همه چیز درباره ی لیوان کوپه COUPE و شایعات آن

لیوان کوپه جذاب و شایعات آن

همانطور که میدانید ما یک سفر طولانی اما هیجان انگیز به تمامی لیوان ها داریم، امروز نوبت به سرزمین لیوان کوپه رسیده، کوله ی خودتان را به دوش بی اندازید تا، سفر هیجان انگیز خودمان را شروع کنیم.اگر تا به حال نوشیدنی هایی از جمله Side Car ، Aviation یا Martinez سفارش داده باشید، احتمالاً دیده اید که آن را در یک لیوان کوپه COUPE برای شما سرو کرده‌اند.

لیوان کوپه معمولا  ارتفاع پایه های بسیار بلند و آراسته روی یک کفی پایه پهن قرار دارد، یک کاسه پهن تر در بالای آن وجود دارد و این قسمت بالایی پهن نیز بسیار کم عمق است.لیوان کوپه بسیار سنگین و با مرکز ثقل بالا هستند، بنابراین حتی با پایه پهن نیز خطر واژگونی آنها وجود دارد و باعث ریختن آن می شود. اگرچه، برای در دست گرفتن و قدم زدن در اطراف و خوشامدگویی به مهمانان، لیوان راحت‌تری وجود ندارد.با فروشگاه آنلاین راه راه مارکت همراه باشید تا در ابتدای این سفر کمی از تاریخچه ی جذاب  لیوان کوپه بدانیم .

لیوان-کوپهنکته ای جالب:

نکته ی اول قبل از هر چیزی در رابطه با لیوان کوپه این است که اگر در هیچ روزی از این لیوان استفاده نشود، امکان ندارد که در روز ولنتاین فراموش شود، از وینستون چرچیل گرفته تا ناپلئون بناپارت تا مارک تواین، به نظر می‌رسید که هر کسی که در تاریخ بوده چیزی برای گفتن در مورد شامپاین داشته باشد.آن هم در لیوان کوپه جذاب و در روز عشق. 🙂

 

تاریخچه ی جذاب لیوان کوپه

از این گذشته، همانطور که مادام دو پمپادور یک بار گفته بود، “شامپاین تنها نوشیدنی است که پس از نوشیدن آن یک زن را همچنان زیبا می کند.” به عنوان معشوقه سلطنتی لویی پانزدهم، او یکی دو چیز در مورد زیبایی و همچنین در مورد شامپاین می دانست: او یکی از وفادارترین مشتریان کلود موئت Claude Moët بود.

و همینطور معتقد بودنند که میز را باید با یک جفت لیوان کوپه شامپاین قدیمی چید.با این حال، لویی پانزدهم نوشیدن شامپاین را به مادام دو پمپادور واگذار نکرد.این نوشیدنی به معنای واقعی کلمه نوشیدنی پادشاهان در قرن هفدهم بود. اتاق ناهارخوری خصوصی لویی پانزدهم نقاشی از یک ناهار صدف پس از شکار است.

همراه با صحنه اکشن شامپاین، و این اولین باری بود که در یک نقاشی به تصویر کشیده شد، و اگر به سر میز دقت کنید، می توانید مردی را ببینید که به تازگی چوب پنبه را پاره کرده است.او هنوز چاقویی را که برای بریدن رشته استفاده می شود در دست دارد.که  آن را در جایی برای خود نگه داشته است.نگاه او را دنبال کنید، حتی می توانید چوب پنبه را در هوا ببینید.

در روزهای اولیه استفاده از شامپاین، آنقدر ها هم به عنوان یک نوشیدنی استفاده نمیشد، بلکه چیزی بود که می‌توانستند آن را مانند یک شات تکیلا بکوبند.مردم در هر وعده یک جرعه می نوشیدند و سپس لیوان های خود را در یک کاسه بر میگرداندند تا رسوبت خارج شود.لیوان های شامپاین در نقاشی لویی پانزدهم به طرز چشمگیری شبیه چیزی است که ما آن را لیوان کوپه شامپاین می نامیم.نقاشی-از-یک-ناهار-صدف-پس-از-شکار

سرچشمه ی جالب و جذاب شکل لیوان کوپه 

چند مدل فنجان شامپاین معروف وجود دارد که برای مدت طولانی تری حباب نگه می دارد.یکی از آن ها فنجان ماستوس یونانی است.وقتی صحبت از لیوان کوپه شامپاین و شکل گیری آن میشود معمولاً به آناتومی انسان میرسیم.اغلب تصور می‌شود که این لیوان از سینه‌ها الگوبرداری شده است.

شایعات حاکی از آن است که این شکل از هِلِن تروایی Helen of Troy، یا ماری آنتوانت، یا حتی برخی می‌گویند مادام دو پمپادور الهام گرفته شده است.گفته می شود که لویی شانزدهم نوه مرد مادام دو پمپادور، به همسرش ماری آنتوانت یک فنجان ژاکتی هدیه داد: فنجانی به شکل سینه که بازگشتی بود به جامی که یونانی ها استفاده می کردند.

یک فنجان کوپه در زمان قدیم

داستان از این قرار است که او با یک مرمر سفید در خانه تابستانی آنها، Château de Rambouillet، او را با یک مجموعه 65 تکه از ظروف چینی اصلی برای استفاده در مهمانی های شام غافلگیر کرد.این مجموعه که توسط خانه چینی فرانسوی Sèvres طراحی شده است.

شامل فنجانی است که ظاهراً از سینه خود ماری آنتوانت الگوبرداری شده است.برای اینکه واقعاً از آن بنوشید، باید آن را از پایه جدا کرده و با احتیاط در هر دو دست نگه دارید.

به هر حال، این ظرف شامپاین انتخابی برای فلپرهای دهه 20 بود، و خانم های برجسته هالیوود از مرلین مونرو تا سوفیا لورن در روزهای اوج خود اغلب در حال نوشیدن از یک لیوان کوپه عکس می گرفتند.

 

همانند بهترین افسانه ها، ایده لیوان کوپه شامپاینو شکل سینه آن نیز از جذاب ترین بحث های پر تکرار مدرن است.

در سال 2008، کارل لاگرفلد کاسه ای با الهام از سینه برای Dom Pérignon ساخت که ادای احترام به کلودیا شیفر بود و برای جشن گرفتن 25 سال فعالیت خود در صنعت مد، همین سال گذشته، کیت ماس ​​سینه چپ خود را قرض داد تا به عنوان مدل یک کوپه به سفارش رستوران 34 لندن، مؤسسه خواهر The Ivy استفاده شود.لیوان کوپه شامپاین نه تنها جذاب است، بلکه شیک نیز می باشد.

داستان فیلادلفیلا :

داستان فیلادلفیا با کاترین هپبورن و جیمی استوارت جایی پس از اواسط دهه 1950، فلوت شامپاین شروع به خزیدن روی صحنه کرد.در دهه 80 و 90، تقریباً لیوان کوپه در چشم بود.علاقه مندان به فلوت ادعا کردند که این لیوان برای طولانی‌تر کردن حباب‌های علامت تجاری مناسب‌تر است و جرقه‌ای برانگیخت تا کشمکش بین لیوان‌های شامپاین ادامه داشته باشد.

برخی از شامپاین‌های پیچیده، لیوان‌های لاله‌ای شکل را ترجیح می‌دهند، که وظیفه مضاعف حفظ حباب‌ها را برای مدت طولانی‌تری دارد و همچنین به بینی شما اجازه می‌دهد، تا عطر را جذب کند.شیشه ساز اتریشی Riedel حتی یک لیوان شامپاین به شکل قطره اشکی جدید را معرفی کرد.با یک کاسه سخاوتمندانه تر که سپس به سمت بالا باریک می شود.

برای علاقه مندان به لیوان کوپه، شیشه های تشبیه شده به آناتومی بدن انسان که بسیار کلاسیک است، خبر خوبی داریم، آن هم این است که ساخت آن همچنان ادامه دارد.یک بازگشت در چند سال گذشته، که تا حدی توسط نمایش هایی مانند مردان دیوانه کمک شد.

داستان-فیلادلفیا-با-کاترین-هپبورن-و-جیمی-استوارت داشتن یک جفت لیوان کوپه شامپاین در جشن ها بخصوص در ولنتان از قشنگترین و جذاب ترین اتفاق ها می باشد. از این که تا انتهای این سفر به لیوان کوپه با راه راه مارکت همراه بودین از شما کمال قدردانی را داریم، امیدواریم این سفر برای شما جالب بوده باشد.تا در سفر های بعدی نیز همراه ما باشید.

 

 

میزان رضایت از این مطلب

100 %

توسط 01 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    پوریا

    لیوان و ماگ

    واقعا دمتون گرم عالی مطلب بسیار جالبی بود این که بدونی یه لیوان از کجا میاد و چرا به اون اسم خاص صداش میزنن خود اش خیلی جالبه عالی

    19 آبان 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب