پرواز ایکیا بسوی لوازم خانگی هوشمند

پرواز ایکیا بسوی لوازم خانگی هوشمند

از اتوماسیون کامل یک‌ خانه گرفته تا کنترل چراغ مطالعه، از انتخاب نور کافی برای روشنایی یک لوستر گرفته تا تنظیم میزان ارتفاع پرده‌های آشپزخانه اینها همه لوازم‌ خانگی هوشمند نام دارد. از زیاد کردن صدای اسپیکر تا خاموش‌کردن قهوه‌ساز همه‌وهمه حتی تلفن‌های هوشمندی که روزانه در دست خود می‌گیرید، قابل‌کنترل شده‌اند. اینها تنها گوشه‌ای از ساده‌سازی مجموعه‌ها در خدمات روزمره و برای بهینه‌سازی و استفاده از لوازم خانگی هوشمند است. شرکت ایکیا سالهاست که بین مردم محبوبیت خودش را پیدا کرده و به گونه ای شده است که در هنگام خرید لوازم خانه و آشپزخانه اگر نام ایکیا را ببینیم بی‌برو‌برگرد آن محصول را برمیداریم.

حال این شرکت محبوب پابه‌دنیای لوازم خانگی هوشمند گذاشته، چه کسی فکرش را میکرد که اینگوار کامپراد معروف روزی صنعت تجارت خودش را به اینجا برساند و برای ما کلی محصولات هوشمند تولید کند تا هم زندگی روزمره ما آسان تر شود، هم سادگی و زیبایی محصولات حفظ شود؟

خانه هوشمند ایکیا – IKEA HOME SMART

نوآوری گوشی‌های هوشمند در جوامع امروزی با پیشرفت تکنولوژی، رفته‌رفته در همه زمینه‌ها به بلوغ رسیده است. در دهه سوم قرن بیست و یکم، این پیشرفت بیشتر به چشم آمده است. در میانه این مسیر پیشرفت، می‌توان به تأثیر تلفن‌ها بر لوازم خانگی هوشمند اشاره نمود. یکی از عمده دلایل جهش تکنولوژی، عدم استقبال یا کاهش تقاضای جهانی، در استفاده از گوشی‌های هوشمند بوده است. در سال ۲۰۱۹ و با همه‌گیری ویروس کرونا، قرنطینه شدن طولانی‌مدت شهرهای بزرگ و محدودیت‌های بی‌شمار، در اکثر کشورهای دنیا را می‌توان بهترین زمان برای جهش پروژه هوشمندسازی توسط ابرشرکت‌های تکنولوژی دانست.

لوازم‌ خانگی هوشمند ایکیا، منطبق با به‌روزترین تکنولوژی‌های روز دنیا طراحی و تولید می‌شود. ازاین‌روی می‌توان به قابلیت ست‌کردن آن‌ها با نرم‌افزارهای کاربردی Google Home ،Amazon Alexa ،Apple HomeKit، حتی Siri اشاره نمود.

شما می‌توانید از طریق لینک‌های Appstore و GooglePlay برای هر دو سیستم‌عامل‌های IOS و اندروید، جهت نصب اپلیکیشن موبایلی لوازم خانگی هوشمند ایکیا استفاده نمایید.

زندگی روزمره دائماً در حال تغییر است. با پیشرفت لوازم خانگی هوشمند، خانه‌ای منطبق با خواسته‌های شما نیز تغییر و ارتقا می‌یابد. شرکت ایکیا، همواره برنامه هوشمند IKEA Home را به‌روزرسانی می‌کند تا اطمینان یابد، راحتی بیشتری در استفاده از لوازم خانگی هوشمند خود را در خانه به مشتریانش ارائه می‌نماید.

پرواز ایکیا بسوی لوازم خانگی هوشمند

با لوازم خانه و آشپزخانه ایکیا به آینده سفر کنید

کنترل خودکار خانه، احساس آرامش را برای همه اعضای خانواده از پیر تا جوان به ارمغان می‌آورد. می‌توانید با استفاده از لوازم خانگی هوشمند با بهره‌گیری از سنسورها، در صورت راه‌رفتن در طول شب، از نور چراغ‌ها به‌صورت خودکار بهره‌مند شوید.

یا حتی با زمان‌بندی سنسورها، چراغ‌ها را برای یک‌زمان مشخص مانند شروع و یا پایان یک روز کاری روشن یا خاموش کنید. اپلیکیشن هوشمند ایکیا، قابلیت اتصال به چند دستگاه مختلف و تنظیم هم‌زمان آن‌ها و البته هماهنگی جهت اجرای واحد یک برنامه روزانه را داراست.

تصور کنید که می‌توانید هر روز کمی آرام‌تر و راحت‌تر از خواب بیدار شوید. به طور خودکار یک کم‌نور را روشن کنید، پرده‌ها را جمع کنید تا آفتاب صبحگاهی بتابد، درحالی‌که موسیقی مورد علاقه‌تان از اسپیکر پخش می‌شود، نفس عمیقی بکشید، بدون آنکه مجبور باشید از رختخواب بیرون بیایید.

سال‌های نه‌چندان دور صحبت در موارد فوق شاید شبیه یک شعبده‌بازی بود؛ اما شرکت ایکیا با طراحی و ساخت طیف گسترده‌ای از لوازم خانگی هوشمند، آرزوهای دست‌نیافتنی شما را به‌سرعت و به‌راحتی به واقعیت تبدیل نموده است.

چهارراه برای کنترل لوازم خانگی هوشمند ایکیا

 کنترل از راه دور   –   Remote Control
 سنسور  –   Sensor
 اپلیکیشن موبایلی  –  IKEA Home Smart App 
کنترل صوتی  –  Voice Control

دکمه میان‌بر – TRADFRI

از طریق WiFi خانگی، کنترل از راه دور را متصل کرده و برنامه هوشمند IKEA Home را دانلود کنید، هم‌زمان، جادوی لوازم خانگی هوشمند ایکیا اتفاق می‌افتد. سپس TRADFRI می‌تواند با محصولات هوشمند IKEA Home متصل شما ارتباط برقرار کند. می‌توانید روشنایی هوشمند، پرده‌های هوشمند و پریزهای کنترل را به‌سادگی هرچه‌تمام‌تر به آن اضافه کنید.

با این برنامه، می‌توانید خانه خود را کنترل کنید: تصمیم بگیرید که چه زمانی چراغ‌ها روشن و خاموش شوند، چه زمانی پرده‌ها باید بالا یا پایین بروند و حالات مختلفی را در برنامه تنظیم کنید که می‌توانید فقط با فشردن یک دکمه آن را فعال کرده باشید.

دکمه میان‌بر - TRADFRI

دستگاه تصفیه هوا – STARKVIND

استفاده از دستگاه تصفیه هوا در برنامه کاربردی لوازم خانگی هوشمند ایکیا انجام می‌شود. به همین ترتیب آن را در صورت صلاحدید با انتخاب بر روی تنظیمات دستی تنظیم کنید.

این دستگاه باقابلیت‌های فراوان از جمله اتصال به DIRIGERA و لامپ LED جهت استفاده در طول روز تعبیه شده است. از طریق اپلیکیشن می‌توانید سرعت گردش فن را کم یا زیاد نمایید. گردش فن با سرعت پایین، بسیار کم‌صداست، ازاین‌رو در طول شب با مصرف بهینه انرژی و کنترل سرعت فن از طریق گوشی هوشمند خود، خوابی راحت‌تر داشته باشید.

دستگاه تصفیه هوا – STARKVIND

اسپیکر  – SYMFONISK

با اسپیکرهای هوشمند ایکیا می‌توانید به‌راحتی و با اتصال به اینترنت WiFi و از طریق برنامه کاربردی SONOS بهترین لحظات را با پخش موسیقی دلخواهتان بسازید. لوازم خانگی هوشمند ایکیا قابلیت اتصال به دیگر بلندگوهای خانواده SONOS را دارا هستند.

در راستای پروژه لوازم خانگی هوشمند، شرکت ایکیا اقدام به طراحی محصولات خانواده SONOS با قابلیت استفاده به‌عنوان آباژور نموده است. با انتخاب این محصول می‌توانید هم از طریق اپلیکیشن اقدام به کنترل موسیقی موردعلاقه و البته تنظیم میزان نور چراغ رومیزی خود نمایید.

وای‌فای    >  اپلیکیشن SONOS    >  اتصال اسپیکر    >  شروع

اسپیکر SYMFONISK برنامه کاربردی SONOS

پرده هوشمند FYRTUR

این پرده هوشمند ایکیا در جهت پروژه لوازم خانگی هوشمند طراحی شده است و بدین منظور با اپلیکیشن و کنترل آن به‌راحتی اتاق‌خواب را تاریک نگه دارید یا برعکس آن را با رول کردن پرده هوشمند، روشن کنید.

در ساخت این محصول یک تکرارکننده سیگنال – Signal Repeater تعبیه شده است تا با اتصال آن به برق شهری بتوانید از عملکرد حداکثری پرده استفاده کرده و لذت ببرید.

تجربه‌های متفاوت

خانه من کم‌کم در راستای هوشمند سازی به بلوغ نزدیک می‌شود.

این پذیرش و انتقال تکنولوژی از یکی دو سال پیش به دلیل ضرورت‌های روزمره شروع شد. پس از نگاه‌کردن به زیر تخت اتاق‌خوابم برای بیرون آوردن یک وسیله‌ای که از دستم افتاده بود با صحنه‌ای دلخراش از توده‌ای از گردوخاک مواجه شدم. جاروبرقی قدیمی من آن‌قدر حجیم و بزرگ بود که زیر تخت نمی‌رفت و از انعطاف قابل قبولی برخوردار نبود؛ بنابراین به‌صورت تصادفی، یک جاروبرقی هوشمند خریدم تا کارهای وقت‌گیر و نظافت را برایم انجام دهد.

امسال، یک پت خانگی را به سرپرستی قبول کردم که من را به‌سرعت ترغیب نمود تا یک دستگاه تصفیه هوای هوشمند برای کمک به مقابله با آلرژی و آسم تهیه کنم و یک دوربین هم برای نظارت و کنترل رفتار عضو تازه‌وارد خانه‌مان و البته برای مراقبت از نوزاد خریداری کردم.

پرده هوشمند FYRTUR

از آن زمان به بعد، از لوازم خانگی هوشمند برای ویلای ساحلی کوچکم نیز استفاده کردم و آن را با جدیدترین فناوری‌های روز، تجهیز کردم. جالب است بدانید که این پروژه هر ماه نیز هوشمندتر می‌شود. حالا وارد اتاق‌خواب می‌شوم و به گوگل می‌گویم چراغ‌ها را روشن کند. از الکسا می‌خواهم پودر پروتئین و غذای سگ را دوباره سفارش دهد و دو روز بعد به درب منزل من تحویل دهد. من، ترموستات رادیاتور منزل را از طریق اپلیکیشنی روی گوشیم تنظیم می‌کنم.

من هشدارهای آب‌وهوای شدید و ایده‌های دستور پخت را روی صفحه نمایشگر هوشمند آشپزخانه خود دریافت می‌کنم. حتی فر آشپزخانه من وقتی دمایش به‌اندازه برنامه‌ریزی‌شده رسید، برای من نوتیفیکیشن می‌فرستد. اینها قسمتی از آرزوهای دست‌نیافتنی نیست، بلکه گوشه‌ای از زندگی دوست من که در یکی از کشورهای غربی زندگی می‌کند است.

خرید اینترنتی لوازم خانگی هوشمند ایکیا

این روزها، تقریباً به‌ازای هر لوازم خانگی که فکرش را می‌کنید، یک نسخه هوشمند وجود دارد. به‌طورکلی، این لوازم خانگی هوشمند به اینترنت متصل می‌شوند، بنابراین می‌توانید آنها را از طریق تلفن خود و از طریق یک برنامه، کنترل کنید. اکثر آنها همچنین با نسخه‌های مختلف و متنوع با تکنولوژی حساس به صدا کار می‌کنند.

بسیاری از برنامه‌های لوازم خانگی هوشمند از زمان‌بندی پشتیبانی می‌کنند، بنابراین می‌توانید به‌راحتی دستگاه‌های خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که عملکرد خاصی را در زمان مشخصی انجام دهند. برای مثال می‌توان درب هوشمند گاراژ خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که هر شب در ساعت خاصی، به طور خودکار بسته شود.

در نهایت امیدواریم، برشی از ورود تکنولوژی‌های جدید به کشورمان ایران را برای مخاطبین به تصویر کشیده باشیم. ضمن تشکر از همراهی‌تان می‌توانید لوازم خانگی هوشمند ایکیا را با ارسال لینک مربوطه از طریق ایمیل، واتس‌آپ و یا تماس مستقیم از ما پیش‌خرید کنید و آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق فروشگاه اینترنتی راه‌ راه مارکت تحویل بگیرید.

میزان رضایت از این مطلب

100 %

توسط 02 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    کیان

    محصولات هوشمند ایکیا بی نظیره

    کالاهای ایکیا که همه شون عالیه . محصولات و کالاهای هوشمند ایکیا که واقعا بی نظیره . اسپیکر SYMFONISK که بی نظیر و با کیفیته

    30 دی 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    ستایش

    ایکیا و لوازم خانه هوشمند

    امروزه اون سیستم Trådfri ایکیا تو کشور خوداش سوئدی یعنی ایکیا ترکونده اونجارو و به زودی این سیستم هوشمند ایکیا راه خوداش رو به دیگر کشورها دیگه هم در وسعت بالا باز میکنه.

    5 آذر 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    بهزاد

    ایکیا هوشمند

    این که ایکیا داره کم کم سعی میکنه انبوهی از لوازم خانه هوشمند تولید کنه واقعا عالیه چون ایکیا همیشه مقرون بصرفه اس هم اینکه واقعا لوازم ایکیا قشنگ و منیمال. مطلب جالبی بود خوندن اشو توصیه میکنم

    5 آذر 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    پارسا

    ایکیا و لوازم هوشمند

    به نظرم این کمپانی سوئدی IKEA دوست داشتنی داستان اینترنت و لوازم خانگی هوشمند رو بسیار جدی گرفته. ایکیا خوب سرکت بزرگی‌ایه از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم خانگی از جمله مبلمان، لوازم دکوری و آشپزخانه است دیگه همه میشناس‌اش طبیعی انقدر خلاق باشه کاراش عالیه پارسال با معرفی اولین سری از لوازم خانگی هوشمند با نام GateWay ، وارد دنیا لوازم اسمارت شد که البته بهترین ویژگی اصلی لوازم هوشمند ایکیا همونه که همیشه بوده، ارزان بودن اون‌ها بود.

    مثلا، چراغ خواب LED هوشمند ایکا با قیمت 12 دلار، رقیب سرسختی مثلا برای چراغ Hue برند فیلیپس که به مراتب قیمت بالاتری داره. شرکت ایکیا مثلا داره اسپیکر های هوشمندی مثل Echo، Google Home و HomeKit Apple میده.
    من که عاشق این برند‌ام همه‌ چیش مینیماله🤌🏼💟

    28 آبان 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب