سینی های ایکیا پذیرای مهمونی‌های نوروز

سینی های ایکیا پذیرایی مهمونی‌های نوروز

آینه، قرآن، ترمه، ماهی قرمز، سنبل، سیب، سکه، سینی از پایه‌های ثابت در یک سفره هفت‌سین نوروزی هستند. قابی همیشگی به همراه یک ساعت که صدای تیک تاک آن همیشه در حافظه ایرانیان تداعی‌کننده یک سال جدید پر از رمز و راز است. به طور سنتی تمامی ایرانیان در روز اول فروردین سال نو سبزی پلو با ماهی سرخ شده میل می‌کنند.

توام تو فکر درست کردن غذای شب سال نو هستی از طریق این لینک می‌توانید رسپی این غذای سنتی را فرابگیرید >>> طرز تهیه سبزی پلو با ماهی

ساعت، زمان تحویل سال نو را به تصویر می‌کشد. همان لحظه‌ای که یک خانواده ایرانی برای سال جدید در یک روز خاص لحظه‌شماری می‌کند تا آن را جشن گرفته و به دیگران تبریک بگوید. در لابه‌لای سطور به هم فشرده اولین روز از فصل بهار، دید و بازدیدهای نوروز، جایگاه ویژه‌ای دارد. پذیرایی‌های مکرر از میهمان‌هایی که سرزده به دیدارتان می‌آیند، یا اگر خوش‌بین باشیم تنها دقایقی قبل از دیدار شما را از طریق یک تماس تلفنی کوتاه آگاه می‌نمایند.

نوروز ۱۴۰۲ سال خرگوش

خریدهای نوروزی

کدبانوی خانه، همیشه در تعطیلات نوروز آماده مهمانان است که با چای، شیرینی، میوه و آجیل به استقبال میهمانان برود. در این میان خریدهای نوروزی، در روزهای پایانی سال، درست قبل از تحویل سال نو به‌طور منظم و برنامه ریزی شده انجام می‌شود. در روزهای پایانی سال با سرعت هرچه تمام‌تر، اتفاقاتی جدید و شیرین باید در یک بازه‌زمانی کوتاه انجام شود. خانه‌تکانی صورت گیرد، فرش‌ها شسته شود، پنجره‌ها تمیز شود، به‌طوری‌که انگار هفته پایانی اسفند، زندگی برای ما به اتمام می‌رسد و ما هیچ‌زمان دیگری در طول سال وقت برای انجام موارد اشاره شده نداریم.

این یک ماراتن نفس‌گیر برای رسیدن به خط پایان است.

از ابزارها و لوازم خانه گرفته تا خوراکی‌های رنگارنگ، تمامی آن‌ها خریداری شده و پاکیزه، آماده پذیرایی از میهمانان است. درست مانند یک کنسرت باشکوه که با لحظه تحویل سال نو شروع می‌شود. بعد از خوراکی‌ها که معمولاً در اولویت خرید خانواده‌های ایرانی است، استکان چای، سینی چای و گل‌های طبیعی در لیست بلند خرید قرار دارند.

خرید سینی مناسب عید نوروز ۱۴۰۲

سینی، می‌تواند یکی از پرکاربردترین ابزارهای آشپزخانه در ایام نوروز باشد. هم‌زمان با پذیرایی‌های مکرر نیاز به سینی های متنوع‌تری دارید. نزدیکانتان را با یک سینی ساده پذیرایی می‌کنید و آشنایان دورتر را با یک سینی مجلسی و رسمی‌تر پذیرا می شوید. همه‌چیز طبق برنامه است، استکان‌ها شسته شده، سینی تمیز و براق و دستمال کشیده شده، آماده سرو در نوبت دوم است.

ذات استقبال از میهمانان با لوازم آشپزخانه غیرتکراری، ریشه در فرهنگ ما دارد. تصور کنید که در یک میهمانی نوروزی، بیش از یک‌بار چای، سرو می‌کنید. قطعاً از دودست استکان و سینی استفاده می‌کنید. سینی ایکیا با تنوع رنگ، اندازه، جنس و طرح، همیشه انتخابی صحیح در خریدهای نوروزی است. بطورکلی شرکت‌هایی موفق به استقبال در خرید محصولاتشان می‌شوند که پاسخی برای همه نیازهای خریداران داشته باشند.

 عید ۱۴۰۲

گذشته و خاطرات به‌یادماندنی

هر چه از گذشته به خاطر می آوریم، تصاویری روشن یا مبهم، تلخ یا شیرین از اتفاقاتی است که به یادگار مانده است. زندگی در جریان است و خاطرات ماندنی. ذات انسان در فراموشی خاطرات تلخ است که اگر فراموشی در کار نبود، انسان، عمر بلندی نداشت.

از روزهایی که لباس نو به تن می‌کردیم، به میهمانی عزیزانمان می‌رفتیم. عیدی می‌گرفتیم و سال نو را با خانواده جشن می‌گرفتیم، تصاویری زیبا در قاب‌های رنگی و به‌یادماندنی است که می‌تواند گوشه‌ای از خاطرات شیرین هر خانواده ایرانی باشد. به راستی که صله رحم سنتی شیرین بوده است. همان‌طور که برای یادگیری مترادف یک کلمه به زبان بیگانه یا حفظ‌کردن متن یک ترانه، احتیاج به تمرین و تکرار داریم، هم‌زمان بدون آنکه حواسمان باشد، ناخودآگاه برای تثبیت آن در ذهن خود، تمرین تکرار می‌کنیم.

سال جدید سال نو عید ۱۴۰۲

راز ماندگاری در تکرار است

جشن نوروز اگر قرن‌هاست که ماندگار است، به دلیل تکرار این سنت است. حفظ فرهنگ و سنت در اقوام ایرانی همیشه به‌عنوان یک اصل، از نسلی به نسل دیگر موردتوجه ویژه قرار گرفته است. امروزه با پیشرفت فناوری، نسل‌های جدیدی شکل‌گرفته‌اند که اگر تصور کنیم با الگوهای قدیمی می‌توانیم آن‌ها را تربیت و هدایت کنیم به بیراهه رفته‌ایم.

پیشنهاد ما، تلفیق سنت و آیین‌های باستانی‌مان با دنیای مدرن امروزی است. نظر بر این است، با نو شدن سال، همان اندازه که در کوششیم تا فرهنگ‌های اصیلمان به یادگار بماند، با غبارروبی آن، لذت ادامه این مسیر را برای نسل‌های جدید هموارتر کنیم.

در این میان، ابر تولیدکنندگان جهان به میان آمده‌اند. تا با استفاده از به‌روزترین فناوری‌ها، بهترین لحظات را در کنار عزیزانتان میزبانی کنند. به زبان ساده، فرهنگ‌های اصیل را با استفاده از ابزارهای به‌روز، ساده‌سازی می‌کنند تا مانایی آن را دوچندان نمایند. تکرار مفاهیم ساده همیشه ماندگارترند. ازاین‌دست می‌توان به شرکت ایکیا یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لوازم‌خانه و آشپزخانه اشاره نمود. طیفی گسترده از تمام نیازهای روزمره یک خانواده را زیر یک سقف جمع نموده است، که به‌خودی‌خود یک اثر هنری است.

نوروز چیست و چرا آن را جشن می‌گیریم؟

کلمه نوروز Nowruz، به معنای روز نو است. نحوه نوشتار و البته تلفظ نوروز ممکن است بسته به جایی که در آن زندگی می کنید، متفاوت باشد، اما مفهوم آن قطعا یکی خواهد بود. نوروز اولین روز بهار است که معمولاً در ۲۱ مارس در تقویم میلادی رخ می‌دهد، جشن گرفته می‌شود. این جشن توسط بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان به‌عنوان آغاز سال جدید برگزار می‌شود و بیش از ۳۰۰۰ سال است که در بالکان، حوزه دریای سیاه، قفقاز، آسیای مرکزی، خاورمیانه و سایر مناطق کوچک و بزرگ پراکنده در جهان جشن گرفته می‌شود.

نوروز در سال ۲۰۰۹ میلادی در فهرست میراث‌فرهنگی جامعه بشریت به‌عنوان یک سنت فرهنگی که توسط مردمان متعدد پاس داشته می‌شود، ثبت شد. نوروز جشنی اجدادی است که از نیاکان ما نسل به نسل به‌یادگارمانده است. نوروز اولین روز بهار و تجدید طبیعت (راز جاودانگی) را نشان می‌دهد. ارزش‌هایی نظیر صلح، همبستگی بین نسل‌ها و درون خانواده‌ها و همچنین آشتی و حسن هم‌جواری، فارغ از هر قوم، رنگ پوست و زبان را ترویج می‌کند، بنابراین نوروز پیام‌آور تقریب فرهنگ‌ها و دوستی بین ملت‌ها در جوامع متکثر است.

نوروز باستانی

سنت‌های نوروز و آیین‌های آن منعکس‌کننده آداب‌ورسوم فرهنگی و باستانی تمدن‌های شرق و غرب است که از طریق تبادل ارزش‌های انسانی بر آن تمدن‌ها تأثیر گذاشته است. جشن نوروز، مصداقی از یک زندگی ارزشمند هماهنگ با طبیعت، آگاه از پیوندهای ناگسستنی و نگرشی جاه‌طلبانه مملو از نو شدن و تمکین خاضعانه از منابع طبیعی زندگی است.

میهمانی‌های نوروزی

فرهنگ میهمانی، از سالیان دور تا به امروز، نسل به نسل در میان ایرانیان رواج داشته است. فرهنگ میهمانی نوروزی نیز از این قاعده مستثنی نیست. ایرانیان روز اول بهار را که نوروز می‌نامند، جشن می‌گیرند و ورود به یک زندگی به همراه پوست‌اندازی طبیعت را به هم تبریک می‌گویند. این تبریک به مناسبت سپری‌شدن یک سال شمسی با هر مخاطره و فراز و نشیبی و استقبال از یک سال نو به امید تحول یک زندگی بهتر است.

ایرانیان، لباس و رخت کهنه از تن بیرون و جامه‌نو به تن می‌کنند و به استقبال بهار می‌روند. میهمانی‌های نوروزی در میان خانواده‌های ایرانی از دیرباز بدین صورت بوده است که کوچک‌ترها به دیدار بزرگ‌ترها می‌روند. فرارسیدن سال نو را تبریک می‌گویند و از بزرگ‌ترها طبق یک سنت قدیمی عیدی می‌گیرند. بزرگ‌ترهای خانواده مانند مادربزرگ، پدربزرگ و یا دایی و عمه، دیوان حافظ را می‌گشایند و فالی به یادگار برای اعضای خانواده می‌گیرند.

عید ۱۴۰۲

راهنمای خرید اینترنتی سینی ایکیا

همان‌طور که در این مقاله به‌تفصیل اشاره شد، با خرید یک یا چند سینی چای می‌توانید راه‌حل‌هایی پایدار در هنگام پذیرایی از میهمانانتان پیدا نمایید. سینی های ایکیا همیشه و در همه حال با طیفی گسترده از جنس‌های سینی لمینت، سینی چوبی، سینی فلزی و سینی پلاستیکی شما را در این امر یاری می‌نمایند. شما با خرید سینی های ایکیا هم میتوانید طعم زیبای میزبانی را دو چندان نمایید و هم این سینی های زیبا را به عنوان عیدی به عزیزانتان هدیه بدهید.

می‌توانید به‌سادگی هرکدام از انواع سینی های ایکیا را متناسب با کاربردی که به دنبال هستید، در فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت سفارش دهید و در ایام پایانی سال که اغلب با ترافیک‌های سنگین شهری مواجهیم در همان روز تحویل بگیرید.

مقـالـات مرتـبـط

آموزش آشپزی با محصولات ایکیا

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی

سبزی پلو با ماهی جز آن غذاهایی است که پختن و خوردن آن از قدیم [...]

3 دیدگاه

راهنما خرید سینی و ظروف پذیرایی نکات پیش از خرید لوازم خانه و آشپزخانه

راهنمای خرید سینی چای

سینی‌ها انواع و مدل‌های متنوعی دارند که هرکدام برای انجام کارهای مختلفی تهیه و تولید [...]

1 دیدگاه

راهنما خرید انواع ساعت نکات پیش از خرید لوازم خانه و آشپزخانه

ساعت، ابزار نشان دهنده با ارزش ترین دارایی انسان

اولین ساعت‌ مکانیکی در اوایل قرن چهاردهم در اروپا اختراع شد و تا زمانی که [...]

2 دیدگاه

میزان رضایت از این مطلب

100 %

توسط 02 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    مهدیس

    سینی نوروزی

    منم پیشنهادم خرید سینی چای استیل طلایی ایکیا GLATTIS برای عید ۱۴۰۲ خیلی خوشگله طلایی رنگ اش هم نمیره من مااشین هم گذاشتم هرچند توی نوضیحات نوشتته بوداید با ماشین نشورید

    17 آذر 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    حمیدی

    بهار ۱۴۰۲

    بر چهره ی گل نسیم نوروز خوش است
    بر طرف چمن روی دلفروز خوش است
    از دی که گذشت هر چه گویی خوش نیست
    خوش باش ومگوزدی که امروزخوش است
    خیام
    نوروز ۱۴۰۲ پیشایش مبارک

    17 آذر 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    مینا امیری

    نوروز ۱۴۰۲

    خیلی مقاله جالبی بود . من خیلی مقاله دوست دارم اما معمولا تو سایت های ایرانی خیلی مطلب جالبی وجود نداره اکثرن فقط میخوان سایتشون پر شه. اما من واقعا جذب مقالتون شدم جدا از این که با سینی ایکیا آشنا شدم نوروز۱۴۰۲ رو بهم یاداوری کردید . کم کم دیگه باید رفت سراغ خریدای عید و حال هوای جذاب بهار ۱۴۰۲.

    15 آذر 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب