چند نکته مهم که پیش از خرید آبپاش باید بدانید

وجود گل‌ها و گیاهان در زندگی‌های آپارتمانی نقش به سزایی را در نشاط روحی و میل به زندگی در ما ایجاد می‌کنند. امروزه در حرفه پرورش گله‌ای آپارتمانی، شاهد وجود انواع گل‌هایی هستیم که هرکدام با ظاهری زیبا و متفاوت، خانه‌های همه ما را سبز و دلنشین ساخته‌اند و فضای منازل ما را شاد و مفرح می‌سازند. وجود گیاهان آپارتمانی قطعاً مستلزم وجود آبپاشی برای آبیاری گل‌ها و گلدان‌ها است. تقریباً در هرجایی که گل و گلدانی وجود دارد، باید وسیله‌ای برای آبیاری گلدان وجود داشته باشد و چه چیزی بهتر از وجود یک آبپاش خوب می‌تواند باشد.

امروزه آبپاش‌ها در مدل‌ها و ابعاد و با جنس‌های مختلف ساخته و تولید شده است. ما در این مطلب نوعی آبپاش ظریف و زیبا از برند معروف و معتبر ایکیا به شما معرفی می‌کنیم. مطمئناً با خرید این آبپاش زیبا از آبیاری گلدان‌هایتان نهایت لذت را می‌برید.

پس از آبپاشی و آبیاری گلدان ها با آبپاش ایکیا به آسانی می توانید آن را روی کانتر آشپزخانه قرار دهید و از زیبایی ظاهری آن نیز نهایت لذت را ببرید آبپاش دستی ایکیا SESAMFRON بقدری زیبا و شکیل است که از آن نه تنها به عنوان وسیله ای برای ابیاری گیاهان می شود استفاده کرد، بلکه از این وسیله زیبا می توانید به عنوان دکوری نیز استفاده کنید. آب پاش ها در حجم ها و ظاهری متفاوتی در دسترس هستند.

آبپاش بارانی

باتوجه‌به حجم‌های متفاوت در آب‌پاش‌ها می‌توانید مدل موردنظر خود را بسته به هراندازه ای که دوست دارید انتخاب کنید و از آن استفاده کنید. نوع دیگری از آنها که ما از برند معتبر ایکیا به شما معرفی می‌کنیم آبپاش ایکیا VATTENKRASSE است. این محصول از جنس استیل ضدزنگ است که دارای دسته‌ای خاص و زیباست. دسته طلایی این محصول با رنگ بدنه سفید آن یک محصول زیبا و کاربردی را به ما ارائه داده است. این محصول باتوجه‌به این که فلزی است، هیچگاه زنگ نمی‌زند و شما می‌توانید سال‌های طولانی از این محصول باکیفیت استفاده کنید بدون این که  ذره‌ای از زیبایی آن کاسته شود.

زمان پیدایش آبپاش

آن وسیله‌ای است که با استفاده از آن گیاهان را آبیاری می‌کنند. این وسیله حداقل از قرن هفدهم میلادی وجود داشته است. حجم مخزن آن می‌تواند بین نیم لیتر برای باغچه‌های کوچک تا ده لیتر برای باغ‌ها باشد. یک آبپاش از مخزن، دسته، لوله و آب‌فشان تشکیل شده است. شما هم اگر علاقه‌مند به گل‌وگیاه هستید حتماً در خانه یا آپارتمان خود یک باغچه کوچک دارید. برای آبیاری گل و گیاهان زینتی و باغچه خودتان نیاز به یک آبپاش دستی دارید تا به‌آسانی و با خیال راحت آنها را آبیاری کنید.

آبپاش تفنگی آبپاش آبیاری چیست؟

انواع آب‌پاش بر حسب جنس

  • آبپاش پلاستیکی

آب آبپاش پلاستیکی دستی وسیله موردنیاز برای آبیاری گیاهان شما است. این آب‌پاش از جنس پلاستیک مقاوم بوده و استفاده از آن آسان است. آب‌پاش‌های پلاستیکی در حجم‌های مختلف ساخته و تولید شده‌اند. از محاسن آب‌پاش‌های پلاستیکی وزن کم و سبک بودن آنها است. آب‌پاش‌های پلاستیکی به‌گونه‌ای هستند که وقتی آب در مخزنشان ریخته شود، زیاد سنگین نمی‌شود و باعث آزردن دست و کتف شما نمی‌شود. از دیگر محاسن آب‌پاش‌های پلاستیکی ارزان‌قیمت‌تر بودن آنها نسبت به محصولات دیگر است. اما از معایب آب‌پاش‌های پلاستیکی می‌توان به این اشاره کرد که ممکن است بدنة آن سوراخ شود، آبپاش‌های پلاستیکی از لحاظ زیبایی نیز، دارای زیبایی ظاهری بالایی نیستند.

خرید اینترنتی گلدان فلزی ایکیا BINTJE

گلدان ایکیا از جنس استیل ضدزنگ است، ورق‌های فولادی معمولی است که با روی پوشش داده شده‌اند تا در برابر خوردگی مقاوم شوند؛ اما فولاد معمولی از آهن ساخته شده است که هنگام قرارگرفتن در معرض رطوبت، چه به‌صورت باران یا رطوبت محیط، زنگ می‌زند این امر سبب می‌شود تا باگذشت زمان یک قطعه فولادی، تا حد شکستن خوردگی پیدا کند؛ بنابراین باتوجه‌به آبیاری گیاهان و مرطوب ماندن محیط گلدان، استفاده از استیل ضدزنگ برای تولید گلدان بسیار ایده‌آل است.

گلدان فلزی ایکیا BINTJE
آبپاش ایکیا فلزی گیاهان آپارتمانی قیمت آبپاش بارانی
  • آبپاش فلزی

آبپاش‌های فلزی گاهی تماماً از فلز ساخته شده‌اند. اما امروزه برای زیبایی و افزایش جذابیت این محصول را از تلفیق فلز و بلور یا فلز و پلاستیک می‌سازند. این نوع از آب‌پاش‌های تمام فلز، بیشتر درگذشته استفاده می‌شده است. از معایب آب‌پاش‌های فلزی، سنگین بودن آن است. آب‌پاش‌های فلزی به‌خودی‌خود دارای وزن سنگینی هستند، حال اگر آب نیز در آن ریخته شود، وزنشان دوچندان می‌شود. درست است که فلز دارای ماندگاری بالایی است؛ اما معمولاً نوع فلزی این محصول، هم وزن بالایی دارند و هم به علت گران‌بودن قیمت فلز، معمولاً گران‌تر است.

خرید اینترنتی آبپاش ایکیا VATTENKRASSE

آبپاش ایکیا از ورق استیل با پوشش گالوانیزه ساخته شده است تا محافظت خوبی در برابر زنگ‌زدگی ایجاد کنددسته این آبپاش به‌گونه‌ای طراحی شده است تا در دست گرفتن آن دست شما را خسته نکرده و استفاده از آن راحت باشد.

آبپاش ایکیا VATTENKRASSE
قیمت آبپاش فلزی آبپاش بارانی
  • آب‌پاش بلوری

آب‌پاش‌های بلوری دارای ظاهری زیبا و شکیل هستند، آب‌پاش‌های ایکیا نیز از این دسته هستند. آبپاش دستی ایکیا SESAMFRON که ما به شما معرفی کردیم، هم سبک و هم زیبا است. این محصول، به‌قدری زیبا است که شما از آن به‌عنوان دکوری نیز می‌توانید استفاده کنید.

خرید اینترنتی آبپاش دستی ایکیا SESAMFRON

آبپاش دستی ایکیا، دارای مخزنی از جنس شیشه شفاف بوده و پمپ آن از جنس ‌استیل ضدزنگ است. با استفاده از این آب‌پاش گیاهان موردعلاقه خود را با مقداری رطوبت اضافی غبارآلود کنید.

آبپاش دستی ایکیا SESAMFRON
آبپاش شیشه ای ایکیا آبپاش بلور ایکیا

آبپاش دستی

بسیاری از افراد برای تمیزکردن ظاهر گیاهان از آبپاش‌های دستی استفاده می‌کنند. آبپاش دستی نمونه‌ای از یک وسیله ساده است که با پرکردن مخزن آن و ریختن آب می‌توانید برگ‌ها و ظاهر گیاهان را تمیز کرده و به گلدان یا گیاهان باغچه رسیدگی کنید  این محصول با ایجاد رطوبت در محیط به‌صورت دستی مورداستفاده قرار می‌گیرد. آز آب‌پاش‌های دستی برای شستشو و غبارروبی برگ‌های گلدان‌ها نیز می‌توانید استفاده کنید. شما می‌توانید گلدان‌ها را در فضای تراس قرار دهید و با آب‌پاشی توسط آب‌پاش‌های دستی، روی برگ‌ها آب بپاشید و آنها را شستشو دهید.

خرید اینترنتی آبپاش دستی ایکیا PEPPRIG

اسپری آبپاش دستی ایکیا دارای مکانیسم قفل نازل است که تماس کودکان با محتویات بطری اسپری را دشوارتر می‌کند. به‌ این‌ ترتیب که با قفل‌کردن سر آب پاش از ریزش و اسپری‌کردن محتویات داخل آب پاش جلوگیری می‌شود. 

آبپاش دستی ایکیا PEPPRIG
آبپاش دستی ایکیا PEPPRIG آبپاش اسپری

پیشنهاد ما به شما این است که اگر در فضای آپارتمانی که در آن زندگی می‌کنید، تراس یا بالکن ندارد، می‌توانید گلدان خود را داخل سینک ظرف‌شویی قرار دهید و با آب‌پاش روی برگ‌ها را شستشو دهید، به‌این‌ترتیب آب اضافی که روی برگ‌ها ریخته شده است، داخل سینک می‌ریزد. در اینجا لازم است بعد از شستشو و آبیاری برگ‌های گلدان، دقایقی بگذارید گلدان داخل سینک باقی بماند تا آب اضافی از برگ‌ها در داخل سینک بچکد و سپس گلدان را از داخل سینک برداشته و به‌جای اصلی آن منتقل کنید.

نکاتی که در زمان خرید آبپاش باید به آن توجه کرد

منهای توجه به جنس و وزن آبپاش که در زمان خرید باید به آن توجه کنید، توجه به سوراخ‌های دهانه آبپاش است.

اگر تمایل دارید که آبی که از آب‌پاش می‌خواهید خارج شود به‌صورت قطرات ریز باشد و پراکندگی زیادی داشته باشد، بهتر است که سوراخ‌های آب‌پاش شما ریز باشد؛ ولی اگر تمایل دارید که آب با حجم و مقدار بیشتری پاشیده شود، بهتر است آب‌پاشی را برای خرید تهیه کنید که سوراخ‌های بزرگ‌تری داشته باشد. آب‌پاش‌هایی که دارای سوراخ‌های بزرگ‌تری هستند، شعاع پاشیدن کمتری دارند. امروزه برای آبیاری گل‌ها و گیاهان گلخانه‌ای از آب‌پاش‌های برقی و خودکار استفاده می‌کنند. این آب‌پاش‌ها دارای قدرت تنظیم در سرعت و زمان آبیاری هستند. آنها نیازمند به نیروی انسانی جهت آبیاری گیاهان ندارند. از این نوع آب‌پاش‌ها معمولاً برای آبیاری باغات و مزارع استفاده می‌شود.

لیست قیمت آبپاش

آبپاش صنعتی

حتماً شما هم این نوع را در فضاهای پارک‌های شهری و چمن‌کاری فضاهای سبز کنار اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها مشاهده کرده‌اید. با وجود این از آنها که معمولاً به‌صورت چرخشی کار می‌کنند، در استفاده از نیروی انسانی صرفه‌جویی می‌شود. عمل آبیاری توسط این محصول، هم در صرف زمان صرفه‌جویی می‌کند و هم در صرف انرژی انسانی صرفه‌جویی می‌شود. آبیاری با این محصول به‌صورت مرتب و یکنواخت صورت می‌گیرد.

خرید اینترنتی آبپاش

ما در این متن به شما انواع مدل دستی و کارایی آن را توضیح دادیم. در اینجا ما سعی بر آن داشتیم که از مزایای وجود گلدان‌های آپارتمانی و استفاده از آب‌پاش‌ها و انواع آن برای شما شرحی به‌تفصیل داشته باشیم. به جز بیان این موضوعات، ما دو نوع از برند ایکیا را نیز به شما معرفی کردیم. به شما پیشنهاد می‌کنیم در صورت تمایل به داشتن با پاش‌های خاص و منحصربه‌فرد ایکیا، آنها را به فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت سفارش دهید و در همان روز سفارش آن را در دسترس داشته باشید. امید است با خواندن این مطالب اندکی به دانش شما در مورد این محصول و کاربرد آن افزوده شده باشد.

مقالات مرتبط

راهنما خرید گل و گلدان وسایل باغبانی نکات پیش از خرید لوازم خانه و آشپزخانه

نگهداری، کاشت و پرورش گل

در اکثر خانه‌های امروزی معمولاً فضای باز مانند پاسیو یا حیاطی وجود ندارد و دلیل [...]

3 دیدگاه

ترفند‌ها و آموزش‌های خانه‌داری راهنما خرید گل و گلدان وسایل باغبانی

8 گیاه آپارتمانی کوچک و مناسب آشپزخانه

گیاه آپارتمانی، سرنوشت جوامع بشری با روزمرگی و مشغله‌های آن گره‌خورده است. هیچ خانواده کوچک [...]

2 دیدگاه

نکات پیش از خرید لوازم خانه و آشپزخانه

پیش از خرید سطل زباله انواع آن را بشناسید

سطل زباله، رعایت بهداشت و حفظ پاکیزگی محیط زندگی، یکی از ارکان مهم زندگی است. [...]

2 دیدگاه

میزان رضایت از این مطلب

100 %

توسط 01 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    شیلا آهنگی

    من با خواندن این مقاله با دوتا آبپاش ایکیا آشنا شدم که عالی بود

    آبپاش دستی ایکیا SESAMFRON رو دیدم عاشقش شدم . به فروشگاه راه راه مارکت سفارش دادم. تا به حال آبپاش به این قشنگی ندیده بودم ممنونم راه راه مارکت

    24 دی 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب