خانه‌ تکانی عید امسال با تغییر لوازم خانه به کمک ایکیا

خانه‌ تکانی عید امسال با تغییر لوازم خانه به کمک ایکیا

با نزدیک‌شدن به عید امسال یعنی سال جدید ۱۴۰۲ بسیاری از خانم‌های خانه‌دار به فکر تغییر دکوراسیون و تمیز و مرتب‌کردن خانه می‌افتند و با خانه تکانی به استقبال بهار می‌روند. در این متن ما علاوه بر اصول خانه تکانی و رعایت نکاتی در باب خانه تکانی، ما به شما محصولاتی را پیشنهاد می‌کنیم که در سهولت این امر به شما کمک می‌کند. مضاعف بر این امر، ما شما را با  چند محصول از لوازم خانه نیز آشنا می‌کنیم که با تهیه و خرید آن، زیباتر و مشتاقانه‌تر به استقبال بهار بروید.

اگر دوست دارید اطلاعات کامل تری از بهار ۱۴۰۲ داشته باشید و با هیجان بیشتری به استقبال عید امسال بروید خواندن این مقاله را پیشنهاد می‌کنیم.>>> از نو شروع شدن عشق و امید بهار ۱۴۰۲

خانه تکانی عید، یکی از رسوم قدیمی برای استقبال از عید نوروز است و بهترین زمان قبل از شروع سال جدید است. در آستانه بهار، احساسات مثبت در هر خانه‌ای در جریان است و انجام هر پاکیزگی و غبارروبی ممکن به نظر می‌رسد. خانه‌ تکانی عید، یکی از کارهایی هست که بر خلاف اسم آن نباید موکول به نزدیک روز عید شود و بهتر است از روزها قبل از رسیدن به پایان سال انجام شود. در این مطلب چند روش هوشمند و ساده برای نو و تمیزکردن خانه شما برای استقبال از سال جدید ارائه داده‌ایم.

خانه‌ تکانی عید امسال با تغییر لوازم خانه به کمک ایکیا

خانه تکانی عید امسال را از کجا شروع کنیم؟

برای شروع خانه‌ تکانی هیچ چیزی بهتر از داشتن یک روش خوب و برنامه‌ریزی شده نیست. پس بهتر است لیستی تهیه کنید و قبل از شروع کار به آن نگاهی بیندازید. برای خانه‌ تکانی سریع و بی‌دردسر بهتر است به‌جای به‌هم‌ریختن کل خانه، یک بخش‌بندی ساده انجام دهید و سپس نقطه‌به‌نقطه منزل را در روزهای مختلف تمیز و مرتب کنید. در هفته زمان خاصی را به نظافت تخصیص دهید.

برای انجام کارهای سخت و جابه‌جایی‌های سنگین حتماً از دیگران کمک بگیرید. برای اینکه کارهای عید امسال شما راحت‌تر و سریع‌تر پیش برود حتماً به افراد دیگر خانواده مسئولیت‌هایی را واگذار کنید. حتی کارهایی متناسب با سن کودکان هم به آنها بسپارید.

عید امسال

نو کردن منزل با چند راه‌حل ساده در روزهای خانه‌ تکانی

امروزه باتوجه‌به هزینه‌ها، خرید و تعویض لوازم منزل به‌طورکلی، مبلمان نو، نورپردازی جدید و وسایل نو بسیار هیجان‌انگیز است، اما تغییر کلی دکوراسیون منزل برای عید امسال همیشه نیاز به زمان و پول دارد؛ ولی بااین‌وجود ما می‌توانیم حداقل با تعویض تعداد کمی از وسایل منزل، حس و حال خوبی به خانه خود بدهیم. مثلاً با خرید آباژورهای ایکیا هم می‌توانید نورها را تنظیم کنید و هم می‌توانید با گذاشتن یک آباژور از محصولات ایکیا، در دکوراسیون منزل خویش، تغییر بسزایی حاصل نمایید.

نورپردازی را تغییر بدهید.

آباژور ایکیا در ایجاد فضایی با حس و حال جدید می‌تواند شما را به‌سوی تجربه زیبایی از بهار هدایت کند. همچنین اگر بخواهیم خانه‌هایمان را در سال جدید ارتقا دهیم و تغییری در آن ایجاد کنیم که طراوت و تازگی را به خانه بیاورد، بدون اینکه هفته‌ها وقت خود را از دست بدهیم و یا بودجه زیادی صرف کنیم، می‌توانیم تغییرات کوچکی که تأثیر زیادی ایجاد می‌کنند، را به کار ببریم.

خرید آباژور ایستاده ایکیا VIDJA

آباژور وسیله‌ای است که به شما کمک می‌کند تا نور کافی را در هر فضایی که نیاز دارید، به‌دلخواه داشته باشید. این محصول با طراحی ایستاده، به‌خوبی در فضای راهرو جای می‌گیرد.

آباژور ایستاده ایکیا VIDJA

لوازم کهنه آشپزخانه را برای عید امسال تغییر دهید

تعویض سرویس قابلمه و ماهیتابه‌های قدیمی گرچه ممکن است کوچک به نظر برسد؛ ولی در روحیه کد بانوی خانه، تأثیر ویژه‌ای خواهد گذاشت. به این منظور ما در اینجا به شما خرید سرویس سه‌تایی قابلمه ایکیا را توصیه می‌کنیم. جدای از این مسئله برای ایجاد تغییرات کوچک اما چشمگیر ما به شما خرید انواع کفگیر و ملاقه ایکیا را پیشنهاد می‌کنیم. با خرید لوازم آشپزخانه ایکیا با صرف هزینه‌های کمتر، تعداد تغییرات منزل خود را بالا ببرید. کدبانوهای ایرانی با خرید حداقل وسایل، خوشحالی حداکثری در وجودشان پدیدار می‌گردد.

یک کد بانوی ایرانی حتی با خرید سرویس قاشق و چنگال و یا حتی در دست‌گرفتن یک رنده جدید حس شادی در وجودش پدیدار می‌شود. باتوجه‌به این مطلب ما خرید رنده ایکیا و سرویس خوب و باکیفیت از قاشق و چنگال ایکیا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. پس با خرید وسایل کوچک نیز در زمان خانه‌تکانی به شادمانی به پیشواز عید امسال یا همان سال ۱۴۰۲ بروید.

خرید رنده ایکیا IDEALISK

رنده دستی وسیله‌ای است که به نسبت انواع رنده‌های برقی در شست‌وشو و سهولت دسترسی به آن مزیت بیشتری دارد  چرا که به سریع‌تر انجام شدن کارها و البته یکنواخت خرد شدن میوه، پنیر و سبزی‌ها و … کمک می‌کند.

رنده ایکیا IDEALISK

پرده‌ها را عوض کنید

یکی دیگر از راهکارهای ایجاد تغییر دکوراسیون با هزینه کمتر برای عید امسال، تعویض پرده‌ها است. شما با این کار حس زیبای فرارسیدن بهار و جشن نوروز را به خانه می‌آورید. اگر شرایط تعویض پرده‌ها را ندارید میتوانید اکسسوری‌های کوچک اما زیبا تهیه کنید. پیشنهاد ما به شما خرید مجسمه سه تایی جغد ایکیا است، زیرا با طراحی بسیار ساده و مینیمال خود با هر دکوراسیونی ست میشود.

 و یا با شمع و شمعدان‌ها می‌توانید حس و حال جدیدی به زندگی خویش وارد کنید. به این منظور ما خرید شمعدان ایکیا را برای استفاده بر روی میز نهارخوری به شما پیشنهاد می‌کنیم. با خرید و تهیه شمع‌های معطر ایکیا و گذاشتن آن در سرویس‌های بهداشتی می‌توانید، بوی عطر گل‌ها را حتی به داخل سرویس‌های بهداشتی بکشانید.

خرید مجسمه 3 تایی جغد ایکیا TONAD خرید شمع معطر شیشه ای ایکیا مدل ADLAD خرید جای شمع وارمر شیشه ای ایکیا مدل GLASIG

نکاتی دررابطه‌با حفظ سلامت در عید امسال برای خانه‌تکانی

برای خانه‌تکانی عید امسال باید نکات مهمی را رعایت نمود تا بتوانیم سلامت خود و اطرافیانمان را حفظ کنیم. نکاتی که می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی ما در ایام خانه‌تکانی عید به ما کمک کند و از آسیب‌های احتمالی به جسم ما  پیشگیری نماید را ما برای شما بیان خواهیم کرد.

۱. به تغذیه خود اهمیت دهید

در زمانی که بانوی خانه مشغول تمیزکاری عید امسال در خانه است، ممکن است که به‌قدری سرگرم و مشغول کار بشود که حتی خوردن وعده‌های غذایی خویش را فراموش کند و یا حتی وقت برای صرف غذا کم بیاورد. نکته قابل‌توجه این است که در اثنای انجام خانه‌تکانی حتماً به تغذیه خود و صرف وعده‌های غذایی خویش اهمیت دهید.

به این منظور و برای جلوگیری از فراموشی در خوردن غذا، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که با خرید ساعت رومیزی ایکیا و تنظیم آن برای زنگ‌زدن در ساعت صرف غذا، به خودتان متذکر شوید که اینک زمان خوردن غذا است. به‌این‌ترتیب کار را تعطیل نموده و به سراغ صرف غذا بروید. با این شیوه به تغذیه خود اهمیت می‌دهید.

خرید ساعت رومیزی ایکیا KLOCKIS

ساعت وسیله‌ای است برای نشان‌دادن زمان که به ما کمک می‌کند تا وقتی که در اختیار داریم را مدیریت کنیم.

ساعت رومیزی ایکیا KLOCKIS

۲. ورزش و استراحت به‌موقع را جدی بگیرید

با انجام چند حرکت ورزشی در بین روز و هنگامی‌که مشغول خانه‌تکانی عید امسال هستید به‌سلامت بدن خود کمک کنید و به‌این‌ترتیب از گرفتگی‌های عضلانی ناشی از خانه‌تکانی شب عید خود را برهانید. در زمان خانه‌تکانی از کفش و لباس  مناسب استفاده کنید. کفش و لباس راحت به شما آرامشی عمیق در حین کار هدیه می‌کند.

۳. برای رفع خستگی از آب‌درمانی کمک بگیرید

به یاد داشته باشید که در این زمان، در هر ساعت آب بنوشید. لیوان و ماگ ایکیا در اینجا به خدمت شما می‌آید. باتوجه‌به حجم متناسب این لیوان، شما می‌توانید در اثنای خانه‌تکانی، لیوان ماگ ایکیا را که مملو از آب است، جرعه‌جرعه بنوشید. به این صورت هم به جسم خود خدمت می‌کنید و هم با نوشیدن چند جرعه آب، آرامش خیال پیدا می‌کنید.

ماگ مسافرتی ایکیا لیوان آبی شیشه ای ایکیا

۴. مؤثرترین راه برای تمیزکاری روش اتاق به اتاق است

برای خانه‌تکانی بهتر است چک‌لیستی تهیه کنید و در آن نقاطی که کمتر تمیز می‌شوند و باید بیشتر تمیز شوند و نقاطی که در طول سال نظافت می‌شوند را مشخص کنید. می‌توانید برای راحتی کار از نقاطی که به‌تازگی نظافت کرده‌اید رد شوید و تمرکزتان را روی جاهایی بگذارید که مدت‌هاست رنگ جارو و دستمال را به خود ندیده‌اند.

۵. همیشه از قسمت‌های بالابه‌پایین نظافت کنید

بهتر است در فرایند خانه‌تکانی برای عید امسال از سقف شروع کنید و به سمت کف حرکت کنید. یکی از مشکلات در تمیزکاری انتقال کثیفی است، به جایی که قبلاً نظافت شده است. در این صورت کثیفی و گردوخاک به سمت زمین یعنی آخرین مرحله کار شما حرکت می‌کند و مجبور نمی‌شوید دوباره گردگیری یا جارو کنید. همچنین با این طریقه نظافت و ایجادنکردن مراحل اضافی در وقت هم صرفه‌جویی می‌شود و کار زودتر تمام می‌شود.

حالا که به مرحله جاروکشیدن خانه رسیدیم ما به شما جارو و خاک‌انداز ایکیا را توصیه می‌کنیم. این جارو دارای دسته بلندی است که مانع از درد کمر شما در عید امسال می‌شود.

خرید جارو و خاک انداز ایکیا PEPPRIG

برای کم‌کردن انرژی مصرفی، هنگام تمیزکردن، جارو و خاک انداز می‌تواند جایگزین خوبی باشد. با استفاده از جارو و خاک انداز ایکیا PEPPRIG، تمیزکردن مکان‌هایی که دسترسی به آن‌ها سخت است، آسان‌تر می‌شود و به‌خوبی گردوغبار را جمع می‌کند.

جارو و خاک انداز ایکیا PEPPRIG

۶. بهتر است از اعضای خانواده در امر خانه‌تکانی کمک بگیرید

قطعاً فرایند خانه‌تکانی کاری تک‌نفره نیست و باید از سایر اعضای خانواده تقاضا کنید به شما کمک کنند. حتی آن اعضایی که از کارهای خانه متنفرند و کمترین همکاری را با شما می‌کنند، می‌توانند نقشی مؤثر در این فرایند ایفا کنند. چگونه اعضای خانواده را در امر خانه‌تکانی برای عید امسال با خود همراه کنید؟

برای کمک‌گرفتن از اعضای خانواده راه‌های زیادی وجود دارد: از پخش‌کردن موسیقی و تبدیل کار نظافت به کاری مفرح و شاد گرفته تا تعیین جایزه‌ای برای مشارکت بیشتر، همه این کارها باعث می‌شود تا انگیزه کمک‌کردن در برخی افراد خانواده نیز ایجاد شود. پس از انجام جاروکردن، قطعاً زمین‌ها نیاز به تی‌کشیدن دارند. بهترین تی که می‌تواند به شما کند طی زمین‌شوی ایکیا است. پس از تمیزکردن دیوارها و سقف و طی کشیدن زمین، گردگیری با دستمال ایکیا بهترین کار است. البته در نظر داشته باشید که لامپ‌های آباژور ایکیا را نیز با دستمال ایکیا تمیز کنید.

یکی دیگر از مراحل خانه‌تکانی در عید امسال، مرتب‌کردن لباس‌های داخل کمد است. با داشتن ارگانایزر‌های ایکیا شما می‌توانید لباس‌ها را بسته به فصول مختلف در کیف‌های‌ زیپی ایکیا جداسازی و دسته‌بندی کنید. از دیگر مراحل خانه‌تکانی شستن و مرتب سرویس‌های بهداشتی است. با در اختیار داشتن ارگانیزه های داخل حمام می‌توانید حوله‌ها و شوینده‌های داخل حمام را دسته‌بندی و مرتب کنید. آینه حمام ایکیا نیز در زیباسازی و مرتب‌کردن حمام به شما کمک می‌کند.

خرید آینه حمام ایکیا FRACK

از دغدغه‌های مهم خانم‌ها داشتن سرویس بهداشتی و حمام مرتب و شیک است. وجود آینه در سرویس بهداشتی و حمام از ضروریات این مکان‌هاست و داشتن محلی برای نگهداری حوله و دستمال کاغذی هم از واجبات سرویس بهداشتی هر خانه یا محل کار است.

آینه حمام ایکیا FRACK

فواید خانه‌تکانی از نظر روحی

یکی از رسوم پسندیده‌ای که از یکی دو هفته قبل از عید امسال شروع می‌شود، نظافت و خانه‌تکانی است، در واقع مردم قبل از رسیدن سال نو تحولی در زندگی خود می‌کنند و خانه را برای پذیرانی از میهمانان عید آماده می‌سازند. این امر سبب ایجاد حس خوشحالی در اهالی خانواده می‌شود.

  • ایجاد احساس شادمانی و نشاط با خانه‌تکانی 

اگر برای خانه‌تکانی برنامه‌ریزی داشته باشید می‌توانید به‌راحتی به نظافت خانه‌تان نظم دهید؛ بنابراین می‌توانید همه کارهایی که برای آن ۲ روز در نظر گرفته بودید را به کارهای کوچک‌تر خرد کنید تا کم‌کم در این چند هفته باقیمانده، کارها را بدون استرس و فشار، مدیریت کنید. خانه‌تکانی فرصت خیلی خوبی برای دورریختن چیزهایی است که جاگیر هستند و بارتان را زیاد می‌کنند؛ اما از آن‌ها استفاده‌ای نمی‌کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید سال نو را با خانه‌ای مرتب و بدون چیزهای اضافی شروع کنید.

عید امسال و خانه تکانی ۱۴۰۲
  •  از شوینده‌های شیمیایی کمتر استفاده کنید

به صورت کلی سعی کنید از محصولات شوینده قوی در عید امسال کمتر استفاده کنید. اما در صورت استفاده اگر به مواد شیمیایی یا گردوخاک حساسیت دارید تمهیدات لازم را پیش از شروع کار در نظر بگیرید. دستکش، ماسک و روسری جزو ضروریات هستند. نگذارید تنوع شوینده‌ها شما را وسوسه کند، قهرمان واقعی تمیزکاری کسی است که از شوینده‌های ساده و خانگی که به خودش و محیط‌زیست ضرر زیادی نمی‌رساند مراقب سلامتی‌تان باشید.

خرید اینترنتی لوازم ایکیا برای عید امسال

در این مقاله ما درباره فرهنگ خانه‌تکانی نوروز در ایران، مطالبی را بیان کردیم و در خصوص چگونگی تغییرات دکوراسیون و وارد نمودن حس بهار و نوروز به عید امسال شما، با کمترین هزینه و خرید اقلام کوچکی که به‌آسانی می‌تواند حس و حال خوب به شما بدهد، اطلاعاتی دادیم. ما برند شرکت ایکیا را به شما معرفی نمودیم که با خرید محصولاتش حس خوب زندگی مدرن را لمس کنید.

مضاف بر این به شما توصیه‌هایی جهت حفظ سلامتی در ایام خانه‌ تکانی ارائه کردیم. حال در انتهای این مقاله بر خود می‌دانیم که فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت را برای خرید محصولات ایکیا در ارزان‌ترین قیمت ممکن به شما معرفی کنیم. فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت محصولات باکیفیت ایکیا را در آخرین ماههای سال  برای ورود به بهار ۱۴۰۲ و عید امسال به شما معرفی می‌کند. امید آن است که با تماس با این فروشگاه و خرید لوازم خانه و آشپزخانه خود پس از خانه‌تکانی آخر سال به زیبایی به استقبال بهار بروید.  

خرید دستمال آشپزخانه ایکیا RINNIG

یکی از نیازهای اصلی و اساسی هر آشپزخانه‌ای وجود دستمال‌های خوب و آبگیر است. بزرگ‌ترین مزیت دستمال‌های پارچه‌ای به نسبت دستمال‌های کاغذی، حفظ محیط‌زیست و خدمت به طبیعت است، چرا که هر برگ دستمال‌های کاغذی، از تنه‌های درختان تهیه شده است. پس مصرف بیشتر دستمال‌های کاغذی مصادف است با قطع بیشتر درختان، لذا برتری دستمال‌های پارچه‌ای چند بار مصرف بودن و ماندگاری بالای آن است.

دستمال آشپزخانه ایکیا RINNIG

 

میزان رضایت از این مطلب

100 %

توسط 01 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    مرضیه بهشتی

    مقاله خونه تکونی عید خیلی به موقع بود

    الان که نزدیک نوروز1402 هستیم خوندن این مقاله خیلی به دردم خورد.یاد گرفتم برنامه ریزی کنم تا به سلامتی خودم آسیب نزنم و پر فشار کار نکنم.در ضمن یاد گرفتم آنقدر سرگرم کار نشم که به تغذیه ام آسیب بزنم. یاد گرفتم آب زیاد بخورم تو روزهای خونه تکونی.ممنونم از سایت راه راه مارکت

    18 دی 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    رزیتا زارع

    مقاله خانه تکانی عید خیلی به دردم خورد

    مقاله خانه تکانی عید رو الان خوندم چه به موقع بود.مطالبش رو پرینت میگیرم ، برای خانه تکانی عید1402 میچسبونم به در یخچال که ازش استفاده کنم

    22 آذر 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    سیما نیک رو

    خانه‌ تکانی عید امسال با تغییر لوازم خانه به کمک ایکیا” مقاله ی مفیدی بود حتما جارو خاک انداز و دستمال آشپزخانه رو از ایکیا میخرم

    خانه‌ تکانی عید امسال با تغییر لوازم خانه به کمک ایکیا” این مقاله در خانه تکانی عید 1401 حتما بهم کمک میکنه.ممنونم از معرفی لوازم ایکیا

    21 آذر 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت

آنچه در این مقاله می‌خوانید

فهرست مطالب