همه چیز درباره ی لیوان های شراب سفید

Glasses of white wine

احتمالا وقتی اسم شراب به گوشتان میخورد، همان رنگ قرمز و جذاب را تصور میکنید که در یک لیوان زیبا ریخته شده است.اما جالب است بدانید که شراب سفید و لیوان های شراب سفید هم میتواند همانقدر جذاب و تداعی کننده خاطرات و تصور شما باشد.در این مقاله با فروشگاه آنلاین راه راه مارکت همراه باشید تا اطلاعات کافی، در جهت علاقه ی بیشتر شما به لیوان های شراب سفید را در اختیارتان قرار دهیم.

همه چیز درباره ی لیوان های شراب سفید:

(راهنمای شکل ها، اندازه ها و موارد دیگر…)

WHITE WINE یا همان شراب سفید: لیوان های شراب سفید نیز باید در معرض هوا قرار بگیرند و به اصطلاح هوادهی شوند.البته نه به اندازه شراب های قرمز، این گونه شراب ها نیاز به هواگیری ندارند.با در نظر گرفتن این موضوع به این نتیجه می‌رسیم که اندازه لیوان های شراب سفید باید بین اندازه لیوان شراب قرمز و لیوان فلوت باشد.(در مقاله های گذشته لیوان فلوت را به ما معرفی کرده ایم)

شراب--سفید-

کاسه لیوان شراب سفید بزرگتر از کاسه شیشه ای فلوت است اما به اندازه کاسه شیشه شراب قرمز پهن نیست.این کار باعث می‌شود تا از عملیات اکسیداسیون جلوگیری شود یا به حداقل برسد و عملیات هوادهی آن با سرعت بیشتری انجام شود با این کار می‌توان آن طعم و رنگ لطیف را به شراب سفید اضافه کرد .

آیا می دانستید که استفاده از لیوان های شراب سفید مناسب، می تواند طعم شراب شما را بهتر کند؟

درست است، نه تنها شکل و سبک لیوان بر نحوه تجربه عطر و طعم شراب مورد علاقه شما تأثیر می گذارد، بلکه لیوان های خاص می توانند به شما در حفظ دمای مطلوب شرابتان کمک کنند.اما قبل از اینکه کارت اعتباری خود را بیرون بیاورید و برای خود ظروف شیشه ای جدید سفارش دهید، چند نکته وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید:

این مقاله همه ی چیزهایی را که باید در مورد خرید بهترین لیوان های شراب سفید بدانید را به شما ارائه می دهد، با ما همراه باشید:

برای استفاده بیشتر از شراب خود، انتخاب ظروف شیشه ای مناسب ضروری است.تحقیقات در واقع نشان می‌دهد که ظروف شیشه‌ای بر طعم و تجربه شراب تأثیر می‌گذارد.انتخاب لیوان شراب صحیح به علاقه مندان به شراب اجازه می دهد تا عطرهای لطیفی را انتخاب کنند که به تجربه ی مزه شراب می افزاید.لیوان شراب قرمز عالی با یک لیوان شراب سفید خوب بسیار متفاوت به نظر می رسد.

شاید برای شما سوال باشد که چه تفاوتی دارند؟

این موضوع به این دلیل است که شراب‌های قرمز، به فضایی برای تنفس نیاز دارند تا وسعت طعم‌ها را آزاد کنند.انواع مختلفی از لیوان های شراب قرمز وجود دارد، از جمله لیوان های بوردو و بورگوندی.هر دوی این لیوان‌ها دارای کاسه‌های پهن و لبه‌های پهن هستند که برای چیدن طعم‌ها و عطرهای مختلف بسیار مناسب است.از طرف دیگر شراب سفید  نیازهای دیگری دارد.شراب-قرمز

هنگام خرید لیوان های شراب سفید باید به این نکات توجه کرد:

به عنوان یک قانون کلی، شراب های سفید بهتر است در یک لیوان با کاسه باریک تر سرو شوند، زیرا اندازه کوچکتر به حفظ طعم های میوه ای با حفظ دمای بهینه شراب کمک می کند.

این لیوان ها اغلب فقط به عنوان لیوان های شراب سفید سنتی شناخته می شوند و کمی به شکل لاله هستند.لیوان‌های شراب کاسه‌ای کوچک برای شراب‌های سفید با بدنه کم و اسیدیته بالا عالی هستند، زیرا شکل کوچک به نوشیدنی اجازه می‌دهد تا وسعت کامل کیفیت اسیدی را تجربه کند.

شراب هایی مانند Riesling، Pinot Grigio و Sauvignon Blanc در این لیوان های سنتی بهترین طعم را دارند.با این حال، شراب های سفید، مانند Chardonnay، بسیار معطر هستند، بنابراین از لبه پهن تر و یک لیوان کاسه ای گردتر بهره می برند.

مشکل این است که لیوان های بدون پایه، باعث میشود تا شما نوشیدنی خود را  را از کاسه نگه دارید، به این معنی می باشد که گرمای دست شما در واقع شراب را گرم می کند. همانطور که می دانیم، شراب سفید بهتر است کمی خنک تر سرو شود، بنابراین این لوازم جانبی یعنی لیوان مخصوص شراب، در واقع می تواند طعم نوشیدنی شما را تحت تاثیر قرار می دهد.در عوض، تولیدکنندگان شراب با کیفیت بالا، مانند Zalto، Libbey، Riedel، یا Zwiesel را بررسی کنید تا مجموعه‌ای از لیوان‌هایی را که می‌توانید به آن افتخار کنید، بشناسید.

شراب.-سفید

لیوان های شراب سفید مورد علاقه ما:

آنقدر لیوان های شراب سفید با کیفیت بالا در بازار وجود دارد که انتخاب یک لیوان مورد علاقه دشوار است.با این حال، این سه مورد برتر به زیبایی طراحی شده، شیک و مطمئناً در مهمانی شام بعدی شما مورد تحسین قرار می گیرند.

لیوان های شراب سفید لیبی سیگناتور وستبری: این لیوان شراب سفید کلاسیک از Libbey با یک کاسه عالی شکل لاله، یک پای صاف محکم (پایین لیوان) و یک ساقه باریک، طراحی شده است. لیوان شراب سفید زالتو دنک:

گفته می شود این شیشه زیبای زالتو که به طور خاص برای Riesling، Sauvignon Blanc، Pinot Gris، Petit Chablis، Semillon جوان، Chenin و گودلو ساخته شده است و یکی از بهترین شیشه های جهان است.این شیشه ها در بسیار گران قیمت هستند، اما در یک مجموعه 6 تایی بینظیر عرضه می شود.

لیوان شراب سفید:

ظروف نوشیدنی Riedel همیشه چشمگیر است، اما این لیوان شراب سفید با پایه بلند و فوق سبک چیزی خاص است.این لیوان لاله شکل که به طور خاص برای Riesling یا Zinfandel طراحی شده است به تأکید بر طعم میوه ای شراب کمک می کند.

لیوان شراب سفید اکسیر:

برای تهیه لیوان های شراب خوب نیازی به هزینه گزافی ندارید.این مجموعه از چهار لیوان شراب سفید با دست دمیده شده و میتوانید با یک هزینه کم آن را تهیه کنید.

لیوان های شراب سفید درخشان مورد علاقه ما:

برای شراب های گازدار، فلوت شامپاین بهترین انتخاب ما است.در حالی که در صنعت شراب بر سر این موضوع اختلاف نظر وجود دارد، ما معتقدیم که کاسه نازک طولانی لیوان برای حبابی نگه داشتن شراب های ما عالی است.

این به این دلیل است که سطح کوچک لیوان، به شراب زمان کمتری برای اکسید شدن می دهد و آن را برای مدت طولانی تری درخشان نگه می دارد.علاوه بر این، برای یک موقعیت خاص، هیچ چیز مانند فلوت پر از شامپاین وجود ندارد.

تا زمانی که کاسه لاغر و ساقه آن بلند است (که گرمای دست شما را از شرابتان دور می کند)، فلوت های خوب به راحتی پیدا می شوند.در عکس پایین به خوبی میتوانید مشاهده کنید که اگر به این صورت لیوان را در دست بگیرید به راحتی باعث گرم شدن شراب سفید خود میشوید و طعم دلنشین آن را از دست میدهید.

شراب-سفید-در-لیوان-

چند انتخاب برتر ما عبارتند از:

فلوت شامپاین رونا:

این لیوان های کریستالی قابل شستشو در ماشین ظرفشویی در یک بسته شش تایی عرضه می شوند.آنها دارای یک کاسه باریک با پایه صاف منحصر به فرد و پایه های بلند هستند.آنها فوق العاده مدرن و بسیار کاربردی برای  لیوان های شراب سفید هستند.

فلوت های کریستالی شامپاین بلک سوان JoyJolt:

این دسته که بسیار هم دوست داشتنی هستند، مقرون به صرفه تر از بسیاری از لیوان های موجود در این لیست هستند، جذاب، کاربردی و به روز رسانی برای فلوت های ساده شامپاین هستند.این جفت دست ساز با طراحی مشکی و بنفش تیره برای کسانی که رنگ تیره تری دارند عالی است.

قانون شیشه ای:

برای اینکه بدانید کدام لیوان های شراب سفید برای بطری مورد علاقه شما بهترین است، فقط باید به یاد داشته باشید که لیوان‌های شراب سفید معمولاً به شکل لاله هستند و کاسه‌های کوچک‌تر دارند، در حالی که لیوان‌های شراب قرمز دارای کاسه‌های بزرگ و لبه‌های پهن هستند.

وقتی نوبت به شراب گازدار می رسد، فلوت های بلند و نازک شامپاین را انتخاب کنید که از حباب های شما محافظت می کند و طعم نوشیدنی شما را برای مدت طولانی تری تازه نگه می دارد.

با این حال، به دلیل نداشتن لیوان های شراب سفید مناسب، خواب خود را از دست ندهید.داشتن یک لیوان مناسب صرفاً نقطه پایانی عالی برای یک شراب زرق و برق است.اگر شرابی به طرز شگفت‌انگیزی ساخته شود و به‌طور پایدار پرورش داده شود جای شکی نیست که مستقیماً از بطری هم طعم عالی خواهد داشت!

لیوان-شراب-به-شکل-لاله امیدواریم تفاوت لیوان شراب سفید و شراب قرمز برای شما جذاب بوده باشید و بتوانید این اطلاعات را با دوستان خود به اشتراک بگذارید تا ساعاتی دلنشین را به مطالعه در کنار خانواده و دوستان خود بگذرانید، با داشتن این اطلاعات میتوانید طعمی به یاد ماندنی را برای مهمان های خود به جای بگذارید.  

 

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “همه چیز درباره ی لیوان های شراب سفید” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب