تفاوت لیوان شیشه‌ ای آب با لیوان چای

تفاوت لیوان شیشه‌ای آب با لیوان چای

لیوان شیشه‌ ای از کاربردی‌ترین وسایل در محیط زندگی هر یک از ما انواع لیوان است. روزانه ما در محیط کار، خانه، آشپزخانه و… با این وسیله جذاب بسیار سروکارداریم. به همین دلیل هم لیوان شیشه‌ ای های گوناگونی در ابعاد، ظاهر و جنس‌های مختلف در برندهای مختلف از جمله برند ایکیا تولید می‌شوند تا همه ما با هر سلیقه‌ای بتوانیم لیوان مورد علاقه خود را داشته باشیم. به همین دلیل تنوع انواع سلیقه‌ها لیوان های مختلفی تولید می‌شوند. تنوع لیوان آنقدر زیاد است که قطعا کسی دست خالی از دنیای لیوان‌ها بیرون نخواهد آمد.

همانطور می‌دانید لیوان‌ها دارای انواع مختلف از نظر جنس هستند. از لیوان شیشه ای، پلاستیکی، لیوان استیل، لیوان رویی، لیوان مسی گرفته تا بلور، سفال، سرامیک و…. در این نوشته ما قرار است به معرفی و راهنمایی لیوان‌هایی بپردازیم که از جنس شیشه و بلورند.

انواع لیوان

معرفی لیوان چای خوری

لیوان شیشه‌ ای چای خوری معمولا جز دسته لیوان‌های هستند که به صورت تکی به فروش نمی‌رسند و به دسته‌های شش‌تاییی تقسیم شده و برای همین به هر ۶ عدد یک دست گفته می‌شود یعنی یک دست لیوان شیشه‌ ای چای خوری. این مدل لیوان شیشه‌ ای معمولا به دلیل نیاز آنها در پذیرایی از مهمان‌ها، صرف صبحانه و… لازم است تا بیش از یک دست در آشپزخانه موجود باشند.

لیوان دسته‌دار برای نوشیدنی‌های گرم

معمولا لیوان شیشه‌ ای چای خوری دارای دسته هستند تا نوشیدن چای را برای ما آسان‌تر کنند. گرمای نوشیدنی های گرم مانند چای در دست گرفتن لیوان (‌به انگلیسی: glass) را هنگام نوشیدن سخت می‌کند به همین دلیل داشتن دسته میتواند مفید باشد.

در ایران هم وطنان ترک زبان ما علاقه زیادی به نوشیدن چای در لیوان‌های بزرگ و دسته دار را دارند. اگر به دنبال لیوان شیشه‌ ای برای نوشیندی‌های گرم مانند چای، قهوه، شیر و… هستید بهتر است به دنبال لیوان شیشه‌ ای باشید که یک دسته‌دار باشد تا زمانی که می‌خواهید آن را در دست بگیرید دست‌تان نسوزد دو اینکه لیوان شیشه‌ ای تهیه کنید که از جنس مرغوب و نشکن باشد تا به دلیل تغییر دما به سرعت ترک نخورده و نشکند. پیشنهاد ما به شما خرید لیوان بزرگ شیشه ای ایکیا MJOD است.

خرید اینترنتی لیوان بزرگ شیشه ای ایکیا MJOD

لیوان ایکیا از جنس شیشه می‌باشد و شکل مخروطی دارد. مناسب برای انواع نوشیدنی‌ها گرم و سرد است. اندازه لیوان به عطر و طعم نوشیدنی کمک می‌کند و تجربه شما از نوشیدنی‌ها را افزایش می‌دهد. طراحی دسته این لیوان باعث شده تا برای استفاده و نگه‌داشتن راحت باشد.

لیوان بزرگ شیشه ای ایکیا MJOD
  • ایرانیان و چای

ساکنین قسمت آسیایی زمین و الخصوص ما ایرانی‌ها نسبت به سایر مردم دنیا علاقه‌ی زیادی به نوشیدن چای داریم از چای سیاه گرفته تا انواع گوناگون چای با خواص متفاوت. این علاقه سبب شده است که چای را همراه با وعده‌ی غذایی مهمی چون صبحانه نیز سرو کنیم و از شیرین کردن چای و نوشیدن آن نهایت لذت را ببریم.

برای شما هم حتما پیش آمده که بعد از گذراندن یک روز کاری پر مشغله، تمایل به نوشیدن یک فنجان چای داغ داشته باشید. مشخص است که در این شرایط چای مورد نظر شما، اگر در فنجان یا لیوان شیشه‌ ای مورد علاقه شما ریخته شود لذت آن را نیز برای شما چندین برابرخواهد کرد. پیشنهاد ما به شما خرید فنجان ایکیا STELNA است. فنجانی شیشه ای زیبا دارای یه دسته خاص که حس گرم نوشیدن چای را برای شما لذت بخش‌تر می‌کند.

راهنمای خرید لیوان مناسب چای خوری

لیوان شیشه‌ ای چای دارای انواع مختلفی از نظر ظاهر، کارایی، جنس و کیفیت هستند. خوب است قبل از وارد شدن به دنیای گسترده این لیوان‌های جذاب و تنوع وسیع‌شان بدانید چه لیوانی مدنظر شماست و از جنس و کیفیت آن چه انتظاری دارید. در این زمان است که می‌توانید دایره گسترده انتخاب خود را کوچک‌تر کرده و با توجه به معیارها و نیازهایی که دارید دست به انتخاب لیوان مدنظر خود بزنید.

خرید اینترنتی فنجان ایکیا STELNA

لیوان شیشه‌ ای، حتی برای کمک به این که چه میزان نوشیدنی شما پررنگ یا کم‌رنگ باشد نیز کمک شایانی می‌کند. ویژگی این فنجان ایکیا طراحی دسته این فنجان است.

فنجان ایکیا STELNA
انواع لیوان دسته دار

لیوان بدون دسته‌ برای نوشیدنی‌های سرد

لیوان شیشه‌ ای مناسب خوردن آب و یا انواع نوشیدنی های سرد معمولا بدون دسته هستند و قد بلندتری دارند. و معمولا به صورت تکی نیز فروخته میشوند و از لحاظ شکل ظاهری بسیار مدرن تر و دارای رنگ‌های متنوعی هستند. اگر می‌خواهید لیوانی انتخاب کنید که در زمان صرف غذا از آن نیز استفاده کنید بهتر است لیوان شیشه‌ ای انتخاب کنیدکه بدون دسته بوده و دارای رنگ‌های مختلف و تراشکاری بیشتری هستند. تزيینات و تراشکارهای زیبا لیوان در چیدمان سفره برای صرف ناهار و یا شام نقش بسزایی در زیبایی و شیک شدن سفره پذیرایی‌دارند.

چم و خم لیوان‌های شیشه ای را درآورده بعد خرید کنید

  • قیمت لیوان شیشه ای

قیمت لیوان شیشه‌ ای بسته به اینکه چه برندی باشند و از چه متریالی برای ساخت لیوان استفاده شده باشد قیمت‌های متنوعی دارند. برای همین پیشنهاد ما به شما این است در وحله اول بودجه مدنظر خود را تعیین کنید و سپس در میان برندها و کیفیت‌‌های مختلف لیوان مد نظر خود را انتخاب کنید.

می‌دانید که لیوان شیشه‌ ای که محصول کشور چک، آلمان، فرانسه و… هستند از کیفیت ساخت بالاتر والبته قیمت بالاتری نسبت به لیوان‌های چینی و تا حدودی ایرانی برخوردارند. بنابراین اگر می‌خواهید لیوان شیشه ایی داشته باشید که مقاومت بالا در برابر گرما، سرما و ضربه داشته باشد و البته لیوان قیمت ارزان ی داشته باشد بهتر است لیوان برند ایکیا را انتخاب کنید که قیمت بسیار ارزان و صد البته از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

  • کیفیت لیوان شیشه ای

لیوان‌های شیشه ای مرغوب در برابر سرما و گرما مقاوم هستند و در بسیاری از موارد بر اثر افتادن بر روی سطح زمین هم نمی‌شکنند. و البته این مدل لیوان‌ها که از کیفیت بالاتری برخوردار هستند دارای شفافیت و ظرافت بیشتری بوده و هیچ گونه ماتی، کدری، حباب و ناهمواریی را هنگام بررسی کردن آن نخواهید یافت. ولی این در حالیست که لیوان‌های دارای کیفیت پایین تر و نامرغوب به هیچ عنوان زیبایی، شفافیت، ظرافت لیوان‌های باکیفیت را ندارند به طوری که با یک نگاه سطحی نیز می توانید به این امر پی ببرید.

خرید اینترنتی لیوان ایکیا KALAS

لیوان پلاستیکی هیچ‌گونه ضرری برای شما نخواهد داشت. شاید پیش نیامده باشد که به لیوان‌هایتان کمی عمیق‌تر فکر کنید. لیوان‌ها وسایلی هستند که از بچگی تا آخرین روزهای زندگی همراه ما هستند. همراهانی که ساده به نظر می‌رسند؛ اما بسیار دوست‌داشتنی و کاربردی هستند.

کاسه کودک 6 عددی ایکیا KALAS

راهنمای خرید لیوان شیشه ای

در هنگام خرید لیوان شیشه ای مناسب نوشیدنی های سرد یا گرم برای آنکه مطمئن شوید لیوان شیشه ای که در حال خرید آن هستید دارای کیفیت مناسب است بعد از برانداز کردن انتها لیوان، ظرافت، نوع تراشکاری لیوان و… به بسته‌بندی لیوان نیز دقت داشته باشد. اکثر لیوان‌هایی که دارای کیفیت لازم هستند و با مواد اولیه با کیفیت برای ساخت بلور ساخته شده‌اند بسته‌بندی‌های مناسب و خوبی دارند که برندها و سازنده‌های تقلبی بخاطر هزینه ساخت لیوان شیشه‌ ای نمی‌توانند چنین بسته‌بندی‌هایی داشته باشند. چون از نظر مالی برای‌ آن شرکت ها چنین بسته‌بندی‌هایی به مقرم صرفه نخواهد بود. در این خصوص لیوان ایکیا دارای بسته بندی مرغوب و قابل قبول است درنتیجه هنگام خرید لیوان ایکیا باتوجه کردن به این موضوع این اطمینان را کسب می‌کنید که آنچه تهیه می‌کنید اصل است.

خرید لیوان ایکیا مرغوب

لطفا هنگام خرید لیوان شیشه‌ ای صبر و حوصله به خرج دهید. به نداشتن برجستگی و تو رفتگی، نداشتن ماتی، کدری، یکنواخت نبودن سطح لیوان، نداشتن ترک و لب‌پریدگی لیوان و… که همه نشان‌دهنده نامرغوب بودن جنس لیوان است توجه کنید. حتی زمانی که می‌خواهید لیوان شیشه ای باکیفیت و اصل ایکیا هم تهیه کنید به این نکات دقت داشته باشید. چون ممکن است لیوان های ایکیا براثر حمل و نقل نامناسب دچار ترک، ضربه و لب‌پریدگی شده باشند. پیشنهاد میکنیم از فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت خرید کنید تا لیوان اصل ایکیا با بسته بندی اصل با کیفیت مرغوب بدون شکسته‌گی و لب‌پریدگی دریافت کنید.

خرید اینترنتی لیوان شیشه‌ ای ایکیا POKAL

اگر چای شما سرد شده می‌توانید آن را در این لیوان شیشه‌ ای ایکیا ریخته و در مایکروویو گرم کنید چرا که این لیوان شیشه‌ای ایکیا این قابلیت را دارد که چای شما را در داخل ماکروویو گرم کند.

لیوان شیشه‌ای ایکیا POKAL

نکته آخر هنگام خرید لیوان

از لحاظ شکل و شمایل و طرح لیوان دقت داشته باشید لیوانی بخرید که به اصطلاح خوش دست باشد، به راحتی دسته آن را در دست بگیرید بدون آنکه انگشتان شما هنگام گرفتن لیوان اذیت و یا خسته شود. همچنین لیوان شیشه‌ ای دارای دهانه‌ای استاندارد باشد بدین معنی که نه آنقدر دهان گشاد باشد که به سرعت نوشیدنی گرمی که درون آن می‌ریزید یخ کند و نه آنقدر باریک و نازک باشد که به راحتی نتوان نوشیدنی درون آن ریخت و یا هنگام نوشیدن دچار مشکل بشوید.

نحوه شستشو و نگهداری لیوان

هنگام خرید لیوان شیشه‌ ای توجه داشته باشید لیوانی که تهیه می‌کنید به راحتی شسته شود. نکته اول این که  امکان شست و شو در ماشین ظرفشویی را داشته باشد که تمامی لیوان ایکیا، ماگ ایکیا و فنجان ایکیا قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را دارند. و نکته دوم اینکه اگر می‌خواهید لیوان را با دست بشویید نه ماشن ظرفشویی به راحتی اسکاچ، اسفنج شستشو و یا دست‌تان به انتهای لیوان برسد تا به خوبی لیوان شسته و مواد خوراکی مانند چای، قهوه ، شیر، آبمیوه و… که درون آن ریخته شده بوده شسته و اثری از آن باقی نماند. که ما برای این امر به شما خرید اسفنج شست و شو ایکیا مدل SVAMPIG را ییشنهاد می‌کنیم که این اسفنج شستشو دارای دو طرف است طرف زبر برای شستشو انواع ظروف آشپزخانه مناسب است و طرف نرم و اسفنجی آن برای شستشو انواع لیوان بسیار مناسب است.

خرید اینترنتی اسفنج شست و شو ایکیا SVAMPIG

حفظ پاکیزگی اسفنج ظرف‌شویی، از نکات مهم بهداشتی این محصول است. دارای ویژگی منحصربه‌فردی است، به صورتی که یک طرف آن نرم و طرف دیگر آن زبر است.

اسفنج شست و شو ایکیا SVAMPIG

در انتها این نکته را مد نظر قرار دهید که لیوان‌هایی که در روزمره استفاده می‌کنید را به خوبی شسته و خشک کنید و نگذارید لکه آب بر روی لیوان باقی بماند. چونا در هنگام استفاده دوباره از لیوان ها این لکه ها باعث می‌شود لیوان ظاهر خوبی نداشته باشد. هر چند وقت یک بار هم با مواد شوینده خوب و قوی آنها را به خوبی با دست شستشو دهید تا لیوان به دلیل خوردن مواد غذایی مانند چای، قهوه و… رنگ نگرفته و حالت کدری و بدرنگی به خود نگیرد.

خرید اینترنتی لیوان ایکیا

در این نوشته سعی کردیم شما را با لیوان شیشه ای برای نوشیدن آب و چای آشنا کنیم در آخر اگر به دنبال یک دست لیوان ایکیا یا ماگ ایکیا باکیفیت هستید از فروشگاه‌ اینترنتی راه‌راه مارکت معتبر اقدام به تهیه لیوان ایکیا کنید که دارای نشان اعتماد تجارت الکترونیک بوده و تمامی کالاهای موجود اصل و با بسته بندی مناسب می‌باشند. شما یک لیوان مناسب بدون صرف هزینه زیاد و با اطمینان خاطر از اصل بودن کالا آن را خواهید داشت از لیوان‌های خود در مدت بسیار زیادی می‌توانید استفاده کنید بدون آنکه نگران شکستن، کدری، خش، لب‌پریدگی و… باشید.

مقالـات مرتبط

راهنما خرید لیوان، ماگ و فلاسک نکات پیش از خرید لوازم خانه و آشپزخانه

معرفی انواع لیوان های پرکاربرد

معرفی ۳۷ نوع مختلف لیوان و کاربرد آنها انواع لیوان های پرکاربرد، لیوان‌ها با جنس‌های [...]

14 دیدگاه

راهنما خرید لیوان، ماگ و فلاسک نکات پیش از خرید لوازم خانه و آشپزخانه

تفاوت لیوان کوپه و مارتینی

  در ابتدا میخواهیم به این موضوع اشاره کنیم که شما در مقاله های جذاب [...]

1 دیدگاه

راهنما خرید لیوان، ماگ و فلاسک نکات پیش از خرید لوازم خانه و آشپزخانه

آشنایی با انواع لیوان کوکتل

در این مقاله با انواع مختلف لیوان کوکتل، که می توانید برای سرو انواع نوشیدنی [...]

1 دیدگاه

میزان رضایت از این مطلب

100%

توسط 01 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    ریحانه علیزاده

    سلام
    معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.
    من هم می خوام چند تا محصول خوب دیگه معرفی کنم:
    لیوان و فنجان

    19 فروردین 1402

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب