ارگانایزر چیست و چگونه با آن از شلختگی فرار کنیم!

ارگانایزر چیست و چگونه با آن از شلختگی فرار کنیم!

ارگانایزر وسیله‌ای کاربردی است که برای نظم بخشیدن و سروسامان دادن به خرد و ریزه‌ها و وسایل ما از آن استفاده می‌شود. ارگانایزرها از لوازم آرایشی گرفته تا لوازم‌التحریر و اسباب‌بازی بچه‌ها را سروسامان می‌بخشد. نظم دهنده ها همه لباس‌ها و شال، روسری‌ها، از لباس زیر گرفته تا انواع وسایل آشپزخانه و حمام را نظم می‌بخشد. ارگانایزر ها که در سایزها و متریال‌های متفاوتی وجود دارند، در بازار فروشگاه‌های مختلف عرضه می‌شوند.

انواع ارگانایزر یا نظم دهنده خانه

نظم دهند ها با حضورشان در منازل ما، نظم و ترتیب را به ما ارمغان می کنند. در دنیای امروزی با توجه به اینکه اسباب و وسایل منازل گسترش یافته و ممکن است این حجم بالا از لوازم باعث آشفتگی ذهنی ما شود، در اینجا ارگانایزر ها به کمک ما می آیند. نظم دهنده ها تقریباً در همه جای خانه‌های ما، جای خود را باز کرده‌اند. به‌گونه‌ای که در داخل کابینت‌ها به‌صورت جعبه‌هایی در ابعاد مختلف دیده می‌شوند. ما نمونه‌ای از نظم دهنده که تقریباً در هر خانه‌ای دیده می‌شود را به شما معرفی می‌کنیم.

  • ارگانایزر کشو آشپزخانه

قاشق و چنگال یکی از انواع ارگانایزر است که در سامان‌دهی قاشق و چنگال‌های ما در کابینت‌ها و کشو‌های کابینت‌های آشپزخانه کمک می‌کند.

این روزها باتوجه‌به گرانی مسکن، مساحت خانه‌ها تقلیل یافته و خانواده‌ها در منازل کوچک‌تری زندگی می‌کنند. پس باتوجه‌به کوچک بودن منازل طبعاً، اتاق‌ها و کمدهای کوچکی در خانه‌ها وجود دارند. باتوجه‌به تعداد افراد خانواده، هرچه که تعداد اعضای خانواده بیشتر باشد، طبعاً تعداد لباس‌های آنها نیز افزایش می‌یابد.

خرید اینترنتی ارگانایزر قاشق و چنگال ایکیا STODJA

این نظم دهنده از پلاستیک مقاوم بوده و به‌راحتی شکسته نمی‌شود یا تغییر حالت نمی‌دهد.

ارگانایزر قاشق و چنگال ایکیا STODJA
ارگانایزر قاشق چنگال کمد جای قاشق و چنگال ایکیا VÄLVÅRDAD

خرید اینترنتی جای قاشق و چنگال ایکیا VÄLVÅRDAD

دارای طراحی مدرن می باشد. بدنه ی این جای قاشق و چنگال ایکیا از قسمت زیرین آن جدا می باشد که همین امر سبب راحتی شست و شو آن می شود. جنس آن از استیل ضد زنگ بوده و تغییر رنگ پیدا نمی کند.

جای قاشق و چنگال ایکیا VÄLVÅRDAD
  • ارگانایزر کفش و لباس

البته باتوجه‌به تغییر لباس‌ها در فصول مختلف، اعضای خانوار در هر فصل، نیازمند استفاده از لباس‌های همان فصل هستند؛ بنابراین، بهتر است که از ارگانایزرهای زیپی برای جمع‌آوری و دسته‌بندی لباس‌های خارج از فصل استفاده کنیم. به‌این‌ترتیب می‌توانیم لباس‌ها را در ارگانایزر جای داد و ارگانایزر را در انباری یا فضاهای دور از دسترس قرار دهیم. ما به‌عنوان نمونه ارگانایزر ایکیا PARKLA را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شما با استفاده از این نظم دهنده می‌توانید، لباس‌هایی که در آن فصل نیاز ندارید، جمع کنید تا به‌این‌ترتیب فضای بیشتری را در اتاق و کمد خود داشته باشید.

یکی دیگر از لوازم‌های شخصی که همیشه جاگیر است و اگر درست دسته‌بندی شود بسیار کارآمد است، کفش‌ها هستند. کفش‌ها نیز باتوجه‌به دو فصل گرما و سرما، دارای گوناگونی و تنوع بسیاری هستند؛ لذا اگر در نگهداری از کفش‌های فصول مختلف از نظم دهنده ها کمک بخواهیم، کمدها و کشوهای منازل به‌راحتی نظم می‌گیرند.

خرید اینترنتی چوب لباسی ایکیا SPRUTTING بسته 10 عددی

چوب لباسی یا هنگر برای: شال‌ها، دامن، روسری، شلوارها و باقی لباس‌هایی که به گیره احتیاج دارند استفاده می‌شود. نگهداری و مراقبت از لباس‌ها  آن‌قدر مهم است که ابزارهای متفاوتی وجود دارد که می‌توان به همراه آن‌ها از البسه به‌خوبی مراقبت کرد.

چوب لباسی ایکیا SPRUTTING بسته 10 عددی

ارگانایزرهای کفش در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی تهیه و تولید شده است. نمونه‌ای از نظم دهنده کفش، نظم دهنده کفش ایکیا PARKLA است. این ارگانایزر هم کفش‌ها را نظم می‌بخشد و هم شما می‌توانید کفش‌های زمستانی و تابستانی خودتان را از هم جدا کنید و در این نظم دهنده قرار دهید. به‌این‌ترتیب هم نظم ویژه‌ای به کشو و کمد کفش‌هایتان می‌بخشید و هم فضای بیشتری در اختیار خواهید داشت و هم آلودگی کفش‌هایتان، جایی را آلوده نمی‌کند.

خرید اینترنتی  ارگانایزر کفش ایکیا PARKLA

این نظم دهنده در رنگ سفید طراحی شده و دارای زیپ است که این ویژگی مناسب سبب راحت‌تر باز و بسته‌شدن نظم دهنده شده است. حتی در هنگام مسافرت برای جلوگیری از کثیف‌شدن وسایلتان در ساک یا چمدان، کفش‌های خود را در ارگانایزر کفش قرار داده و در سفرها دیگر نگران بهم ریختگی چمدان خود نباشید.

ارگانایزر کفش ایکیا PARKLA
ارگانایزر کفش ارگانایزر بزرگ
  • ارگانایزر مایعات

نظم دهنده ها حتی در داخل یخچال‌ها نیز جای خود را پیدا کرده‌اند. بطری نظم دهنده ۴تایی ایکیا VAGN ازاین‌دست است. در این نوع از ارگانایزرها شما به‌راحتی می‌توانید پس از درست‌کردن انواع شربت و یا آبمیوه به‌راحتی آنها را درون این بطری‌ها بریزید و در یخچال خانه‌تان به‌راحتی نگه‌داری کنید.

خرید اینترنتی بطری ارگانایزر ۴تایی ایکیا VAGN

این نظم دهنده بسیار کاربردی در بسیاری از زمینه‌ها کاربرد از یخچال و میز لوازم آرایش گرفته تا حمام، اگر مقدار کمی از شامپو، لوسیون، نرم‌کننده و … شما دربسته بندی خود باقی‌مانده، برای استفاده بهینه از فضا می‌توانید بطری ارگانایزر ایکیا بطری‌های نظم‌دهنده را تهیه کنید و شامپو و یا هر مواد دیگری را در این بطری‌ها ریخته و نگهداری کنید.

بطری ارگانایزر ۴تایی ایکیا VAGN
  • ارگانایزر کشو لباس

نظم دهنده کشو لباس، وسیله‌ای بسیار کاربردی است که هر فردی در طول زمان به آن نیاز پیدا می‌کند. نظم دهنده کشوی لباس می‌تواند از جنس‌هایی از قبیل: ارگانایزر پارچه‌ای، ارگانایزر نمدی، ارگانایزر پلاستیکی، شیشه‌ای، چوبی و حتی کاغذ مقوایی باشد.

ارگانایزر کشو لباس را به‌راحتی می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم‌خانگی تهیه کنید.

خرید اینترنتی نظم دهنده جعبه 5 عددی ایکیا GODMORGON

این نظم دهنده کشو دارای جعبه های تقسیم، ۵ عددی است و در ۳ سایز توسط ایکیا طراحی شده است که تمامی جعبه‌ها دارای درب هستند و از وسایل شما محافظت می کنند. و از دیگر ویژگی‌های این نظم دخنده کشو این است که به دلیل شفاف بودن جعبه‌ها می‌توانید، همه چیز را به‌راحتی دیده و پیدا کنید.

جعبه 5 عددی ایکیا GODMORGON
سایت ارگانایزر ارگانایزر کمد
  • ارگانایزر لوازم‌التحریر

نظم دهنده لوازم‌التحریر یکی از بهترین و پرکاربردترین وسایلی است که هر شخصی می‌تواند روی میز تحریر منزل و یا محل کار خود داشته باشد. برای هر یک از ما ممکن است پیش‌آمده باشد که گاهی دقایق طولانی را به دنبال یک خودکار بگردیم. اما با دردست‌داشتن یا ارگانایزر و قراردادن مداد و خودکارهایمان بر روی میز دیگر نیاز نیست دقایقی را صرف گشتن به دنبال خودکار یا مداد بگذرانیم.

اخیراً نظم دهنده جالبی تولید و ساخته شده است که به‌صورت محفظه‌های مشبک است. کافی است این نظم دهنده را در داخل کشو قرار دهید و در هر محفظه یکی از جوراب‌ها و یا لباس‌های زیر را قرار دهیم به‌این‌ترتیب با کشیدن کشو و دیدن این نظم دهنده، به‌سرعت لباس زیر و یا جوراب موردنظر خود را دیده و برای پوشیدن، انتخاب می‌کنیم.

نظم دهنده دیگری که شبیه همین نظم دهنده است، برای دسته‌بندی و نظم بخشیدن به لوازم‌آرایش ساخته شده است. به‌این‌ترتیب لوازم‌های آرایشی به‌صورت مرتب و دسته‌بندی در دسترس ما قرار می‌گیرند. ارگانایزر لوازم آرایشی به‌گونه‌ای زیبا طراحی شده است که حتی برای گذاشته شدن روی میز آرایش نیز مناسب است. این نظم دهنده هم شیک و هم کارآمد است.

خرید اینترنتی ارگانایزر ایکیا SKATTAN

این نظم دهنده ایکیا همیشه در دسترس است؛ زیرا در نزدیک‌ترین فضای ممکن به خودتان می‌توانید از آن استفاده کنید. کنار میز آرایش، آینه و حتی آشپزخانه، زیرا آخرین ضروریات شما را در بر خود نگه می‌دارد.

ارگانایزر ایکیا SKATTAN

اخیراً کیف‌هایی با داشتن تعداد زیادی محفظه تولید شده است که دارای جیب‌ها و محفظه‌های زیادی است. از جمله این کیف‌ها می‌شود به کیف اکسسوری ایکیا OVNING اشاره کرد. این کیف به‌گونه‌ای طراحی شده است که از هر یک از جیب‌ها و محفظه‌هایش برای نگهداری یک وسیله مناسب است. شما نمونه‌ای از این کیف اکسسوری ایکیا را می‌توانید در فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت مشاهده و تهیه نمایید.

خرید اینترنتی کیف اکسسوری ایکیا OVNING

از کیف اکسسوری ایکیا می‌توانید برای استفادهٔ فرزندتان استفاده کنید. لوازم‌تحریر انواع مختلفی دارد، لذا در هر یک از محفظه‌های این کیف می‌توانید یکی از لوازم‌تحریر فرزندتان را جای دهید. مثلاً در یکی از جیب‌های این ارگانایزر، مدادرنگی‌ها و در دیگری مدادشمعی‌ها و به همین ترتیب مدادها و خودکارها و ماژیک‌ها را قرار دهید. حتی در این کیف نظم دهنده می‌توانید اکسسوری‌های کوچک و یا اسباب‌بازی‌های ریز فرزندتان را قرار دهید.

کیف اکسسوری ایکیا OVNING

با استفاده از این ارگانایزر ها می‌توانید از آشفتگی و ریخت‌وپاش اضافی جلوگیری کنید. به‌این‌ترتیب است که نظم دهنده ها از آشفتگی و شلختگی خانه و محل کار شما جلوگیری می‌کنند. کیف اکسسوری ایکیا OVNING حتی برای نگه‌داری ابزار کار شما نیز مناسب است. نگهداری انواع آچار و پیچ‌گوشتی و لور پلاک‌ها و پیچ‌ها در این کیف‌های نگه دارنده نیز میسر است.

ارگانایزر کابینت نظم دهنده

انواع ارگانایزر از لحاظ جنس‌

ارگانایزر های پلاستیکی باتوجه‌به جنسشان که از پلاستیک است بسیار سبک هستند. این نظم دهنده ها علاوه بر این که از آشفتگی منازل و محل کار ما جلوگیری می‌کنند، بسیار سبک نیز هستند.

  • چوبی کشویی

ارگانایزر های چوبی مانند کشو ها به‌راحتی می‌توانند آشفتگی لوازم شما را سامان بخشد.

  • جعبه‌ای چرمی

ارگانایزر های چرمی مانند صندوقچه‌هایی هستند که از جنس چرم ساخته شده‌اند و به‌راحتی می‌توانند البسه و لوازم ‌های شخصی شما را در خود جای دهند.

  • نظم دهنده‌های پارچه‌ای

این نوع نظم‌دهنده در سایزهای مختلف موجود است. می‌توان از آن داخل کمدها و یا کشوها استفاده می‌شوند.

نظم‌دهنده پلاستیکی یخچال

برخی از آنها را می‌توان به طبقات یخچال آویزان کرد. به این صورت که فضایی را به یخچالتان اضافه کرده و ازاین‌رو مانع از به‌هم‌ریختگی خواهد شد. برخی نیز درون طبقات یخچال مانند جامیوه‌ای قرار گرفته و درون آنها به‌صورت جداگانه مواد غذایی مختلف ریخته می‌شود. از ظروف نگه دارندهٔ غذا نیز می‌توان به‌عنوان نظم دهنده یادکرد که یخچال را از ریخت‌وپاش و شلختگی نجات می‌دهد.

خرید اینترنتی ست 17 تکه ظروف نگهدارنده غذا ایکیا PRUTA

این ست 17 ایکیا در دار بوده و برای نگهداری غذا و نظم بخشیدن به یخچال شما یا فریزر کاربرد فراوان دارد. به دلیل شفاف بودن رنگ بدنه می‌توانید بدون برداشتن درب ظروف محتویات داخل آن را ببینید.

ست 17 تکه ظروف نگهدارنده غذا ایکیا PRUTA
ست 17 تکه ظروف نگهدارنده غذا ایکیا PRUTA ارگانایزر یخچال

به‌طورکلی باتوجه‌به توضیحاتی که در قبل به آن پرداختیم، ارگانایزر ها در نظم بخشیدن به زندگی‌های ما و ممانعت از شلختگی و آشفتگی، به کمک ما می‌آیند. تعدادی از این نظم دهنده را به‌راحتی می‌توانید از فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت تهیه فرمایید و از لذت وجود آنها بهره‌مند شوید. این فروشگاه با افتخار ظرف یک روز، سفارش شما را به دستتان می‌رساند.

مقالات مرتبط

نکات پیش از خرید لوازم خانه و آشپزخانه

نظم دهنده چیست و چگونه به ما کمک میکند؟

  نظم دهنده ها مدتی است که در رسانه‌های اجتماعی ترند شده‌اند و دلیل خوبی هم [...]

3 دیدگاه

نکات پیش از خرید لوازم خانه و آشپزخانه

نکات کاربردی خرید آینه حمام

وقتی نوبت به دیزاین حمام یا فکر کردن به تغییر می‌رسد، قطعاً آینه‌ها یک عنصر [...]

1 دیدگاه

نکات پیش از خرید لوازم خانه و آشپزخانه

آشنایی با بانکه این ظرف شیشه‌ای دهان گشاد

بانکه‌ها شیشه‌های دهانه گشادی هستند که از آن برای نگهداری مواد غذایی در محیط خانه [...]

2 دیدگاه

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “ارگانایزر چیست و چگونه با آن از شلختگی فرار کنیم!” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب