‏ ایده‌های هوشمندانه چیدمان آباژور در خانه

‏ ایده‌های هوشمندانه چیدمان آباژور در خانه

 

اگر دوست دارید در خانه خود و با یک هزینه کم تغییر و تنوع چشم گیر ایجاد کنید، راه راه مارکت را در این مقاله همراهی کنید تا چند دقیقه کوتاه اما دلنشین با هم بگذرانیم، به طور کلی می توان اینطور گفت:

که شما در فواصل زمانی مشخصی، زمان و فکر زیادی برای طراحی داخلی اتاق، آشپزخانه و یا نشیمن خانه خود می کنید.در واقع این نوعی مطابقت با موضوعیت خانه آرمانی ما و استفاده از فضاهایی است، که می خواهید ایجاد کنید.هر چیزی را می توان در این الگو گنجاند.از چیدمان مبلمان و راحتی منزل تان گرفته، تا آیتم های دکوری کوچک تر که معمولاً در فضای اتاق شما پراکنده هستند.

الگوهای بسیار زیبا در یک اتاق که به فضای داخلی خانه شما زیبایی دو چندان می بخشد، وجود دارد.نورپردازی را نیز نباید فراموش کرد.زیرا نحوه نورپردازی هر اتاق می‌تواند بیانگر حس تفاوت و تنوع باشد.استفاده از نورهای ملایم و حتی سایه دار کردن لوازم کوچک ترخانه، فضایی آرام را به شما هدیه می دهد.

دیزاین-ورودی-منزل-با-آباژور

اگر قصد دارید از آباژور ها در چیدمان خانه استفاده کنید، ابتدا باید اندازه، سبک، ارتفاع و محل جایگذاری آباژور را به دقت بررسی نمایید.با این کار بازدهی نور را به حداکثر می رسانید و آباژور ها را با محیط اطراف خود ترکیب میکنید.

برای انتخاب بهترین و مناسب ترین آباژور برای خود با فروشگاه آنلاین راه راه مارکت همراه باشید:

آباژور چیست؟

آباژور ها در دسته بندی کلی لامپ های روشنایی تزیینی قرار می گیرند.به جای اینکه آنها را روی دیوار نصب کنیم(دیوارکوب) و یا روی میز قرار دهیم، به راحتی می توان با توجه به قابلیت ارتفاع و پایه محکم آن، آنها را روی زمین جا گذاری کرد، تا بتواند نور اتاق را به راحتی تامین کنند.

بطور کلی می‌توان گفت که تقریبا، آن ها را می توان در هر نوع اتاق از دفاتر اداری، منزل و یا فروشگاه های تجاری تا اتاق خواب نیز استفاده نمود.بسته به این که میخواهید از نور به چه نحوی استفاده کنید تا فضای مورد نظر اتاق را روشن نماید، همین مورد انتخاب شما را ساده تر می نماید.

ابتدا قبل از شروع و انجام هر کاری می بایست دفترچه راهنمای آباژور را مطالعه نمود، تا به سادگی و با سرعت، بفهمیم که هدف نور این آباژور چیست؟مثلاً برای جاهایی که نیاز به مطالعه داریم، از یک چراغ قوی و روشن استفاده میشود.در غیر این صورت چشمان شما در حین مطالعه به سرعت خسته و خواب آلوده می شود و در ادامه اتاق نیز بیش از حد تاریک بنظر می رسد. وقتی که هدف از استفاده ی آباژور خود را پیدا کردید، می توانید شروع به بررسی سبک ها، اندازه ها و عملکرد های موجود در آن بپردازید.

۴ مورد از انواع آباژور های مناسب :

نورپردازی یکی از متنوع ترین موارد در خانه محسوب می شوند.زیرا سبک های بسیار زیادی موجود هستند.در این مورد تصمیم میگیرید که نور در یک اتاق تا چه اندازه آرام تر، کم نورتر یا حتی پررنگ تر باشدبعد از آن تصمیم میگیرید که کدام یک از سبک های آباژور را برای فضای خود انتخاب کنید.

  1. آباژور کنسولی CONSOLE LAMPS :

معمولا همان چیزی است که تقریباً وقتی صحبت از آباژور میکنیم به یاد آن می افتیم.یک چراغ همراه با شید که مانند یک کلاه یا طبقه، روی یک پایه فلزی یا چوبی قرار می گیرد و پایه گرد آن، که تامین کننده تعادل روی زمین است، با یک میله بلند که در وسط آن قرار گرفته تا به قسمت بالایی آباژور متصل می شود.با تنظیم ارتفاع مورد نظر می توان نور داخل شید را پراکنده کرد.آباژور-کنسولی

اگر به دنبال یک آباژور سنتی و کلاسیک برای خود هستید، انتخاب این نورپردازی برای شما بسیار مناسب است.به این صورت می توان سایه نور لامپ داخل شید را به سمت پایین هدایت کنید و نور را برای یک ناحیه یا یک فضای مطالعه استفاده و و هدایت نمود.

 

  1. آباژور مشعلی TORCHIERE :

مشعلی شبیه به آباژور کنسولی است.زیرا مانند کنسولی، دارای یک پایه گرد روی زمین است و با یک میله فلزی به پایه متصل شده است.اما تفاوت اصلی بین آباژور هایی به سبک مشعل و آباژورهای کنسولی، نحوه نورپردازی است، بدین ترتیب که در آباژورهای مشعلی، نور به جای اینکه متمرکز به پایین باشد به سمت بالا فیلتر میشود.لازم به ذکر است که آباژورهای مشعلی، برای فضاهای مطالعه یا هر فضایی که نیاز به تمرکز نور (فضای اداری) دارند، طراحی نشده است.

آباژور مشعلی

در عوض آباژورهای به سبک مشعل، نور ملایم و محیطی را برای تنظیم رنگ فضا فراهم می نماید.اگر در اتاق نشیمن خود از رنگ‌های گرم استفاده نموده اید، می‌توان از این سبک استفاده نمود و نورهای گرم را به دیوارها تاباند و در نتیجه حس خوبی را در کل اتاق ایجاد نمود.

  1. آباژور قوسی ARC FLOOR LAMPS :

در واقع آباژور قوسی یک چراغ با طراحی بسیار منحصر به فرد است.معمولاً یک پایه که روی زمین قرار گرفته است جزئی لاینفک از نورپردازی قوسی محسوب می شود. اگرچه این نوع به دلیل طراحی کاسه چراغ بزرگتر و در نهایت پایه بزرگتر(برای حفظ پایداری و تعادل) ، ظاهرا اندکی غیر معمول تر به نظر می رسند.به جای اینکه میله دارای یک طراحی مستقیم به سمت بالا باشد،

بنابراین نورپردازی قوسی دارای یک خط منحنی که توسط یک کاسه چراغ در بالایآن آویزان شده است، طراحی شده اند.قسمت لامپ و سایه ایجاد شده اجازه می دهد، تا فضایی بالاتر از یک اتاق را در برگرفته و نور بیشتری را پراکنده نماید.

چراغ مطالعه قوسی ایکیا

اغلب از این نوع آباژور برای مطالعه یا در کنار میز کار استفاده می شود.شکل انحنای میله نگهدارنده کاسه چراغ آباژور های قوسی برای آویزان کردن منبع نور به صورت مستقیم و روی یک فضا کیفیت نور را بهبود بخشیده و نور را مستقیم تر در اختیار استفاده کننده قرار می دهد.

  1. آباژور چند شاخه MULTIPLE LIGHT SOURCES :

رسیدیمبه قسمت جذاب نور پردازی چند شاخه ای، یا به عبارت دقیق تر، با منابع نور چندگانه، گاهی اوقات به عنوان یک چراغ درختی نیز از آن یاد می شود.این اصطلاح بیشتر بیانگر آن است که درختی با برگ های کوچک و بزرگ به مثابه چند لامپ پرنور، فضاهای متفاوت را همزمان نوردهی می نماید.همچنان که از نام آن پیداست، لامپ های فرعی از میله نگهدارنده خارج شده و امکان استفاده نور در جهت های مختلف را برای شما فراهم می نماید.

 چند شاخه ای، دقیقاً همانند کنسولی است با این تفاوت که به جای استفاده از شید و یک یا چند لامپ در قسمت بالایی آن، چندین شاخه به میله اصلی متصل شده است.البته در این نوع چندشاخه، مدل های متنوع و متفاوتی نیز می توان پیدا نمود.بعضی از آنها دارای چند شاخه ثابت و برخی متحرک می باشد، که می توان منبع نور را در هر جایی که می خواهید متمرکز نمایید به راحتی تنظیم کنید.

ازاین نوع ، می توان در دفاتر اداری یا فضاهایی که دارای چند میز کار در کنار یکدیگر هستند استفاده نمود.

آباژور-چند-شاخه-ی-ایکیا امیدواریم اطلاعات کافی در جهت داشتن کاربردی ترین و به صرفه ترین آباژور را در اختیار شما قرار داده باشیم. از این که تا انتهای مقاله همراه ما بودید، از شما کمال قدردانی را داریم.  

 

میزان رضایت از این مطلب

100 %

توسط 01 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    فرهاد محتشم

    آباژور

    سلام نوشتخ جامع و خواندنی بود ممنون یه نکته ایی در مورد گذاشتن آباژور در قسمت‌های مختلف خانه ایده‌های مختلفی هست. اما چیزی که مهم اینکه آباژور در معرض دید باشه جاش مناسب باشه. گذاشتن آباژور چه به صورت آباژور رومیزی و چه به صورت آباژور ایستاده باشه، زیباست بنظرم. البته جا دارد که بگم استفاده از آباژور در دکوراسیون خانه‌ بسیار رایج شده اینروزا.
    یادتون باشه آباژورها را در مکان مناسبی بزارید که امکان رفت و آمد راحت‌تر باشه برای همه و برای اینکه بخواید زیبایی دکوراسیون خانه تون بیشتر به چشم بیاد، آباژور را در کنار دیوار قرار بدید تا انعکاس نور کنار دیوار بهتر دیده بشه و نمای خیلی رومانتکی هم داره.
    یکی دیگه از بهترین مکان‌ها برای گذاشتن آباژور ایستاده ایکیا زیبا در کنار مبل‌ چون وجود این شی نورانی زیبا آباژور باعث آرامش بیشتر در مهمون ها حین گفتگو و یا بحث‌های شیرین خانوادگی می‌شه.

    19 آبان 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب