گشنیز، سیب‌زمینی و زیره داخل میکسر یا چرخ‌گوشت بریزید تا مایه تهیه فلافل خانگی به‌صورت یکدست میکس شود. اضافه‌کردن جعفری به فلافل سلیقه‌ای است. می‌توانید ادویه‌های خود را در درون جا ادویه‌ای ایکیا ORTFYLLD بسته 2 عددی بریزید. این جا ادویه‌ای‌ها شیشه‌ای و در دار هستند و شما به‌راحتی می‌توانید مواد داخل آن را ببینید و ادویهٔ شما بدون تغییر رنگ و بو در این جا ادویه‌ای نگهداری می‌شود.

خرید اینترنتی جا ادویه ای ایکیا ORTFYLLD بسته 2 عددی

برای نگهداری ادویه‌های چوبی، فلفل سیاه، نمک، فلفل قرمز و سایر ادویه‌ها استفاده می‌شود. جا ادویه ای ایکیا ORTFYLLD بسته 2 عددی دارای ظاهری زیبا و ساده با پوشش استیلی است که با تمامی دکوراسیون‌های آشپزخانه شما سازگار است.

جا ادویه ای ایکیا ORTFYLLD بسته 2 عددی

مواد لازم برای طرز تهیه فلافل خانگی

نخود پیاز رنده شده تخم گشنیز ۱ قاشق‌چایخوری پودر زیره سبز یا سیاه ۱ قاشق‌چایخوری سیر درشت

نخود ۳۰۰ گرم

پیاز ۲ عدد متوسط

تخم گشنیز ۱ قاشق‌چایخوری

پودر زیره سبز یا سیاه ۱ قاشق‌چایخوری

سیر ۳  حبه

جعفری خرد شده سیب ‌زمینی لیموترش-دو-عدد روغن مایع نمک و فلفل و زردچوبه

جعفری ۵۰ گرم

سیب‌زمینی ۱ عدد کوچک

لیموترش ۱عدد متوسط

زردچوبه و روغن به‌اندازه کافی

نمک و فلفل سیاه  و ادویه فلافل به‌اندازه کافی

طرز تهیه فلافل

 اگر تمایل دارید تهیه فلافل خانگی خوشمزه‌تر و شکیل‌تری داشته باشید توصیه می‌کنیم از سبزی معطر که شامل جعفری است استفاده کنید. برای تهیه مایه تهیه فلافل خانگی بهتر است از چرخ‌گوشت استفاده شود؛ زیرا میکسر یا مخلوط‌کن مواد را کاملاً پوره می‌کند.

میکس‌کردن نخود باعث می‌شود تهیه فلافل خانگی در زمان سرخ‌کردن له بشود و یا به‌اصطلاح وا برود؛ ولی اگر مایه فلافل چرخ شود به‌صورت کامل له نمی‌شود. پس از اینکه مایه فلافل را چرخ یا میکس کردید آب‌لیمو ترش را به آن اضافه کنید.

سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، ادویه مخصوص فلافل و زردچوبه به مایه فلافل اضافه کنید. بعد از اضافه‌کردن ادویه‌ها و مواد دیگر به نخودها، بهتر است آن را دوباره میکس کنید. شما می‌توانید برای نگهداری بهتر از نمک و فلفل خود، آنها را در درون نمک و فلفل ساب ایکیا HALVTOM بریزید و در هنگام استفاده در نهایت دقت به میزان دلخواه نمک و فلفل خود را روی مواد فلافل بریزید.

فلفل ساب ارزان قیمت فلفل ساب شیشه ای

بعد از آنکه مواد را مجدداً میکس کردید مواد فلافل را درون ظرف غذا شیشه‌ای گرد ایکیا IKEA 365 بریزید و حدود ده دقیقه با دست ورز دهید تا مواد شما انسجام بیشتری پیدا کند. در نظر بگیرید که مواد فلافل باید کمی نرم باشد و نباید سفت باشد. بعد از آماده از آماده‌شدن مواد، باید مواد را به مدت دو ساعت در ظرف نگهدارنده غذا 3 عددی ایکیا PRUTA ریخته  و در یخچال بگذارید.

اگر مواد شما اضافه آمد، شما می‌توانید مواد اضافه فلافل را داخل  در ظرف نگهدارنده غذا 3 عددی ایکیا PRUTA  بریزید و داخل فریزر نگهداری کنید و برای دفعهٔ بعد آمادهٔ سرخ‌کردن بگذارید. البته اگر عجله‌ای برای سرخ‌کردن فلافل دارید، می‌توانید قبل از اینکه مواد را دو ساعت در داخل ظرف نگهدارنده غذا 3 عددی ایکیا PRUTA و در یخچال استراحت دهید، فلافل‌ها را سرخ کنید.

خرید اینترنتی نمک و فلفل ساب ایکیا HALVTOM 

داخل هرکدام از درپوش‌ها یک‌تیغه سرامیکی تعبیه شده تا با چرخاندن درپوش بتواند نمک و فلفل داخل شیشه آسیاب شود. برای جداسازی محصول، یک درپوش با رنگ قهوه‌ای و درپوش دیگر به رنگ سفید است.

نمک و فلفل ساب ایکیا HALVTOM

ترفند سرخ کردن فلافل

برای سرخ‌کردن فلافل باید از سرویس قابلمه 5 پارچه ایکیا ANNONS کوچک‌ترین ظرف را که شیرجوش آن است برداشته و روغن زیادی درون آن بریزید و فلافل‌ها را به‌صورت غوطه‌ور در داخل روغن‌ها سرخ کنید. سرویس قابلمه ایکیا بسیار باکیفیت و شیک و سبک است. پیشنهاد ما به شما این است که سرویس قابلمه ایکیا را برای استفاده در هنگام آشپزی استفاده کنید. در این مرحله قالب فلافل زن را از مایه فلافل پر کنید و با پشت قاشق غذاخوری 4 عددی ایکیا FORNUFT  مایه را خوب فشار دهید تا در هنگام سرخ‌کردن از هم باز نشود. در ادامه، قالب فلافل زن را درون یک‌کاسه آب می‌زنیم تا نمدار شود. این کار کمک می‌کند تا مواد به قالب نچسبد. قاشق غذاخوری 4 عددی ایکیا FORNUFT بسیار سبک و باکیفیت و براق است که ما به شما معرفی می‌کنیم از آن استفاده کنید.

تفاوت کتلت با فلافل در زمان سرخ‌کردن این است که کتلت را با روغن کم می‌شود سرخ کرد؛ ولی فلافل باید در روغن غوطه‌ور باشد.

برای تهیه فلافل خانگی سرخ‌کردن فلافل‌ها نباید زیر شیرجوش سرویس قابلمه 5 پارچه ایکیا ANNONS را زیاد کنید؛ چون در این صورت ممکن است روغن شما بسوزد و سیاه شود و حتی ممکن است وسط فلافل‌ها خام بماند و سرخ نشود. پس از اینکه فلافل‌ها سرخ شد بهتر است آنها را با کفگیر و ملاقه 4 پارچه ایکیا GRUNKA بردارید و روی توری فلزی یا دستمال حوله‌ای یا کاغذ روغن‌گیر قرار دهید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود. پس از اینکه روغن اضافی فلافل‌ها خارج شد آنها را در ظرف موردنظرتان بچینید و به همراه نان باگت، گوجه‌فرنگی، خیارشور و کاهوی خرد شده سرو کنید. در کنار فلافل می‌توانید از سس انبه یا سس کچاپ استفاده کنید.

طرز تهیه فلافل خوشمزه

پیشنهاد ما به شما این است که اگر تهیه فلافل خانگی را برای مهمانی عصر یا جشن تولد می‌خواهید سرو کنید، از سینی سرو ایکیا FULLSPACKAD استفاده کنید و فلافل‌ها را به همراه کاهو و گوجه گیلاسی و خیارشور و زیتون بر روی سینی سرو بچینید و پذیرایی زیبا و شیک و شکیلی داشته باشید. سینی سرو ایکیا با وجود این که دوطبقه است زیبایی و ظاهری منحصربه‌فرد در پذیرایی شما ایجاد می‌کند.

سینی سرو چوبی مستطیل سینی سرو چوبی گوزن

خرید اینترنتی سینی سرو ایکیا FULLSPACKAD

مخصوص میهمانی‌هایی است که شما برای آن زحمت فراوانی کشیده‌اید. اگر می‌خواهید آخر هفته دورهمی دوستانه بگیرید یا خانواده را دور خود جمع کنید، پس وقت آن است که از سینی سرو ایکیا FULLSPACKAD استفاده کنید. 

سینی سرو ایکیا FULLSPACKAD

فلافل ساندویچی و بازاری

اگر بخواهید فلافل شما مانند فلافل، مغازه‌های ساندویچی شود، باید چند نکتهٔ مهم و کاربردی را رعایت کنید. اول اینکه مهم‌ترین راز خوشمزه‌تر شدن فلافل‌های ساندویچی‌ها، استفاده از پیاز فراوان و مقدار کمی سیب‌زمینی به‌علاوهٔ ادویه مخصوص فلافل، زیره و تخم گشنیز است. دوم اینکه مغازه‌های ساندویچی، ابتدا مواد فلافل را با چرخ درشت یک‌بار چرخ می‌کنند سپس طعم‌دهنده‌ها را اضافه می‌کنند و یک‌مرتبه دیگر مایه فلافل را با چرخ ریز چرخ می‌کنند. این کار باعث می‌شود نخود فلافل ریز شود؛ ولی له نشود.

ادویه مخصوص فلافل

ادویه‌های مختلفی در پخت فلافل به کار می‌رود و اصولاً هر سر آشپزی فرمول منحصربه‌فرد خودش برای پخت فلافل استفاده می‌کند. ما ترکیبی از فلفل سیاه، نعناع خشک، ریحان خشک، مرزه خشک، ترخون خشک و پودر گل سرخ را برای استفاده در فلافل به شما پیشنهاد می‌کنیم.

پوک و پفکی شدن فلافل

یکی از دلایلی پوک و پفکی شدن فلافل این است که به مایه فلافل خودجوش شیرین یا پکینگ پودر اضافه می‌کنند که همین امر باعث ترد شدن بیش از حد فلافل‌ها می‌شود. البته همه ما می‌دانیم که جوش‌شیرین زیان‌های زیادی برای بدن دارد، پس برای پفکی شدن فلافل‌های خود بهتر است کمی بکینگ پودر به مایه فلافل اضافه نمایید.

فلافل کنجدی

اگر تمایل دارید؛ مانند برخی فلافل‌ها، فلافل‌های شما هم کنجدی شوند می‌توانید مقداری کنجد سفید به مایه فلافل خود اضافه کنید. روش دیگر کنجدی شدن فلافل‌ها به این صورت که در زمان سرخ‌کردن فلافل‌ها آنها را در بشقاب حاوی کنجد بغلتانید سپس در روغن بیندازید و سرخ کنید.به این صورت روی فلافل‌های شما کنجدی خواهد شد.

فلافل در فر

اگر تمایل دارید برای تهیه فلافل خانگی فلافل را بدون سرخ‌کردن و غوطه‌ورشدن در روغن و با کالری پایین درست کنید، می‌توانید برای سرخ‌کردن آن با روغن از فر استفاده کنید. برای تهیه فلافل خانگی با فر، ابتدا فر را باحرارت حدود 200 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. سپس کف سینی فر را کمی چرب کنید و فلافل‌ها را روی سینی فر بچینید و روی آن را با برس شیرینی‌پزی ایکیا LATTBAKAD کمی روغن بمالید سپس سینی را داخل فر بگذارید حدود ده دقیقهٔ بعد فلافل‌ها را پشت‌ورو کنید تا روی دیگر آن نیز سرخ شود. به‌این‌ترتیب تهیه فلافل خانگی شما با روغن کمتری سرخ خواهد شد. استفاده از فرچه ایکیا به شما کمک می‌کند روغن را کم و یکدست روی فلافل بمالید.

طرز تهیه فلافل ساندویچی مواد فلافل

خرید اینترنتی محصولات ایکیا برای طرز تهیه فلافل خانگی

 برای طبخ هر غذا در ابتدا به ظروف و وسایل آشپزی باکیفیت نیاز داریم. شما می‌توانید از هر ظرفی برای پختن و سرو غذا، استفاده کنید؛ اما داشتن ظروف استاندارد و زیبا جایگاه ویژه‌ای برای یک سرآشپز دارد. به این نکته توجه کنید که با خرید از ایکیا، قابلمه یا کفگیر و ملاقه شما سال‌ها کیفیت خودش را از دست نمی‌دهد و شما تا مدت‌ها نیاز به هزینه مجدد نخواهید داشت.

ظرف خوب تأثیر بسزایی در طعم غذای شما دارد. پس چه چیزی بهتر از این که زحمت شما در آشپزی بخصوص در طبخ فلافل خانگی با ظروف مرغوب ایکیا به نتیجه برسد. ظروف ایکیا باکیفیت مناسبی که دارد هم امر آشپزی را تسهیل می‌کند و هم طعم غذا را خوشمزه‌تر می‌سازد.

همان‌طور که در مطالب فوق ذکر کردیم ما بر روی تمامی لوازم آشپزخانه موردنیاز شما لینک مستقیم برای خرید و آشنایی بیشتر با محصول را گذاشته‌ایم. بهتر است برای دیدن محصولات ایکیا، روی محصول کلیک کنید و خود را از کیفیت خوب محصولات ایکیا محروم نکنید. هر سرآشپزی لایق داشتن ظروف خوب است و فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت به‌تمامی سؤال‌های شما در بخش نظرات و تماس تلفنی پاسخ می‌دهد. امیدواریم از تهیه فلافل خانگی خوشمزه خود و دقایقی را که در زمان تناول غذای خود با همراهی عزیزانتان، می‌گذرانید، لذت ببرید.

نوشته‌های اخیر

  • طرز تهیه سالاد ماکارونی
     سالاد ماکارونی یکی از غذاهای سرد و سالادهای پرطرف‌دار و مجلسی ایرانی است که بیشتر در مجالس و مهمانی‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. این سالاد همانند سالاد الویه به دلیل وجود موادی مانند ژامبون، سس مایونز و انواع سبزی‌ها به‌عنوان […]
  • طرز تهیه فلافل خانگی
    تهیه فلافل خانگی، فلافل یک غذای عربی است که طرف‌داران زیادی را به خود اختصاص داده است. فلافل یک غذای بین‌المللی نیز به‌حساب می‌رود. این غذا به چند دلیل موردتوجه قرار می‌گیرد. فلافل به دلیل ارزان‌بودن و تهیه سریع […]
  • طرز تهیه نان خانگی در ماهیتابه
    نان خانگی نان اصلی‌ترین مواد غذایی است که در ایران از زمان‌های قدیم استفاده می‌شده است و ارزش غذایی زیادی در سبد خوراکی‌های ما ایرانی‌ها دارد و آن را به‌عنوان یک ماده اصلی می‌توان حساب کرد. نان در مدل‌های […]
  • طرز تهیه اسنک سفری
    اسنک‌ها لقمه‌های خوشمزه‌ای هستند که هم برای مصرف در منزل غذای مناسبی هستند و هم برای سفر غذای مناسبی محسوب می‌شود. اسنک سفری، غذایی است که زمان تهیه و پخت کوتاهی دارد. اسنک‌ها لقمه‌هایی هستند که با مواد مختلف […]
  • معرفی 4 کیک خانگی ساده مناسب عصرانه
    کیک خانگی ساده یک نوع شیرینی است که برای قرن‌ها جزء اصلی جشن‌ها و مناسبت‌های خاص بوده است. از بافت لطیف و کرکی گرفته تا طعم شیرین و غنی آن، کیک غذایی است که باعث شادی و خوشحالی افراد […]

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “طرز تهیه فلافل خانگی” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب