راهنمای خرید دستمال

راهنمای خرید دستمال

خانم‌های خانه‌دار ایرانی اغلب، یک کشو از کابینت آشپزخانه را برای نگهداری دستمال، اختصاص می‌دهند که معمولا مملو از انواع و اقسام حوله و دستمال در اشکال، اندازه‌ها و کاربردهای مختلف است.

دستمال چای چیست؟

وقتی کودک شما سهواً یک لیوان آبمیوه را روی کانتر آشپزخانه می‌ریزد یا زمانی که شما در جستجوی دکور اتاق نشیمن دنبال یک کتاب می‌گردید، این پارچه‌ها، حوله‌ها و یا به‌اصطلاح امروزی دستمال‌های آشپزخانه هستند که ابتکار عمل را در دست می‌گیرند. آنها برای پاک‌کردن هر چیزی مفید هستند. از پاک کردن مواد غذایی ریخته شده، خشک‌کردن ظروف تا گردگیری کتابخانه تنها بخشی کوچک از بی‌شمار کاربرد دستمال آشپزخانه است.

کاربردهای متفاوت برای استفاده از این دستمال نه‌چندان ضروری! در آشپزخانه، غیرقابل‌شمارش است.

انواع دستمال آشپزخانه

دستمال چای دقیقاً همین است؟

  • تاریخچه مختصر دستمال آشپزخانه

دستمال‌های چای در قرن هجدهم میلادی در انگلستان به‌عنوان یک کالای خانه، برای ثروتمندان ساخته می‌شده است. آنها از پارچه‌ای نرم و بدون پرز، یا از الیافی که از بذر گیاه کتان FLAX به دست می‌آمد، ابداع شدند.

بافت کتانی نرم پارچه، آنها را به ابزاری همه‌کاره برای خانم خانواده تبدیل می‌کرد. انواع چینی‌ها، ست‌های استکان و نعلبکی و حتی سایر اقلام منزل که ارزشمند بودند را خشک می‌کرد. آنها را زمانی که در حال دم‌کردن چای بودند به‌دور قوری می‌پیچیدند تا از چکه‌کردن چای و ریختن آن بر روی میز جلوگیری شود.

حتی برابر با برخی اسناد تاریخی آنها را زیر شیرینی‌های پخته شده و داغ قرار می‌دادند تا از خمیر شدن آنها جلوگیری گردد و به قولی شیرینی ها باد بخورند تا خمیر نشوند.

 

دستمال آشپزخانه کره ای دستمال آشپزخانه نخی

حوله‌های چای نه‌تنها اهداف کاربردی مختلفی را انجام می‌دادند، بلکه راهی ساده برای نشان‌دادن خانم‌هایی بود تا با خلق یک اثر هنری و نشان‌دادن مهارت‌های گل‌دوزی‌شان خونمایی کنند. به این ترتیب که هر کدام را طوری طراحی می‌کردند که با بقیه دستمال‌های آشپزخانه‌شان مطابقت داشته باشد و این فرهنگ، نسل به نسل ادامه پیدا می‌کرد. در فرهنگ لغت مریام وبستر (به انگلیسی Merriam Webster) آنها را به‌عنوان “پارچه‌ای برای خشک‌کردن ظروف” تعریف می‌کند.

خرید اینترنتی دستمال آشپزخانه ایکیا RINNIG

به دلیل استفاده از نخ پنبه‌ای رنگ آنها به راحتی پس از شستشو کدر  نمی­‌شوند و ثابت باقی می مانند. هر کدام از آنها دارای حلقه برای آویزان کردن است.

دستمال آشپزخانه ایکیا RINNIG
دستمال جادویی خرید اینترنتی دستمال

تفاوت بین دستمال چای و دستمال آشپزخانه چیست؟

در ساده‌ترین شکل ممکن این دو شبیه هم هستند؛ اما تفاوت در جنس این دو است. طبق تعریف، حوله‌های چای فقط از نخ ساخته می‌شوند، درحالی‌که نپکین های آشپزخانه (ظرف‌شویی) نیز می‌توانند از نخ یا الیاف مشابه مانند پلاستیک و یا مشتقات آن نظیر پلی‌استر ساخته شوند. بااین‌حال، هر دو نوع تقریباً به‌اندازه یک حوله دستی هستند و از 70 تا 75 سانتی‌متر طول و 40 تا 45 سانتی‌متر عرض متغیرند.

قلاب دیواری ایکیا SKOGHALL

خرید اینترنتی قلاب دیواری ایکیا SKOGHALL

برای نصب قلاب دیواری ایکیا، هیچ سوراخ یا مته ای لازم نیست ایجاد کنید. در عوض، به سادگی آن را با استفاده از نوار چسب در پشت آن روی دیوار نصب کنید. این قلاب یک انتخاب عالی برای کسانی که راه حل های ساده و سریع را دوست دارند.

قلاب دیواری ایکیا SKOGHALL

دستمال سفره یا نپکین Napkin؟

اگر میزبان یک مهمانی آخر هفته به‌صرف شام هستید، منظره سفره خود را با استفاده از ترکیب دستمال‌های چای مختلف بیارایید. پارچه‌هایی را در طیف رنگ‌های مشابه با طرح‌های کوچک و تکراری انتخاب کنید. هنگام چیدن میز، هر حوله را صاف کنید و از آن به‌عنوان دستمال سفره استفاده کنید، یا آن را از وسط تا کنید و اطراف لبه‌ها را برای پهن کردن روی پا به‌عنوان پیش‌بند دوردوزی کنید.

خرید اینترنتی دستمال سفره ایکیا KROSAMOS

ابعاد دستمال سفره ایکیا 33*33 سانتی‌متر می‌باشد. به دلیل رنگی که دارد کاملاً آن را با انواع این مدل ها متمایز می‌نماید و با دکوراسیون میز غذایتان ترکیب شده و جذابیت خاصی به میز شما اضافه می‌کند.

دستمال سفره ایکیا KROSAMOS

خرید اینترنتی جای دستمال کاغذی ایکیا GREJA

امروزه انواع دستمال کاغذی و نپکین‌ها نقش ضروری در بهداشت و پاکیزگی زندگی ما دارند. مادامی‌که از انواع آنها استفاده می‌کنیم، داشتن پایه‌های نگه دارنده، برای انواع دستمال کاغذی لازم است.

جای دستمال کاغذی ایکیا GREJA

دستمال کاغذی ایکیا FANTASTISK جای دستمال کاغذی ایکیا GREJA

دیگر کاربردهای دستمال

  • نگهدارنده شمع Candle holder

هنگام هدیه‌دادن یک شمع، آن را فقط در یک کیسه پلاستیکی خسته‌کننده و تکراری دیگر قرار ندهید. یک مدل طرح‌دار تهیه کنید و آن را از وسط تا کنید و دوباره از وسط تا کنید تا با ارتفاع شمع برابری کند. آن را دور شمع بپیچید، آن را با یک روبان باریک و زیبا محکم کنید. فقط به کسی که می‌خواهید هدیه دهید یادآوری کنید که آن را قبل از روشن‌کردن شمع خود جدا کند تا خطری برای سلامتی‌اش نداشته باشد.

  • نگهدارندهٔ نان Bread Bundle

برای هدیه لحظه آخری میزبان، یک باگت را با چاقو از وسط نصف کنید و آن را در یک نپکین‌ بپیچید. یک شیشه مربای خانگی موردعلاقه خود را برای شیرینی بیشتر کنار آن قرار دهید. اما واقعاً می‌توانید تقریباً هر چیزی را از جمله شکلات‌ها، گل‌ها، فارغ از خوراکی یا هدایای زیبا را در یک دستمال چای بپیچید تا طعمی خانگی همراه با هنر کدبانو را به میهمانتان هدیه دهید.

دستمال آشپزخانه؟

نپکین به‌سادگی یک حوله است که برای کارهای روزمره که عمدتاً در آشپزخانه انجام می‌شود، استفاده می‌شود. آنها، دوام بیشتری نسبت به دستمال‌های دیگر دارند و برای جذب بیشتر ساخته شده‌اند. آنها نیز با دوخت ضخیم در اطراف لبه‌ها برای تقویت بیشتر، آنها را در طول زمان بهداشتی‌تر نگه می‌دارد. آنها علاوه بر زیبایی و نمایان‌تر کردن دکوراسیون آشپزخانه، کاربردهای بسیار دارد و یکی از پرکاربردترین وسایلی هستند که می‌توانید در آشپزخانه خود داشته باشید. آنها می‌توانند انواع مختلفی از کاربرد داشته باشند.

خرید اینترنتی قلاب دیواری ایکیا FJANTIG

قلاب دیواری ایکیا پایه‌های نگه دارنده بر روی دیوارهای آشپزخانه نیز می‌توانید استفاده کنید، از قلاب دیواری نگهدارنده، می‌توانید در هر فضایی که نیازمند به‌جای آویز بودید به‌راحتی استفاده نمایید. قلاب دیواری ایکیا به شما این امکان را می‌دهد تا وسایل موردنظر خود را در نهایت نظم و آراستگی، نگهداری نمایید.

قلاب دیواری ایکیا FJANTIG
قلاب دیواری ایکیا FJANTIG دستمال کاغذی توالت

کاربردهای متفاوت دستمال آشپزخانه

  • خشک‌کردن سریع و مؤثر ظروف آشپزخانه
  • خشک‌کردن دست‌ها
  • پاک‌کردن مواد ریخته شده و مایعات
  • ضدعفونی‌کردن کانتر و کابینت
  • نگهداری ظروف داغ (قابلمه)
  • دستکش آشپزخانه زمانی که آن را تا می‌کنید
  • پاک‌کردن یک‌ تخته برش آشپزخانه
  • خشک‌کردن سبزی‌ها

امروزه انواع مختلفی از نپکین ها در انواع رنگ‌ها، مدل‌ها، جنس‌ها، وزن‌ها و اندازه‌ها وجود دارد که همگی برای کارهای مختلفی داخل آشپزخانه استفاده می‌شوند. نپکین‌های تمیز همیشه آماده و تاشده داخل کشوی کابینت هستند تا در صورت نیاز، هر بار که تمیز می‌کنید، ظرف می‌شویید یا آشپزی می‌کنید، اماده باشد و به سرعت جایگزین دستمال کثیف یا خیس شوند.

چه موادی برای دستمال آشپزخانه استفاده می‌شود؟

دستمال‌های آشپزخانه را می‌توان در مواد مختلفی مانند پارچه نخی و یا متخلخل از آن پیدا کرد.

  • پارچه نخی : دستمال‌های آشپزخانه سنتی بیشتر از نخ/کتان ساخته می‌شوند. الیاف نرمی که نخ را تشکیل می‌دهند، برای صیقل‌دادن ظروف ظریف و چینی‌های گران‌بها بدون برجای‌گذاشتن پرز یا خطر آسیب عالی هستند. به این معنی که پس از استفاده مکرر هیچ کرکی ایجاد نمی‌کنند، سریع خشک می‌شوند و فوراً جذب می‌شوند.
  • پارچه حوله‌ای : ساخته شده از انبوه حلقه‌هایی که محکم به‌هم‌دوخته شده‌اند و نسبت فضا به پارچه به‌گونه‌ای طراحی شده است که مناسب برای جذب و حفظ رطوبت بیشتر باشد.
  • پارچه پنبه‌ای : بهترین آنها از جنس پنبه با بافت محکم ساخته شوند، زیرا قدرت جذب بالایی دارند و نرم هستند و می‌توانند مقادیر زیادی رطوبت را جذب کنند و صدها بار شسته شوند و بدون ازدست‌دادن استحکام، دوام بیاورند. جنس پارچه پنبه‌ای نرم از ایجاد لک جلوگیری می‌کند. حوله‌های نخی به‌اندازه کافی نرم هستند که جذب شوند؛ اما به‌اندازه کافی بادوام هستند تا در برابر استفاده‌های مکرر و شست‌وشو دوام بیاورند.

خرید اینترنتی قلاب دیواری ایکیا BROGRUND

جنس قلاب دیواری ایکیا از فولاد ضد زنگ بوده، بادوام و با استحکام می‌باشد و این ویژگی سبب شده تا زنگ نزند و قابل استفاده در مناطق مرطوب مانند حمام و آشپزخانه باشد.

قلاب دیواری ایکیا BROGRUND
دستمال پارچه ایی ایکیا

بهترین جذب‌کننده مواد در دستمال آشپزخانه کدام است؟

بهترین جذب‌کننده‌ها در دستمال‌های آشپزخانه از حوله‌ها ساخته شده‌اند که برای خشک‌کردن دست‌ها و پاک‌کردن میزها عالی هستند. بااین‌حال، پرزهایی که مدل حوله‌ای ایجاد می‌کنند گاهی اوقات می‌تواند در اطراف غذا باقی بماند که بالتبع برای سلامتی مضر خواهد بود. مواد پنبه‌ای محکم بافته شده، مانند گونی‌های برنج نیز کاملاً قابلیت جذب بالایی دارند و پرز از خود باقی نمی‌گذارند.

  • بهترین راه شست‌وشو

توصیه می‌شود که دستمال‌ها را بلافاصله پس از خرید در آب گرم خیس کنید تا از شر روغن اضافی باقی‌مانده از فرایند تولید خلاص شوید. این کار قابلیت جذب آن را فعال می‌کند. اگر مدل رنگی خریدید، باید جدا از سایر لباس‌ها شسته شود تا رنگ پس ندهد. درست مانند تمام نپکین ها، این مدل نیز به‌مرورزمان در صورت عدم شستن درست، لک می‌شوند و باکتری ایجاد می‌کنند.

هنگام شستن آنها به‌جای مایع لباس‌شویی از مایع دست استفاده کنید این امر به عمر آن کمک شایانی خواهد کرد. این کار به این دلیل است که نرم‌کننده‌های البسه یک‌لایه روغنی و مقاوم در برابر آب‌روی دستمال می‌گذارند که جذب رطوبت را سخت‌تر می‌کند.

خرید اینترنتی دستمال سفره ایکیا FANTASTISK

این نپکین‌ با ابعاد متوسط (40*40 سانتی‌متر) از 3 لایه کاغذ ساخته شده و سرعت جذب بالایی دارد. رنگ منحصربه‌فرد این آن را انتخابی ایده‌آل برای چیدمان میز کرده است.

دستمال کاغذی ایکیا FANTASTISK

راهنمای خرید دستمال

اکنون که با کاربردهای بی‌شمار آنها در خانه و آشپزخانه آشنا شدید و در ادامه دانستید که دستمال چای با دستمال آشپزخانه متفاوت است هم اکنون شما را به بازدید از فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت دعوت می‌کنیم. امیدواریم با ارائة محصولات خانه و آشپزخانه از معتبرترین برندهای دنیا نظیر شرکت ایکیا گامی کوچک در بهبود کیفیت زندگی خانواده‌های ایرانی برداریم.

مقالـات مرتبط

راهنما خرید لیوان، ماگ و فلاسک نکات پیش از خرید لوازم خانه و آشپزخانه

راهنمای خرید تراول ماگ

تراول ماگ یا ماگ مسافرتی، زندگی روزمره در اتفاقات جدید و درعین‌حال تکراری خلاصه می‌شود. [...]

1 دیدگاه

معرفی خرید لوازم نوروز ۱۴۰۳

ایکیا هم‌سفری خوب در سفر نوروزی

سفر نوروزی، در واپسین ماه‌های سال ما قصد بر آن داریم که از نوروز ایرانی [...]

2 دیدگاه

ترفند‌ها و آموزش‌های خانه‌داری

ارگانایزر چیست و چگونه با آن از شلختگی فرار کنیم!

ارگانایزر وسیله‌ای کاربردی است که برای نظم بخشیدن و سروسامان دادن به خرد و ریزه‌ها [...]

میزان رضایت از این مطلب

100 %

توسط 01 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    مهگل رازقی

    در مورد دستمال چای اطلاعات جالبی گرفتم. مرسی

    مطلب دستمال چای عاللللللی بود. من تازه با فروشگاه اینترنتی راه راه مارکت آشنا شدم. هم از این سایت خرید میکنم و هم با خواندن مقالات و توضیحات زیر هر محصولش کلی اطلاعاتم بالا می ره. ممنونم از ایکیا و راه راه مارکت

    13 دی 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    سوگند لاهیجی

    راهنمای خرید دستمال چای عالی بود

    واقعا تفاوت دستمال چای رو با دستمال آشپزخانه نمیدونستم. حتما دستمال کاغذی ایکیا و دستمال آشپزخانه ایکیا رو سفارش میدم.کلی اطلاعات گرفتم.ممنونم از راه راه مارکت

    12 دی 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب