محبوب‌ترین یکای زمان

محبوب‌ترین یکای زمان

بزرگ‌ترین نعمتی که خداوند به ما انسان‌ها بخشیده عمر است. عمر مجموعه‌ای از سال‌ها، ماه‌ها، روزها، دقایق و البته میلیون‌ها میلیون ثانیه‌ای است که بشر می‌تواند از این فرصت پیش‌آمده به نحو احسن استفاده کند. ما می‌توانیم تک‌تک ثانیه‌های عمرمان را آن‌گونه که می‌خواهیم بسازیم.

اگر از زمان تولدتان آگاه نبودید آیا امروز می‌توانستید سن واقعی خود را تشخیص دهید؟

با کمال تعجب، پاسخ شما ممکن است با سن واقعی شما یکسان نباشد، زیرا ممکن است احساس کنید جوان‌تر یا حتی مسن‌تر هستید. چرا؟

مفهوم سن، ارتباطی تنگاتنگ با میزان طول عمر شما دارد اگر در زمان پیری با سن خود با شفافیت کامل برخورد کنید، آگاه باشید، نیازهای خود را بشناسید، باور کنید و در نهایت، گذر زمان را بپذیرید. علم ثابت کرده است که اغلب طول عمر بیشتری خواهید داشت.

سن انسان را می‌توان به چهار نوع سن تقویمی، سن ظاهری، سن زیستی و سن عقلی طبقه‌بندی کرد.

یکای اندازه‌گیری

یکا یا واحد، یک مقدار ثابت برای اندازه‌گیری است. به طور مثال اگر به دنبال اندازه‌گیری مایعات هستید یکای اندازه‌گیری مایعات لیتر است و در ادامه، لیتر، مقداری مشخص، تأیید شده در تمامی دنیا و ثابت از یک مایع است. وقتی می‌گوییم یک لیتر آب، یعنی دقیقاً  منظورمان یک کیلوگرم از آب دریاست.

یکای زمان

واحد اندازه‌گیری زمان، ثانیه است. تمامی دانشمندان و اندیشکده‌های علمی در سراسر دنیا سال‌هاست که دراین‌خصوص اتفاق‌نظر دارند.

خرید اینترنتی ساعت رومیزی ایکیا BONDTOLVAN

این محصول ایکیا به ما کمک می‌کند که در نزدیک‌ترین حالت ممکن چشم ما به عقربه‌های ساعت بخورد و زمان موردنظر خود را ببینیم. ساعت‌های رومیزی به‌راحتی روی میز کار، در کنار تختخواب، روی کابینت آشپزخانه، روی عسلی سالن پذیرایی و یا در کنار میز تلویزیون جای می‌گیرند.

ساعت رومیزی ایکیا BONDTOLVAN

ثانیه چیست؟

ثانیه در زمان‌های دور با تقسیم رویدادهای نجومی به بخش‌های کوچک‌تر به دست می‌آمده است. با پیدایش سیستم بین‌المللی واحدها (SI) ثانیه در یک‌زمان را کسری از میانگین یک روز خورشیدی تعریف می‌کنند.

  • یک دقیقه یا 60 ثانیه

تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که چرا یک دقیقه شامل شصت ثانیه است؟ چرا زمان در یک دقیقه به ۱۰ ثانیه تقسیم نشده است؟

در دنیای امروزی، پرکاربردترین سیستم اعداد اعشاری بر پایه ۱۰ می‌باشد. به زبان ساده وقتی صحبت از ۵۰ تومان می‌کنید در واقع آن را مضربی از ۱۰ در نظر می‌گیرید. این سیستم احتمالاً به این دلیل ایجاد شده است که شمردن با استفاده از انگشتان دست برای انسان آسان‌تر است. تمدن‌هایی که ابتدا روز را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم نموده‌اند، از یکای زمان متفاوتی استفاده کرده‌اند، به‌ویژه اثنی‌عشر بر پایه ۱۲ و یا sexagesimal که بر پایه ۶۰ است می‌تواند دو کاندیدای جدی برای تعریف اولیة یکای زمان باشد که شانس سیستم دوم به نظر بیشتر می‌آید.

ابزار یکای زمان

از گذشته تا به امروز ابزار اندازه‌گیری زمان، ساعت نامیده شده است. بدین منظور برای اندازه‌گیری ثانیه به‌عنوان یکای زمان، ساعت را انتخاب می‌کنیم. ساعت‌ها در انواع مختلف توسط بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ساعت در جهان، قرن‌هاست که تولید و عرضه می‌شوند. در این میان ساعت‌های مچی، رومیزی، ساعت‌های دیواری گوی سبقت را در میان بی‌شمار انواع ساعت ربوده‌اند.

خرید اینترنتی ساعت دیواری ایکیا TROMMA

یکی از ویژگی‌های این ساعت دیواری این است که محل قرارگیری اعداد آن سوراخ‌سوراخ است و به هر دیواری که نصب شود اعداد ساعت، رنگ دیوار پشتی را نمایش می‌دهد. به‌این‌ترتیب با رنگ دیواری که به آن نصب شده به‌راحتی ست می‌شود.

ساعت دیواری ایکیا TROMMA

به‌اختصار، ساعت‌های مچی با بندهای فلزی، چرمی و یا پلاستیکی عرضه می‌گردد. در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی ساعت‌های دیجیتال مچی توسط غول‌های فناوری اطلاعات نیز به بازار عرضه گردیده است. ساعت‌های رومیزی همان‌طور که از نام آن پیداست برای استفاده بر روی میز، ساخته شده‌اند که معمولاً دارای پایه‌های فلزی‌اند تا در صورت جابه‌جایی‌های ناگهانی یا در اثر برخورد دست،  بتوانند تا حدودی تعادلشان را حفظ نمایند.

ساعت‌های دیواری نیز که به دیوار نصب می‌شوند، ظاهری ساده دارند. معمولاً در نوع آنالوگ یا به‌اصطلاح عقربه‌ای تولید می‌شوند. طیف گسترده‌ای از قیمت را شامل می‌شوند بدین ترتیب می‌توانید دقیقاً برای کاربردی خاص در میان هزاران ساعت دیواری با شکل و شمایل، جنس و ابعاد مشخص به دنبال بهترین انتخاب باشید.

اگر علاقه‌مندید با تاریخچه پیدایش ساعت‌های اولیه و ساخته دست بشر بیشتر آشنا شوید. خواندن این نوشته را پیشنهاد می‌کنیم.>>> ساعت، ابزار نشان دهنده با ارزش ترین دارایی انسان

راهنمای خرید انواع ساعت دیواری

معمولاً ساعت‌های دیواری به چند دسته کلی تقسیم می‌شوند. شکل ساعت دیواری، اولین پارامتر در انتخاب یک ساعت برای نصب روی دیوار اتاق نشیمن، اتاق‌خواب و یا پذیرایی است. ساعت‌های دیواری گرد و کلاسیک معمولاً زیبایی و جلوه بیشتری بر ساعت‌های دیواری مربع، مستطیل یا چندضلعی دارند.

آنالوگ یا دیجیتال، انتخابی در مرحله دوم و سرنوشت‌ساز در انتخاب ساعت دیواری مناسب شما دارد. اگر از ساعت دیواری به‌منظور استفاده در اتاق پذیرایی استفاده می‌کنید از ساعت‌های دیواری کلاسیک عقربه‌ای با عددهای بزرگ استفاده کنید. قطر ساعت دیواری گرد و عقربه‌ای شما در اتاق پذیرایی نباید کمتر از 25 سانتی‌متر باشد. جنس ساعت دیواری، می‌تواند پلاستیکی با محافظ طلق و یا فلزی با محافظ رویه شیشه‌ای باشد. شیشه‌ها به نسبت طلق‌ها گران‌ترند بنابراین در هنگام خرید یک ساعت دیواری مناسب، حتماً قیمت و فضای مورداستفاده از ساعت را به‌دقت بررسی کنید.

خرید اینترنتی ساعت دیواری ایکیا PLUTTIS

این ساعت دارای ویژگی مهمی است اولین مورد اعداد ساعت بزرگ و واضح است؛ بنابراین شما از هر فاصله‌ای به‌راحتی زمان ساعت را تشخیص می‌دهید. دومین مورد حرکت آرام کوارتز که باعث می‌شود صدای تیک تاک آزاردهنده‌ای برای محیط شما به وجود نیاورد.

ساعت دیواری ایکیا PLUTTIS

ساعت‌های آرام گرد

این نوع ساعت‌ها باکیفیت بالا تولید شده‌اند و صدای تیک تاک ساعت‌های قدیمی‌تر را ندارند. برای فضاهایی که نیاز به آرامش بیشتر و سکوت دارید یا وقت‌هایی که در اتاق، آماده استراحت می‌شوید کاربردی فراتر از تصور دارند. یک ساعت آرام گرد می‌تواند هم زمان، تایم خواب آرام شما را بیشتر و در تایم مناسب با زنگی مناسب، بیدارتان کند.

هم اکنون می‌توانید به فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت بپیوندید و با خرید یک ساعت دیواری یا رومیزی هدیه‌ای زیبا به عنوان هدیه به عزیزانتان، بهانه با هم بودن را در کنار عزیزانتان جشن بگیرید.

خرید اینترنتی ساعت رومیزی دیجیتال ایکیا FILMIS

این ساعت با باتری کار می‌کند. 3 عملکرد مختلف زمان، زنگ هشدار و دما دارد. ساعت رومیزی دارای نور پس‌زمینه LED است و با فشار دادن دکمه روشن می‌شود.

ساعت رومیزی دیجیتال ایکیا FILMIS

چند کلمه حرف حساب

زمان صرف مطالعه: 4 دقیقه

موضوع: زمان باقی‌ماند ۹ ماه

زنی پنجاه ساله برای گرفتن نتیجه آزمایشاتش به پزشک مراجعه نمود. پزشک به او گفت که تا نه ماه دیگر زنده می‌ماند. زن به دلیل نتیجه غیرمنتظره زبانش بند آمد.

در واقع، ۹ ماه زمانی که به او داده شده است، زماني نيست كه بتواند زندگي كند، بلكه زماني است كه می‌تواند با خانواده خود بگذراند. با فرض اینکه عمر انسان هشتاد و پنج سال باشد، زمان باقی‌مانده برای یک زن خانه‌دار پنجاه ساله سی و پنج سال است. اگر به زمان کار، زمان خواب، زمانی برای وقت‌گذرانی جلوی تلویزیون یا استفاده از گوشی هوشمند و زمانی برای انجام امور شخصی، فکر می‌کنید، زمانی که او برای خانواده‌اش در نظر گرفته است در مجموع کلاً فقط 9 ماه است.

مردم امروزی همیشه می‌گویند: «مشغول هستم».

آن‌ها سرشان شلوغ است، چون دیر کارشان را تمام می‌کنند، چون به‌شدت خسته کار می‌شوند، چون کارهای زیادی برای انجام‌دادن دارند… مردم امروزی فقط به جلو می‌دوند، بدون اینکه زمان استراحتی برای گذراندن با خانواده خود داشته باشند.

مفهوم زمان صرف شده با خانواده و شاخص شادی دو بال یک پرنده‌اند و البته جدایی‌ناپذیر هستند. ویژگی مشترک کشورهایی با شاخص‌های شادی بالا این است که وقت‌گذرانی با خانواده خود را مهم می‌دانند.

این پیش‌نیاز یک خانواده شاد است. عشق یعنی زمان‌ گذاشتن

هدایایی که بچه‌ها بیشتر دوست دارند در روز تولدشان داشته باشند چیست؟ کنسول بازی، گوشی هوشمند یا پول‌توجیبی؟

طبق نظرسنجی انجام شده توسط یک شرکت معتبر چندملیتی: پر طرف‌دارترین جواب “وقت‌گذرانی با والدینشان” بود. کودکان وقت‌گذرانی با کل خانواده را به هدیه‌های گران‌قیمت ترجیح می‌دهند.

این چیزی است که روباه در رمان شازده کوچولو (به فرانسوی: Le Petit Prince) نوشته آنتوان دو سنت‌اگزوپری (به فرانسوی: Antoine de Saint-Exupéry) به شازده کوچولو گفت: اگر به چیزی علاقه داری، طبیعی است که با آن‌وقت بگذرانی.

“عشق برای وقت‌گذاشتن است” گذراندن وقت با خانواده، راهی ماندگار برای انتقال این پیام است: “من به خانواده‌ام علاقه دارم و وقتی با هم هستیم خوشحالم. ”

 متن درباره وقت گذراندن با خانواده

کیفیت زمان مهم‌تر از مقدار آن است

اگرچه همه ما می‌گوییم آخر هفته‌ها با خانواده خود وقت می‌گذرانیم، اما در واقع در بسیاری از موارد یا می‌خوابیم یا تلویزیون تماشا می‌کنیم. هدف از حضور در خانواده، ایجاد پیوند هم زیستی همدردی و ایجاد یک معاشرت است؛ بنابراین حتی اگر از نظر فیزیکی در یک فضا باشیم، اگر کارهای متفاوتی انجام دهیم، پس چگونه می‌توان پیوند همدردی و معاشرت ایجاد نمود؟!

خاطرات خوب،  شما را برای غلبه بر مصائب زندگی حمایت می‌کند.

باید بدانید که هیچ‌چیز بالاتر، قوی‌تر، سالم‌تر و البته مفیدتر از خاطرات خوب نیست. خاطرات خوب در زمان آینده به دادتان می‌رسد. به‌ویژه خاطرات دوران کودکی. اگر فردی چنین خاطراتی شیرین از دوران کودکی را با خود به زندگی حال آورده باشد، تا آخر عمر در امان است». این جمله ای است که فیودور میخایلوویچ داستایِفسکی (به روسی:Фёдор Михайлович Достоевский ) نویسنده بزرگ روسی، در کتاب برادران کارامازوف (به انگلیسی: The Brothers Karamazov) به جای گذاشته است.

کتاب برادران کارامازوف داستایوفسکی، نویسنده بزرگ روسی

در واقع، یک تحقیق ثابت کرده است که حتی یک فعالیت ساده مانند صرف یک وعد غذایی در کنار خانواده می‌تواند بزهکاری نوجوانان را کاهش دهد. افرادی که هنگام گذراندن زمان با خانواده خود احساس شادی می‌کنند تمایل کمتری به بازی، اینترنت یا مواد مخدر پیدا می‌کنند. یک خاطره خوب در کنار خانواده مانند واکسنی است که خانه شما را سالم نگه می‌دارد. یک شرکت، ورشکست شد و مدیرعامل شرکت و خانواده‌اش به یک‌خانه اجاره‌ای کوچک نقل‌مکان کردند. بااین‌حال، خانواده مدیرعامل با وجود شرایط دشوار همچنان در آرامش و به‌دوراز تنش زندگی می‌کردند. راز آن “بازی خاطرات” بود.

وقتی از خاطرات خوب در زمان‌های دور خود صحبت می‌کردند، متوجه شدند که چقدر  اتفاقات خوبی برای آنها افتاده است و احساس کردند که چقدر برای یکدیگر ارزشمند هستند. عکس‌ها و وسایلی که حاوی خاطرات خانواده شما هستند را در قسمت‌های مختلف خانه خود قرار دهید و به آن خاطرات خوش، ‌فکر کنید. خاطرات خوشی که یکی‌یکی در حین خندیدن و تقسیم شادی در کنار هم جمع می‌شوند، ذهن شما را بارور می‌کنند و شما را برای غلبه بر مصائب زندگی حمایت می‌کنند.

  • “من قول می‌دهم مطمئناً در زمان تعطیلات با شما وقت بگذرانم”
  • “امروز با دوستم قرار ملاقات دارم”

ممکن است فکر کنید خانواده‌تان همیشه با شما خواهند بود. اما زمانی که به شما داده می‌شود محدود است. مدت زمانی که شما می‌توانید پسر یا دختر خوبی باشید و زمانی که بچه‌ها به کمک والدین نیاز دارند زیاد نیست. درحالی‌که شما اجازه می‌دهید تایم بگذرد. فکر می‌کنید: “ما خانواده هستیم. ما می‌توانیم در هر زمانی با هم باشیم، «هر زمانی» ممکن است هرگز نیاید.

حتی اگر مشغله دارید، برای خانواده خود وقت بگذارید و شادی را به اشتراک بگذارید. هر لحظه از زندگی شما باید مهم باشد، اما لحظات شادی که در کنار خانواده‌تان دارید حتی باارزش‌تر و مهم‌تر هستند. آن را جدی بگیریم ممکن است فقط ۹ ماه وقت داشته باشیم.

مقالـات مرتبط

نکات پیش از خرید لوازم خانه و آشپزخانه راهنما خرید آباژور و چراغ مطالعه

چگونه یک چراغ مطالعه خوب بخریم

چراغ مطالعه چیست؟ در زمان‌های گذشته، انسان‌ها برای مطالعه، از نور خورشید استفاده می‌کردند. به‌مرورزمان [...]

1 دیدگاه

راهنما خرید انواع ساعت نکات پیش از خرید لوازم خانه و آشپزخانه

چند نکته کلیدی، درباره ساعت ها

به دنیای ساعت ها با راه راه مارکت خوش آمدید. همراه هم درباره ی جد [...]

3 دیدگاه

راهنما خرید انواع ساعت نکات پیش از خرید لوازم خانه و آشپزخانه

ساعت، ابزار نشان دهنده با ارزش ترین دارایی انسان

اولین ساعت‌ مکانیکی در اوایل قرن چهاردهم در اروپا اختراع شد و تا زمانی که [...]

2 دیدگاه

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “محبوب‌ترین یکای زمان” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب