خرید بانکه آشپزخانه و معرفی کاربرد‌های آن

خرید بانکه آشپزخانه و معرفی کاربرد‌های آن

بانکه چیست؟

معنی بانکه در زبان عامه، به ظرف‌های در‌داری گفته می‌شود که برای نگهداری از انواع حبوبات و ادویه‌جات از آن استفاده می‌شود. خرید بانکه آشپزخانه به این ظرف‌ها، ظروف بنشن یا حبوبات هم می‌گویند. اما همان نام بانکه در بین عامه و مخصوصاً، خانم‌ها معروف‌تر و پرکاربردتر است.

به ظروفی که به شکل استوانه‌ای، دهانه‌گشاد و دردار است، به‌اصطلاح بانکه گفته می‌شود. خرید بانکه آشپزخانه، دردار بودن این ظروف یکی از مزیت‌های آنها است، زیرا باعث عدم نفوذ گردوغبار و آلودگی‌ها به درون ظرف می‌گردد. بانکه‌ها از گذشته‌های دور مورداستفاده قرار می‌گرفتند. درست است که به زیبایی و تنوعی که امروزه هست، نبوده است. در قدیم که البته زیاد هم دور نیست مادربزرگ‌ها ظروفی شیشه‌ای برای مرباها و دبه‌های پلاستیکی برای ترشی‌ها داشتند که برای نگه‌داری حبوبات و نظم بخشیدن به کابینت‌هایشان استفاده می‌کردند. خوب است بدانیم که خرید بانکه آشپزخانه و استفاده از بانکه‌ها باعث ایجاد نظم و ایجاد فضای در دسترس اضافی در آشپزخانه و کابینت می‌شود و می‌توان از کمترین فضای موجود، بیشترین استفاده را برد.

در خرید بانکه آشپزخانه حتماً دقت کنیم که چون در این ظروف ماده‌های خوراکی نگهداری می‌شوند، باید از ظروفی استفاده کنید که از جنس مرغوب و درب محکم استفاده شود تا از نفوذ رطوبت به این ظروف محافظت کنند.

بانکه راه راه مارکت

انواع بانکه

 بانکه‌ها انواع مختلفی دارند و هم از نظر جنس آنها و هم ابعادشان، دسته‌بندی می‌شوند. در هنگام خرید بانکه آشپزخانه توجه کنید اندازه و حجم بانکه‌ها، معمولاً برای مشخص‌کردن ظرفیت این ظروف استفاده می‌شود؛ مثلاً بانکه‌های نیم لیتری، بانکهٔ یک‌کیلویی ویک ونیم لیتری شناخته می‌شوند. بیشتر از میزان وزنی هم که این ظروف می‌توانند در خود جای دهند برای نام‌بردن از این ظروف استفاده می‌کنند؛ مثلاً بانکه‌های یک‌کیلویی و…

به جز بحث کاربردی‌بودن بانکه‌ها برای نگهداری حبوبات و ادویه‌جات، می‌توان از این ظروف برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه هم استفاده کرد، چون معمولاً یکی از جاهای قرارگیری این ظروف بروی کابینت‌ها و جلوی دید است که می‌تواند در ظاهر آشپزخانه هم تأثیر زیادی داشته باشند. بانکه سه عددی ایکیا KORKEN بانکه‌ای شیشه‌ای و بسیار زیبا و ظریف است که دارای دری قلاب‌دار است که درش بسیار محکم است و راه نفوذ هوا را به داخل شیشه کاملاً مسدود می‌کند.

بانکه حبوبات

خرید اینترنتی بانکه سه عددی ایکیا KORKEN

جنس بانکه سه عددی ایکیا KORKEN مرغوب بوده و بوی هیچ‌کدام از مواد غذایی را به خود نمی‌گیرد و برای نگهداری مرباها و ژله‌های خانگی موردعلاقه‌تان، انتخابی عالی محسوب می‌شود. می‌توانید با نگه‌داری غذاهای خشک در بانکه سه عددی ایکیا KORKEN با درب محکم و کلیپسی بدون بو، ضایعات غذایی خود را کاهش دهید، زیرا غذا را برای مدتی طولانی‌تر، تازه نگه می‌دارد.

بانکه سه عددی ایکیا KORKEN

خرید بانکه آشپزخانه، ممکن است که بانکه‌ها از نظر ابعاد و شکل ظاهری با هم متفاوت باشند؛ ولی اصولاً از نظر میزان حجم و یا وزن حبوباتی که در خود جای می‌دهند با هم یکسان هستند و دارای یک استاندارد مشخص هستند. بهتر است که در زمان خرید بانکه‌ها، جنس بانکه‌ها را به‌واسطه استفاده‌ای که از آنها می‌شود و این که قابل شستشو باشند در نظر بگیرید. در سال‌های گذشته از بانکه‌ها معمولاً فقط در آشپزخانه‌ها استفاده می‌شد، اما امروزه از این ظروف دردار در همه جای خانه می‌توان استفاده کرد.

از بانکه‌ها می‌توان در مکان‌های زیر استفاده کرد

آشپزخانه

خرید بانکه آشپزخانه، از ایام قدیم، کدبانوهای خانه‌دار قند و شکر، ادویه‌جات، حبوبات، لیموعمانی، انواع مربا و ترشی و غیره را درون ظروف در دار نگهداری می‌کردند. امروزه نیز همین کار درون بانکه‌هایی با اندازه‌های مختلف و طرح‌های متفاوت و زیبا با درب‌های محکم انجام می‌شود و ظاهر و دکوری لوکس به فضای آشپزخانه می‌دهد.

روی میزهای پذیرایی و نشیمن

امروزه خرید بانکه آشپزخانه بسیار کارآمد است انواع میوه خشک، انواع پاستیل یا شکلات‌ها را درون بانکه‌های شیشه‌ای می‌ریزند و این بانکه‌های تزئینی را روی میزهای پذیرایی و یا در فضای نشیمن می‌گذارند تا به این وسیله، هم‌خوراکی‌های موردنیاز در دسترس باشد و هم با کمک بانکه تزئینی، زیبایی خاصی را به فضای موجود بدهند.

مرکز فروش بانکه شیشه ای

انواع بانکه از لحاظ جنس

بانکه‌ها را از نظر ساختار جنسی برای خرید بانکه آشپزخانه که می‌توان به دسته‌های زیردسته بندی کرد:

بانکه شیشه‌ای

بانکه شیشه‌ای پرکاربردترین نوع بانکه است که می‌توان گفت در همه آشپزخانه‌ها با ظرفیت‌های مختلف از آن استفاده می‌شوند. جنس بانکه‌های شیشه‌ای همان‌طور که گفتیم  از شیشه است. اگر شما تمایل دارید داخل بانکه‌های شما از بیرون دیده شود می‌توانید از بانکه‌های شیشه‌ای استفاده کنید. درب بانکه‌های شیشه‌ای نیز گاهی از جنس شیشه‌ای است که مابین در و بانکه نوار پلاستیکی وجود دارد تا از شکسته‌شدن آن جلوگیری شود. در مورد بانکه‌های شیشه‌ای باید مراقبت بیشتری به‌خاطر جنس آن‌ها نسبت به دیگر بانکه‌ها در نظر گرفت. قیمت این ظروف با درنظرگرفتن کیفیت و شرکت تولیدکنندهٔ آن متفاوت است.

به جز استفاده از بانکه‌ها برای نگهداری حبوبات، می‌توانید برای نگهداری انواع ترشیجات و مرباها و عسل نیز استفاده کرد. به دلیل شیشه‌ای بودن این ظروف داخل آنها دیده می‌شود که می‌تواند جذابیت خاصی داشته باشد. ولی از طرفی هم باید مراقب باشید تا این ظروف دچار شکستگی و ترک نشوند. بانکه حبوبات ایکیا FORVAR نیز بانکه‌ای شیشه‌ای با در پلاستیکی است. این بانک با طراحی ویژه و زیبایی که دارد، از کنار شیشه و به حالت نیمه افقی، قابل‌قرار گرفتن روی کابینت است. جنس شیشهٔ این محصول نیز بسیار باکیفیت است.

قیمت بانکه شیشه ای

خرید اینترنتی بانکه حبوبات ایکیا FORVAR

از بانکه حبوبات ایکیا FORVAR، می‌توان برای نگه‌داشتن بیسکویت، ترشی، حبوبات، برنج، آجیل و یا هر چیز دیگری که مایحتاج آشپزخانه شماست استفاده کرد. ظرف شیشه‌ای فوروار ایکیا یا ‌بانکه حبوبات ایکیا FORVAR به‌طوری طراحی شده است که به‌راحتی با هر زاویه‌ای که خواستید، می‌توانید آن را روی میز کار و کانتر در آشپزخانه قرار داده و از آن به‌راحتی استفاده کنید.

بانکه حبوبات ایکیا مدلFÖRVAR

 بانکه پلاستیکی

یکی دیگر از پرطرف‌دارترین بانکه‌ها، بانکه‌هایی با جنس پلاستیکی هستند که به‌واسطه وزن اندکی که دارند، سبک هستند و قابلیت جابه‌جایی راحت‌تری دارند و معمولاً قیمت مناسب‌تری نیز دارند. درب بانکه‌های پلاستیکی معمولاً  به‌صورت چرخشی استک هم جنس بدنه و هم جنس درب پلاستیکی است و همین موضوع باعث می‌شود که وزن بانکه پلاستیکی بسیار کم باشد. یمت بانکه پلاستیکی، یکی از بزرگترین مزیت این بانکه ها نسبت به دسته های دیگر می‌باشد ولی خوب معمولا بواسطه ظاهر ساده ای که دارند ، کمتر برای دیزاین آشپزخانه به کار می رود.

بانکه‌های استیل

جنس بدنهٔ این نوع بانکه‌ها از استیل ضدزنگ است و نسبت به بانکه‌های دیگر از دوام و مقاومت بیشتری برخوردار هستند. امروزه این بانکه‌ها باتوجه‌به رنگ بدنهٔ خود طرف‌داران زیادی دارند؛ زیرا می‌توان آن‌ها را با لوازم دیگر که رنگ نقره‌ای و استیل دارند، هماهنگ کرد. در ضمن این بانکه‌ها نسبت به بانکه‌های دیگر سنگین‌تر هستند و قیمت آن‌ها گران‌تر است.

بانکه پاشا باغچه

برند معروف پاشا باغچه محصول کشور ترکیه است. پاشا باغچه سال‌هاست که در ساخت و تولید ظروف فعالیت می‌کند. بانکه‌ای پاشا باغچه در ظرافت و زیبایی خاصی تولید شده است. بانکه‌های پاشا باغچه هم از نظر ظاهر شیشه و هم از نظر تنوع در درب‌هایی که دارند، در انواع طرح‌ها ساخته شده‌اند. طراحی شیشه و تنوع مدل درب‌های بانکه‌های پاشا باغچه به‌قدری است که تقریباً هر سلیقه‌ای را تأمین می‌کند. بانکه پاشا باغچه با درهایی از جنس چوب و پلاستیک و شیشه و بامبو، تنوع فراوانی را در دستهٔ بانکه‌ها ایجاد کرده است.

بانکه بامبو

بانکه بامبو نوعی بانکه با طراحی مدرن و امروزی است. بانکه بامبو معمولاً بانکه‌های شیشه‌ای هستند که با درب‌هایی از جنس چوب بامبو طراحی و تولید شده‌اند. باتوجه‌به این که در دنیای امروزی، استفاده از چوب و ظروف چوبی بسیار پرطرف‌دار شده است، طراحان و سازندگان نیز به فکر استفاده از چوب بامبو در ظروف مختلف شده‌اند. بامبو نیز مانند دیگر چوب‌ها دارای انرژی مثبت است. امروزه بسیاری از بانوان برای تهیه جهیزیه دخترانشان از بانکه‌های بامبو استفاده می‌کنند.

بانکه شیشه ای ارزان قیمت بانکه شیشه ای ترک

بانکه تزئینی

در دنیای امروزی استفاده از انواع بانکه‌ها کاربردهای ویژه و متفاوتی دارند. استفاده از بانکه‌ها به‌قدری افزایش‌یافته که از بانکه‌ها به‌عنوان مخازن نگهداری تزئینی نیز استفاده می‌کنند. امروزه انواع زیبایی از بانکه‌ها و خرید بانکه آشپزخانه طراحی شده‌اند که برای نگهداری انواع شکلات و آجیل بر روی میزها استفاده می‌شوند. بانکه‌های تزئینی برای نگهداری روی میزهای پذیرایی هم کاربرد دارند و هم زیبایی خاصی دارند. بانکه‌های تزئینی از جنس‌های مختلفی چون شیشه و فلز و چینی ساخته شده است.

استند بانکه

باتوجه‌به خرید بانکه آشپزخانه و این که استفاده از بانکه‌ها و خرید بانکه آشپزخانه هم به‌صورت سرویس پا سماوری و هم به‌صورت جای حبوبات، کاربرد دارد، جدیداً بانکه‌ها را برای این که جلوهٔ مضاعفی پیدا کند، در استند بانکه قرار می‌دهند. استند بانکه را می‌توانید در دو مدل دوطبقه و یک‌طبقه در فروشگاه‌های لوازم‌خانگی پیدا کنید. در استند بانکه، می‌توانید بانکه‌های پاسداری را بچینید و از آن روی کانتر استفاده کنید. استند بانکه در جنس‌های فلزی، چوبی و پلاستیکی ساخته و تولید شده است.

رعایت نکاتی برای خرید بانکه آشپزخانه

در زمان خرید بانکه آشپزخانه علاوه بر درنظرگرفتن جنس، سایز و قیمت ظروف باید از محکم‌بودن درب بانکه نیز مطمئن شوید تا آلودگی‌هایی مانند گردوخاک وارد ظروف نشود و یا مواد درون آن‌ها از نفوذ رطوبت در امان باشد تا مواد درون آن‌ها تا زمان استفاده، تازه بماند. نکتهٔ مهم دیگر در خرید بانکه آشپزخانه اینکه هر مدلی را که انتخاب کردید به‌سهولت شستشوی آن بی‌دقت کنید تا در صورت لزوم بتوانید آن را در ماشین ظرف‌شویی قرار دهید.

خرید بانکه سرامیکی و جای حبوبات

خرید اینترنتی بانکه ایکیا

در این مقاله ما در مورد انواع بانکه‌ها  و خرید بانکه آشپزخانه برایتان مطالبی را عنوان کردیم و بانکه سه عددی ایکیا KORKEN و بانکه حبوبات ایکیا FORVAR را نیز به شما معرفی کردیم که از این بانکه‌ها برای نگهداری حبوبات و ادویه‌جات می‌توانید استفاده کنید. اکنون اگر تمایل به تهیه بانکه‌های ایکیا و خرید بانکه آشپزخانه دارید، کافی است که این محصولات را به فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت سفارش دهید و در سریع‌ترین زمان ممکن این کالای اورجینال را در اختیار بگیرید.

نوشته‌های اخیر

  • معرفی انواع لیوان های پرکاربرد
    معرفی ۳۷ نوع مختلف لیوان و کاربرد آنها انواع لیوان های پرکاربرد، لیوان‌ها با جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند. سرامیک معمول‌ترین آنهاست. اما از چینی، پلاستیک و یا شیشه هم برای ساختن آنها استفاده شده است و یا حتی […]
  • انواع ظروف آشپزخانه و کاربرد آنها
    خوب است بدانید که انواع ظروف آشپزخانه و آشنایی با تمام موارد مورد نیاز همینطور شناخت کیفیت، یکی از بهترین سرمایه گذاری‌هایی است که می‌توانید در آشپزخانه انجام دهید. اما انتخاب‌ها و مدل‌های زیادی پیش روی شماست. انتخاب […]
  • آشنایی با انواع لیوان کوکتل
    در این مقاله با انواع مختلف لیوان کوکتل، که می توانید برای سرو انواع نوشیدنی های سرگرم کننده و هیجان انگیز داشته باشید آشنا شوید.اگر می‌خواهید بار خانگی جذابی برای خود درست کنید، می‌توانید از انواع مختلفی از […]
  • تفاوت لیوان کوپه و مارتینی
      در ابتدا میخواهیم به این موضوع اشاره کنیم که شما در مقاله های جذاب راه راه مارکت با تمامی لیوان ها آشنا میشوید، اگر از دنبال کنندگان ما باشید، متوجه خواهید شد که در گذشته ما به […]
  • همه چیز درباره ی لیوان کوپه COUPE و شایعات آن
    همانطور که میدانید ما یک سفر طولانی اما هیجان انگیز به تمامی لیوان ها داریم، امروز نوبت به سرزمین لیوان کوپه رسیده، کوله ی خودتان را به دوش بی اندازید تا، سفر هیجان انگیز خودمان را شروع کنیم.اگر […]

میزان رضایت از این مطلب

100 %

توسط 01 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    کبری میری

    در مورد بانکه ها اطلاعات بسیار خوبی دادید ممنونم

    تا حالا به گستردی بانکه ها پی نبرده بودم عالی بود این مقاله کلی اطلاعات بهم داد. بانکه های ایکیا رو هم دیدم عالی بود.

    27 فروردین 1402

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب