معرفی و خرید انواع لیوان

انواع لیوان شیشه ای راه راه مارکت

باتوجه‌به کاربرد فراوان لیوان‌ها، آنها در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی در بازار موجود هستند. لیوان‌ها انواع مختلفی دارند که از جمله شامل لیوان‌های بلند و کوتاه، انواع لیوان پذیرایی، انواع لیوان برای نوشیدنی‌های مختلف از جمله لیوان‌های دسته‌دار و بدون دسته،  لیوان‌های پایه‌دار و بلند و بدون پایه، لیوان‌های ساده و گل‌دار و طرح‌دار و مدل‌های دیگر و انواع آن در خانه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. معمولاً هر لیوان برای نوشیدنی خاصی طراحی و ساخته شده و کاربرد انواع لیوان‌ها با یکدیگر متفاوت است. امروزه، طرح‌ها و مدل‌ها و رنگ‌بندی‌های لیوان در تنوع بسیار بالایی دیده می‌شود و برای هر کاربرد و هر فردی با هر سن و سالی می‌توانید لیوان مخصوصی را پیدا کنید. به همین خاطر و به دلیل گسترگی و تنوع انواع لیوان ما این مقاله را به موضوع انواع و کاربردهای لیوان‌های مختلف اختصاص داده‌ایم. در لابه‌لای مطالبی که دررابطه‌با لیوان‌ها برایتان شرح می‌دهیم، چند لیوان در انواع مختلف و از برند معتبر ایکیا نیز به شما معرفی می‌کنیم.

کاربرد انواع لیوان

تقسیم‌بندی انواع لیوان ها

لیوان‌ها از نظر مواد تشکیل‌دهنده، شکل و فرم و کاربرد به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. اکنون تا جای ممکن به معرفی آنها می‌پردازیم.

انواع لیوان بر اساس مواد سازنده

لیوان‌های شیشه‌ای، پلاستیکی، بلور، کریستالی، سرامیکی، سفالی، چینی، استیل، مسی از جمله لیوان‌هایی است که ساخته و تولید شده است. در این میان انواع لیوان شیشه‌ای و سرامیکی و پلاستیکی پراستفاده‌تر از سایر لیوان‌ها هستند. هرکدام از این متریال‌ها ویژگی و شکل خاصی را به لیوان می‌بخشد.

انواع لیوان بر اساس فرم و شکل

لیوان‌های پایه‌دار و بدون پای، لیوان‌های دسته‌دار و بدون دسته، لیوان‌های بلند و لیوان‌های کوتاه، لیوان‌های ساده و طرح‌دار، لیوان‌های شیشه‌ای تراش‌خورده، لیوان‌های شیشه‌ای گل‌دار و لیوان‌های پرتعدادی که هرکدام طرح و مدل مخصوص به خود را دارند. انتخاب لیوان‌ها بنا به سلیقه هر کس متفاوت است.

خرید اینترنتی فنجان ایکیا STELNA

شما به‌راحتی می‌توانید از فنجان ایکیا STELNA برای صرف نوشیدنی‌های سردوگرم استفاده کنید؛ زیرا همین‌طور که در بالا هم اشاره کردیم مقاومت این فنجان‌ها بسیار بالا است و می‌توانید هر نوشیدنی دلخواه را در آن میل کنید.

فنجان ایکیا STELNA

انواع لیوان بر اساس کاربرد

بنا به کاربرد انواع لیوان می‌توان آنها را به دسته‌های مختلف تقسیم‌بندی کرد. لیوان‌های دم‌دستی، انواع ماگ‌ها، انواع لیوان پذیرایی و مهمانی، لیوان برای نوشیدن آب و چای، لیوان مخصوص نوشیدنی و لیوان سرو کوکتل‌های میوه‌ای و غیره مدل‌های مختلف لیوان‌ها بر اساس کاربردهای مختلف هستند.

البته نکته دیگری که باید در نظر بگیریم این است که به‌جز درنظرگرفتن کاربرد انواع لیوان، تنوع نوشیدنی‌ها، خود دلیلی بر تولید و تنوع در ساخت  لیوان‌ها شده است.

انواع لیوان ماگ

کاپ یا فنجان

قطعاً همه ما در منازل خود چند سرویس لیوان و فنجان داریم. از فنجان‌ها برای صرف چای، قهوه و نوشیدنی‌های گرم استفاده می‌شود. فنجان‌ چای  و نیم لیوان‌ها در سایزهای کوچک‌تری نسبت به لیوان‌های بلند و ماگ تولید می‌شوند. فنجان‌ها برای مصارف روزانه در حجم‌های کمتری به نسبت لیوان‌های بلند هستند که برای مهمانی‌های خانوادگی و جلسات سازمانی و رسمی مورداستفاده قرار می‌گیرد. فنجان ایکیا STELNA یکی از نمونه فنجان‌هایی است که برای نوشیدن چای و نوشیدنی‌های گرم مناسب است. این فنجان دسته‌دار است که گرفتن فنجان را برای ما تسهیل می‌بخشد. در حال حاضر، فنجان‌ها در برندهای مختلف و در رنگ‌ها و متریال متنوعی تولید می‌شوند. فنجان‌هایی که برای قهوه استفاده می‌شوند، معمولاً در اندازه کوچک‌تری نسبت به فنجان‌های چای طراحی می‌شوند. فنجان‌ها معمولاً در دستة انواع لیون‌های چای‌خوری قرار دارند. فنجان ایکیا GOTTFINNANDE نوعی دیگر از فنجان‌های شیشه‌ای دسته‌دار است که توسط شرکت ایکیا ساخته شده و از برند معتبر ایکیا است.

خرید اینترنتی فنجان ایکیا GOTTFINNANDE

ظاهر مخروطی شکل فنجان ایکیا GOTTFINNANDE بدون هیچ‌گونه تراش است. فنجان ایکیا GOTTFINNANDE فنجانی با طراحی ساده اما به‌ روز را برای ما مهیا کرده است. ظرفیت این فنجان 80 سی‌سی است و ارتفاع این فنجان 6 سانتی‌متر است.

فنجان ایکیا GOTTFINNANDE

ماگ

ماگ‌ها لیوان‌هایی در حجم‌های بزرگ‌تر هستند که معمولاً از جنس سفال یا شیشه تولید می‌شود و روکشی از جنس سرامیک دارد. ماگ ایکیا FARGRIK نمونه‌ای از انواع ماگ‌های سرامیکی است. این ماگ باکیفیت فوق‌العاده‌ای که دارد، لیوانی مناسب جهت نوشیدن مایعات گرم است. امروزه شاهد انواع ماگ‌های سفالی و فلزی نیز در بازار هستیم. ماگ‌ها به‌قدری کاربرد دارند که به‌عنوان هدیه مناسبی برای مناسبت‌های مختلف نیز کاربرد دارد. این نوع لیوان‌ها در ابعاد مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند. اگر بخواهیم به کاربرد ماگ اشاره کنیم، باید ماگ را نوعی لیوان برای سرو نوشیدنی‌های گرم معرفی کنیم. ماگ ایکیا OFANTLIGT نوعی ماگ زیبا و خوش اندازه است که در دسته ماگ‌ها قرار دارد.

خرید اینترنتی ماگ ایکیا FARGRIK

جنس ماگ ایکیا FARGRIK از سرامیک بوده و به قابل‌استفاده در مایکروویو می‌باشد. ماگ FARGRIK قابل شستشو در ماشین ظرف‌شویی می‌باشد. ماگ ایکیا FARGRIK را پیش از اولین مصرف، حتما بشویید.

ماگ ایکیا FARGRIK

امروزه ماگ‌ها به یکی از پرکاربردترین انواع لیوان در بین جوانان، کارمندان تبدیل شده‌ است. ماگ‌ها این قابلیت را دارند که می‌توانند جهت تبلیغ نیز استفاده شوند. نکته دیگری که دررابطه‌با ماگ‌ها می‌شود به آن شاره کرد قیمت لیوان ماگ است. قیمت لیوان ماگ بسته به جنس و سایزی که دارند، متفاوت است. ماگ مسافرتی ایکیا UNDERSOKA نیز نوعی ماگ است که با ظاهری فلزی برای همراهی با شما در سفرها مناسب است. ماگ مسافرتی ایکیا این قابلیت را دارد که نوشیدنی‌های شما را تا ساعت‌ها گرم نگه می‌دارد.

انواع لیوان چای خوری

لیوان شیشه‌ای بزرگ

با وجود این که بیشتر ما به استفاده از لیوان‌های معمولی عادت کرده‌ایم، اما اگر به یک رستوران‌ها یا کافی‌شاپ‌ها مراجعه کنید، با انواع لیوان شیشه‌ای سایز بزرگ مواجه می‌شوید. لیوان شیشه‌ای ایکیا POKAL در دسته لیوان‌های شیشه‌ای بزرگ قرار دارد. این لیوان زیبا در رنگ صورتی طراحی و ساخته شده است. لیوان‌های شیشه‌ای در اندازه‌ها و شکل‌های متفاوت طراحی می‌شوند، اما سایز آن‌ها اندکی بزرگ‌تر از لیوان‌های معمولی است. البته اندازه انواع لیوان‌ شیشه‌ای سایز بزرگ مانند ماگ‌ها نیست، اما شکل آن‌ها نسبتاً کشیده هستند. از این لیوان‌ها در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها برای سرو آب‌هویج و یا انواع آب‌میوه‌ها و انواع نوشیدنی‌های سرد استفاده می‌شود. البته انواع لیوان شیشه‌ای بزرگ در منازل نیز به کار گرفته می‌شود.

خرید اینترنتی لیوان بزرگ شیشه ای ایکیا MJOD

لیوان بزرگ شیشه ای ایکیا MJOD از جنس شیشه‌ای باکیفیت ساخته و تولید شده است که با تغییر دما ترک نمی‌خورد و نمی‌شکند. لیوان بزرگ شیشه ای ایکیا MJOD دارای دسته است که این امر باعث شده است که در زمانی که چای یا نوشیدنی داغ در لیوان ریخته‌اید، برای بلندکردن و در دست گرفتن لیوان، دست شما نسوزد و به‌راحتی و در آرامش نوشیدنی خود را میل کنید بدون اینکه دستتان بسوزد.

لیوان بزرگ شیشه ای ایکیا MJOD

نیم لیوان

نیم لیوان یکی دیگر از انواع لیوان است که در زندگی‌های امروز در بین ظروف آشپزخانه جایگاه ویژه‌ای کسب کرده است. از نیم لیوان‌ها به دلیل حجم مناسبی که دارند، در بسیاری از مهمانی‌های امروزی استفاده می‌شوند. ست لیوان 6 عددی ایکیا REKO دارای شش عدد لیوان کوچک یانیم لیوان است که برای انواع نوشیدنی‌های سردوگرم مناسب است.

 این لیوان‌ها با ظاهر زیبایی که دارند، برای سرو انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد مناسب هستند. نیم لیوان برای سرو انواع شربت همراه با یخ نیز بسیار مناسب است.

خرید اینترنتی ست لیوان 6 عددی ایکیا REKO

ست لیوان 6 عددی ایکیا REKO با توجه‌ به جنس و ظاهر زیبا و ساده آن انتخاب مناسبی برای استفاده روزمره است. همه ما روزانه به‌ دفعات زیاد از لیوان استفاده می‌کنیم، بنابراین انتخاب یک لیوان مناسب با توجه‌ به جنس و مواد استفاده شده در ساخت آن بر روی سلامتی ما تأثیر می‌گذارد.

ست لیوان 6 عددی ایکیا REKO

لیوان شیشه‌ای بلند

در دستة انواع لیوان شیشه‌ای، لیوان شیشه‌ای بلند جای دارد که شما در همه‌جا با انواع آن مواجه می‌شوید. این لیوان‌ها برای نوشیدنی‌ها با طعم ملایم و یخ فراوان بسیار مناسب هستند. اگر به دنبال یک لیوان مناسب برای سرو ژله هستید، شاید بهتر باشد لیوان شیشه‌های بلند را امتحان کنید. این لیوان‌ها با ارتفاع مناسبی که دارند، برای طراحی لایه‌‌ای میوه و ژله گزینه مناسبی هستند. لیوان بزرگ شیشه‌ای ایکیا MJOD نیز نوعی لیوان بلند و دارای دسته است که به شما این امکان را می‌دهد که انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد را در آن بنوشید.

جام یا گیلاس

جام که از قدیمی‌ترین انواع گیلاس‌های نوشیدنی سرد است، در جنس‌های مختلفی از جمله شیشه، چوب و سرامیک طراحی می‌شود. از جام برای نوشیدنی‌های سرد استفاده می‌شود. لیوان ایکیا FORSIKTIGT بسته 6 عددی نوعی گیلاس یا جام محسوب می‌شود که در عین ظرافت، زیبایی و کیفیت بالایی را دارد.

خرید اینترنتی لیوان ایکیا FORSIKTIGT بسته 6 عددی

لیوان ایکیا FORSIKTIGT بسته 6 عددی با رنگ شفاف، زیبا طراحی و ساخته شده است. لیوان ایکیا FORSIKTIGT بسته 6 عددی با ظرفیت‌های مناسب خود و کیفیت عالی، ایده‌آل برای سرو آب‌میوه‌های تازه در هنگام صبحانه و ناهار و شام هستند.

لیوان ایکیا FORSIKTIGT بسته 6 عددی
انواع لیوان های مشروب خوری

انواع لیوان برای استفاده‌های روزمره

لیوان‌ها که معمولاً از نوع شیشه‌ای انتخاب و خریداری می‌شوند برای استفاده‌های دم‌دستی و روزمره مناسب‌اند و در هنگام صرف ناهار و شام و میان‌وعده‌های اعضای خانواده و همین‌طور میل نمودن آب‌میوه یا چای هم مورداستفاده هستند. کاربرد انواع لیوان‌های دم‌دستی زیاد است و به همین دلیل ممکن است بیشتر شکسته شوند، به همین دلیل این لیوان‌ها به نسبت سایر لیوان‌ها معمولاً ارزان‌قیمت هستند. لیوان‌های شیشه‌ای دسته‌دار برای مصارف دم‌دستی انتخاب‌های خوبی هستند. ست لیوان 6 عددی ایکیا REKO از دسته لیوان‌هایی هستند که برای مصرف روزانه مناسب هستند.

انواع لیوان پذیرایی

لیوان‌های پذیرایی که برای پذیرایی از مهمان‌ها تهیه می‌شوند، معمولاً از انواع گران‌قیمت‌تری انتخاب می‌شوند. این لیوان‌ها نیز در طرح‌ها و مدل‌ها و کیفیت‌های مختلفی ساخته و به فروش می‌رسند. انواع لیوان پذیرایی از انواع بلور و کریستالی در مدل‌های پایه‌دار و بدون پایه برای مصارف پذیرایی از مهمانان مناسب است. این لیوان‌ها باکیفیت‌های بالاتری نسبت به لیوان‌های شیشه‌ای دم‌دستی ساخته می‌شوند و به همین دلیل قیمت انواع لیوان پذیرایی بالاتر است. لیوان ایکیا FORSIKTIGT بسته 6 عددی در دسته ی لیوان‌های پذیرایی است که برای پذیرایی از مهمانان شما بسیار زیبا است.

سریال ایرانی سرگیجه حامد بهداد

لیوان‌های سرامیکی، سفالی و چینی

انواع بسیار متنوعی از این لیوان‌ها با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف وجود دارد. در واقع یکی از صنایع‌دستی ایران همین لیوان‌های دست‌ساز سرامیکی و سفالی است که زیبایی آن باعث شده تا مخاطبان فراوانی داشته باشند. لیوان‌های سفالی و سرامیکی بعد از ساخته‌شدن رنگ‌آمیزی شده و با طرح‌های جذابی زیباتر می‌شود و پس از لعاب‌کاری و قرارگرفتن در کوره برای استفاده آماده می‌شوند. امروزه انواع ماگ‌های سرامیکی نیز به بازار آمده‌اند که طرح‌هایی مدرن دارند و دارای ظاهری بسیار زیبا هستند. ماگ ایکیا DINERA یکی از انواع ماگ سرامیکی است که بسیار زیبا و خوش اندازه است.

خرید اینترنتی ماگ ایکیا DINERA

از ویژگی‌های جذاب ماگ ایکیا DINERA که برای هرکسی در انتخاب لیوان یا ماگ می‌تواند مهم باشد، این است که این ماگ در مایکروفر، به‌راحتی قابل‌استفاده است و می‌توانید در ماشین ظرف‌شویی آن را شست‌وشو دهید بدون اینکه نگرانی از رنگ‌پریدگی و یا آسیب‌دیدن ماگ‌تان داشته باشید.

ماگ ایکیا DINERA
سریال سرگیجه ماگ ایکیا Dinera حامد بهداد

لیوان پلاستیکی

از دیگر انواع لیوان که برای مصارف خارج از خانه بسیار مناسب است، به لیوان پلاستیکی اشاره می‌شود. انواع لیوان‌های پلاستیکی در طرح‌ها و کیفیت‌های مختلف برای مکان‌هایی که لیوان بیشتر در معرض شکستگی قرار دارد، مناسب و عالی است. لیوان ایکیا KALAS باتوجه‌به این که از برند معتبر و معروف ایکیاست برای استفاده در پیک‌نیک نیز بسیار کاربرد دارد. البته یکی از معایب کاربرد انواع لیوان پلاستیکی آن است که ریختن مایعات داغ در آن ممکن است کمی مشکل‌ساز باشد که البته این موضوع بستگی زیادی به میزان کیفیت لیوان پلاستیکی دارد. لیوان ایکیا KALAS در دسته ی لیوان‌های پلاستیکی قرار دارد که باتوجه‌به پلاستیکی بودن آن بری استفاده ی کودکان نیز بسیار مناسب است.

خرید اینترنتی انواع لیوان و ماگ ایکیا

باتوجه‌به مطالبی که در این مقاله بیان کردیم نیاز دانستیم که انواع لیوان را نیز به شما معرفی کنیم و لیوان‌ها و ماگ‌هایی از برند ایکیا را نیز به شما معرفی کنیم. اینک اگر نیاز به تهیه این لیوان‌ها دارید، می‌توانید محصولاتی را که نیاز دارید به فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت سفارش دهید و در اولین روز سفارش آنها را در اختیار داشته باشید.

نوشته‌های اخیر

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “معرفی و خرید انواع لیوان” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب