طرز تهیه سالاد زمستانی

طرز تهیه سالاد زمستانی

باتوجه‌به این که در فصل سرد و زیبای زمستان هستیم و توجه به این نکته که مراسمی همچون شب چهارشنبه‌سوری و سپندارمزدگان را در پیش رو داریم و ممکن است به همین مناسبت مهمانی‌هایی صورت بگیرد و ما بخواهیم مطابق با فصل، از مهمانان عزیزمان میزبانی کنیم، ما به شما طرز تهیه سالاد خوشمزه و خوش‌رنگی را آموزش خواهیم داد. سالاد زمستانی، باتوجه‌به بکار گیری انواع سبزیجات خوش‌مزه و خوش‌رنگ زمستانی، مکمل خوبی برای میزهای غذای شما خواهد بود

مواد اولیه برای تهیه سالاد زمستانی

کاهو خرد شده دو لیوان کلم‌بروکلی دو سوم لیوان کلم سفید دو سوم لیوان گل‌کلم دو سوم لیوان  لبو

کاهو خرد شده دو لیوان

کلم‌بروکلی دو سوم لیوان

کلم سفید دو سوم لیوان

گل‌کلم دو سوم لیوان

چغندر پخته شده یا لبو یک لیوان 
هویج ذرت نصف لیوان انار-یک-لیوان لیموترش-دو-عدد ماست یک‌دوم لیوان

هویج دو سوم لیوان

ذرت نصف لیوان

انار یک لیوان

لیموترش دو عدد

ماست یک‌دوم لیوان

سس سفید نصف لیوان سس-سالاد-و-یا-سس-هزار-جزیره-یک‌سوم-لیوان نمک

این مقدار سالاد زمستانی برای چهارتا پنج نفر کفایت می‌کند.

سس سفید نصف لیوان

سس سالاد و یا سس هزار جزیره یک‌سوم لیوان

نمک نصف قاشق‌چایخوری

 

طرز تهیه

باتوجه‌به این که این سالاد زمستانی از سبزیجاتی با بافت‌های مختلف تهیه می‌شود، ترتیب اولویت باتوجه‌به سختی و نرمی سبزیجات، از سبزیجات سخت‌تر به سبزیجات نرم‌تر است.

  • در ابتدا برای تهیه سالاد زمستانی چغندرهایی را که از قبل شسته‌اید بپزید. پس از اینکه لبوها کاملاً پخته شد آنها را به‌صورت نگینی خرد کنید و در ظرف غذا شیشه‌ای گرد ایکیا IKEA 365 بریزید و کنار بگذارید.
  • در سالاد زمستانی کلم‌برگ‌ها را روی تخته آشپزخانه ایکیا FINFORDELA بگذارید. خوب است که کاسه سالاد ایکیا UPPFYLLD را از ابتدای تهیه سالاد تا انتهای کار در کنار تخته آشپزخانه ایکیا بگذارید و هرآنچه را روی تخته خرد می‌کنید به داخل کاسه سالاد سر بدهید و به‌وسیلة این کاسه مواد را تا داخل ظرف شیشه‌ای حمل کنید. پس برگ‌های کلم را به‌صورت کبریتی و باریک، باریک برش دهید. پس از برش برگ‌های کلم، آنها را داخل کاسه سالاد ایکیا UPPFYLLD که به شکل نیم‌کاسه است بریزید و سپس برگ کلم‌ها را داخل  ظرف غذا شیشه‌ای گرد ایکیا IKEA 365 به لبوها اضافه کنید.
  • اینک در تهیه سالاد زمستانی گل‌کلم‌ها را با یکی از چاقوهای ست چاقو دوتکه FORDUBBLA خرد کنید البته به صورتی که گل‌های کلم بدون ساقه و در حد گل‌های کوچک در بیاید. گل‌کلم‌ها را هم داخل ظرف غذا شیشه‌ای گرد ایکیا IKEA 365 و روی لبوها بریزید.
  • سپس کلم‌بروکلی‌ها در سالاد زمستانی را به طور کامل از ساقه‌ها جدا کنید و مانند گل‌کلم‌ها و بدون ساقه خرد کنید و به دیگر سبزیجات اضافه کنید.
  • در این مرحله کاهوها را نیز روی تخته آشپزخانه ایکیا FINFORDELA که تخته‌ای دو رو است بگذارید و به‌صورت کبریتی و باریک، باریک، با یکی از دو چاقوی ست FORDUBBLA که چاقوهایی بسیار تیز و خوش‌دست است خرد کنید و به دیگر مواد اضافه کنید. البته خوب است که بدانید هم می‌توانید از کاهو چینی و هم از کاهوی رسمی در این سالاد استفاده کنید.
انواع سالاد زمستانی
  • در اینجا ذرت‌ها را به مابقی سالاد داخل ظرف غذا شیشه‌ای گرد ایکیا IKEA 365 که اندازه‌اش برای مخلوط‌کردن این مواد مناسب است، اضافه کنید.
  • حالا هویج‌ها را با رنده ایکیا IDEALISK که رنده‌ای تیز و خوش‌دست است و مواد را به‌صورت یکدست رنده می‌کند، رنده کنید و به بقیه مواد اضافه نمایید.
  • انارهای دانه شده را به دیگر مواد سالاد در ظرف غذا شیشه‌ای گرد ایکیا IKEA 365 اضافه کنید.
  • لیموترش‌ها را آب بگیرید و آب‌لیمو ترش را به ظرف سالاد اضافه کنید.
  • در این مرحله ماست را به سالاد اضافه کنید.
  • اینک سس سفید و سس هزار جزیره را به مواد بیفزایید.
  • حالا همه مواد را با قاشق بزرگ ست کفگیر و ملاقه 4 پارچه ایکیا GRUNKA که دارای چهار کفگیر و ملاقه‌هایی باکیفیت و خوش اندازه است، خوب مخلوط کنید. در این مرحله نمک را نیز به سالاد بیفزایید. همه مواد داخل ظرف را پس از این که مخلوط شد برای یک ساعت قبل از مصرف دخل یخچال بگذارید تا مزه مواد خوب به خورد یکدیگر برود و میکسی از سبزیجات با طعم خوب را داشته باشیم. باتوجه‌به این که مزه هر یک از این سبزیجات به‌خودی‌خود لذیذ است، بعد از گذشت یک ساعت، بهشتی از مزه‌های خوب زمستانی را تجربه خواهید کرد. پس از گذشت یک ساعت، خوب است که سالاد زمستانی را داخل ظرفی که می‌خواهیم سالاد را در آن سرو کنید، بریزید.

سالاد-زمستانی-مشهدی

طرز تهیه سس مناسب برای انواع سالاد سبزیجات

خوب است مقداری سس سفید را با ماست و آب‌لیمو و نمک مخلوط کنید و در داخل ظرف سس پمپی 2 عددی ایکیا GRILLTIDER بریزید . این ظرف سس، به‌گونه‌ای است که برای مدت‌های طولانی سس را بدون تغییر رنگ و بو در خود نگه می‌دارد. به‌این‌ترتیب همیشه ظرف سس سالاد شما با سسی که خودتان درست کرده‌اید پر است از سسی خوشمزه که برای انواع سالاد مناسب است.

خوب است که در کنار ظرف سالاد زمستانی که درست کرده‌اید، ظرف سس پمپی ایکیا GRILLTIDER را بگذارید تا هر کس که لازم داشت در زمان میل‌کردن سالاد، مقداری سس به سالادش بیفزاید.

وسایل مورد نیاز برای تهیه سالاد

همه می‌دانیم که برای پخت هر غذا و تهیه و درست‌کردن هر نوع سالاد، در ابتدا به ظرف و وسایل آشپزی نیاز داریم. قطعاً شما می‌توانید از هر ظرفی برای تهیه غذا و یا سالاد موردعلاقه‌تان استفاده کنید؛ اما داشتن ظروف استاندارد و مقرون‌به‌صرفه جایگاه ویژه‌ای برای یک سرآشپز دارد. خوب است در نظر بگیرید که با خرید از ایکیا، رنده، چاقو و یا تخته‌گوشت شما سال‌ها کیفیت خودش را از دست نمی‌دهد و شما تا مدت‌ها نیاز به خرید و هزینه‌کردن مجدد نخواهید داشت. ظرف و لوازم آشپزخانة خوب تأثیر بسزایی در طعم غذای شما و سرعت حاضرشدن غذا و یا سالاد شما، دارد. پس بهتر است که با استفاده از ابزارآلات خوب آشپزی هم به امر آشپزی سرعت ببخشیم و هم به کیفیت بهره‌وری خود بیفزاییم.

خرید اینترنتی محصولات ایکیا

همان‌طور که در متن بالا اشاره کردیم ما بر روی تمامی لوازم آشپزخانه موردنیاز شما لینک مستقیم برای خرید و آشنایی بیشتر با محصول را قرار داده‌ایم. پس بهتر است روی آن کلیک کنید و خود را از آشنایی باکیفیت خوب محصولات محروم نکنید. هر سرآشپز هنرمندی لایق داشتن ظروف باکیفیت است پس چه جایی بهتر از فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت که انواع لوازم آشپزخانة باکیفیت را به شما معرفی کند و در سریع‌ترین زمان ممکن آنها را به دست شما برساند. راه‌راه مارکت مفتخر است که علاوه بر ارائه دستور پخت انواع غذا و سالاد، بهترین ابزارآلات آشپزی را نیز به شما معرفی می‌کند. فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت به‌تمامی سؤال‌های شما در بخش نظرات و تماس تلفنی نیز پاسخ می‌دهد. امیدواریم با تهیه سالاد زمستانی خوش‌رنگ و خوش‌مزه و هوس‌انگیز خود در کنار خانواده لذت ببرید. زمستانتان سرد و دل‌هایتان گرم باد.


نوشته‌های اخیر

میزان رضایت از این مطلب

100 %

توسط 01 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    سوسن سالک

    سالاد زمستانی خیییییییلی خوشمزه بود

    حتما توصیه میکنم سالاد زمستانی را درست کنید. ظاهرش خیلی از این عکسی که شما گذاشتید خوشگل تر هست.

    21 بهمن 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    شیده حاجیان

    واقعا یکی از خوشمزه ترین سالاد هایی بود که تا حالا خوردم

    چثدر ظاهر این سالاد خوشگل و رنگی رنگیه، ممنونم که ترفند های آشپزی تون رو هم می گید. تر فند این سالاد این بود که باید یه ساعت مواد رو مخلوط کنی و بذاری بمونه. من دو ساعت قبل از سرو گذاشتم تو یخچال عالی بود. فرداش هم یه مقدارش موندده بود خوردیم خوشمزه تر شده بود. کلا هر چی بمونه خوشمزه تر میشه. انار و لبو خیلی رنگ این سالاد رو خوشگل کرده بود. لبو باعث شده بود که سس سالاد قرمز بشه . حرف نداشت واقعا

    12 بهمن 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب