طرز تهیه لازانیا خوشمزه و بدون فر

طرز تهیه لازانیا خوشمزه و بدون فر

طرف‌داران غذاهای ایتالیایی، این مطلب برای شماست:)

امروز قصد داریم شما را با طرز تهیه یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایتالیایی که همان “لازانیا” می‌باشد آشنا کنیم، شاید در نگاه اول و یا اگر حتی تا حالا لازانیا را تست نکرده باشید، این‌طور تصور کنید که باید طعمی مشابه ماکارونی داشته باشد. البته مواد اولیه موجود در تهیه لازانیا خیلی مشابه با مواد اولیه ماکارونی و پاستا است؛ اما در کارخانه، طی فرایند تولیدی متفاوتی تهیه می‌شود.

شاید در فکر این باشید که برای وعده غذایی پیش رو چی درست کنید! این مقاله به تهیه یه غذای خوشمزه به شما کمک می‌کند >>> طرز تهیه لوبیا پلو با سالاد شیرازی

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه این غذای ایتالیایی خوشمزه با فروشگاه اینترنتی راه راه مارکت همراه باشید. در این پست برای شما آموزش طرز تهیه لازانیا رولی بدون فر را آماده کرده‌ایم، در ضمن ما ظروفی را که در تهیه این غذا برای شما بسیار کارآمد خواهد بود را نیز معرفی می‌کنیم. این ظروف ساخت و تولید شرکت نامدار ایکیا است. 

طرز پخت لازانیا خوشمزه و بدون فر

مواد لازم برای تهیه لازانیا بدون فر

گوشت چرخ‌کرده ۴۵۰ گرم پیاز رنده شده یا خرد شده ۱عدد فلفل دلمه به مقدار لازم قارچ خورد شده ۴۰۰ گرم نمک، فلفل و آویشن به مقدار لازم رب گوجه‌فرنگی ۲ قاشق چایی‌خوری خمیر لازانیا به مقدار لازم
گوشت چرخ‌کرده ۴۵۰ گرم پیاز رنده شده یا خرد شده ۱عدد فلفل دلمه به مقدار لازم قارچ خورد شده ۴۰۰ گرم نمک، فلفل و آویشن به مقدار لازم رب گوجه‌فرنگی ۲ قاشق چایی‌خوری خمیر لازانیا به مقدار لازم
زمان پخت غذا: ۷۵دقیقه غذا مناسب ۶ نفر میباشد این غذا مناسب ۶ نفر است

مواد لازم برای تهیه سس بشامل

〉شیر دو لیوان سس بشامل
〉آرد ۲ قاشق سرپر
〉کره  به مقدار لازم
〉خامه ۴ قاشق غذاخوری
〉پنیر پیتزا به مقدار لازم

این مقدار مواد برای حدود سی عدد لازانیا رولی می‌باشد و یا دو دیس بزرگ لازانیا کلاسیک. پس اگر مقدار کمتری می‌خواهید درست کنید حتماً مقدار مواد رو نصف کنید. خب، همانطور که در بالا اشاره کردیم. درقسمت پایین میتوانید لوازم مورد نیاز را با یک کلیک و به‌صورت اینترنتی در سریع ترین زمان ممکن تهیه کنید.

این یکی از غذاهای موردعلاقه همه ما می‌باشد. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید لازانیا درست کنید؛ اما فر ندارید؛ ما به کمک شما آمده‌ایم. با اجرای دستورالعمل‌های این مقاله شما می‌توانید لازانیای رولی بدون احتیاج به فر درست کرده و نوش جان کنید. این غذا بسیار خوشمزه و خوش‌عطر می‌باشد و یقیناً همه خانواده شما از میل کردن آن خوشنود و راضی می‌شوند. شما حتی می‌توانید برای مهمانانی‌هایتان این غذا را درست کنید تا بر روی میز شما بدرخشد. به‌هیچ‌عنوان این لازانیای خوشمزه را از دست ندهید و حتماً آن را امتحان کنید.

  • مرحله اول 

در مرحله اول ابتدا می‌بایست یک عدد پیاز بزرگ را پس از شستن، پوست بکنید. سپس آن را به‌صورت نگینی ریز با چاقوی سرآشپز ایکیا مدل FORDUBBLA خردکنید. این چاقو ۲ تایی است به همین دلیل شما میتوانید با هرکدام که راحت تر بودید پیاز ها را ریز کنید هر ۲ چاقو بسیار تیز و خوش دست هستند اما اگر به صورت کلی کار با چاقو برای شما سخت است بهترین وسیله ی جایگزین رنده است. یک رنده‌ی تیز مانند ایکیا IDEALISK که به این زودی ها کند نمیشوند و تا مدتها نیاز به خرید رنده دیگر نخواهید داشت.

حالا نوبت به سرخ کردن پیازهاست. در این مرحله هیچ چیزی بهتر از یک ماهیتابه نچسب من را خوشحال نمیکند، من تابه‌های متفاوتی را امتحان کرده‌ام اما ماهیتابه دو پارچه ایکیا KAVALKAD بسیار مقرون به صرفه است، کاملا نچسب و از جنس تفلون میباشد، درضمن دسته‌ی خوب و محکمی هم دارد. خب حالا این ماهیتابه همه چی تمام را روی گاز قرار داده، مقداری روغن در آن بریزید، پس از اینکه روغن داغ شد، پیازها را درون تابه ریخته و خوب تفت دهید تا نرم شده و به رنگ طلایی درآید.

پیاز سرخ کرده

  • مرحله دوم

پس از نرم شدن پیازها، ۴۵۰ گرم گوشت چرخ‌کرده را که به مدت چند ساعت از فریزر بیرون بوده و به دمای محیط رسیده است را درون یکی از دو ماهیتابه بریزید تا زمانی که نرم و سبک شود، تفت بدهید. ادویه لازانیا که داخل بسته خمیر لازانیا است را نیز به مواد تابه اضافه کنید و تفت بدید. سپس به‌خوبی هم بزنید. سراغ کشوی قاشق هایتان بروید و یکی از بهترین قاشق های خود را انتخاب کنید، من که همیشه از قاشق سرویس کفگیر و ملاقه ایکیا FILBUNKE استفاده میکنم چون چوبیه و به تابه آسیب نمیرساند. اندازه اش هم استاندارد و اگر لازم باشد مثل الان کمی بیشتر و طولانی تر غذایی را هم بزنم دستانم اذیت نمیشود. 

فلفل دلمه‌ها و ۴۰۰ گرم قارچ را نیز به مواد اضافه کرده و هم بزنید و تفت دهید. نمک، فلفل و آویشن را نیز به مقدار لازم به مایع اضافه کنید. سس گوجه‌فرنگی را به یکی از تابه‌های سرویس ماهیتابه ایکیا KAVALKAD افزوده و خوب هم بزنید تا بوی خامی آن گرفته شود.

رب و گوشت

  • مرحله سوم

مایع داخل لازانیا آماده شد. خمیر لازانیا را مطابق دستور روی جعبه لازانیا آماده کنید. خمیر لازانیای مناسب برای لازانیای رولی استفاده کنید.

  • مرحله چهارم

برای تهیه سس بشامل ابتدا از جدول بالا مواد لازم را کنید سپس کره را در کوچک‌ترین قابلمه دسته‌دار خود بریزید. من همیشه مجبور بودم قابلمه کوچک را جداگانه تهیه کنم اما سرویس قابلمه 5 پارچه ایکیا ANNONS اولین سرویسی بود که قابلمه کوچک استانداردی داشت تا به راحتی در روزمره از آن استفاده کنم. حالا قابلمه را کمی روی حرارت قرار دهید تا کره آب شود. سپس آرد سفید را به آن افزوده و کمی تفت دهید. هنگامی که عطر خوش آن پیچید و خامی آن گرفته شد بایستی دو لیوان شیر را کم‌کم به مواد اضافه نمایید. زمانی که مایع سس کاملاً خنک شد خامه را اضافه کرده و هم بزنید. سس مخصوص شما آماده است.

این سس به نام سس بشامل معروف است. 

قابلمه ایکیا

  • مرحله پنجم

یک قابلمه بزرگ از سرویس ANNONS خود بردارید و آب بریزید، پس از اینکه آب به جوش آمد، نوبت اضافه‌کردن ورقه‌های لازانیا می‌باشد. اجازه دهید تا ورقه‌ها خوب آب‌پز و نرم شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید. در این مرحله نیاز دارید که از یک سینی مناسب یا یک تخته آشپزخانه استفاده کنید. تا فضای کافی برای رول کردن ورقه ها را داشته باشید. من معمولا از سینی ایکیا VARKUL استفاده میکنم زیرا هم سبک است و هم ورقه ها به راحتی روی آن جا میشود و یک فضای کافی و استاندارد برای رول کردن در اختیار من قرار میدهد.

  • مرحله ششم

حالا مایع گوشتی لازانیا و پنیر پیتزا را کنار دستتان و در کنار سینی بگذارید. اول سس مخصوص بشامل روی ورقه‌های لازانیا بریزید و بعد مایع لازانیا را روی خمیر بریزید و با پشت یکی از قاشق‌های محبوب من یعنی ست قاشق و چنگال ایکیا MOPSIG فشرده کنید. من دوست دارم قاشق وزن مناسبی داشته باشد نه خیلی سنگین نه خیلی سبک، این مدل از قاشق ایکیا دقیقا همین ویژگی ها را داراست. پس از آن پنیر پیتزا را روی مواد ریخته و خمیر را با مواد داخلش رول کنید.

حواستان باشد که انتهای ورق رو به‌هیچ‌عنوان مایع پر نکنید؛ چون موقع رول کردن مایع بیرون می‌ریزد.

رول کردن لازانیا

  • مرحله هفتم

این کار را مرتب تا زمانی که تمامی موادتان تمام شود، ادامه دهید. در نهایت یک‌لایه ورق را داخل قابلمه قرار داده و مقداری سس بشامل و پنیر پیتزا روی آن بریزید. در صورت تمایل می‌توانید روی ورقه لازانیا را با مقداری قارچ و فلفل‌دلمه‌ای بپوشانید. اینک قابلمه را روی شعله کم گاز بگذارید تا ورقه‌های لازانیا دم بکشد و پنیر پیتزا و سس بشاملی را که روی مواد ریختید به خورد آن برود. اکنون لازانیای شما آماده سرو می‌باشد. می‌توانید شما می‌توانید به هر روشی لازانیا را تزئین کنید.

پیشنهاد ما به شما این است که از اثرات شمع و جا شمعی قافل نشوید. اگر نمیدانید که شمع ها چه تاثیری بر روی شما میگزارند پیشنهاد میکنم سری به مقاله معرفی انواع شمع بزنید. پیشنهاد دوم ما استفاده از ظروف مخصوص برای کودکان است، میتوانید از بشقاب کودک 6 عددی ایکیا KALAS  استفاده کنید. لازانیا جز آن دسته از غذاهایی است که در کنارش نوشیدنی میچسبد پس میتوانید از  لیوان ایکیا مدل POKAL برای سرو نوشیدنی استفاده کنید زیرا حجم مناسبی دارد و جنس شیشه آن بسیار مقاوم است.

این ظروف را در کنار غذای خود بچینید و از زیبایی میز لذت ببرید. اگر به چیدمان خود ظروف دیگری اضافه کردید برای ما عکس بگیرید و در بخش کامنت اضافه کنید تا دیگران نیز ایده بگیرند و ساعتی را در کنار عزیزانشان لذت ببرند. امیدواریم که شما خواننده عزیز با استفاده از این رسپی و پخت این لازانیا به همراه دیزاین شیک و دلنشین میز غذای خود، نهایت لذت را از صرف این غذا برده باشید.

نوش‌جانتان.

لازانیا آماده است:)

نکات مهم برای تهیه لازانیا بدون فر

  • سس ریختن و چرب کردن کف تابه باعث جلوگیری از سوختن و چسبیدن لازانیا به تابه می‌شود. برای پخت لازانیا حتماً از شعله‌پخش‌کن استفاده کنید. لازم به اشاره است که لازانیا در حدود ده الی ۱۵ دقیقه بعد از دم کردن کاملاً آماده سرو است. برای جلوگیری از خمیر شدن لازانیا حتماً از دم‌کنی استفاده کنید.
  • اگر نمی‌خواهید سس بشامل درست کنید؛ سیب‌زمینی‌های ورقه شده به ضخامت نیم سانتی رو کف تابه بچینید دقیقاً مانند ته‌دیگ و روی آنها را کمی چرب کنید.
  • اگر سیب‌زمینی و سس بشامل نداشتید؛ دو ورق لازانیا کف تابه چرب شده به‌عنوان ته‌دیگ بچینید و روی ورق سوم گوشت و مخلفات رو‌ بریزید. موقع انتقال به ظرف سرو به علت خشک و ته‌دیگی شدن به‌راحتی از ورق سوم جدا می‌شوند.
  • از مشکلات درست‌کردن لازانیا بدون فر این است که موقع برش زدن لازانیا امکان دارد تابه شما خط بیفتد. پس بهترین کار این است که لازانیای رولی درست کنید.
  • ادویه مخصوص لازانیا معمولاً شامل نمک، پاپریکا، پودر سیر، آویشن، جوز هندی و فلفل سیاه و قرمز، پونه، رزماری، ریحان و‌ می‌باشد.

خرید اینترنتی ظروف ایکیا برای تهیه لازانیا

همه میدانیم که ظروف استاندارد چه تاثیری بر روی پخت و پز ما میگذارد. اصلی ترین ویژگی ظروف ارجینال مانند ایکیا این است که سرعت پخت غذا را بالا برده و از نگرانی های ما مانند چسبیدن غذا و … جلوگیری میکند. ما برروی تمام ظروفی که معرفی کردیم لینک مستقیم خرید قرار دادیم تا به راحتی وارد صفحه محصول شوید و اطلاعات تکمیلی را مطالعه کنید. ما با پشتیبانی سریع و به موقع در کنار شما هستیم تا هر سوالی در رابطه با ظروف‌ خانه و آشپزخانه داشته باشید را پاسخ دهیم و بتوانید در همین راستا یک خرید مفید و به صرفه از محصولات ایکیا انجام دهید. 

 

مقـالـات مرتـبـط

آموزش آشپزی با محصولات ایکیا

طرز تهیه لوبیا پلو با سالاد شیرازی

لوبیا پلو یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار پر طرف‌دار ایرانی [...]

5 دیدگاه

آموزش آشپزی با محصولات ایکیا

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی

سبزی پلو با ماهی جز آن غذاهایی است که پختن و خوردن [...]

3 دیدگاه

ایده‌های خلاقانه خانه و آشپزخانه مدرن

پرواز ایکیا بسوی لوازم خانگی هوشمند

از اتوماسیون کامل یک‌ خانه گرفته تا کنترل چراغ مطالعه، از انتخاب [...]

4 دیدگاه

میزان رضایت از این مطلب

95 %

توسط 02 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    سیما تیرداد

    طرز پخت لازانیا عالی بود

    طرز پخت لازانیا خیلی خوب بود.از رنده ایکیا و قابلمه ایکیا خیلی خوشم اومد به نسبت جنس های ایرانی واقعا قیمتش خوبه

    14 آذر 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    محدثه

    لازانیا هتلی

    من آشپز هتل پارس تهران ام خیلی به مقاله های آشپزی علاقه دارم و خواستم بگم از خوندن این دستور پخت لازانیا لذت بردم ممنون.

    5 آذر 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    لازانیا

    امام غذاها لازانیا

    صبح ظهر شب به من لازانیا بدی میخورم اصلا داشتم این دستور پخت و میخوندم دلم غش رفت گشنه شدم :)‌ دارم به وسایل آشپزخانه ایکیا که معرفی کردید فکر میکنم ایول.

    5 آذر 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    مونا میرهادی

    لازانیا جون

    بنظر من لازانیا یکی از خوش طعم ترین، محبوب‌ترین و در عین حال خوشمزه‌ترین غذا‌ی ایتالیاست . من میرم رستوران یا کافه تو منو سریع دنبال لازانیا میگردم😋
    لازانیا را می‌توان نوعی پاستا چند لایه دانست وسایل‌اییی که برای پخت پیشنهاد دادید واقعا کاربردی جالب بود مرسی از دقت و انتخاب 😎
    لازانیا از نظر مواد شباهت‌ زیادی به پیتزا دارده و شاید به همین دلیل است که طرفداران بسیار زیادی تو ایران یا دنیا دارد و، چون ورقه‌های لازانیا هم به صورت آماده مورد استفاده قرار می‌گیرن بنابراین نسبت به پیتزا غذای ساده تری ان به هر حال تهیه خمیر پیتزا در خانه کمی وقت گیره و نیاز به حوصله و البته مهارت دارد.

    پخت لازانیا بسیار ساده است این مدل دستور پخت هم که گفتید خیلی خوب بود اما مثل همه غذا‌های دیگر یک سری نکات طلایی دارد که اگر رعایت شود همون جور ک گفتید در نهایت غذای بسیار خوشمزه‌ای خواهید شود لازانیا را می‌توانید برای مهمانی‌های عصرانه یا تولد بچه‌ها به صورت لقمه‌ای هم درست کرد که دیگر نیازی برش زدن نداشته باشد. در کل مرسی از نوشته کامل و خوبتون💟

    28 آبان 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب