آشنایی با انواع لیوان کوکتل

انواع-لیوان-کوکتل

در این مقاله با انواع مختلف لیوان کوکتل، که می توانید برای سرو انواع نوشیدنی های سرگرم کننده و هیجان انگیز داشته باشید آشنا شوید.اگر می‌خواهید بار خانگی جذابی برای خود درست کنید، می‌توانید از انواع مختلفی از لیوان‌های کوکتل استفاده کنید.همه ما آن لحضه را در فیلم‌ها دیده‌ایم، که وقتی قهرمان داستان به خانه می‌رود، بار خانه‌اش را باز می‌کند و بعد از یک روز کاری طولانی، کوکتل خوشمزه‌اش را درست می‌کند.خرید انواع لیوان کوکتل آنقدرها هم که در ابتدا به نظر می رسد پیچیده نیست.در واقع، همه آنها را می توان با قیمت های مناسب تهیه کرد و خبر خوب این است که در صورت استفاده صحیح، لیوان برای مدت طولانی دوام می آورد.:)

حتما متوجه این شده اید که وقتی به بار میروید و نوشیدنی خود را سفارش میدهید، لیوان هر نوشیدنی با دیگری متفاوت است.در حالی که کوکتل باید طعم فوق العاده ای داشته باشد، در انواع لیوان کوکتل زیبایی شناسی نیز نقش مهمی در نوشیدن آن دارد. وقتی کوکتل خود را در یک نوع خاص از لیوان کوکتل دریافت می کنید، جلوه های بصری شما را هیجان زده میکند.

آشنایی-با-انواع-لیوان-کوکتلدقت کرده اید زمانی که شما لیوان هایبال از انواع لیوان کوکتل را در دست دارید، نگه داشتن آن چقدر ساده و راحت است؟

بنابراین به شما انگیزه می دهد که آن را سریعتر بنوشید. انواع لیوان کوکتل، کوپه، معمولا محکم تر است و به شما انگیزه می دهد که آهسته تر بنوشید.حالا اگر در مورد تهیه کوکتل های خود هیجان زده هستید و برای اینکه بفهمیم به کدام نوع لیوان برای خانه خود نیاز دارید،حتما با ما در این سفر، به لیوان ها همراه باشید. تا متوجه شویم  که آیا خرید آن واقعاً مفید است یاخیر.

از انواع لیوان های کوکتل می توان برای افزایش طعم، بافت و ظاهر یک نوشیدنی استفاده کرد.لیوان های کوکتل مختلفی به اندازه انواع نوشیدنی ها وجود دارد و به همین دلیل است که می توانید آنچه را که به سبک خودتان مناسب است انتخاب کنید، هیجان انگیز است،اینطور نیست؟

انواع لیوان کوکتل

〉لیوان شات لیوان-شات

برای ایجاد یک کوکتل اولین و مهمترین چیز این است که  لیوان های شات را تهیه کنید. لیوان های شات معمولاً به عنوان انواع لیوان های کوکتل نادیده گرفته می شوند زیرا اغلب به این صورت استفاده نمی شوند.با این حال، یک لیوان شات ضروری است.زیرا چه بخواهید مخلوط ساده درست کنید و چه ویسکی را مرتب سرو کنید.برای ایجاد یک کوکتل عالی به شات نیاز دارید تا بتوانید مقدار الکل را اندازه بگیرید.البته از لیوان های شات هم می توان برای شات استفاه کرد، چه بخواهید یک میهمانی شات تکیلا داشته باشید و چه لیکورهای شیرین سرو کنید.

در زمان‌های اخیر، برخی از بارها به کوکتل‌های شوتر علاقه‌مند شده‌اند.کوکتل های شوتر کوکتل های بسیار کوچکی هستند که فوق العاده هنرمندانه و سرگرم کننده به نظر می رسند.آنها معمولاً به سرعت در یک جرعه مصرف می شوند.می توانید از آن به عنوان یک نوشیدنی در میهمانی های بزرگ یا به تنهایی از آن لذت ببرید.گاهی اوقات قهوه خانه های ایتالیایی را می بینید که از لیوان های شات برای تولید انواع قهوه نیز استفاده می کنند مانند انواع لیوان کوکتل برای تهیه کوکتل.

لیوان-هایبال   〉لیوان هایب

لیوان هایبال یک لیوان همه کاره است که برای نوشیدنی های طولانی ایده آل  می باشد. یک نوشیدنی طولانی به طور معمول حاوی یک شات از الکل قوی است و با نوشیدنی های غیر الکلی مانند نوشابه، کک، چای سرد میکس  می شود.همانطور که قبلا ذکر شد، لیوان هایبال از انواع لیوان کوکتل لیوان خوش دستی است و معمولا مهمان را دعوت می کند تا آن را کمی سریعتر بنوشند. یک لیوان هایبال معمولا بین 8 تا 12 اونس نوشیدنی را در خود جای می دهد.معمولاً نوشیدنی های مخلوط در لیوان هایبال روی یخ ریخته میشود. قبل از ریختن همه چیز در یک کوکتل نوشیدنی ها توسط شیکر مخلوط شده اند.

        لیوان-کالینز〉لیوان کالینز

ممکن است در گذشته در مورد لیوان خنک‌تر شنیده باشید که اساساً نام دیگری برای لیوان کالینز است. این نوع لیوان کوکتل از انواع لیوان کوکتل شباهت زیادی به لیوان هایبال دارد و حتی ممکن است این دو مورد با هم اشتباه گرفته شود. لیوان کالینز کمی بلندتر و باریکتر است و بین 10-14 اونس نوشیدنی را در خود جای می دهد.

لیوان کالینز مخصوصاً از انواع لیوان کوکتل برای کوکتل های کالینز استفاده می شود، اما می تواند برای نوشیدنی های طولانی که معمولاً در لیوان هایبال می ریزید نیز استفاده شود.اگر مشکلی ندارید، می توانید بین لیوان کالینز یا هایبال یکی را انتخاب کنید و از آن برای نوشیدنی های طولانی استفاده کنید.

لیوان-مارتینی    〉لیوان مارتینی

لیوان مارتینی یک لیوان کلاسیک است که در سال 1925 کشف شد. همانطور که از نام آن پیداست،این نوع لیوان ها برای نوشیدنی های مارتینی ایده آل هستند، زیرا فضای کافی را برای تزیینات فراهم می کنند.نکته جالب توجه این استکه این نوع لیوان‌های کوکتل جایگزینی برای لیوان‌های شامپاین کوپه بودند .با این حال، مانند لیوان‌های کوپه، دهانه آن‌ها برای شامپاین بیش از حد گشاد است. بنابراین همانطور که در بالا هم اشاره کرده ایم آشنایی با انواع لیوان کوکتل حباب‌ها سریع بالا می آیند .یک لیوان مارتینی را می‌توان برای انواع کوکتل‌ها استفاده کرد و باید در بار همه خانه ها باشد.نه فقط برای نوشیدنی های مبتنی بر مارتینی، بلکه برای انواع نوشیدنی ترش و گازدار.این نوع لیوان های کوکتل در دو سایز 3 تا 10 اونس و 6-12 اونس عرضه می شوند.

  لیوان-ویسکی 〉لیوان ویسکی

لیوان ویسکی به عنوان لیوان لوبال نیز شناخته می شود و لیوان قدیمی نسخه کوتاه تری از لیوان هایبال است. در دو اندازه مختلف: یک نفره و دو نفره، ساخته و عرضه میشود.لیوان ویسکی سینگل، کوتاه و محکم است و برای ریختن یک شات مشروب روی یخ استفاده می شود.این نوع  از انواع لیوان کوکتل فقط برای نوشیدن مشروبات الکلی تمیز و یا مخلوط با گیاهان تازه در نظر گرفته شده است.هیچ مخلوطی نباید روی آن اضافه شود.در این لیوان می توانید از مشروبات غیر الکلی نیز لذت ببرید.برای لذت بردن بیشتر، توصیه می کنیم از یک توپ یخ گرد بزرگ استفاده کنید.

لیوان دوبل ویسکی، که گاهی اوقات شیشه دوتایی قدیمی نیز نامیده می شود، نباید دو برابر لیوان سینگل باشد.در غیر این صورت ممکن است کاملاً نامتناسب به نظر برسد.این نوع لیوان کوکتل برای یک شات دوتایی از مشروب است.و بسیار شبیه لیوان ویسکی سینگل است.اگر مطمئن نیستید که چه نوع لیوان ویسکی را باید خریداری کنید، توصیه می کنیم به سراغ لیوان دوبل ویسکی بروید زیرا کمی همه کاره تر است.معمولاً تزئینات بیشتری نیز دارند و در صورت پذیرایی از دوستان غیرالکلی نیز می توان از آنها برای نوشیدنی های غیر الکلی استفاده کرد.

  〉لیوان شامپاین

لیوان های شامپاین معمولاً باریک و بلند هستند تا به حفظ وزش حباب ها برای مدت طولانی تری کمک کنند. لیوان‌های شامپاین انواع مختلفی از لیوان‌های کوکتل هستند.برای مثال برای شامپاین ساده یا کوکتل‌های گازدار مانند میموزاهای آبی استفاده می‌شد.

〉شیشه شامپاین فلوت

فلوت ها پر استفاده ترین نوع لیوان شامپاین هستند.آنها کلاسیک اما زیبا هستند و برای هر مهمانی خاصی جذاب هستند.این لیوان ها معمولاً قد بلند، باریک و کاملاً لاغر هستند و دلالت بر ظرافت دارند.اگر به دنبال یک نوع لیوان کوکتل همه کاره برای نوشیدنی های گازدار خود هستید، فلوت شامپاین انتخاب مناسبی است.جالب است بدانید که اکثر رستوران های درجه یک، شامپاین را در لیوان های ظریف فلوت سرو می کنند.

〉لیوان شامپاین نیک اند نورا

در حالی که Nick & Nora یک نوع لیوان شامپاین است، اما آن به عنوان یک لیوان کوکتل از انواع لیوان کوکتل طرفدار دارد و اگر تعجب می کنید که چرا نام آن نیک و نورا است، باید بدانید که دلیل آن به خاطر فیلمی به نام مرد لاغر با دو شخصیت اصلی آن به نام های نیک و نورا است.شخصیت ها در طول فیلم از این نوع از انواع لیوان کوکتل، کوکتل می نوشند.از آن زمان اسم آن نیک و نورا گذاشته شد.

لیوان-شامپاین 〉لیوان شامپاین لاله

لیوان شامپاین گل لاله نوعی ترکیب بین فلوت و لیوان کوپه است.لیوان گل لاله به اندازه کافی بلند و باریک طراحی شده است که حباب ها را برای مدت طولانی تری نگه  می دارد،در حالی که قسمت پایینی لیوان پهن تر طراحی شده است تا بتوانیم از عطر و بوی نوشیدنی بهتر لذت ببریم.

این لیوان ها از انواع لیوان کوکتل نیز ظریف هستند، اگرچه کمی حجیم تر از فلوت های معمولی هستند.به لطف ظاهر این لیوان، می توانید انواع کوکتل ها از جمله کوکتل های مبتنی بر آبجو را  نیز سرو کنید.

 

لیوان کوپه (نعلبکی شامپاین)

نعلبکی شامپاین گاهی اوقات به عنوان لیوان کوپه شناخته می شود، نامی که ما آن را بسیار ترجیح می دهیم.این به این دلیل است که در بیشتر موارد از لیوان های کوپه برای سرو انواع کوکتل های ظریف به جای شامپاین استفاده می کنند.این نوع از انواع لیوان کوکتل در دهه 1900 رایج شد.به راحتی می توان فهمید که چرا این یک نوشیدنی کوکتل فوق العاده است.

این لیوان نسبتا کوچک و ظریف است و امکان نوشیدن جرعه جرعه را  برای شما فراهم می کند، که برای نوشیدنی های قوی که باید آهسته تر مصرف شوند عالی است.به نظر ما لیوان کوپه برای شامپاین ایده آل نیست زیرا باز بودن لیوان اجازه نمی دهد حباب های شامپاین برای مدت طولانی حفظ شود، یعنی در عرض چند دقیقه با یک حباب صاف مواجه خواهید شد.ما خرید لیوان های کوپه را برای انواع کوکتل های ظریف و نفیس توصیه می کنیم.

 لیوان-طوفان-و-پوکو-گراند 〉 لیوان طوفان

لیوان Hurricane(طوفان) نوع دیگر از لیوان کوکتل است که برای سرو نوشیدنی های شیرین مانند Singapore Sling، June bug، Piña colada و Blue Hawaii مناسب است.این نوع لیوان کوکتل در بار پت اوبراین در نیواورلئان به وجود آمد.نام شیشه از شکل آن گرفته شده است که شبیه به لامپ طوفان است.این لیوان در اندازه 20 اونس (نزدیک به اندازه یک پینت امپراتوری) عرضه می شود.

〉لیوان پوکو گراند

شیشه پوکو گراند شبیه شیشه طوفان است و گاهی اوقات ممکن است با یکدیگر اشتباه گرفته شوند.لیوان پوکو گراند از انواع لیوان کوکتل شکل کاسه ای شبیه به هم دارد اما کمی کم عمق تر و ساقه ی بلندتری دارد.می توان از آن برای نوشیدنی های مشابه مانند لیوان طوفان استفاده کرد، اگرچه پوکو گراند در اندازه های کوچکتر (12 اونس) عرضه می شود.

      لیوان-مارگاریتا-〉لیوان مارگاریتا 

لیوان مارگاریتا در درجه اول برای سرو مارگاریتای سنتی استفاده می شود و خود لیوان می تواند در سبک ها و طرح های مختلفی باشد.نسخه کلاس یک، کاسه زیبا با چندین طبقه است:باریک تر در پایین و پهن تر در بالا.می توانید لبه لیوان را با نمک یا ادویه های دیگر تزیین کنید تا نوشیدنی تان هیجان انگیزتر شود.لیوان های مارگاریتا نیز اغلب برای نوشیدنی های میوه ای و کوکتل های ترکیبی استفاده می شود.

〉شیشه مس

می دانم به چه فکر می کنی: قاطرهای مسکو.

لیوان های مسی یا ماگ های مسی به دلیل خاصیت عایق بودن مس برای حفظ دمای خود بسیار جالب است و توجه همه را به خود جلب میکند.این نوع لیوان‌های کوکتل می‌توانند کاملاً همه‌کاره باشند، زیرا می‌توانید از انواع نوشیدنی‌های خنک، از جمله چای سرد غیر الکلی لذت ببرید.

〉جام پانچ

این لیوان برای نوشیدنی‌های بسیار مقوی استفاده می‌شود که شبیه یک لیوان شیشه‌ای است.آنها برای پانچ ها، نوشیدنی های میوه ای بسیار قوی که معمولاً در یک دسته بزرگ تهیه می شوند و سپس در فنجان ها ریخته می شوند، عالی هستند.شما می توانید این لیوان ها را در انواع مختلفی از جمله سرامیک پیدا کنید، اما جذاب ترین آنها از شیشه با یک دسته کوچک ساخته شده است.ایده پشت لیوان این است که محتویات نوشیدنی خود را ببینید که بسیار جذاب تر است.

〉لیوان گراپا

لیوان های گراپا به طور خاص برای نوشیدن گراپا طراحی شده اند.لیوان‌های گراپا در اشکال مختلفی تولید می‌شوند، برخی شبیه به لیوان‌های شامپاین گل لاله و برخی دیگر شبیه لیوان‌های مینی مارتینی هستند.باید انتظار این را  داشته باشید که یک پایه بلند و یک لبه کمی گشاد شده ببینید. لیوان های گراپا بین ۲ تا ۴ اونس نوشیدنی را در خود جای می دهند.

لیوان-شامپاین  〉لیوان شراب

یک نوع اصلی از انواع لیوان کوکتل، یک لیوان شراب را می توان در هر خانه، رستوران و بار پیدا کرد.در کل از انواع لیوان کوکتل دو نوع لیوان شراب وجود دارد: لیوان کوچکتر که معمولاً برای شراب های سفید استفاده می شود و لیوان بزرگتر برای شراب قرمز.

〉 لیوان شراب سفید

لیوان های شراب سفید معمولا کوچکتر و کوتاه تر از لیوان های شراب قرمز هستند.این به این دلیل است که آنها سطح کمتری دارند و در نتیجه اکسیداسیون کمتری دارند.

〉لیوان شراب قرمز

شراب قرمز معمولاً غلیظ تر از شراب سفید است و طعم بسیار تندتری دارد.بنابراین اکسیداسیون بیشتری مورد نیاز است، بنابراین جرعه جرعه بسیار نرمتر می شود.به این ترتیب لیوان های شراب قرمز معمولاً بزرگتر از لیوان های شراب سفید هستند .آنها همچنین دارای لبه باریک تری هستند تا بتوانید تمام عطرها را استشمام کنید و پیچیدگی شراب خود را درک کنید.

  〉لیوان کنیاک

رسیدیم به لیوان های بادکنکی از انواع لیوان کوکتل، کنیاک نوعی لیوان کوکتل است که به طور خاص برای کسانی که از کنیاک لذت می برند طراحی شده است.شکل لیوان برای علاقه مندانی که مایلند واقعاً از عطر نوشیدنی خود لذت ببرند عالی است.از انواع لیوان کوکتل، لیوان های کنیاک عمدتا توسط کارشناسان و خبره ها یا منتقدان نوشیدنی استفاده می شود.

انواع-لیوان-کوکتل 〉اسنیفتر گلس

لیوان های کنیاک از انواع لیوان کوکتل را نباید با لیوان های اسنیفتر که کمی بلندتر و باریک تر از لیوان های کنیاک هستند، اشتباه گرفت.آنها برای بوربن، براندی و ویسکی استفاده می شوند.هم لیوان های کنیاک و هم لیوان های اسنیفتر برای سهولت چرخش مایع بدون ریختن آن ساخته شده اند و می توان طعم کامل نوشیدنی را استشمام کرد.

شما اکنون همه چیزهایی که در مورد انواع لیوان کوکتل وجود دارد را می دانید و میتوانید به راحتی با توجه به سلیقه و نوشیدنی هایی که بیشتر مصرف میکنید، لیوان مناسب تهیه کنید تا بیشترین لذت را هنگام خوردن نوشیدنی بدست آورید.همینطور لیوان های همه کاره جهت کم کردن هزینه هایتان نیز معرفی کرده ایم .امیدواریم اطلاعات لازم جهت خریدی راحت در مورد انواع لیوان کوکتل را در اختیارتان قرار داده باشیم.از این که تا به اینجای مقاله همراه فروشگاه آنلاین راه راه مارکت  بودید از شما ممنونیم.

 

 

میزان رضایت از این مطلب

100 %

توسط 01 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    عسل مهدوی

    لیوان و ماگ

    چقدر جالب میشه که اسم لیوان هارو بدونی باهاشون آشنا بشی واقعا از داشتنشون بیشتر لذت میبری دوست داری بیشتر استفاده کنی ازشون من که لذت بردم از خوندن این نوشته.

    19 آبان 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب