پیش از خرید سطل زباله انواع آن را بشناسید

خرید و قیمت سطل زباله

سطل زباله، رعایت بهداشت و حفظ پاکیزگی محیط زندگی، یکی از ارکان مهم زندگی است. شاید در زمان‌های دور باتوجه‌به این که تعداد جمعیت کمتر بود و همچنین عدم وجود زباله‌های صنعتی، تولید زباله به میزان بسیار کمتری بود. همچنین، انواع مواد غذایی و همچنین پخت و تولید غذا به‌صورت ارگانیک بوده و همین امر دلیل مهمی برای تولید کمتر زباله بوده است.

سطل زباله خانگی سطل زباله اتاق خواب ساده

امروزه باتوجه‌به زندگی مدرن و پخت و تولید غذاها و محصولات صنعتی، به طبع زباله بیشتری نیز تولید می‌شود. به همین دلیل انهدام زباله‌ها و تفکیک آنها نیازمند مدیریت ویژه‌ای است. باتوجه‌به ازدیاد تولید زباله و همچنین، بالارفتن جمعیت، کنترل پروسه انهدام زباله از آغاز تا انتها، منوط به طی‌کردن مراحلی است که شاید یکی از راه‌های آن از منازل ما آغاز می‌شود.

پس بسیار نیک و به جا است که توجهمان را به ابتدایی‌ترین مرحله این پروسه، یعنی سطل‌آشغال‌ها مبذول داریم. با این مقدمه، ما توجه شما را به شناخت انواع سطل زباله و کاربرد آن معطوف می‌داریم.

خرید اینترنتی کیسه تفکیک زباله ایکیا AJÖSS

امروزه بازیافت زباله‌ها بسیار مهم است، چرا که به حفاظت از محیط‌زیست کمک شایانی می‌کند. با استفاده از کیسه تفکیک زباله ایکیا برای تفکیک زباله‌های خشک، یک مخزن مناسب دارید که می‌توان آن را شسته و دوباره استفاده کرد.

کیسه تفکیک زباله ایکیا AJÖSS
کیسه تفکیک زباله ایکیا AJÖSS کیسه تفکیک زباله ایکیا AJÖSS

بررسی انواع سطل زباله

در خرید انواع سطل‌های زباله شما حتماً می‌بایست که به سایز، متریال یا مواد سازنده سطل زباله و شکل ظاهری آنها توجه داشته باشید.

  • جنس مواد به‌کاررفته

معمولاً در ساخت و تولید انواع سطل زباله، پلاستیک، فلز و کاغذ و یا حتی بتن به کار می‌رود. در ساخت و تولید مدل خانگی از مواد پلاستیکی مانند رزین و یا پلی‌اتیلن و فلز استفاده می‌شود برای ساخت انواع مدل اداری نیز، از موادی مانند استیل و یا آلومینیوم استفاده می‌شود. جنس و ساختار آن‌ها با مصارف عمومی مانند پارک‌ها و جنگل‌ها و فضاهای سبز دیدنی، از سنگ، بتن و یا بتن‌های پلیمری است.

  • سایز و اندازه انواع سطل‌های زباله

اندازه و ظرفیت انواع آنها با حداکثر موادی که سطل، می‌توانند در خود نگه دارند، سنجیده می‌شود. اندازه و حجم سطل‌ها را بر اساس دو واحد اندازه‌گیری لیتر و یا گالن اندازه‌گیری می‌کنند.

معمولاً انواع سطل زباله‌ای که برای محیط‌های اداری استفاده می‌شوند حدوداً ۴۰ گالن ظرفیت دارند و فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. البته این موضوع برای سطل‌های مدل خانگی نیز ممکن است صدق کند.

  • سطل زباله خانگی

دسته دیگری از انواع سطل زباله، سطل‌هایی هستند که در منزل بیشتر جنبه دکوری و تزئینی دارند. این سطل‌ها عمدتاً با جای دستمال کاغذی همرنگ است و به‌صورت ست خریداری می‌شود. این نوع برای مصارف دم‌دستی مناسب است و بیشتر به‌عنوان سطل زباله خانگی استفاده می‌شوند.

البته این شرایط همیشه به یک صورت ثابت نیست. گاهی باتوجه‌به تولید زباله، اندازه سطل نیز تغییر می‌کند. تغییر سایز سطل باتوجه‌به تعداد افراد ساکن در منزل که از سطل زباله مشترک استفاده می‌کنند، تغییر می‌کند. البته محل قرارگرفتن آن و همچنین میزان تردد و رفت‌وآمد افراد خانواده نیز تغییر می‌کند. چیز دیگری که در انتخاب سطل زباله در منازل تأثیرگذار است، سلیقه شماست. سطل زباله خانگی، در فضاهایی چون حمام، اتاق‌خواب، آشپزخانه قرار می‌گیرد.

خرید اینترنتی سطل زباله ایکیا FNISS

جنس سطل زباله ایکیا از پلاستیک بوده و بسیار بادوام است و همچنین به‌راحتی تغییر شکل نمی‌دهد. به‌راحتی تمیز می‌شود و به دلیل رنگ تیره آن، کثیفی را کمتر نمایش می‌دهد. 

سطل زباله ایکیا FNISS
سطل زباله خانگی سطل زباله اتاق خواب
  • سطل زباله یک‌بارمصرف

سطل‌ زباله یکبار مصرف، برای زمان‌هایی که برای طبیعت‌گردی و پیک‌نیک می‌روید مناسب است. سطل زباله یک‌بارمصرف معمولاً قیمت چندانی ندارد و به‌سادگی هم تمیز می‌شود. این سطل‌ها خودشان از مواد بازیافتی ساخته شده‌اند که سازگار با محیط‌زیست هستند. سطل زباله یک‌بارمصرف برای مصارف خارج از ساختمان بسیار مناسب هستند؛ زیرا هزینه آنها بسیار کم بوده و به هر تعداد که بخواهید می‌توانید آن را تهیه کنید و در نقاط مختلف مورد نظرتان قرار دهید.

سطل زباله آشپزخانه

معرفی انواع سطل‌های زباله

  • سطل زباله تجاری

انواع سطل‌های زباله تجاری بیشتر برای مصارف صنعتی و یا برگزاری رخدادها بزرگ مناسب هستند، زیرا می‌توانند مقدار بسیار زیادی از زباله را در خود جای دهند. این‌گونه سطل‌ها برای مدارس و یا میدان‌های شهر نیز بسیار مناسب هستند.

 سطل‌های زباله برای فضای باز

انواع سطل‌های زباله برای فضای باز از پلاستیک سنگین و فشرده، ساخته و تولید شده است و در برابر انواع آب‌وهوا مقاوم است. این سطل زباله‌ها برای تمیز نگه‌داشتن فضاهای باز بسیار مناسب هستند. انواع سطل‌های زباله برای فضای باز معمولاً دارای پوشش ضخیم و غیر قابل دیده‌شدن از بیرون هستند تا محتویات داخل آنها دیده نشود.

  • مدل کوچک یا سطل زباله کابینتی

این مدل دو نوع هستند که یکی از آنها داخل کابینت جا داده می‌شود و می‌تواند دارای یک یا دو مخزن باشد. نوع دیگر آن یک مدل کوچک است که روی کابینت ظرف‌شویی یا میز نصب می‌شود تا دم‌دست باشد. می‌توانید زباله‌های کوچک را در آن ریخته و درنهایت به سطل زباله بزرگ منتقل کنید. هر دوی اینها را معمولاً از فلز می‌سازند. این مدل با طرح‌های نیمه گرد یا گوشه‌دار برای مکان‌هایی که فضای کمی دارند؛ مانند آشپزخانه یا لابی‌های شلوغ بسیار مناسب است. بیشتر این سطل‌های زباله یک سمت صاف و مسطح دارند که می‌توانند به دیوار تکیه داده شوند و ظرفیت آنها کمتر از ۲۸ گالن است.

  • سطل زباله بیمارستانی

حجم مخصوص بیمارستان معمولاً ۴۰ گالن است و اغلب سطل زباله‌های بیمارستانی، فلزی هستند. این مدل مورد تأیید مرکز بهداشت است و برای استفاده در مراکز بهداشتی و درمانی کاملاً ایمن و کارآمد هستند.

  • سطل زباله چرخ‌دار

این مدل از سطل‌های زباله معمولاً دوچرخ و یا چهارچرخ هستند و حمل آنها برای کارمندان راحت‌تر است. این ویژگی برای سطل‌های زباله بزرگ در مجتمع‌های مسکونی طراحی شده است. چرخ‌های این مدل به نگهبان ساختمان برای حمل‌ونقل حجم زیادی از زباله به زباله‌دان بزرگ کل مجتمع کمک می‌کند و همچنین باعث می‌شوند کف آن در اثر کشیدن روی زمین ساییده نشود.

  • سطل زباله مخصوص حمام و سرویس بهداشتی

این سطل زباله‌ها معمولاً برای زباله‌هایی مانند دستمال کاغذی آلوده، تیغ و سایر زباله‌هایی که ممکن است خطرناک باشد، به کار می‌روند و گاهی با بوی نامطبوع همراه هستند. به همین دلیل حتماً باید درپوش‌دار باشند و درپوش آن‌طوری باشد که با دست تماس پیدا نکند. معمولاً در مدل مخصوص سرویس بهداشتی، به‌صورت بادبزنی است.

معمولاً جنس سطل‌های سرویس بهداشتی از استیل ضدزنگ است که به دلیل بادوام ‌بودن در برابر رطوبت از آن استفاده می‌شود. نوع دیگر مدل سرویس بهداشتی از جنس پلاستیک است.

خرید اینترنتی نظم دهنده ی کیسه پلاستیکی و کیسه زباله VARIERA

نظم دهنده ی کیسه پلاستیکی ایده‌آل برای نگهداری وسایلی مانند کیسه‌های پلاستیکی، کیسه زباله، دستکش و جوراب است. با حفره‌هایی که روی نظم دهنده ی کیسه زباله است، به‌راحتی می‌توانید اشیای مناسبی را برای نیازهای خود پیدا و به آن دسترسی داشته باشید.

قیمت-سطل-زباله
سطل زباله اتاق خواب قیمت سطل زباله بزرگ

انواع سطل زباله از نظر مدل به شرح زیر است

معمولاً آنها را در مدل‌های مختلف می‌سازند. هریک از این مدل‌ها قابلیت‌های خاصی دارند که کاربرد آنها را آسان‌تر می‌کند

  • سطل‌های زباله کنار جاده‌ای

این مدل از سطل‌ها مقادیر بسیار زیادی از زباله را در خود جای می‌دهند و ارتفاع کمی دارند و همچنین با وزش بادهای شدید نیز از روی زمین بلند نمی‌شوند و به‌این‌ترتیب احتمال این که این سطل‌ها به وسط جاده پرت شوند، از بین می‌رود.

  • سطل زباله ساده

این مدل یک سطل ساده است که می‌تواند دردار یا بدون در باشد و برای آشپزخانه، حمام و نظایر آن مناسب است. معمولاً مدل ساده، برای اماکن عمومی مناسب نیست.

  • سطل زباله پدالی

این مدل یک پدال در قسمت جلو و پایین سطل دارد که می‌بایست با پا آن را فشار دهید تا به‌این‌ترتیب درب سطل باز شود. به‌این‌ترتیب دیگر نیازی نیست که برای باز کردن درب سطل، از دست استفاده کنید. سطل پدالی معمولاً برای آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام و مراکز درمانی، اماکن عمومی و تجاری مناسب است. چرا که با تردد و استفاده عمومی با کمک پدال، دیگر نیازی نیست که با تماس دست درب آن باز شود. این پدال‌ها کمک می‌کند که آلودگی و میکروب از دستی به دست دیگر منتقل نگردد.

  • سطل زباله فشرده‌ساز

مدل فشرده‌ساز برای افرادی مناسب است که نمی‌توانند مرتب زباله‌ها را بیرون ببرند و سطل را مرتباً تخلیه کنند. مدله پدالی در قسمت بالای سطل، پدالی دارد که با فشاردادن آن روی زباله‌ها حجم آن را فشرده می‌کند و به نصف کاهش می‌دهد. برای این کار، دست شما فقط با پدال تماس پیدا می‌کند. طراحی ساخت این سطل به‌گونه‌ای است که مخزن آن مخفی باشد و بوی نامطبوع از آن پخش نشود.

  • سطل زباله‌ای به شکل سبد زباله

این مدل به شکل سبد است و معمولاً در انواع فلزی، سیمی و پلاستیکی ساخته می‌شود. اندازه آنها کوچک است و در ندارد. برای کاغذ، پارچه و زباله‌های خشک مناسب است و بهترین مکان برای آنها در اتاق‌خواب، اتاق کار و زیر میز است.

سطل زباله ایکیا

در این مقاله ما شما را با انواع سطل زباله و کاربرد آن آشنا کردیم. هدف ما این بود که به شما کمک کنیم تا به‌راحتی بتوانید قبل از خرید سطل زباله، تشخیص دهید که باتوجه‌به فضایی که برای دفع زباله دارید، به چه نوع آن نیاز دارید. باتوجه‌به آنچه از این مطلب در یافتید اگر نیازمند یک مدل از آنها هستید که به‌راحتی از آن در اتاق‌خواب و سرویس بهداشتی و یا گوشه‌ای از آشپزخانه به‌عنوان دم‌دستی استفاده کنید، ما به شما سطل زباله ایکیا FNISS را که از برند معروف و مشهور ایکیا است معرفی می‌کنیم. برای تهیه آن، شما می‌توانید آن را به فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت سفارش دهید و در همان روز سفارش آن را درب منزل تحویل بگیرید. ما با محصولات باکیفیت ایکیا، تمام‌قد در خدمت شما هستیم.

مقالـات مرتبط

ترفند‌ها و آموزش‌های خانه‌داری

چگونه با ظروف نگه دارنده غذا به آشپز خانه خود نظم دهید

دغدغه بسیاری از کد بانوها در منازل خود، نگهداری از باقیمانده غذاهایی [...]

3 دیدگاه

نکات پیش از خرید لوازم خانه و آشپزخانه

راهنمای خرید دستمال

خانم‌های خانه‌دار ایرانی اغلب، یک کشو از کابینت آشپزخانه را برای نگهداری [...]

2 دیدگاه

راهنما خرید لیوان، ماگ و فلاسک نکات پیش از خرید لوازم خانه و آشپزخانه

راهنمای خرید تراول ماگ

تراول ماگ یا ماگ مسافرتی، زندگی روزمره در اتفاقات جدید و درعین‌حال [...]

1 دیدگاه

میزان رضایت از این مطلب

100 %

توسط 01 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    گلرخ صداقتی

    عجب مقاله ی پر باری بود ممنونم

    با سطل زباله ایکیا آشنا شدم عالی بود. سطل زباله اش از جنس پلاستیک مرغوب هست . چه برقی میزنه انگار فلزیه از بس براقه

    24 دی 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    مهرو ثابتی

    راهنمای خرید سطل زباله جالب بود

    تا به حال فکر نمی‌کردم آنقدر تنوع در تولید سطل زباله وجود داشته باشه. ممنونم از توضیحات شما

    18 دی 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب