کدام قاب عکس را بخریم؟ رومیزی یا دیواری؟

کدام قاب عکس را بخریم؟ رومیزی یا دیواری؟
قاب عکس به انگلیسی Picture frame، از دیرباز دیدن عکس و تصاویر خاطره‌انگیز برای همه جذابیت داشته است. امروزه باتوجه‌به سهل‌الوصول بودن انواع گوشی‌ها و تبلت‌ها و دوربین‌های دیجیتال کمتر کسی به نگهداری عکس در قاب عکس می‌اندیشد. متأسفانه دیدن عکس‌ها و تصاویر خاطره‌انگیزی که در صفحات دیجیتال خود داریم را به دیدن عکس‌ها در قاب عکس‌ها ترجیح می‌دهیم. این امر ما را از حضور عکس‌ها در قاب عکس‌ها محروم می‌کند.

برخی از مواقع با دیدن یک قاب زیبا بر روی دیوار منزل عزیزی، ما را به این فکر وامی‌دارد که در اولین فرصتی که در اختیار داشتیم، عکسی خاطره‌انگیز را چاپ کرده و در داخل قاب عکسی قرار داده و بر روی میز یا روی دیوار خانه یا محل کارمان بگذاریم.

گاهی انتخاب آنها برای ما مشکل می‌شود. چرا که دچار سردرگمی می‌شویم که قاب عکس رومیزی انتخاب کنیم یا قاب عکس دیواری؟

این که مدل دیواری بهتر است یا مدل رومیزی به چند چیز بستگی دارد. اول این که چقدر فضا در اختیار داریم، در انتخاب قاب رومیزی دارای اهمیت است. چرا که قاب عکس رومیزی، مستلزم داشتن میز یا صفحه‌ای است که ما بتوانیم آن را روی میز قرار دهیم. نکته بعدی سلیقه است.

چرا که باتوجه‌به سلیقه هر فرد خرید قاب عکس متفاوت است.

قاب عکس ایکیا

چگونگی قرارگرفتن قاب عکس در فضاهای مختلف خانه

۱. نشیمن

بهتر است قاب‌های  بزرگ خانواده را روی دیوارهای نشیمن نصب كنید. همین‌طور در نظر داشته باشید كه قاب‌های كوچك در دیوارهای بزرگ، زیاد به چشم نمی‌آیند، پس توجه داشته باشید قاب‌های کوچک را روی دیوارهای بزرگ نصب نکنید قاب كوچك را داخل کتابخانه‌ای که در نشیمن وجود دارد، قرار دهید. بهتر است، برای یك جا نمایش‌دادن عكس‌های خانوادگی از قاب‌ عکس‌های یكپارچه استفاده كنید تا یک هارمونی جذاب ایجاد کنید.

۲. پذیرایی

دیوارهای پذیرایی جای مناسبی برای عكس‌های خانوادگی نیست؛ اما بعضی‌ها دوست دارند عكس‌های خانوادگی‌شان را قاب کنند و روی دیوارهای پذیرایی نصب ‌كنند. اگر شما هم جزو این گروه هستید، بد نیست كمی متفاوت این كار را انجام دهید. شما می‌توانید از یك میز ترجیحاً دایره‌ای استفاده كنید و قاب عكس‌ها را روی آن بچینید و میز را در سالن پذیرایی قرار دهید. با این كار عكس‌ها در یك كانون مشخص قرار می‌گیرند.

۳. اتاق‌خواب

دیوارهای خالی اگرچه سادگی و زیبایی خاص خودشان را دارند، اما وجود عکس‌هایی از اعضای خانواده به فضا روح می‌بخشد و یادآور خاطرات خواهد شد. دیوارهای اتاق‌خواب جایگاه مناسبی برای قاب عكس‌هاست، در ضمن همیشه عكس‌های شخصی‌تر در اتاق‌خواب قرار می‌گیرند. قاب عکس ایکیا YLLEVAD، مناسب برای نصب آن بر روی دیوار اتاق‌خواب است. این قاب ایکیا چوبی ساده با هر رنگ دیوار و هر نوع زمینه عکسی به‌آسانی همخوانی پیدا می‌کند.

خرید اینترنتی قاب عکس ایکیا YLLEVAD

قاب عکس ایکیا به گونه‌ای توسط شرکت ایکیا طراحی شده است که به‌صورت آویزان یا ایستاده و هم به‌صورت افقی و هم به‌صورت عمودی قابل‌ استفاده باشد تا به‌آسانی در فضاهای مختلف منزل یا محل مدنظر شما قرار گیرد.

قاب عکس ایکیا YLLEVAD
قاب عکس چوبی قاب عکس فانتزی

درصورتی‌که فضای اتاقتان به‌قدری كوچك نیست كه نصب قاب احساس خفگی به فضا بدهد، بهتر است از یك مدل بزرگ برای تزئین دیوارهای اتاق استفاده كنید. اگر هم ترجیح می‌دهید دیوارهای اتاقتان ساده باشد، از بخشی از میز آرایش برای قراردادن قاب عكس رومیزی استفاده كنید.

چرا بهتر است عکس‌هایتان قاب داشته باشند؟

قاب گرفتن عکس اصالت عکستان را بیشتر نمایان می‌كند. بهتر است، از عكس‌های شاسی‌شده فقط در اتاق‌خواب استفاده كنید. حواستان باشد برای عكس‌های خانوادگی، جز در موارد خاص از قاب‌های ساده استفاده كنید. این كار باعث می‌شود كه عكس شما از قاب، تأثیرگذارتر باشد. گاهی یك عكس به‌قدری جذاب است كه انتخاب قاب عکس جالب‌توجه، نه‌تنها آن را برجسته‌تر نمی‌كند بلكه از جلوه‌ عکس هم می‌كاهد.

  • گوشه‌ای گرم و دنج در خانه

برای ایجاد یک گوشه دنج و صمیمی به مواد زیر احتیاج دارید!

برای خلق این فضای جذاب حتی به خرید میز نو هم احتیاجی نیست. کافی است نگاهی به اطراف خانه بیندازید و یک میز قدیمی را انتخاب کنید. تمام سطح میز را با یک رومیزی بپوشانید. بهتر است رنگ رومیزی هماهنگ با سایر مبلمان خانه باشد. حالا عکس‌های زیبای خانواده را درون قاب عکس رومیزی قرار دهید و روی میز بچینید.

برای این کار بهتر است ابعاد قاب با هم متفاوت باشند تا هم دید خوبی برای عکس‌های پشتی ایجاد شود و هم چیدمان جذاب‌تری داشته باشید.

  • قاب عکس‌های خانوادگی به‌جای تابلو

قاب فقط برای حفاظت از عکس‌ها نیست، نصب عکس‌ها روی دیوار یک عنصر دکوراتیو پرطرف‌دار برای خانه محسوب می‌شود. ما در اینجا نکاتی را برایتان می‌گوییم تا با رعایت آنها، همه محو تماشای دیوار رؤیایی خانه شما بشوند!

  • بهترین مکان برای نصب قاب عکس

برای انتخاب محل نصب پیش از هر چیزی به فرهنگ خانواده و اطرافیان خود فکر کنید. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند عکس‌های خود را در نشیمن و پذیرایی نصب نکنند و از اتاق‌خواب‌ها برای چیدمان قاب عکس استفاده کنند. پس محل نصب قاب عکس، هیچ محدودیت خاصی ندارد و تنها به علایق و سلیقه شما بستگی دارد.

  • طرح و ظاهر قاب عکس

قاب‌ها تنوع زیادی دارند و می‌توانند در سبک‌های مدرن و کلاسیک، جنس چوبی و پلاستیکی، نقوش منبت و ساده دسته‌بندی شوند. توصیه ما استفاده از قاب‌‌های ساده و تک‌رنگ است، چون هدف از قاب این است که عکس درون آن جلوه پیدا کند و حس خوب به اطرافیان منتقل کند. اگر قاب ساده باشد تمرکز بر روی عکس خواهد بود و زیبایی و تأثیر آن دوچندان می‌شود. ما در اینجا قاب عکس ایکیا YLLEVAD را به شما معرفی می‌کنیم. قاب عکس ایکیا نوعی قاب ساده است که با هر دکوراسیونی ست می‌شود.

قاب عکس مدرن
  • چیدمان قاب عکس

همان‌طور که قبل‌تر هم اشاره کردیم، یک روش جذاب برای نمایش قاب عکس‌ها، استفاده از قاب کوچک با چیدمان درست و اصولی است. چند نمونه از چیدمان‌های پرطرف‌دار را با هم بررسی می‌کنیم:

  • چیدمان متقارن

در این روش معمولاً از یک قاب در وسط، و تعداد برابر قاب در طرفین استفاده می‌شود. باید توجه داشته باشید که ابعاد قاب‌ها  متقابل برابر باشد.

  •  چیدمان شبکه‌ای

این چیدمان کاملاً منظم و ساده است و می‌تواند در تعداد ۴، ۶، ۹تایی و … اجرا شود.

  • چیدمان پلکانی

این روش همان‌طور که از نامش پیداست برای نصب قاب در راه‌پله‌ها کاربرد دارد و به‌صورت شیب‌دار در راستای جهت پله‌ها چیده و نصب می‌شود.

  • چیدمان ترکیبی

در چیدمان ترکیبی نیازی نیست ابعاد و محل نصب قاب‌ برابر باشد. اما توجه داشته باشید که تناسب و هماهنگی را رعایت کنید و وزن بصری در قسمت‌های مختلف مشابه باشد.

این نكات را در نظر بگیرید:

برای یك عكس خانوادگی شلوغ با رنگ‌های گرم و تند، انتخاب یك قاب با رنگ‌های ملایم یا حتی خنثی لازم است. پیشنهاد ویژه ما به شما برای داشتن یک قاب ساده و سبک، قاب عکس ایکیا YLLEVAD است، ولی اگر برای چنین عكسی، قابی به رنگ گرم و تند انتخاب كنید باید توازن را از طریق دیگر لوازم منزل برقرار كنید وگرنه محیط خسته‌كننده به نظر می‌رسد.

 بهتر است قاب و حاشیه دور عكس را به یك رنگ تهیه كنید. البته این رنگ باید ملایم یا خنثی باشد.

خرید اینترنتی مجسمه 3 تایی جغد ایکیا TONAD

پیشنهاد ما به شما استفاده از دکوری جغد ایکیا زیبا کنار قاب عکس ‌تان است.

مجسمه 3 تایی جغد ایکیا TONAD

تنوع قاب عکس‌ها از نظر جنس

قاب عکس‌ چوبی

چوب، به‌عنوان ماده‌ای طبیعی، حسی گرم و کلاسیک به ارمغان می‌آورد. بسته به طرح نهایی موردنظرتان، قاب‌های چوبی در رنگ‌های گوناگون عرضه می‌شوند. قاب‌های چوبی، می‌توانند مکمل یا متضاد عکسی که در خود جای می‌دهند، باشند. عکس‌هایی با تناژ رنگ‌های گرم مثل قرمز، قهوه‌ای و نارنجی، در قاب‌های تیره‌تر که از چوب گردو ساخته شده‌اند، جلوه‌ زیباتری دارند. همچنین قاب‌های روشن‌تری که با چوب بلوط و کاج ساخته شده‌اند، برای عکس‌هایی که در آن‌ها رنگ‌های سرد مثل آبی، سبز و بنفش غالب است، مناسب‌تر هستند.

علاوه بر این، انتخاب قاب عکس چوبی به شیوه‌ دکوراسیون سایر بخش‌های خانه نیز بستگی دارد. مدل چوبی می‌توانند طراحی ساده یا نقش‌ونگارهای پیچیده‌ای داشته باشند.

قاب عکس‌های مشکی یا سفید

قاب‌های مشکی و یا سفید اگر به‌درستی مورداستفاده قرار گیرند، می‌توانند زیبایی بیشتری به عکسی که در خود جای‌داده‌اند، ببخشند. قاب‌های مشکی ظاهری شیک و رسمی دارند؛ ولی قاب‌های سفید، غیررسمی‌تر هستند. قاب‌های مشکی و سفید، هر دو در کنار سادگی بسیار شیک و مدرن هستند. قاب عکس ایکیا YLLEVAD با داشتن رنگ سفید و طراحی ساده‌ای که دارد در این دسته قرار می‌گیرد.

انواع قاب عکس

قاب عکس‌های فلزی

مدل فلزی همچون قاب عکس‌های مشکی یا سفید، نمایی مدرن و شیک دارند، رنگ‌آمیزی عکس را برجسته‌تر می‌کنند و ظاهری چشمگیرتر و سرزنده‌تر به‌عکس می‌بخشند. همین زیبایی ظاهری، قاب عکس‌های فلزی را برای عکس‌های خانوادگی، منظره و عکس‌های عروسی مناسب می‌کند.

در این مقاله سعی بر آن داشتیم که انواع چیدمان قاب عکس و مواد سازنده آن را بررسی کنیم و همچنین چگونگی نصب آن بر روی دیوار و یا چیدن قاب عکس‌های رومیزی را شرح دادیم و همچنین قاب عکس ایکیا YLLEVAD را نیز به شما معرفی کردیم. حال اگر تمایل به داشتن این محصول ساده و سبک و شیک را دارید، بهتر است این محصول را به فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت سفارش دهید و به‌این‌ترتیب عکس عزیزتان را قاب کرده و بر روی دیوار نصب کنید تا با هر بار دیدن آن لذت را تجربه کنید.

مقالات مرتبط

راهنما خرید لیوان، ماگ و فلاسک نکات پیش از خرید لوازم خانه و آشپزخانه

راهنمای خرید تراول ماگ

تراول ماگ یا ماگ مسافرتی، زندگی روزمره در اتفاقات جدید و درعین‌حال تکراری خلاصه می‌شود. [...]

1 دیدگاه

راهنما خرید گل و گلدان وسایل باغبانی نکات پیش از خرید لوازم خانه و آشپزخانه

چند نکته مهم که پیش از خرید آبپاش باید بدانید

وجود گل‌ها و گیاهان در زندگی‌های آپارتمانی نقش به سزایی را در نشاط روحی و [...]

1 دیدگاه

نکات پیش از خرید لوازم خانه و آشپزخانه

پیش از خرید سطل زباله انواع آن را بشناسید

سطل زباله، رعایت بهداشت و حفظ پاکیزگی محیط زندگی، یکی از ارکان مهم زندگی است. [...]

2 دیدگاه

میزان رضایت از این مطلب

100 %

توسط 01 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    ژاکلین پطروسیان

    مقاله تون رو در مورد قاب عکس خوندم عالی بود.

    ممنونم از اینکه روش چیدمان درست قاب عکس رو توضیح دادید. کلی اطلاعات به دست آوردم. ممنونم از راه راه مارکت و برند خوب ایکیا. الان میرم قاب عکس ایکیا رو سفارش میدم به فروشگاه راه راه مارکت

    24 دی 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب