چگونه با ظروف نگه دارنده غذا به آشپز خانه خود نظم دهید

چگونه با ظروف نگه دارنده غذا به آشپز خانه خود نظم دهید

دغدغه بسیاری از کد بانوها در منازل خود، نگهداری از باقیمانده غذاهایی است که ممکن است پس از پخت هر وعده غذایی اضافه بیاید. بسیاری از خانم‌ها و آقایان شاغل که روزانه به محل کار خود می‌روند، و معمولاً با خود یک وعده غذایی که معمولاً شامل نهار می‌شود را همراه خود به محل کار می‌برند، به این می‌اندیشند که چه ظرفی برای بردن غذای روزانه‌شان به محل کارشان مناسب‌تر است. چرا که بردن وعده‌های غذایی ممکن است شامل غذاهای آبکی نیز بشود یا اینکه ممکن است مقداری از آب‌خورشتی که روی برنجشان می‌ریزند برایشان دردسرساز شود. چرا که ممکن است غذای آبکی یا خورشی را که حمل می‌کنند از ظرف غذا نشت کند و باعث بروز مشکل  بشود.

ظروف دردار پلاستیکیما در این مطلب سعی بر آن داریم تا تقریباً همه چیز را در مورد بهترین انواع ظروف نگه دارنده را برای شما توضیح دهیم و همچنین انواع ظروف را بر حسب نوع جنسشان برایتان تشریح کنیم.

ظروف نگه دارنده غذا دارای تنوع در جنس و ساختار هستند. تنوع ظروف نگه دارنده غذا معمولاً بر حسب جنس، قیمت و شکل و حجم آن، کاربردهای متفاوتی دارند. به‌عنوان‌مثال ظروفی که برای نگه‌داری سالاد و یا تکه‌های خرد شده میوه از آن استفاده می‌شوند با ظروفی که برای نگه‌داری و گرم‌کردن غذا به کار می‌روند، متفاوت است. ما با شرحی بر انواع ظروف نگه دارنده غذا و دسته‌بندی آنها بر اساس کاربرد و جنس آنها، همچنین قصد داریم ظروف نگه دارنده غذایی از برند باکیفیت و نامدار ایکیا به شما معرفی کنیم تا در صورت تمایل و نیاز، به‌راحتی آن را تهیه نمایید. به‌این‌ترتیب با در اختیار داشتن ظروف نگه دارنده غذا، به آشپزخانه خود نظم دهید و همچنین از به هدررفتن مواد غذایی جلوگیری نمایید.

ویژگی‌های مهم ظروف نگهدارنده غذا بر اساس شکل ظاهری ظروف

  • شکل ظروف نگه دارنده

ظرف‌های نگهدارنده غذا به طور معمول به شکل مربع یا گرد هستند. هر شکل از ظروف محاسن و معایب خاص خود را دارد. به‌عنوان‌مثال ظروف گرد از گردش هوای بهتر و زمان خنک‌کنندگی سریع‌تری برخوردار هستند.

اما ظروف نگه دارنده غذا که به شکل گرد هستند معمولاً در داخل یخچال و فریزر، فضای بیشتری را اشغال می‌کنند. اما ظروف مربعی فضای کمتری را در یخچال و فریزر اشغال می‌کنند و غذای بیشتری را در فضای کوچک‌تر نگه می‌دارند. انتخاب شکل مناسب ظرف به فضای ذخیره‌سازی و سلیقه شخصی شما نیز بستگی دارد. پس اگر فضای محدودی دارید، به دنبال یک ظرف مربع شکل بروید

  • اندازه ظروف نگه دارنده

این ظروف در اندازه‌های مختلف به‌صورت چند عددی فروخته می‌شوند. معمولاً تمام اندازه‌های ظروف نگه دارنده مورداستفاده قرار می‌گیرند؛ اما خوب است که بر اساس بیشترین نیاز و استفاده‌ای که دارید، ست ظروف نگهدارنده غذا را خریداری کنید؛ بنابراین در اینجا ما به شما  ست 17 تکه ظروف نگهدارنده غذا ایکیا PRUTA را معرفی می‌کنیم، چرا که این ست در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید شده است و باتوجه‌به حجم متفاوت ظروف این ست با یکدیگر، شما در هر حجم و مقداری که بخواهید غذا را در ظرف مناسبش نگه‌داری می‌کنید.

خرید اینترنتی ست 17 تکه ظروف نگهدارنده غذا ایکیا PRUTA 

ست 17 تکه ایکیا در دار بوده و برای نگهداری غذا در یخچال یا فریزر کاربرد فراوان دارد. به دلیل شفاف بودن رنگ بدنه می‌توانید بدون برداشتن درب ظروف محتویات داخل آن را ببینید.

ست 17 تکه ظروف نگهدارنده غذا ایکیا PRUTA
ظروف نگهدارنده پلاستیکی
  • راحتی در هنگام شستشو

قاعدتاً شما ظرف نگه دارنده غذایی را می‌پسندید که نیاز به مراقبت و محافظت ویژه‌ای نداشته باشد. همچنین تمایل دارید که ظرفی را در اختیار داشته باشید که به‌راحتی تمیز شود؛ بنابراین شما ظرفی را می‌بایست انتخاب کنید که قابل شستشو در ماشین ظرف‌شویی باشد؛ بنابراین اگر این مسئله برای شما اهمیت زیادی دارد در هنگام خرید به این نکته و قابلیت توجه داشته باشید. در اینجا جا دارد که ما به شما، ست 3 تکه ظروف نگهدارنده غذا ایکیا PRUTA را معرفی کنیم این ظروف قابلیت شستشو در ماشین ظرف‌شویی را دارند. بعلاوه اینکه این ظروف قابلیت گرم‌کردن غذا در ماکروویو را نیز دارد.

خرید اینترنتی ست 3 تکه ظروف نگهدارنده غذا ایکیا PRUTA

برای صرفه‌جویی در فضای کابینت چندین ظرف خالی را به‌راحتی و با طراحی شرکت ایکیا می‌توانید داخل یکدیگر بچینید. برای صرفه‌جویی در فضای یخچال نیز می‌توانید، چندین ظرف غذای پر را روی‌هم بچینید بدون اینکه نگران افتادن آنها باشید.

ست 3 تکه ظروف نگهدارنده غذا ایکیا PRUTA
  • محکم بودن درب ظروف نگه دارنده

غیرقابل‌نفوذ بودن درب باعث می شود هوا به داخل ظروف نگه دارنده نفوذ نکند و باعث جلوگیری از فساد غذا و جلوگیری از آلودگی میکروبی غذا می‌شود. همچنین چفت بودن درب ظرف نگه دارنده غذا از هدررفتن یا نشت مواد غذایی جلوگیری می‌کند. محکم‌بودن درب ظرف مانع از رسیدن هوا و باکتری به غذا می‌شود. به‌طورکلی، مواد غذایی در درون ظرف نگه دارنده غذا، تازه‌تر می‌ماند. این مسئله در ظرف نگهدارنده غذای کودک از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است. ظرف نگهدارنده ایکیا GARNITYREN، به شکل کاسه‌های درب داری هستند که با داشتن درب‌های سفت و محکمی که بر روی بدنه ظرف چفت می‌شوند، تقریباً غیرقابل‌نفوذ هوا هستند. این ظروف با داشتن قابلیت گرم‌کردن غذا در ماکروویو، قابل شستشو در ماشین ظرف‌شویی نیز هستند.

خرید اینترنتی ظرف نگهدارنده ایکیا GARNITYREN

اکثر خانواده‌ها به دلایل مختلف از ظرف نگهدارنده پلاستیکی استفاده می‌کنند. یک ظرف نگهدارنده پلاستیکی وزن سبکی دارد که استفاده از آن در هرجایی آسان است.

ظرف نگهدارنده ایکیا GARNITYREN
  • دلایل استفاده از ظروف نگهدارنده غذا

با استفاده از ظروف نگهداری مواد غذایی مناسب، می‌توانید برای مدت‌زمان مشخصی غذای خود را تازه، خوشمزه، بهداشتی و ایمن در بهترین شرایط ممکن، نگه دارید. همچنین شما می‌توانید مانده‌های غذای خود را در یخچال و در صورت امکان در فریزر نگهداری کنید. به‌این‌ترتیب با ظروف نگه دارنده مواد غذایی، شما به آشپزخانه خود، نظم بیشتری می‌بخشید.

شما می‌توانید وعده‌های غذایی نیمه آماده خود را نیز در فریزر نگهداری کنید. همچنین می‌توانید مواد غذایی خریداری شده به‌صورت عمده را تا مدتی به‌صورت دست‌نخورده با کمک ظروف نگه دارنده در یخچال یا فریز خود نگه دارید. یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مهم ظروف نگهداری غذا این است که می‌توانید به‌راحتی ناهار خود را به محل کار یا مدرسه ببرید. ست 3 تکه ظروف نگهدارنده غذا ایکیا PRUTA از ظروفی است که ما برای حمل غذا به محل کار یا مدرسه به شما پیشنهاد می‌کنیم. این ظروف با توجه با شکل مربعی که دارند حجم کمی از کیف یا ساک دوشی شما را اشغال می‌کنند و دارای درب‌های محکمی هستند. همچنین این ظروف قابل شستشو در ماشین ظرف‌شویی هستند و همچنین قابلت گرم‌شدن مواد غذایی در ماکروویو را دارند.

ظروف نگهداری مواد غذایی از نظر جنس

  • ظروف پلاستیکی

از مزایای ظروف پلاستیکی سبک بودن، زیبا بودن و همچنین داشتن قیمت مناسب است که از خصوصیت بارز ظروف نگهدارنده پلاستیکی است. ظروف پلاستیکی دارای درب‌های محکمی هستند که کاملاً بسته می‌شوند و به‌هیچ‌وجه هوا یا هر عامل دیگری توانایی ورود به درون ظرف را نخواهد داشت و شما می‌توانید مواد غذایی پخته یا خام خود را تا مدت‌ها بدون فاسدشدن در این ظروف نگهداری کنید. ولی باتوجه‌به تمام نکات مثبتی که درمورد این ظرف بیان کردیم به این نکته نیز باید توجه کنید که ظروف پلاستیکی قابلیت حضور در مکان‌هایی با حرارت بالا همانند فر، ماکروویو و آون توستر را نخواهد داشت.

البته اما امروزه ظروف نگه دارنده ای نیز تولید شده‌اند که از جنس پلاستیک هستند؛ ولی امکان گرم‌کردن غذا در ماکروویو را نیز دارند. ظرف غذا کوچک ایکیا IKEA 365 با وجودی که از جنس پلاستیک است، اما قابلیت گرم‌کردن غذا در ماکروویو را نیز دارد؛ بنابراین این ظروف انتخاب خوبی است برای کسانی که می‌خواهند یک وعده غذایی را با خود به محل کارشان ببرند.

خرید اینترنتی ظرف غذا کوچک ایکیا IKEA 365

این محصول ایکیا از جنس پلاستیک بوده و با خرید آن ۳ ظرف هم اندازه را تهیه می کنید. دارای یک لایه لاستیک سیلیکونی جهت حفظ غذای شما درون ظرف تعبیه شده تا اگر در هنگام جا به جایی ظرف شما از حالت صاف خود خارج شد، غذای شما به بیرون نریزد و کیف یا کیسه حمل غذایتان کثیف نشود.

ظرف غذا کوچک ایکیا + IKEA 365
ظروف فریزری ارزان
  • ظروف نگه دارنده شیشه‌ای

این ظروف به دلیل جنسی که دارند جزو کم ضرر ترین ظروف نگهدارنده مواد غذایی به شمار می‌روند. علاوه بر این ظروف شیشه‌ای و سرامیکی دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوع‌تری نسبت به سایر ظروف نگهدارنده هستند و همین مسبب جلب‌توجه خریداران، شده است. این ظروف به دلیل جنسی که دارند می‌توانند حرارت و سرمای زیاد را بدون اینکه ذره‌ای آسیب ببینند تحمل کنند و دارای دوام بالایی هستند. شما می‌توانید بدون نگرانی از آنها در ماکروویو و فریزر استفاده کنید و غذایتان را گرم کنید. باتوجه‌به تمام ویژگی ها و کاربردهایی که از ظروف شیشه‌ای و پلاستیکی گفتیم، از ویژگی‌های مهم ظروف نگه دارنده، نظم بخشیدن به سازمان آشپزخانه است. چرا که به‌این‌ترتیب شما می‌توانید ظرفی مناسب با میزان حجم غذای باقی‌مانده خود انتخاب کنید و مابقی غذا را به‌جای اینکه در قابلمه‌ای بزرگ بماند، داخل ظرف کوچک‌تری ریخته و به‌آسانی و در نهایت صحت، در یخچال یا فریزر خود نگهداری کنید.

خرید اینترنتی ظرف غذای درب دار ایکیا BESTAMMA

این محصول ایکیا از شیشه است، استفاده از شیشه باعث می شود تا ظرف بو نگیرد و با مواد غذایی مانند رب گوجه فرنگی تغییر رنگ ندهد، بنابراین این ویژگی ها همگی سبب می شود تا ظرف غذا به راحتی تمیز شود.

ظرف غذای درب دار ایکیا BESTAMMA
ظرف غذا کارمندی

گاهی ممکن است که فرزند شما، با مدرسه به اردویی آموزشی یا سیاحتی دعوت شود و شما تمایل داشته باشید برای یک میان‌وعده مفید و سالم به او میوه تازه بدهید تا با خود به مدرسه ببرد. در اینجاست که وجود یک ظرف نگه دارنده میوه را احساس می‌کنید.

در اینجا ما به شما ظرف نگهدارنده میوه ایکیا SPLITTERNY را پیشنهاد می‌کنیم. این ظرف به شکل استوانه‌ای است که درب‌دار است و در درونش یک سبد توری قرار دارد که مانع از خیس ماندن میوه تازه شسته شده می‌گردد. شما به‌راحتی می‌توانید داخل این ظرف، میوه شسته شده بریزید و آن را در کیف فرزندتان قرار دهید تا در میان‌وعده‌ای به همراه اردوی مدرسه آن را میل کند. همچنین اگر فرزند شما تمایل به میل‌کردن میوه خنک داشت، شما می‌توانید چندتکه یخ را در داخل ظرف نگهدارنده میوه ایکیا SPLITTERNY انداخته تا سبب خنک‌شدن میوه داخل ظرف شود. به‌این‌ترتیب شادی اردوی مدرسه‌ را برای فرزندتان دوچندان کنید.

خرید اینترنتی ظرف نگهدارنده میوه ایکیا SPLITTERNY

این محصول ایکیا به سبب این که دارای دوجداره است، شستشو و نگهداری مواد غذایی را برای شما ممکن می‌سازد.

ظرف نگهدارنده میوه ایکیا SPLITTERNY
قیمت ظروف فریزری پلاستیکی

در این نوشته ما سعی بر آن داشتیم تا ظروف نگه دارنده غذا و کاربردشان و همچنین تنوع در جنس و کارایی آن را برای شما شرح دهیم. همچنین به شما ظروف نگه دارنده غذایی را از برند نامدار و باکیفیت ایکیا معرفی کردیم. اینک اگر باتوجه‌به کیفیت بالا و تنوع دلنشین این ظروف، قصد تهیه آنها را دارید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که این ظروف را به فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت سفارش دهید و از لذت وجود آن در یخچال و آشپزخانه منظم خود بهره ببرید.

مقالـات مرتبط

نکات پیش از خرید لوازم خانه و آشپزخانه

راهنمای خرید انواع پادری خانه آشپزخانه حمام و ورودی

پادری‌ها همان قالیچه‌های کوچکی هستند که انواع و مدل‌های مختلف دارند که در هر جایگاهی [...]

2 دیدگاه

راهنما خرید لیوان، ماگ و فلاسک نکات پیش از خرید لوازم خانه و آشپزخانه

راهنمای خرید تراول ماگ

تراول ماگ یا ماگ مسافرتی، زندگی روزمره در اتفاقات جدید و درعین‌حال تکراری خلاصه می‌شود. [...]

1 دیدگاه

ترفند‌ها و آموزش‌های خانه‌داری

ارگانایزر چیست و چگونه با آن از شلختگی فرار کنیم!

ارگانایزر وسیله‌ای کاربردی است که برای نظم بخشیدن و سروسامان دادن به خرد و ریزه‌ها [...]

میزان رضایت از این مطلب

100 %

توسط 01 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    محدیث

    ظروف نگه دارنده ایکیا قابلیت گرم کردن غذا تو ماکروویو رو داره

    ظروف نگه دارنده ایکیا رنگ و بوی غذا رو اصلا به خودش نمی گیره .این حسن بزرگیه

    18 دی 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    صدف دارابی

    با وجودی که ظروف نگه دارنده زیادی دارم ولی ظروف نگه دارنده ایکیا یه چیز دیگه است

    تا الان نمی دونستم ظروف نگه دارنده ی غذا اگر گرد باشه جای زیادی اشغال میکنه و ظروف مربعی و چهار گوش هم توی کابینت و هم توی یخچال جای کمی رو می گیره تا به حال به این نکته دقت نکرده بودم . ممنونم از مقاله خوب تون ممنونم از راه راه مارکت و ایکیا

    17 دی 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    مهری شادمان

    مطالب خوبی در مورد ظروف نگه دارنده، توضیح دادید. ممنونم.

    ظرف نگهدارنده میوه ایکیا SPLITTERNY عالی بود. حتما این ظرف نگه دارنده رو از راه راه مارکت میخرم

    13 دی 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب