هوشمندسازی خانه با ایکیا TRADFRI

هوشمندسازی خانه با ایکیا TRADFRI

یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه‌ها برای همسو شدن با تغییرات اقلیمی Climate Change، در حال حاضر بهینه‌سازی مصرف انرژی می باشد. لامپ‌های کم مصرفی که در سقف آشپزخانه، لوستر، چراغ خواب، چراغ مطالعه، آباژور یا در روشویی حمام، می‌توانند روشی هوشمندانه برای کاهش بار برق منزل شما باشند.

احتمالا به این فکر می‌کنید که ایکیا از کی و چگونه به سمت هوشمند‌سازی رفته است و تا چه میزان آن‌ها را تولید و در اختیار شما قرار داده، این مقاله به آگاهی شما در این زمینه و حتی پیش خرید محصولات هوشمند ایکیا کمک میکند>>> پرواز ایکیا بسوی لوازم خانگی هوشمند

ما اینجا هستیم تا مراحل ایجاد خانه هوشمند شما را با پروژه ایکیا TRADFRI و لوازم‌خانگی هوشمند ایکیا تاحدامکان ساده کنیم. معماران طراحی داخلی شرکت ایکیا شما را به بهترین خانه هوشمند، متناسب با بودجه شما راهنمایی می‌کنند. با امکان انتخاب‌ ابزارهای هوشمند برای خانه هوشمند در بازار، راه‌های زیادی برای، کارآمدتر و هوشمندتر کردن بیشتر خانه شما وجود دارد. با یک سیستم اتوماسیون خانگی می‌توانید از خانه هوشمندی که همیشه آرزویش را داشتید لذت برید.

هوشمندسازی خانه با ایکیا TRADFRI

تاریخچه‌ای کوتاه از شکل‌گیری لامپ

لامپ‌های رشته‌ای، هنگامی که توسط توماس ادیسون در اواخر قرن نوزدهم معرفی شدند به قدری ناکارآمد بودند که تا ۹۰ درصد انرژی مورد استفاده‌ی آنها به عنوان گرما، هدر می‌رفت. لامپ های رشته ای تا سال ۱۹۸۰ میلادی تنها گزینه‌ی مورد استفاده‌ی عموم مردم بودند تا زمانی که لامپ‌های فلورسنت فشرده (معروف به CFL) به عنوان جایگزین کارآمدتر و به اصطلاح بهینه به بازار وارد شدند.

〉لامپ‌های فلورسنت CFL های اولیه نه تنها بسیار گران قیمت بودند، بلکه برای اکثر لوستر‌ها بسیار حجیم و ناکارامد بودند. زیرا سال‌های متوالی مردم در محیط خانه از لامپ‌های رشته‌ای استفاده می‌کردند و طراحی‌های مربوطه بر اساس اندازه‌ی آن ها بود. اما لامپ های فلورسنت در طی ۲۰ سال تکامل یافتند. از ابتدای سال ۲۰۰۰ میلادی لامپ های فلورسنت، به طور چشمگیری پیشرفت کردند.
〉هالوژن‌ها هالوژن‌های جدیدتر و کارآمدتر، نسل بعدی ابزارهای روشنایی بودند که ۲۵ تا ۳۰ درصد انرژی کمتری نسبت به لامپ‌های فلورسنتی قدیمی‌تر مصرف می‌کردند. هالوژن‌ها در سال ۲۰۰۷ در دسترس قرار گرفتند.
〉LEDها اخیراً، لامپ‌ها با دیود ساطع نور (LED) چرخه تکامل لامپ‌ها را کامل کرده است. در پنج سال گذشته، LEDها به‌اصطلاح راه هزار‌ساله را یک‌شبه پیموده‌اند. امروزه، آنها بهترین گزینه از نظر عملکرد و صرفه‌جویی در انرژی هستند، با استفاده از یک ششم مقدار انرژی برای ارائه همان مقدار نور در مقایسه با CFL ها و حداقل ۱۰ برابر طول عمر بیشتر کار می‌کنند که می‌توان تفاوت بارز این نسل را در مقدار نور و مصرف بهینه انرژی دانست.

با دستگاه‌های خانه هوشمند ایکیا TRADFRI به آینده قدم بگذارید.

لامپ‌های LED و میان‌برهای ایکیا TRADFRI

همین حالا می‌توانید، شروع کنید تا متوجه این انقلاب تکنولوژی شوید. توجه داشته باشید که کنترل نور لوسترهای خانه با تلفن همراه، باز و بسته کردن پرده‌ها با گوشی موبایل برای شما تا چه حد می‌تواند آسان باشد! امروزه چه بخواهید اتوماسیون کامل خانه را داشته باشید، چه بخواهید چراغ‌ها یا اسپیکر هوشمند خود را با تلفن همراهتان روشن کنید، دستگاه هوشمندی پیدا خواهید کرد که متناسب با نیازهای شما باشد.

با ایکیا TRADFRI می‌توانید از بین رنگ‌های مختلف روشنایی اتاق، یکی را انتخاب کنید تا رنگ موردعلاقه‌تان را ایجاد کنید. حتی می‌توانید نور را کم و یا زیاد کنید.

ایکیا TRADFRI ابزار هوشمندی است که باید آن را با دیوایستان ست کنید.

این تنها کاری است که باید انجام دهید. لامپ LED را در سرپیچ سفت کنید و سپس شروع به استفاده از روشنایی هوشمند خود کنید. با یک لامپ LED هوشمند می‌توانید نور را کم‌وزیاد کنید و رنگ آن را تغییر دهید و نور خود را با فعالیت‌های مختلف تطبیق دهید، به‌عنوان‌مثال یک نور گرم‌تر برای شام و یک نور روشن‌تر و سردتر برای کار.

سرگرم کردن کودکان و انتخاب رنگ با ایکیا TRADFRI

بر روی کاناپه یا تخت با یک کنترل، از راه دور می‌توانید رنگ‌ها را انتخاب کنید، آن را از نور گرم به سرد تغییر دهید، کم‌نور کنید و یا روشن و خاموش کنید. با ایکیا TRADFRI، می‌توانید از بین ۹ رنگ مختلف / (تن رنگ) های سفید را انتخاب کنید. می‌توانید از ایکیا TRADFRI برای کنترل حداکثر ۱۰ منبع نور هوشمند استفاده کنید. اگر با اپلیکیشن IKEA HOME SMART و با گجت TRADFRI آشنا هستید می‌توانید با اتصال این دو به یکدیگر، از بین ۲۰ رنگ از پیش تعیین شده/تن های سفید را جدا کرده و انتخاب کنید.

علاوه بر این‌ها، می‌توانید آزادانه رنگ دقیق مورد نظرتان را از میان ۱۶ میلیون رنگ موجود انتخاب نمایید. ابزار هوشمند ایکیا TRADFRI با دو عدد باتری کار می‌کند.وقتگذرانی و سرگرم کردن کودکان

طبق اطلاعات شرکت ایکیا، این ابزار برای استفاده در حمام و به‌طورکلی فضاهای مرطوب، تست ایمنی را با موفقیت طی نموده است. شما به‌راحتی می‌توانید از TRADFRI در فضاهای مرطوب استفاده کنید بدون اینکه نگران خطری باشید. طول عمر لامپ ۲۵۰۰۰ ساعت و در کلاس F مصرف انرژی طراحی شده است.

پریز کنترل ایکیا TRADFRI

تابه‌حال در این شرایط بوده‌اید که در یک روز زمستانی به‌قدری در رختخواب مانده‌اید که تنها یک فنجان قهوه داغ و البته تازه می‌تواند شما را از این شرایط خارج کند؟

در یک عصر پاییزی هنگامی که در یک روز شلوغ و پرترافیک لحظه‌شماری می‌کنید تا یک لیوان چای داغ خستگی شما را برطرف کند، می‌توانید از پریز کنترل TRADFRI برای اتصال قهوه‌ساز یا سایر لوازم کوچک خانه و آشپزخانه با کمک برنامه کاربردی هوشمند IKEA Home و هاب DIRIGERA استفاده کنید تا دستگاه قهوه‌سازتان با تایمر برنامه و برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده روشن یا خاموش شود.

پریز کنترل ایکیا TRADFRI پریز کنترل ایکیا TRADFRI

سنسور ایکیا TRADFRI – حساس به حرکت

اکنون استفاده از روشنایی هوشمند برای هرکسی آسان است. حسگر حرکتی، منابع نور شما را به‌صورت خودکار در هنگام حرکت روشن می‌کند؛ بنابراین درصورتی‌که نیاز به روشنایی داشته باشید و هم زمان می‌خواهید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید، سنسور TRADFRI می‌تواند یک انتخاب خوب و کاربردی تلقی شود. با استفاده از این سنسور حرکتی به‌محض ایجاد حالت سکون در منزل منبع نور شما خاموش و به‌محض ایجاد حرکت، منبع نور شما روشن می‌شود.

به‌این‌ترتیب در زمانی که شما در خواب هستید یا زمانی که در تخت خود دراز کشیده‌اید، نور غیرقابل‌نیاز شما خاموش می‌شود و در صورت حرکت و نیاز به نور، نور مورد نیاز شما روشن می‌گردد. به‌این‌ترتیب با یک لامپ یا روشنایی اتاق در فضاهای داخلی خانه که بلافاصله پس از حرکت روشن می‌شود، می‌توانید خانه خود را امن‌تر کنید. نکته حائز اهمیت در این سنسور قابلیت هم‌زمان استفاده و اتصال خودکار حداکثر 10 منبع نور است که همگی می‌توانند از یک الگو پیروی کنند.

سنسور ایکیا TRADFRI – حساس به حرکت

سادگی ست کردن لامپ ها با ایکیا TRADFRI

به زبان ساده می‌توانید همه لامپ‌ها را با هم ست کنید. با هم روشن کنید و در هنگام روشنایی، یا با یک نور ملایم کار کنند. نور لامپ‌های متصل شده به سنسور TRADFRI را می‌توان به‌راحتی از ۳۰ تا ۱۰۰٪ تنظیم نمود. سنسور TRADFRI برای استفاده توسط کودکان تست و مورد تأیید قرار گرفته است و هیچ‌گونه ایجاد خطری برای فرزند شما نمی‌کند. به‌طورکلی خانواده محصولات TRADFRI ایکیا از میان‌برها ( گجت‌های Shortcut) تا لامپ‌های ال‌ای‌دی، از سه‌راهی‌های برق هوشمند تا سنسورهای حساس به حرکت را شامل می‌شوند.

تمامی این ابزارها راه را برای آسان‌تر کردن، ساده‌سازی و البته صرفه‌جویی در وقت و انرژی هموار نموده‌اند. در زندگی روزمره، تمامی انسان‌ها به دنبال راه‌های میان‌بر، کم‌هزینه و ساده می‌گردند. هم اکنون می‌توانید خانه هوشمند کوچک خود را به‌راحتی با ابزارهای TRADFRI بسازید.

خرید اینترنتی لوازم خانگی هوشمند و ایکیا TRADFRI

این روزها، با توجه به مشغله زیاد تمام اعضای خانواده و زمان زیادی را که بیرون از منزل میگذرانیم، طبیعی است که در خانه بیشتر استراحت کنیم. بنابراین لوازم هوشمند ایکیا بسیار به کمک ما می آید. همانطور که در بالا به شما توضیح داده ایم شما با استفاده از ایکیا TRADFRI راحتی را به خانه خود میبرید. فروشگاه اینترنتی راه‌ راه مارکت با ارائه انواع لوازم هوشمند ایکیا گامی کوچک در راستای به‌روز ماندن خانواده‌های ایرانی برداشته است.

شما میتوانید با ارسال لینک از طریق  واتس‌آپ یا تماس مستقیم از ما پیش‌خرید کنید و آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق فروشگاه اینترنتی راه‌ راه مارکت تحویل بگیرید.

به خانواده بزرگ ایکیا بپیوندید.

مقـالـات مرتـبـط

ایده‌های خلاقانه خانه و آشپزخانه مدرن

پرواز ایکیا بسوی لوازم خانگی هوشمند

از اتوماسیون کامل یک‌ خانه گرفته تا کنترل چراغ مطالعه، از انتخاب [...]

4 دیدگاه

ایده‌های خلاقانه خانه و آشپزخانه مدرن راهنما خرید آباژور و چراغ مطالعه

چیدمان منزل با لوازم خانه ایکیا

تا به حال به این فکر کرده‌اید که خانه رویایی خود را [...]

3 دیدگاه

نکات پیش از خرید لوازم خانه و آشپزخانه

تاریخچه شکل گیری ایکیا

امروز، ایکیا به میلیون ها قلب و خانه در سراسر جهان می [...]

4 دیدگاه

میزان رضایت از این مطلب

100 %

توسط 03 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    امید

    سنسور ایکیا TRADFRI خیلی دقیقه

    سنسور ایکیا TRADFRI به دلیل حساسیت زیادی که به حرکت داره ، مانع خوبی برای ورود دزد می تونه باشه. برای نصب توی اتاق کودک هم عالیه. شب با حرکت و بیدار شدن کودک آلارم میده

    30 دی 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    sajad

    چراغ های هوشمند ایکیا و سیستم Trådfri

    ایکیا این برند دیرین در زمینه لوازم خانه و آشپزخانه من عاشقش ام میخوام همه وسیله هاشو بخرم و الان ام که با چراغ های هوشمند ایکیا و سیستم Trådfri ایکیا وارد خانه هوشمند شده بی نظیره.

    5 آذر 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    امیرحسین

    ایکیا داره میترکونه

    سنسور حرکتی بی سیم این اسم هم میشه گذاشت رو TRADFRI این محصول ایکیا بنظرم بهترین تو بازار نیست اما باتوجه به قیمتی که داره و سازگاری با انواع گوشی ها خیلی راحت میشه تهیه کرد و استفاده کنید کنترل تمام لامپ های خونه رو به دست بگیرید 🤌🏼

    2 آذر 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب