پوست کن چیست؟ چه مزایایی دارد

پوست کن چیست؟ چه مزایایی دارد

آشپزی از فعالیت‌های لذت‌بخش در خانه است. از فرایند تهیه و آماده‌کردن مواد غذایی تا پختن و طبخ آنها و رسیدن به یک غذای خوشمزه و دلچسب یک پروسه جذاب را ایجاد می‌کند. در حین آشپزی بهتر است که از مواد اولیه مناسب استفاده کنیم تا به نتیجه مطلوب‌تری برسیم. نکته دیگری که در فرایند آشپزی اهمیت دارد، استفاده از ابزار مناسب است که به شما کمک می‌کنند تا راحت‌تر آشپزی کنید و از فعالیت خود بیشتر لذت ببرید. آماده‌کردن و طبخ غذا، زمانی خوشایندتر است که اعضای خانواده و دوستان پس از میل‌کردن غذا، شروع به تعریف و تمجید از طعم و مزه غذا می‌کنند به‌ این‌ ترتیب خستگی آشپزی از تن سرآشپز به در خواهد رفت.

پوست کن چیست؟ چه مزایایی دارد

پوست کن چیست!

یکی از ابزاری که در آشپزخانه بسیار کارآمد است و نقش مهمی در همراهی با آشپز دارد، پوست کن است که ابزاری در آشپزخانه است، برای پوست کندن سبزیجات و میوه‌های مختلف می‌توان از آن استفاده کرد. این ابزار کاربردی در صرفه‌جویی زمان به ما کمک شایانی می‌‌کند. با توجه‌ به این که بسیاری از بانوان امروزی دوشادوش همسرانشان در اجتماع مشغول به کار هستند، لذا وقتی که بعد از کار بیرون به خانه بر می‌گردند، زمان کمی را برای آشپزی دارند، به همین دلیل زمانی که در آشپزخانه هستند، تمایل دارند هرچه سریع‌تر مواد غذایی خود را آماده کنند و وقت کمتری در آشپزخانه بگذرانند. این مسئله باعث می‌شود از ابزاری استفاده کنید که کار را برای شما راحت‌تر می‌کند. برای مثال شما می‌خواهید مقداری سیب‌زمینی‌سرخ‌کرده برای خورشت قیمه خود آماده کنید. راحت‌ترین کار استفاده از یک پوست کن تیز برای برداشتن پوست سیب‌زمینی است. حتی اگر بخواهید چند بادمجان هم سرخ کنید و در کنار این خورشت خوشمزه قرار دهید، باز هم می‌توانید از پوست کن استفاده کنید و به‌سرعت آن را پوست‌کنده، با چاقو برش دهید و در ماهیتابه سرخ کنید.

پوست کن آلمانی پوست کن قلمی

معرفی محصول پوست کن ایکیا

یکی از محصولات پرکاربرد برند ایکیا در آشپزخانه، پوست کن ایکیا STAM است. این محصول با استفاده از تیغه تیز خود، به‌راحتی پوست سبزیجات و میوه‌ها را با ضخامت کم جدا می‌کند. دسته این محصول از کنار به تیغه آن وصل شده است که باعث جلوگیری از خراشیدن پوست دست شما در زمان استفاده از این محصول می‌شود. به این مدل از ابزار، پوست‌کن قلمی گفته می‌شود.

خرید اینترنتی پوست کن ایکیا STAM

در ساخت این پوست کن ایکیا از پلاستیک ABS استفاده شده است و هیچ‌گونه مواد مضری که به‌سلامتی ما آسیب برساند در این محصول به کار برده نشده است، بنابراین به‌راحتی و بدون نگرانی می‌توانید از آن استفاده کنید.

پوست کن ایکیا STAM

پوست کن‌های متفاوتی تولید شده‌اند که می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. هرکدام از این محصولات مزایا و معایب خود را دارند. برای مثال پوست کن سیب‌زمینی ابزاری است که می‌توانید برای برداشتن پوست سیب‌زمینی از آن استفاده کنید. پوست کن‌ها به طور معمول از جنس استیل ضدزنگ ساخته می‌شوند تا در زمان‌برش مواد غذایی، روی طعم و مزه آن‌ها تأثیر نگذارند. پوست‌کن‌هایی که بسیار استفاده از آنها رایج است، به شکل حرف انگلیسی Y و یا یک تیروکمان هستند. این مدل پوست‌کن، از یک دسته درست شده است که یک حالت دوشاخه را در بالای آن می‌توان دید. بین دوشاخه یک‌تیغه وجود دارد که با کشیدن این تیغه روی سبزی‌ جاتی مانند هویج، سیب‌زمینی و بادمجان، پوست آنها جدا می‌شود.

پوست کن سه کاره، نوع دیگری از مدل پوست‌کن‌های Y شکل هستند که در قسمت تیغه خود، یک‌تیغ سه لبه چرخشی دارند که می‌تواند نوع و کارایی آن را بسته به نیاز تغییر دهند. یک لبه این تیغ حالت پوست کن استیل را دارد و لبه دیگر حالت رنده را دارد که برای مثال می‌توان از آن برای رنده‌کردن هویج استفاده کرد. لبه دیگر مخصوص ورقه کردن است که می‌توانید با آن سبزی‌هایی مانند خیار و هویج را به‌صورت ورقه‌ای ببرید.

پوست کن سیب دستگاهی است که حجم و فضای بیشتری اشغال می‌کند و معمولاً در مغاره‌ها استفاده می‌شود. سیب روی میله‌ای به‌صورت افقی قرار می‌گیرد. یک‌تیغ از زاویه کناری روی پوست سیب نیز قرار می‌گیرد. توسط دسته‌ای که در انتهای میله قرار دارد، سیب به گردش در می‌آید و تیغ با زاویه مناسب، پوست روی میوه را به‌صورت پیوسته جدا می‌کند. حتماً ویدئوهای جذاب این مدل پوست‌کن را در شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید.

طراحی‌های مختلف پوست کن قلمی

این مدل از پوست‌کن می‌تواند به‌صورت تک کاره و فقط دوتیغه باشد. اما مدل دیگر تولید شده این محصول به نحوی است که سر پوست‌کن تغییر می‌کند و تبدیل به یک چاقو می‌شود.

پوست‌کن یکی از ابزارهای پرفروش در بحث ابزارهای آشپزخانه است. این ابزار کارآمد را می‌توان در دستان آشپزهای خبره هم دید. کافی است جنس مرغوب این ابزار را تهیه کنید تا بتوانید به‌راحتی از آن استفاده کنید. امروزه مدل‌های مختلفی از پوست‌کن تولید شده است که علاوه بر جداکردن پوست میوه و سبزی‌ها، می‌توان از آنها به‌عنوان رنده نیز استفاده کرد. حتی در مدل‌های دیگر می‌توان محصولی را یافت که بتواند طرح خاص و موردنظر ما را روی میوه و سبزی‌ها ایجاد کند. امروز انسان‌ها علاوه بر تمرکز روی طعم و مزه خوراکی‌ها، به‌ظاهر و زیبایی غذا، دسر و سالاد خود اهمیت می‌دهند. ظاهر زیبای یک سالاد می‌تواند تمایل ما برای میل‌کردن سبزی‌ها را بیشتر کند تا بتوانیم بیشتر از خواص گیاهان بهره ببریم.

بهترین مارک پوست کن

چاقو یا پوست‌کن کدام!

بهتر است کار را با ابزار مخصوص خودش، به‌راحتی و سرعت انجام دهیم تا بتوانیم به دیگر کارهایی که علاقه داریم بپردازیم. استفاده از پوست کن ایکیا علاوه بر راحتی، می‌تواند لذت آشپزی را دوچندان کند.

پوست کن سه کاره

خرید اینترنتی پوست کن ایکیا

در این مقاله قصد داشتیم تا شما را بیشتر با پوست‌کن‌ها آشنا کنیم. شما می‌توانید برای تهیه پوست‌کن مرغوب و خوش‌دست ایکیا از طریق فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت اقدام نمایید. ما به شما این تضمین را می‌دهیم تا با داشتن یک پوست‌کن مرغوب در دستانتان، لذت بیشتری از آشپزی ببرید و همین‌طور سرعت عمل خود را افزایش دهید تا میز شامی رنگین‌تر از همیشه برای خانواده و دوستان خود تهیه کنید.

برند ایکیا همیشه در تلاش بوده تا بهترین محصولات خانه و آشپزخانه تولید کند. فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت وظیفه خود می‌داند تا امکان سفارش محصولات این برند نام‌آشنای سوئدی را برای شما فراهم کند. امیدواریم بتوانیم به هدف نهایی خودمان که مورد ستایش قراردادن برند ایکیا توسط کدبانوهای ایرانی است، برسیم.


نوشته‌های اخیر

میزان رضایت از این مطلب

100 %

توسط 01 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    شکیبا ماهر

    مقاله تون در مورد پوست کن عالی بود.

    پوست کن ایکیا STAM رو قبلا خریده بودم واقعا عالیه هم تیز هست و هم خوش دست . دسته اش هم محکم هست. تیغه اش هم رنگ نمی گیره .

    21 بهمن 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب