راهنمای کامل خرید تخته آشپزخانه، پرکاربردترین وسیله آشپز

راهنمای کامل خرید تخته آشپزخانه، پرکاربردترین وسیله آشپز

در اکثر مواقع، معمولا در هر بخش از خانه یک وسیله یا ابزار، نه تنها برای یک شخص بلکه برای اکثر مردم پرکاربرد ترین وسیله محسوب میشود. مثلا در آشپزخانه، تخته آشپزخانه یکی از این ابزارها است، بیایید با هم صادق باشیم زیرا هیچ وسیله دیگری در آشپزخانه به اندازه یک تخته آشپزخانه خوب، کاربردی نیست. از آن برای خرد کردن، ریز کردن و برش دادن انواع سبزیجات، میوه ها، میوه های خشک و حتی گوشت استفاده می کنید. حتی به عنوان پایه ای برای تمیز کردن برگ های سالاد و درست کردن ساندویچ استفاده می شود.

البته اگر بخواهیم جور دیگری نگاه کنیم میتوانیم این را هم بگوییم که تخته آشپزخانه پس از چاقو یکی از پرکاربردترین ابزارها در آشپزخانه است. در واقع چاقو و تخته آشپزخانه مکمل هم محسوب میشود و نمیتوان بگوییم که کدام کاربردی تر است زیرا مکمل هم هستند.

تخته ها به شما کمک می کند تا قطعات بزرگ را به سرعت خرد کنید و جایگاه خود را به عنوان یک روش کارآمد و محبوب تر حفظ کرده است. با این حال، با توجه به مواد مختلفی که، برای عرضه تخته آشپزخانه در بازار استفاده می شود تصمیم گیری برای انتخاب نوع تخته مناسب با نیازهای شما کار دشواری است.

اما، نگران نباشید، زیرا در این مقاله ی تخته آشپزخانه، ما بهترین مجموعه از نکات و دستورالعمل‌هایی را گردآوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. زیرا ما به تمام سوالات شما در مورد خرید اینترنتی تخته آشپزخانه، مانند نحوه انتخاب و موارد دیگر در بخش نظرات پاسخ می دهیم.

راهنمای کامل خرید تخته آشپزخانه، پرکاربردترین وسیله آشپز

نکاتی که باید قبل از خرید تخته آشپزخانه بدانید

فاکتورهایی که هنگام خرید تخته آشپزخانه باید در نظر گرفت خرید یک تخته خردکن خوب و مناسب برای انجام کارهای روزمره ضروری است. بنابراین، این عوامل را قبل از خرید بر اساس نیاز خود در نظر بگیرید.

1. انواع تخته خرد کن

زمانی که برای خرید تخته خردکن می روید، متوجه می شوید که انواع تخته خردکن براساس جنس آن در بازار موجود است. مدل های مختلف آن در بخش زیر گفته شده با آنها آشنا شوید تا در ادامه معایب و مزایای هرکدام را بخوانیم.

  1. تخته آشپزخانه پلاستیک (پلی وینیل استات)
  2. تخته پلاستیک (پلی اتیلن با چگالی بالا)
  3. تخته آشپزخانه چوبی
  4. تخته های برش لاستیکی
  5. تخته آشپزخانه شیشه ای
  6. تخته آشپزخانه بامبو
  7. تخته آشپزخانه سیلیکونی
  8. تخته فولاد

2. برش راحت و ایمنی آشپزخانه

آشپزخانه ما می تواند مکانی خطرناک باشد، به خصوص زمانی که اقدامات احتیاطی لازم انجام نشود. اما با رعایت یک سری موارد ساده و کم هزینه میتوانیم هم خودمان و هم کودکان را از خطرات احتمالی نجات دهیم. مثلا چیزی به سادگی یک تخته آشپزخانه می تواند منجر به بریدگی های غیر ضروری چاقو در صورت لیز بودن آن شود.

بنابراین تخته ای که انتخاب میکنیدحتما باید ضد لغزش و محکم باشد.

انواع تخته آشپزخانه تخته

مقایسه تخته آشپزخانه بر پایه قیمت

با وجود انواع مختلف تخته برش در بازار، دانستن اینکه کدام یک برای نیازهای شما مناسب است می تواند دشوار باشد. ابتدا مواد و وزن تخته آشپزخانه خود را در نظر بگیرید. همچنین، میزان آسان یا سخت بودن تمیز کردن آن و بودجه شما چقدر است؟ از تخته های چوبی و لاستیکی گرفته تا پلاستیک های غیر متخلخل.

اگر به دنبال تخته مناسب هستید، قیمت تخته ها می تواند از  زیر ۱۰۰ هزار تومان شروع شود تا ۵۰۰ هزار تومان به بالا برای تخته های ممتاز ادامه پیدا می کند. فروشگاه اینترنتی راه راه مارکت ۲ مدل از بهترین تخته های ایکیا را در اختیار شما قرار داده است که در ادامه به معرفی آنها میپردازیم.

۱. تخته آشپزخانه ایکیا FINFÖRDELA

اصلی ترین ویژگی این تخته آشپزخانه ایکیا پلاستیکی بودنش است زیرا قابلیت هایی مانند منعطف بودن، قابل حمل و جابه جایی راحت را به شما ارائه میدهد. میتوانید خیلی ساده آن را تا کنید و به مسافرت یا یک پیک نیک وسط جنگل ببرید.

با این حال سطح زیرین تخته کاملا در برابر چاقو و خط و خش مقاوم است و قیمت مقرون به صرفه ای با توجه به امکاناتی که به شما ارائه میدهد دارد. با کلیک بر روی عکس زیر میتوانید دیگر عکس های این تخته و قیمت را مشاهده کنید.

تخته-برش-ایکیا-مدل-فینفوردلا

۲.تخته گوشت ایکیا APTITLIG

این تخته ۳ ویژگی اساسی دارد. ۱. جنس ۲. اندازه استاندارد ۳. کاربری دو جانبه

جنس این تخته از چوب بامبو است و همانطور که میدانید بامبو کاملا شناخته شده است. یک ماده کاملا طبیعی  که حس زندگی را در محل زندگی شما دو چندان میکند. و بسیار با دوام در مقابل خط و خش می باشد. این تخته به دلیل اندازه ی استانداردی که دارد به راحتی روی سینک شما جای می گیرد. تا اگر سطح کار اضافه ای برای تهیه غذایی تان نیاز داشتید از آن استفاده کنید. همینطور یک وسیله سرو بسیار شیک برای میهمانی هایتان نیز محصوب میشود، پس شما با یک تیر چندین نشان زده اید. برای خرید و خواندن جزئیات بیشتر این محصول روی لینک زیر کلیک کنید.

تخته آشپزخانه ایکیا

بهداشت و نگهداری تخته آشپزخانه

برای نگهداری بهداشتی تخته آشپزخانه چند مورد که بسیار ساده هم میباشند را باید رعایت کنیم. زیرا محل استفاده از تخته در محیط آشپزخانه و ارتباط کاملا مستقیم با مواد غذایی دارند.

دوام

اولین مورد قبل از نگهداری تخته ها این است که تخته ای را انتخاب کنید که دوام خوبی داشته باشد زیرا مانند سایر مواد مصرفی در آشپزخانه آن را تعویض نمی‌کنیم، بنابراین منطقی است که مدتی دوام داشته باشد. در مدت زمان استفاده مکرر، تخته ها نباید لبه چاقو را صاف کند یا شیارهای عمیقی ایجاد کند که باکتری ها در آن رشد کنند.

سهولت در تمیز کردن سهولت در تمیز کردن تخته زمانی رخ میدهد که بعد از هر بار استفاده و قبل از خشک شدن مواد مصرفی روی آن این کار را انجام دهید و به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از آشپزخانه، تمیزی تخته نقش مهمی در بهداشت کلی کل فرآیند تهیه غذا دارد. آثار برش باقی مانده بر روی سطح تخته ثابت می کند که مکان مناسبی برای استراحت باکتری ها و سایر عوامل بیماری زا است. از این رو، مهم است که هر چند وقت یکبار برد خود را به طور کامل نگهداری و تمیز کنید.
آلودگی

در صورت رعایت نکردن موارد بالا آلودگی بوجود می آید و به راحتی  باکتری‌ها از یک مکان بدون قصد کاربر به مکان دیگری منتقل شوند. بنابراین،  اطمینان حاصل کنید که از تخته های مختلف برای اقلام گوشت خام و سبزیجات یا سایر مواد غذایی آماده استفاده می کنید. و همچنین از استفاده از پارچه برای تمیز کردن تخته خودداری کنید.

زیرا باکتری های تخته می توانند به پارچه چسبیده و سپس در سراسر آشپزخانه پخش شوند. 

تخته آشپزخانه چوبی انواع تخته آشپزخانه

خرید اینترنتی تخته آشپزخانه ایکیا

در هر صورت همه ی ما هنگام خرید به دلیل تنوع در جنس، مدل و طرح دچار سردرگمی میشویم. به همین دلیل بهترین انتخاب میتواند از برند های شناخته شده باشد که امتحان خود را در این مسیر پس داده اند و ما میتوانیم با خیال راحت از آنها خرید کنیم.

ایکیا یکی از برند ها معتبر در صنعت خانه و آشپزخانه میباشد که میتوانید یک تخته آشپزخانه بادوام و با قیمت مناسب با توجه به بودجه ی خود خریداری نمایید.

میزان رضایت از این مطلب

90 %

توسط 02 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    نغمه موسوی

    تخته آشپزخانه

    بنظرم یکی از سخت ترین کارهایی که موقع پخت و پز مجبور میشی انجام بدی، برش دادن گوشت و پیاز و این چیزهاست همیشه میترسم دستم و ببرم.
    برا همین اول یادتون باشه برای خرد کردن سبزیجات و گوشت غیره به چاقوی تیز و تخته آشپزخانه نیاز داریم تا از پخت و پزمون لذت ببریم. واقعا گوشت بدون استفاده از تخته آشپزخانه مخصوص خورد کردن گوشت سخت و وقت گیره.

    یه فرهنگ غلط ایی که بین ما ایرانی‌ها جا افتاده انگار تخته آشپزخانه فقط برای خرد کردن گوشتِ، در صورتی که از تخته آشپزخانه برای خرد کردن انواع سبزیجات و خوراکی ها میشه استفاده کرد. اهمیت تخته آشپزخانه در خانه به حدی که خانواده ها بنظرم همیشه هنگام خرید جهیزیه به فکر تهیه این وسیله می افتند، چون واقعا یکی از کاربردی ترین ابزار های آشپزی در هر آشپزخانه‌ست.

    2 آبان 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

  • تصویر آواتار

    هنگامه

    تخته آشپزخانه بنظرم یه وسیله ایه که اگر یاد بگیری ازش استفاده کنی کاملاً بهش اعتیاد پیدا میکنی دیگه نمیتونی اصلا بدون تخته کار کنی بردیدن و اسلایس کردن همه چی و اسون میکنه
    مخصوصا برای ما خانوم ها که دوست داریم ناخن هامون مرتب بمونه
    عالی بود این نوشته کاملا درست توضیح دادید تخته آشپزخانه رو
    من تخته آشپزخانه ایکیا مدل FINFÖRDELA خریدم جنسه خیلی خوبی داره و دوام خوبی.

    25 مهر 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب