چند ایده برای خرید هدیه ارزان نوروزی

سال نو مبارک ۱۴۰۲

تغییر فصل در ایران‌زمین از زمستان به بهار را نوروز به معنی روزی نو می‌خوانند و این روز نو را میعادگاه سال جدید می‌دانند. مبنا سال نو در ایران‌زمین، از تحویل آخرین ساعات و دقایق زمستان به بهار است. قدوم نرم‌نرمک بهاران در ایران، توان با انجام مراسم‌ها و رسوم و آداب خاص و ویژه‌ای است. از خانه‌تکانی که در روزهای پایانی سال شیوه‌ای است که با آن به استقبال بهار می‌روند تا گستردن سفره هفت‌سین و دادن و گرفتن هدیه نوروزی و دید و بازدیدها، همه‌وهمه جزو مراسم عید نوروز باستانی ایرانی است. البته خوب است که در نظر داشته باشیم هدیه نوروزی تنها در بین ایرانیان و اقوام آریایی ردوبدل نمی‌شود؛ بلکه در سراسر دنیا معمولاً بعد از تحویل سال نو، بسیاری از افراد در خانواده‌ها و یا در دایره دوستان، به یکدیگر هدیه نوروزی می‌دهند.

در این مقاله ما شما را با برخی از سنن و آداب نوروز ایرانی آشنا خواهیم کرد و درباره سنت هدیه ارزان نوروزی برایتان توضیح خواهیم داد.

چند ایده برای خرید هدیه ارزان نوروزی

سنت هدیه نوروزی

 هدیه‌دادن و هدیه گرفتن، از سالیان گذشته در بین ایرانیان رواج داشته است. از گذشته تا کنون در ایران بعد از تحویل سال نو بزرگ‌ترها به کوچک‌ترها هدیه نوروزی می‌دادند و کوچک‌ترها نیز به دست‌بوسی بزرگان خانواده می‌رفتند و این رسم همچنان ادامه پیدا کرده است. درگذشته همیشه هدایا به‌صورت نقدی نبود. پس از گذشت سالیان برخی از خانواده‌ها پرداخت هدیه ارزان نوروزی را به‌صورت نقدی انجام می‌دادند؛ ولی برخی همچنان به دادن هدیه ارزان نوروزی به‌صورت کادو ادامه می‌دادند. ما همچنان که در این متن به چگونگی دادن هدیه ارزان نوروزی می‌پردازیم، به شما اقلامی را معرفی می‌کنیم که برای هدیه ارزان نوروزی انتخابی زیبا و به جا خواهد بود. هدایایی را که ما به شما معرفی خواهیم کرد، از برند معتبر و معروف شرکت ایکیا است که شهرت جهانی دارد.

هدیه نوروزی به نقل از ابوریحان بیرونی

رسم ردوبدل‌کردن هدیه ارزان نوروزی به نقل از ابوریحان بیرونی به این صورت بیان شده است که گیاه نیشکر در ایران در روز نوروز یافته شده است و قبل از آن هیچ‌کس آن را نمی‌شناخته است. به‌این‌ترتیب که جمشید روزی نی را دید که کمی از مواد درونش به بیرون تراوش کرده بود. جمشید مقداری از آن را چشید و دید که چقدر شیرین است و این‌چنین بود که دستور داد نی را از دل خاک بیرون آورند و به‌این‌ترتیب از نیشکر شکر ساختند و از آن سال مردم برای تبریک گویی و عرض شادباش به یکدیگر شکر هدیه می‌دادند. این رسم در مراسم مهرگان نیز تکرار شد. به‌این‌ترتیب هدیه ارزان نوروزی از شکر دادن به یکدیگر آغاز شد. رسم زیبای هدیه‌دادن به کودکان، همیشه برای کودکان جذاب بوده و هست و این رسم همچنان ادامه دارد.

هدیه ارزان نوروزی مناسب کودکان

عروسک

 اینک که ما در آستانه سال نو هستیم به شما پیشنهاد می‌کنیم که عروسک خرس FABLER BJORN را که عروسکی از برند ایکیا است، تهیه کنید و به فرزندانتان هدیه کنید. عروسک خرس FABLER BJORN عروسکی پارچه‌ای و بسیار نرم و لطیف است. این عروسک ضد حساسیت است و برای کودکانی که آلرژی پوستی دارند مناسب است و ایجاد حساسیت نمی‌کند. با تهیه عروسک خرسی ایکیا هدیه نوروزی زیبا و دلنشینی را به فرزندان خود و کودکان اقوام بدهید.

خرید اینترنتی عروسک خرس FABLER BJORN

عروسک خرس FABLER BJORN با لبخندی زیبا و دوستانه و چشمانی پرشور و نافذ، باعث آرامش و دلگرمی کودکان شما می‌شود. عروسک خرس FABLER BJORN برای بغل‌کردن کودکان و نوازش کردن آنها بسیار لذت‌بخش است.

عروسک خرس FABLER BJORN

البته رسم هدیه ارزان نوروزی فقط به کودکان و فرزندان منحصر نمی‌شود. از دیرباز ایرانیان به مشاغلی چون سرایداران، رفتگران محل و نامه‌رسانان که در طی سال برای همگان بسته‌های پستی و انواع نامه و مرسولات را جابه‌جا می‌کردند نیز هدیه ارزان نوروزی می‌دادند. البته اینک به لطف پیشرفت تکنولوژی و گوشی‌های هوشمند تلفن همراه، نامه‌نگاری تقریباً به حداقل رسیده است. ولی همچنان رفتگران و پاکبانانی هستند که ما با دادن هدیه ارزان نوروزی به آنها، خستگی یک سال کاری را برایشان قابل‌تحمل‌تر می‌کنیم. به‌هرحال عید نوروز، ‌پدیده‌ای‌ فرهنگی‌ و سنتی در سرزمین‌ ما است که ویژگی‌هایی دارد که‌ آن‌ را از دیگر مناسبت‌ها متفاوت می‌کند، از جمله این پدیده‌ها رسم و آداب عیدی دادن و عیدی گرفتن است که ما در بالا به آن اشاره کردیم و در جای خود بسیار زیبا و جذاب است.

سال نو مبارک ۱۴۰۲

چراغ مطالعه

خوب است که بدانید برند معتبر ایکیا، محصولاتی چون چراغ‌ مطالعه ایکیا SVALLET نیز در تولیداتش دارد. این چراغ‌مطالعه به‌قدری ظریف و زیبا است که شما هم می‌توانید از آن برای روی میز عسلی در کنار تخت استفاده کنید و هم برای روی میز مطالعه فرزندتان مناسب است. شما اگر صاحب فرزندانی هستید که به تحصیل و درس مشغول هستند، با خرید چراغ‌ مطالعه ایکیا SVALLET می‌توانید هدیه نوروزی زیبایی را به آنها بدهید. هرچند که عیدی دادن‌ها در بسیاری از خانواده‌ها به‌صورت نقدی شده است؛ ولی خوب است که حداقل به اعضا خانواده خود کادویی را به‌عنوان هدیه ارزان نوروزی بدهید تا هم به یادگار بماند و هم نیازی از افراد خانواده مرتفع بشود.

خرید اینترنتی چراغ‌ مطالعه ایکیا SVALLET

تاریکی نمی‌تواند تاریکی را از بین ببرد. فقط روشنایی می‌تواند.
تنفر نمی‌تواند تنفر را از بین ببرد. فقط عشق می‌تواند.
مارتین لوتر کینگ جونیور
هر اتاق نیازمند حداقل سه منبع‌نور است. آباژور راه‌حلی ساده، برای تأمین یکی از آن‌هاست. لامپ‌های کف، نورتاب یا آباژورها در دو مدل رومیزی و ایستاده با پایه‌های کوچک، تأثیر بسزایی در زیبایی و جلوه‌ای بی‌نظیر در دکوراسیون داخلی خانه‌تان می‌گذارد.

چراغ مطالعه ایکیا SVALLET

هدیه ارزان نوروزی مناسب منازل

برخی از محققان معتقدند که در زمان‌های دور مردم‌ در بامداد عید نوروز به‌ نشانه‌ بخشیدن‌ روشنایی‌ و نور به‌ زندگی‌ یکدیگر ، بر روی هم‌ آب‌ می‌ پاشیدند و برای‌ حفظ‌ صلح‌ و دوستی‌ و مهر، به‌ یکدیگر هدیه‌ می‌ دادند.

با این تفاسیری که از هدیه ارزان نوروزی و زیبایی‌های این رسم برایتان گفتیم، شاید شما خواننده گرامی آقا باشید و در اندیشة تهیه هدیه نوروزی برای همسرتان باشید. باتوجه‌به این که بسیاری از خانم‌ها هستند که از داشتن وسایل خانه و آشپزخانة مدرن، لذت ببرند.

ظرف دکوری

چه تصمیمی بهتر از این که لوازم خانه و آشپزخانه‌ای از برند ایکیا به ایشان هدیه دهیم تا هم خانم خانه را دلشاد کنیم و هم به زیبایی وسایل خانه بیفزاییم و هم رسم زیبای هدیه نوروزی را به جا آوریم. فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت مفتخر است که ظرف دکوری ایکیا STOCKHOLM را به شما معرفی کند تا شما با تهیه آن هدیه زیبای نوروزی را به همسرتان اهدا کنید. این ظرف زیبا فلزی است و از تلفیق گل‌های زیبای پنج پری تشکیل شده است که با کنار هم قرارگرفتن آنها، یک‌کاسه میوه‌خوری که به رنگ طلایی است شکل‌گرفته است. این ظرف زیبا به‌قدر جذابیت دارد که از آن به‌عنوان ظرف دکوری نیز می‌توانید استفاده کنید. با تهیه این ظرف زیبا می‌توانید هدیه نوروزی زیبایی به خانم خانه تقدیم کنید.

آباژور رومیزی

بعد از معرفی ظرف دکوری ایکیا STOCKHOLM به‌عنوان هدیه نوروزی، اگر همسر شما تمایل به داشتن آباژور زیبا در کنار سالن و یا در اتاق‌خواب دارد، چه هدیه‌ای زیباتر و کاربردی‌تر از آباژور بیضی ایکیا SOLLEFTEÅ می‌تواند باشد؟ این آباژور دارای شید بیضی‌شکل است و بسیار زیبا و شکیل است و باتوجه‌به رنگ سفیدی که دارد، تقریباً با هر ست و دکوراسیونی هماهنگ می‌شود. البته خوب است در نظر داشته باشیم که آباژورها علاوه بر زیبایی و نور خاصی که به منازل ما می‌بخشند، در صرفه‌جویی هزینه‌های برق نیز بسیار مؤثر هستند؛ لذا در واقع با خرید آباژور بیضی ایکیا SOLLEFTEÅ به جیب خودتان نیز هدیه داده‌اید و پول کمتری را بابت هزینه برق ساختمانتان می‌دهید.

بر پایه شرحی که از آئین و آداب‌ورسوم عید نوروز در لحظه تحویل سال برجامانده است، می‌گویند که اهل خانواده، هدایای نوروزی خود را داخل سفره هفت‌سین می‌گذاشتند و پس از تحویل سال نو عیدی بچه‌ها و بزرگ‌ترها از داخل سفرة هفت‌سین می‌دادند. چون معتقد به بودند هرآنچه در این سفره گذاشته می‌شود پرخیروبرکت است و شگون دارد.

ایرانیان به‌رسم هدیه‌دادن و هدیه گرفتن، اهمیت ویژه‌ای قائل بودند. چرا که گویی مترصد به‌دست‌آوردن فرصتی بودند تا به مناسبت‌هایی چون تولد و ازدواج و تولد نوزاد و عید نوروز به یکدیگر هدیه بدهند.

خرید اینترنتی هدیه نوروزی ایکیا

ما در این مقاله سعی کردیم که شما را با ریشه هدیه نوروز در ایران آشنا کنیم و هم فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت را به شما معرفی کردیم که فروشگاهی شکیل از خانواده ایکیا است. امیدواریم که اگر از هدایای پیشنهادی ما خوشتان آمد برای تهیه آنها به فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت سر بزنید و هم سفارش خود را ثبت کنید و هم دیگر کالاهای لوکس این برند را مشاهده بفرمایید.


نوشته‌های اخیر

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “چند ایده برای خرید هدیه ارزان نوروزی” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب