طرز تهیه کیک خانگی

طرز تهیه کیک خانگی

همواره کیک خانگی از عصرانه های مورد علاقه افراد در تمام جهان و همه فرهنگ‌ها می‌باشد. شما می‌توانید به آسانی با در اختیار داشتن یک دستور پخت کیک خانگی، این عصرانه دلچسب را برای خود آماده کنید. امروزه اکثر مردم علاقه دارند کیک خانگی و شیرینی‌های مختلف را در خانه تهیه کنند تا از کیفیت و سلامت آن مطمئن باشند و کام خود و اعضای خانواده‌شان را شیرین کنند. در این میان تهیه کیک ساده برای عصرانه و… بسیار طرفدار دارد پس با مجله فروشگاه اینترنتی را‌ه‌راه مارکت همراه باشید تا طرز تهیه کیک خانگی ساده را به شما آموزش دهیم.

پرطرفدارترین کیک خانگی انواع کیک خانگی

مواد لازم برای پخت کیک خانگی

نکته: تمام مواد را با یک پیمانه اندازه گیری کنید تا تناسب مواد اولیه بهم نریزد.

تخم مرغ شکر آرد گندم وانیل 1 قاشق مرباخوری شیر 1/2 پیمانه بکینگ پودر 2  قاشق مرباخوری روغن مایع نمک
تخم مرغ

3  عدد

شکر

1 پیمانه

آرد گندم

یک و نیم پیمانه

وانیل

1 قاشق مرباخوری

شیر

1/2 پیمانه

بکینگ پودر

2  قاشق مرباخوری

روغن مایع

1/2  پیمانه

نمک

خیلی کم با استفاده از ست پیمانه اندازه گیری

زمان پخت و انتظار آن در حدود 45 دقیقه زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30 دقیقه این کیک مناسب برای شش نفر است

خرید لوازم آشپزخانه ایکیا برای پخت کیک خانگی اسفنجی ساده

در ادامه شما را با لوازم آشپزخانه ایکیا که به شما را برای پخت راحت‌تر این کیک خانگی ساده کمک می‌کند آشنا می‌کنیم.

طرز تهیه کیک خانگی

  • مرحله اول

برای تهیه این کیک خانگی و ساده ابتدا باید دو عدد ظرف مناسب انتخاب کنید. که لازم است یکی از آنها نسبت به دیگری بزرگ‌تر باشد تا مواد خشک را در آن تهیه کنید در اینجا ما ظرف غذا شیشه‌ای گرد ایکیا IKEA 365 را به شما پیشنهاد می‌کنیم، این ظرف گرد و بزرگ است و برای مخلوط‌کردن مواد مناسب است. در ظرف کوچک‌تر مواد خیس را تهیه کنید ما به‌عنوان ظرف بعدی ظرف غذای درب‌دار ایکیا BESTAMMA را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این ظرف برای نگهداری مابقی کیک بعد از پخت نیز مناسب است. شما می‌توانید از این ظرف برای نگهداری غذای اضافی و نگهداری آن در یخچال نیز مناسب است.

خرید ظرف غذا شیشه ‌ای گرد ایکیا IKEA 365

پارامترهای مهمی برای یک ظرف غذا وجود دارد که یکی از آنها مقاومت ظرف در مقابل دما و حرارت است. این محصول در مقابل دما بسیار مقاوم است.

ظرف غذا شیشه ‌ای گرد ایکیا IKEA 365
  • مرحله دوم

در ادامه آرد را سه مرتبه از صافی رد کنید یا به عبارتی الک کنید و در ظرف بزرگ‌تر بریزید. ما به شما پیشنهاد می‌دهیم که آرد را در بانکه حبوبات ایکیا FORVAR نگهداری کنید. علت الک‌کردن آرد پوک شدن کیک برای پخت کیک خانگی است. پس از الک‌کردن آرد، بکینگ پودر را به آرد اضافه کرده و با یکی از قاشق‌های ست قاشق و چنگال 56 پارچه IKEA 365 خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. ست قاشق و چنگال ایکیا دارای کیفیت بالا و قیمت مناسب است. این ست از استیل ضدزنگ ساخته شده است.

خرید بانکه حبوبات ایکیا FORVAR

این بانکه دارای چند وجه است و به حالت مورب روی سطح قرار می‌گیرد. این بانکه برای نگهداری آرد و انواع حبوبات بسیار مناسب است.

بانکه حبوبات ایکیا مدلFÖRVAR
  • مرحله سوم

برای تهیه کیک خانگی 3 عدد تخم‌مرغ را در ظرف دیگر شکسته و شکر را به آن اضافه کنید و با همزن برقی شروع به ترکیب‌کردن مواد کنید و آن‌قدر هم بزنید تا به‌خوبی ترکیب شوند و به قوام خامه برسند.

  • مرحله چهارم

1 قاشق مرباخوری وانیل را به همراه روغن و شیر را به مخلوط شکر اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شوند. پیشنهاد ما به شما این است که در این مرحله از ست پیمانه اندازه‌گیری ایکیا STAM استفاده کنید. باتوجه‌به این که در پخت کیک خانگی اندازه دقیق هر ماده مهم است، باتوجه‌به اینکه این پیمانه‌ها اندازه‌های استاندارد و مدرج دارد. استفاده از این پیمانه‌ها مناسب است.

خرید ست پیمانه اندازه‌ گیری ایکیا STAM

یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در شیرینی‌پزی، اندازه‌گیری دقیق و صحیح است.

ست پیمانه اندازه‌ گیری ایکیا STAM
  • مرحله پنجم

در این مرحله از کیک خانگی مخلوط نمک و آرد و بکینگ پودر را کم کم به مخلوط هم زده تخم مرغ اضافه کنید و به آرامی و با لیسک هم بزنید چرا که این کار تاثیر مستقیمی بر پف کردن کیک دارد. لیسک ایکیا BAKGLAD با دسته ی نرم و انعطافی که دارد، همه‌ی مواد را از ظرف خالی می کند و چیزی در ظرف باقی نمی ماند.

  • مرحله ششم

وقتی مخلوط آرد با مواد خیس به‌خوبی مخلوط شد و روی مواد حباب مشاهده کردید دیگر هم نزنید چرا که جلوی پف‌کردن کیک خانگی را می‌گیرد.

خرید لیسک ایکیا BAKGLAD

فرچه و لیسک برای آشپزی و شیرینی‌پزی غذاهای گریل و کبابی در منزل یا رستوران فست‌فود و قنادی که از جنس سیلیکونی هستند، استفاده می‌شود.

لیسک ایکیا BAKGLAD
  • مرحله هفتم

اگر دوست داشتید کیک مزه نارگیل بگیرید می‌توانید کمی پودر نارگیل به مواد اولیه اضافه کنید و اگر دوست داشتید عطروطعم پرتقالی بگیرد می‌توانید مقداری پوست پرتقال را با قسمت ریز رنده رنده کنید و آن را داخل مواد کیک بریزید. رنده ایکیا IDEALISK دارای چهار وجه است که در هر وجه آن یک رنده با درجه‌بندی درشت و ریزی خاصی وجود دارد.

  • مرحله هشتم

در این مرحله از پخت کیک خانگی قالب کیک ایکیا HEMMABAK را آماده کنید و مقداری روغن با قلم موی شیرینی‌پزی ایکیا BAKGLAD کف قالب بمالید. این قلم مو دارای فرچه نرم و دسته انعطاف‌پذیری است که به شما این امکان را می‌دهد تا روغن را به‌راحتی به کل ظرف بمالید و به تمام سطوح قالب پخش کنید. در ادامه پخت کیک خانگی مواد کیک را درون قالب کیک بریزید. این قالب کیک ایکیا یک قالب کمربندی است که به شما کمک می‌کند تا پس از پخت مواد کیک به قالب نچسبد و به‌راحتی کیک از قالب جدا شود.

خرید قالب کیک ایکیا HEMMABAK

با داشتن یک قالب کیک ایکیا و همراه‌سازی مواد موردنیاز برای پختن یک کیک خوشمزه، همیشه کام خود و عزیزانتان را شیرین کنید و به‌راحتی تمام مناسبت‌های نیک زندگی را جشن بگیرید.

قالب کیک ایکیا HEMMABAK

نکته

اگر می‌خواهید کیک دورنگ داشته باشید می‌توانید 2/3 مواد را ریخته و 1/3 را با پودر کاکائو مخلوط کرده و سپس روی بقیه مواد بریزید. به‌این‌ترتیب کیک شما دورنگ می‌شود.

  • مرحله نهم

حالا ساعت رومیزی آلارم دار ایکیا KUPONG را تنظیم کنید تا در 45 آینده به شما هشدار دهد تا قالب را فر خارج نمایید. ساعت رومیزی ایکیا قابل تنظیم و زنگ‌زدن است. این ساعت به شما کمک می‌کند تا درآوردن کیک از داخل فر را فراموش نکنید. قالب کیک را به مدت 45 دقیقه درون فر در طبقه وسط قرار دهید و وقتی روی کیک طلایی شد با یک خلال دندان می‌توانید پخته‌شدن کیک خانگی را بدین صورت تست کنید، خلال دندان را درون کیک فرومی‌بریم اگر مواد کیک به خلال دندان نچسبید؛ یعنی کیک آماده شده است.

خرید ساعت رومیزی آلارم دار ایکیا KUPONG

خرید ساعت رومیزی برای آن دسته از افرادی که به داشتن اکسسوری‌های جذاب داخل آشپزخانه خود علاقه دارند، می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

ساعت رو میزی آلارم دار ایکیا KUPONG

نکات دستور پخت کیک اسفنجی

  • فر را نیم ساعت قبل از استفاده با دمای 175 درجه روشن کنید.
  • بعد از اینکه قالب را درون فر گذاشتید در فر را باز نکنید که از پف‌کردن کیک جلوگیری می‌کند.

حالا قالب را حدود 5 دقیقه کنار بگذارید تا سرد شود و سپس شروع به خارج‌کردن کیک خانگی از قالب کنید قبل از اینکه قالب را از فر خارج کنید به دلیل اینکه قالب هنوز داغ است با استفاده از دستمال آشپزخانه ایکیا قالب را از داخل فر خارج کنید تا دستتان نسوزد.

خرید دستمال آشپزخانه ایکیا RINNIG

این دستمال، برای آشپزخانه و گردگیری نیز مناسب است. این دستمال در یک پک سه عددی به فروش می‌رسد. دستمال ایکیا آبگیری خوبی نیز دارد.

دستمال آشپزخانه ایکیا RINNIG

برای جلوگیری از خمیر شدن کیک خانگی بعد از خارج‌کردن کیک از قالب سریع آن را با کاردک خمیر ایکیا LATTBAKAD برش دهید. این کاردک تیز در زمان پخت شیرینی نیز به شما کمک می‌کند.

  • اگر به کیک شیرین‌تری علاقه دارید می‌توانید نصف پیمانه شکر به مقدار شکر اولیه اضافه کنید.
  • اگر به شیر استفاده شده در کیک علاقه نداشتید و یا نتوانستید تهیه کنید، می‌توانید به‌جای آن از نصف پیمانه آب‌پرتقال استفاده کنید.
  • اگر احساس کردید میزان آرد مصرفی کم و یا زیاد است آن را به نسبت کم و یا زیاد کنید.

خرید کاردک خمیر ایکیا LATTBAKAD

کاردک خمیر ایکیا دارای لبه‌های تیزی است که درعین‌حال به ظرف آسیب نمی‌رساند و هیچ خط و خشی ایجاد نمی‌کند.

کاردک خمیر ایکیا LATTBAKAD

نکات تکمیلی در مورد کیک ساده

  • زمان آماده‌سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدوداً  30 دقیقه.
  • و زمان پخت و انتظار آن در حدود 45 دقیقه است.
  • کیک ساده را می‌توانید در وعده دسر و عصرانه و صبحانه سرو کنید.
  • توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6 نفر مناسب است.

نکات پایانی درست‌کردن کیک ساده اسفنجی

باتوجه‌به اینکه دمای فرهای مختلف با یکدیگر متفاوت است شما بعد از گذشت 30 دقیقه از پخت کیک می‌توانید درب فر را باز کنید و با یک خلال دندان پختن کیک را تست کنید و اگر مواد کیک به خلال دندان چسبیده بود 10 دقیقه دیگر نیز در فر قرار دهید.

حتماً باید 1/3 فضای قالب خالی باشد تا بتواند به‌خوبی پف کند.

کیک خانگی بدون فر طرز تهیه کیک ساده و خوشمزه

بعد از پخت کیک فر را خاموش کنید و کیک را نیم ساعت درون فر بگذارید تا قالب سرد شود و کیک به‌راحتی جدا شود. اینک که کیک شما آماده شده شما می‌توانید مقداری از آن را در بشقاب کودک 6 عددی ایکیا KALAS برای فرزندانتان بگذارید و با استفاده از سرویس قاشق چنگال کودک ایکیا KALAS به فرزندتان کمک کنید تا کام خود را شیرین کند.

خرید بشقاب کودک 6 عددی ایکیا KALAS

بشقاب کودک ایکیا با رنگ و جنسی که دارد کودک شما را سر ذوق می‌آورد تا با استفاده از قاشق و چنگال کودک ایکیا تکه‌ای از کیک را نوش جان کند. سرویس قاشق و چنگال کودک ایکیا بسیار سبک و زیبا است و کودک را برای میل‌کردن کیک و غذا ترغیب می‌کند.

بشقاب کودک 6 عددی ایکیا KALAS

شما می‌توانید در فنجان ایکیا STELNA یک چای دبش و خوش‌رنگ بریزید و شمع معطر شیشه‌ای ایکیا ADLAD را روی میز روشن کنید و با آرامش و لذت کیک اسفنجی را نوش جان کنید. شمع معطر ایکیا رایحه‌ای دل‌انگیز را از خود ساطع می‌کند تا به این وسیله آرامشی مضاعف داشته باشید.

خرید ظروف آشپزخانه

همه میدانیم که برای پخت هر غذا و یا هر نوع کیک و شیرینی در ابتدا به ظرف و وسایل آشپزی نیاز داریم. شما می‌توانید از هر ظرفی استفاده کنید. اما داشتن ظروف استاندارد و مقرون‌به‌صرفه جایگاه ویژه‌ای برای یک آشپز دارد. به این فکر کنید که با تهیه لوازم و وسایل آشپزی خوب، قابلمه یا تابه یا قالب کیک شما سالها کیفیت خودش را از دست نمی‌دهد و شما تا مدت‌ها نیاز به هزینه مجدد نخواهید داشت. ظرف خوب تاثیر بسزایی در طعم غذای شما دارد. پس چه چیزی بهتر از این که زحمت شما در آشپزی بخصوص در پخت کیک اسفنجی خانگی با ظروف بی کیفیت به بار ننشیند. پس بهتر است برای گرفتن نتیجه ی بهتر، از ملزومات آشپزی مرغوب استفاده کنیم تا نتیجه ی بهتری برایمان حاصل شود.

خرید اینترنتی محصولات ایکیا برای پخت کیک خانگی

همانطور که در بالا ذکر کردیم ما بر روی تمامی لوازم آشپزخانه مورد نیاز شما لینک مستقیم برای خرید و آشنایی بیشتر با محصول را قرار داده‌ایم. کلیک کنید و خود را از کیفیت خوب محصولات محروم نکنید. هر آشپزی لایق داشتن ظروف خوب است. و فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت به تمامی سوال های شما در بخش نظرات و تماس تلفنی پاسخ میدهد. امیدواریم از پخت و نوش جان کردن کیک اسفنجی خانگی خود در کنار خانواده نهایت لذت را ببرید.

خرید فنجان ایکیا STELNA

فنجان های سرامیکی ایکیا، این امکان را به شما می دهد که در هنگام استفاده در میز صبحانه، ناهار یا سرو بعد از شام بتوانید.

 

فنجان ایکیا STELNA

مقالـات مرتبط

طرز تهیه باقالی پلو با گردن

باقالی پلو با گردن یکی از غذا‌های مجلسی و اعیانی در مهمانی‌های ما ایرانیان است. [...]

5 دیدگاه

طرز تهیه لازانیا خوشمزه و بدون فر

طرف‌داران غذاهای ایتالیایی، این مطلب برای شماست:) امروز قصد داریم شما را با طرز تهیه [...]

4 دیدگاه

طرز تهیه لوبیا پلو با سالاد شیرازی

لوبیا پلو یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار پر طرف‌دار ایرانی است که با [...]

5 دیدگاه

میزان رضایت از این مطلب

100 %

توسط 01 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    گلزار صابتی

    طرز تهیه کیک خانگی عالی بود عالی

    طرز تهیه کیک خانگی هم روان توضیح داده بودید و هم شیرینیش اندازه بود هم پف کیک خوب بود

    11 دی 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    نازی سرمست

    طرز تهیه کیک خانگی عالی بود درست کردم خیلی از رسپی تون راضی بودم

    طرز تهیه کیک خانگی واقعا عالی بود یک بار با شیر درست کردم یکبار با آب پرتقال حرف نداشت. در ضمن ممنونم که محصولات ایکیا رو هم معرفی کردید. قالب کیکم خراب شده حتما قالب کیک ایکیا رو میخرم ازتون

    27 آذر 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب