قلاب دیواری چیست و چه کاربردی دارد؟

قلاب دیواری چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر می‌خواهید برای ریز و درشت وسایل مورد نیازتان که احتیاج به آویزان شدن دارند، فضای مناسبی پیدا کنید، قلاب‌دیواری گزینه مناسبی است. با این مقاله همراه باشید تا با کاربرد‌ها و انواع قلاب دیواری آشنا شوید.

برخی از وسایل در منزل و محیط کار آن‌قدر کوچک هستند که در صورت قراردادن آن‌ها در کمد یا کشو، به‌راحتی میان سایر وسایل دیگر ممکن است گم ‌شوند و برای یافتن مجدد آن‌ها نیاز به زمان و انرژی مضاعف است.

البته برخی از وسایل مورد نیاز در خانه یا محل اشتغال شما، آن‌قدر جاگیر و پرحجم هستند که اگر در کمد قرار بگیرند، جایی برای نگه‌داری سایر وسایل باقی نمی‌گذارند و یا استفاده از آن‌ها، به صورت روزانه دشوار می‌شود.

تصور کنید در یک روز بارانی به منزل آمده و نگران گم‌شدن دسته‌کلیدتان، دنبال یک جای مناسب برای قراردادن اورکت باران‌زده و خیس و دسته‌کلیدتان هستید و برای گرفتن یک دوش آرامش‌بخش، دغدغه این را دارید که حوله حمام را کجا قرار دهید که هم تمیز و هم در دسترس باشد؟!

پاسخ تمام این دغدغه‌ها، فقط در یک کلمه دوبخشی خلاصه می‌شود که خلاصتان می‌کند از هر فکر مزاحم و هر آویزان شونده بی‌جاومکان: قلاب‌دیواری!

این وسیله در عین حال که بر روی زمین، فضایی را اشغال نمی‌کند، بهترین ابزار برای نظم‌دادن و ساماندهی اسباب و وسایل و البته پوشاک است.

قلاب لباس فلزی

مقدمه معرفی قلاب دیواری

قلاب‌دیواری این ویژگی را دارد که از کوچک‌ترین وسایل تا پرحجم‌ترینشان را روی آن قرار دهید و آویزان کنید. با استفاده از آویز دیواری، دیگر نه زمین و فضای محیط اطرافتان شلوغ و در هم می‌شود و نه لازم است وقت زیادی را برای پیداکردن وسایلتان در کشو و کمد صرف کنید.

آویز دیواری، گیره‌ای است که روی دیوار یا سطوح مختلف نصب می‌شود و می‌توان از آن به‌عنوان نگه دارنده وسایل استفاده کرد. این وسیله و اکسسوری مانند سایر لوازم خانه در انواع و مدل‌های مختلف تولید شده است. هر قلاب‌دیواری با توجه به ماهیت و محیطی که قرار است از آن استفاده شود، جنس متفاوتی دارد.

قلاب دیواری ایکیا BASTIS از آن دسته از قلاب‌دیواری‌هایی است که به‌راحتی این امکان را برای شما ایجاد می‌کند که هر چه را می‌خواهید روی آن آویزان کنید.

قلاب لباس پلاستیکی قلاب آویز لباس فانتزی

خرید اینترنتی قلاب دیواری ایکیا BASTIS

می‌توانید از قلاب دیواری ایکیا BASTIS به‌عنوان گیره برای آویزان کردن انواع لباس مانند کت، مانتو، کیف و کلاه خود استفاده کنید و یا در آشپزخانه از قلاب دیواری ایکیا BASTIS برای آویزان کردن دستمال پارچه‌ای و پیش‌بند از استفاده کنید و یا در سرویس بهداشتی و حمام خود، می‌توانید حوله خود را به آن بیاویزید.

قلاب دیواری ایکیا BASTIS

آویز دیواری، انواع مختلفی دارد و مسلماً نمی‌توان از یک مدل قلاب دیواری برای انواع دیوار و قسمت‌های مختلف خانه یا محل کار بهره برد. نکته جالب در استفاده از برخی از انواع قلاب‌دیواری‌ها این است که برای نصب آن نیاز به ایجاد هیچ سوراخ یا حفره‌ای نیست و به‌سادگی می‌توان این قلاب‌دیواری‌ها را با نوارچسبی که در پشت آن قرار دارد، روی دیوار نصب کرد.

قلاب دیواری ایکیا SKOGHALL، قلابی است که بدون آن که نیاز باشد دیوار را سوراخ کنید، با چسبی که در پشت آن قرار دارد به‌راحتی، محکم و بادوام، روی دیوار می‌چسبد. هرچند، برخی از انواع قلاب‌دیواری، به دلیل آنکه ظرفیت تحمل وزن‌های سنگین‌تری را دارند، نیاز به پیچ‌شدن در دیوار آن هم در حد دو تا سه سانتی‌متر را دارند.

قلاب فلزی انواع قلاب

خرید اینترنتی قلاب دیواری ایکیا SKOGHALL

برای نصب قلاب دیواری ایکیا SKOGHALL، هیچ سوراخ یا حفره‌ای لازم نیست ایجاد کنید. زیرا به‌سادگی قلاب دیواری ایکیا SKOGHALL را با استفاده از نوارچسب در پشت آن روی دیوار نصب کنید. این قلاب یک انتخاب عالی برای کسانی که راه‌حل‌های ساده و سریع را دوست دارند، مناسب است.

قلاب دیواری ایکیا SKOGHALL

البته نباید فراموش کنید که اگر با چسب، قلاب‌دیواری را نصب می‌کنید؛ چسب قلاب‌دیواری می‌تواند به سطوح پلاستیکی و کاغذ دیواری آسیب بزند.

قلاب دیواری لباس

یکی از انواع قلاب‌دیواری که برای آویزان کردن لباس کاربرد دارد، قلاب‌دیواری لباس است که باعث می‌شود، لباس‌های شما هیچ چین و چروکی پیدا نکنند و از شال و کلاه گرفته تا پیراهن و تیشرت را به‌راحتی می‌توانید روی آن آویزان کنید.

قلاب‌دیواری لباس در سه جنس پلاستیکی، فلزی و چوبی عرضه می‌شود و می‌توان گفت قلاب‌دیواری فلزی، استحکام بیشتری نسبت به قلاب‌دیواری چوبی دارد. قلاب‌دیواری چوبی هم از قلاب پلاستیکی، دوام و استحکام بالاتری دارد؛ لذا در میزان تحمل سنگینی وزن وسایلی که به آن‌ها آویزان می‌شود، باید به جنس و استحکام قلاب دیواری توجه کرد.

قلاب‌دیواری پلاستیکی، از پلاستیک و یا پلاستیک فشرده (PVC) تولید شده است و اگر می‌خواهید از این وسیله با جنس پلاستیک برای آویزان کردن وسایل و پوشاک سنگین مانند پالتو استفاده کنید؛ بهتر است دست نگه داشته و قلاب‌دیواری فلزی را انتخاب کنید.

برخی از افراد به این دلیل قلاب‌دیواری پلاستیکی را انتخاب می‌کنند که به نسبت سایر انواع آن، دارای قیمت پایین‌تری است و البته به‌راحتی بر روی هر سطح و دیواری قابل‌نصب و استفاده است. قلاب دیواری ایکیا KNOPARE پلاستیکی است که به شکل یک کشتی زیبا طراحی شده است و در عین سادگی محکم و بادوام نیز هست. جالب است بدانید که از قلاب‌دیواری پلاستیکی بیشتر در جاکفشی‌ها و کمد‌ها استفاده می‌شود.

قلاب آویز لباس پلاستیکی

خرید اینترنتی قلاب دیواری ایکیا KNOPARE

قلاب دیواری ایکیا KNOPARE از پلاستیک پلی‌پروپیلن تشکیل شده است که قابلیت بازیافت دارند. مواد تشکیل‌دهنده قلاب دیواری ایکیا KNOPARE همانند مواد استفاده شده در ساخت توری و وسایل ماهیگیری است. این نوع مواد مقاومت و استحکام بالایی را دارند و می‌توانید به‌راحتی انواع وسایلتان را از آن آویزان کنید.

قلاب دیواری ایکیا KNOPARE
قلاب آویز لباس چسبی قلاب آویز لباس راه راه مارکت

قلاب دیواری حمام

برای استفاده از قلاب‌دیواری در حمام باید هم میزان استحکام جنس قلاب‌دیواری را در برابر رطوبت در نظر گرفت و هم به این نکته توجه کرد که حوله‌های خیس وزن زیادی دارند و باید قلاب‌دیواری را انتخاب کرد که هم در رطوبت حمام، آسیب نبیند و هم تحمل وزن‌های بالا را داشته باشد.

پیشنهاد ما به شما برای قلاب‌دیواری حمام، قلاب‌های فلزی است. این قلاب‌ها گرچه به نسبت قلاب‌های پلاستیکی قیمت بالاتری دارند، اما در ساخت آن‌ها از فلز‌های آلومینیوم، زاماک سرب و مسوار استفاده شده که وجود آلیاژ زاماک در ساختار تولید این قلاب‌دیواری باعث شده که برای استفاده در حمام توصیه شود. چرا که وسایل ساخته شده با آلیاژ زاماک دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت هستند. قلاب دیواری ایکیا SKOGSVIKEN از آن دسته قلاب‌هایی است که هم میخ و پیچی که توسط آن به دیوار وصل می‌شود، قابل‌رؤیت نیست و هم به دلیل استحکامی که دارد، از بین نمی‌رود.

سایت قلاب

خرید اینترنتی قلاب دیواری ایکیا SKOGSVIKEN

طراحی تمیز و زیبای قلاب دیواری ایکیا SKOGSVIKEN، سبب شده تا برای نظم دهی فضای خانه شما بسیار مناسب و کاربردی باشد. رنگ این قلاب دیواری ایکیا SKOGSVIKEN سیاه بوده و قابل استفاده در آشپزخانه، حمام و دستشویی و اتاق‌ها است.

قلاب دیواری ایکیا SKOGSVIKEN

برای قلاب‌دیواری حمام می‌توان از جنس پلاستیکی آن نیز استفاده کرد؛ اما این امکان وجود دارد که به دلیل رطوبت و جرم بالای حوله نم‌دار و خیس، به‌اندازه قلاب دیواری فلزی، کاربردی نباشد و اگر زودتر از زمان معمول، دچار مشکلاتی شد یا آسیب دید؛ به‌خاطر عدم مرغوبیت کالا نبوده است؛ بلکه جنس آن، باعث بروز این مشکلات شده است.

قلاب دیواری آشپزخانه

آویزان کردن برخی از ملزومات آشپزی به دیوار آشپزخانه می‌تواند از هرج‌ومرج و شلوغی کشو‌ها و کابینت‌های آشپزخانه جلوگیری کند. قلاب دیواری ایکیا FJANTIG یکی از انواع قلاب‌دیواری‌های زیبایی است که علاوه بر زیبایی در هر مکانی از خانه قابل استفاده هست. پیشنهاد ما به شما این است که از این قلاب برای آویز کردن دستمال‌های آشپزخانه استفاده کنید. از این قلاب به‌عنوان نگه دارندة گوشی های موبایل نیز می توانید استفاده کنید.

قیمت قلاب

خرید اینترنتی قلاب دیواری ایکیا FJANTIG

از این قلاب دیواری ایکیا FJANTIG به عنوان پایه‌های نگه دارنده بر روی دیوارهای آشپزخانه نیز می‌توانید استفاده کنید. همچنین از این محصول می‌توانید در هر فضایی که نیازمند آویز دیورای بودید به‌راحتی استفاده نمایید. قلاب دیواری ایکیا FJANTIG به شما این امکان را می‌دهد تا وسایل مورد نظر خود را در نهایت نظم و آراستگی، نگهداری نمایید.

قلاب دیواری ایکیا FJANTIG

قلاب‌دیواری آشپزخانه می‌تواند؛ مانند یک راهگشا عمل کرده و از آن برای آویزان کردن انواع دستگیره‌های آشپزخانه، انواع لوازم آشپزی، ماهیتابه‌های کوچک و بزرگ و البته فنجان‌های دم‌دستی استفاده کرد. استفاده از این محصول در آشپزخانه‌های کوچک، اجازه دسترسی آسان به وسایل را می‌دهد.

قلاب‌دیواری آشپزخانه یکی از جدیدترین اکسسوری‌های آشپزخانه محسوب می‌شود که معمولاً هم از جنس پلی‌استر و یا استیل ضدزنگ ساخته می‌شود. این قلاب‌دیواری را می‌توان به‌راحتی در فضا‌های خالی آشپزخانه مانند فضای میان کابینت‌ها یا حتی روی کابینت نصب کرد. دیوار‌های خالی آشپزخانه هم بهترین مکان برای نصب این وسیله است.

قلاب آویز لباس چوبی

بسیاری از افراد از قلاب دیواری چوبی در منزل یا محیط کار استفاده می‌کنند چرا که هم زیبایی دارد و هم بر اساس علم فنگ شویی، عنصر چوب می‌تواند سلامتی، موفقیت و پول را برای شما به ارمغان بیاورد.

استفاده از قلاب آویز چوبی در مکان‌هایی که نیاز به رنگ‌های گرم دارد، توصیه می‌شود چرا که هارمونی متعادلی را در کنار سایر اسباب و وسایل خانه یا محیط کار ایجاد می‌کند.

هم چنین قلاب آویز چوبی وسیله مناسبی برای آویزان کردن کلید‌ها در کنار ورودی محسوب می‌شود؛ چون از لحاظ نوع و جنس با در‌های ورودی هماهنگی دارد.

البته یکی از انواع قلاب‌دیواری که توصیه می‌شود از آن در حمام و مکان‌های مرطوب استفاده نشود، قلاب آویز لباس چوبی است چرا که پوسیدگی محصولات چوبی در مکان‌های مرطوب به‌سرعت اتفاق می‌افتد.

خرید اینترنتی قلاب دیواری ایکیا

در این مقاله، با قلاب‌دیواری، انواع و کاربرد‌های آن آشنا شدیم؛ اما وقت آن رسیده تا با خرید از یک برند مطمئن، خیالمان از بابت اصالت کالا و استحکام آن نیز راحت شود. شرکت ایکیا، سال‌هاست که در تولید لوازم خانه و لوازم آشپزخانه فعالیت می‌کند و در بررسی نظرات خریداران محصولات این شرکت، مشخص شده که امتحان خود را پس داده است و محصولات باکیفیت و مناسبی را تولید و روانه بازار جهانی می‌کند.

برای خرید قلاب دیواری ایکیا، می‌توانید در فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت، انواع مختلف این محصول را مشاهده و پس از مقایسه و بررسی، به راحتی خریداری نمایید. فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت در کوتاه‌ترین زمان، اقلام خریداری شده را در دورترین شهرهای ایران به دست تان می‌رساند. تضمین می‌کند تا کالای اصل به دستتان برسد و بهترین کیفیت را برای منازل شما به ارمغان می‌آورد.


نوشته‌های اخیر

    میزان رضایت از این مطلب

    100 %

    توسط 01 کاربر

    مرتب‌سازی بر اساس

    • تصویر آواتار

      مهسا

      رنگ

      رنگبندی ندارن متاسفانه فقط مشکیه

      18 اسفند 1401

      اشتراک‌گذاری در

      آیا مفید بود؟

      • آیکون فروشگاه ریویوایکس

        فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه راه‌راه مارکت

        18 اسفند 1401

        بله مشکی و نقره‌ایی هستند

    در این مورد یک بازخورد بنویسید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    میزان رضایت از این مطلب

    ورود | عضویت
    فهرست مطالب