چگونه با خرید آباژور فضای خانه را زیبا تر کنیم؟

چگونه با خرید آباژور فضای خانه را زیبا تر کنیم؟

امروزه چیدمان و طراحی‌های دکوراسیون‌های داخلی از منازل گرفته تا دفاتر کار و تمامی فضاهای کاربردی، هم‌طراز با پیشرفت علم و صنعت و تکنولوژی، پیشرفت کرده است. به‌گونه‌ای که علم معماری و چیدمان دکوراسیون و فضاسازی‌های داخلی، رشته‌ای تحصیلی در دانشگاه‌ها را به خود اختصاص داده است. امروزه معماران و طراحان دکوراسیون‌های داخلی و دکوراتیوها، دستانی توانمند و ایده‌هایی جذاب در زیباسازی فضاهای موردنظر برای مخاطبین خود دارند. در این اثنا همه ما می‌دانیم که یکی از ارکان زیباسازی دکوراسیون‌ها، خرید آباژور و نورپردازی است. قاعدتاً هر فضایی برای زیباتر جلوه‌کردن نیازمند نور است. به‌آسانی با پردازش نورها می‌توان به فضای موجود حجم و بعد داد. منبع اصلی تأمین چنین نورهایی آباژورها هستند.

خرید آباژور

 در دنیای امروزی نورپردازی‌ها به گونه‌های مختلفی صورت می‌گیرد. انواع لوسترهای سقفی و خرید آباژور های زمینی منابع نوری هستند که نورپردازی فضاهای موردنیاز ما را تأمین می‌کنند. تفاوت آباژورها با نورهای سقفی در این است که لوسترها و نورهای سقفی ثابت هستند و تمام فضایی را که در برمی‌گیرند را روشن می‌کنند؛ اما استفاده از آباژور ها نورهای زمینی هستند که هم متحرک هستند و هم  قابلیت جابه‌جایی دارند. یکی از مزایای استفاده از آباژورها مصرف بهینهٔ نیروی برق است چرا که با داشتن آباژور دیگر نیازی نیست که کل فضایی را که در اختیار داریم روشن کنیم؛ بلکه با داشتن آباژور می‌توانیم نور دلخواه را در فضای دلخواه ایجاد کنیم.

 ما در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا با خرید آباژور، فضاهای داخلی مورد نظرتان را نور پردازی کنید و به این ترتیب فضای خود را زیباتر جلوه دهید. ما در این متن نه تنها اطلاعاتی در رابطه با انواع آباژور ها به شما می دهیم بلکه چندین مدل آباژور مدرن و رو میزی و ایستاده نیز به شما معرفی می کنیم که می توانید آنها را از فروشگاه اینترنتی راه راه مارکت تهیه کنید و به راحتی در اختیار بگیرید.

سایت خرید آباژور

امروزه خرید آباژور ها جایگزین چراغ‌های فیتیله‌ای، گرد سوز، و فانوس‌های قدیمی شده‌اند؛ با این تفاوت که در زمان های گذشته، از این منابع نوردهی هم به‌عنوان نور عمومی و هم به‌عنوان نورهای جهت‌دار و کاربردی استفاده می‌شد، اما امروز و با وجود صنعت برق، آباژورها نورهایی کاربردی و دکوراتیو و مکمل نورهای دیگر هستند.

آباژورهای رومیزی

در حقیقت، آباژورهای رومیزی با نورهای عمودی خود، در میان چیدمان افقی مبلمان و لوازم موجود در فضای موردنظر ما، ابزاری دکوراتیو محسوب می‌شوند. این آباژورها فضای سطح میز را نیز برای چیدمانی فوق‌العاده آماده می‌سازند. برای این منظور، سعی کنید چیدمان سطح میزی که قرار است استفاده از آباژور خود را روی آن قرار دهید، از نظر سبک، رنگ یا جنس با آباژور هماهنگی داشته باشد تا فضایی مرتبط و جذاب پدید آورد. آباژور رومیزی ایکیا BARLAST یکی از آباژورهای زیبا و جذاب است که باتوجه‌به رنگی که دارد به‌آسانی با هر فضایی سازگار و هماهنگ خواهد شد.

خرید آباژور رومیزی ایکیا BARLAST

خرید آباژور رومیزی ایکیا BARLAST با داشتن یک کلاهک، آن را تبدیل به محصولی کرده است که چشم شما را هنگام مطالعه اذیت نمی‌کند. جنس کلاهک این آباژور به‌گونه‌ای است که نور را به‌صورت نرم در مکان پخش می‌کند.

آباژور رومیزی ایکیا BARLAST

گاهی علاوه بر تقسیم‌بندی فضا برای چیدمان‌های مختلف در دکوراسیون‌های متفاوت، ناگزیر هستیم که کاناپه را در کنار دیوار قرار ندهیم، بلکه وسط فضای پذیرایی یا سالن قرار دهیم. در چنین مواقعی، قراردادن میزی هم‌ارتفاع یا کمی کوتاه‌تر از کاناپه، درست در پشت آن می‌تواند مکانی مناسب برای قراردادن جفتی آباژور را برای شما ایجاد کند. با این چیدمان، زیبایی ارمغان چنین چیدمانی خواهد بود.خرید آباژور روی میزی در کنار صندلی راحتی می‌تواند نور لازم را برای مطالعه تأمین کند. خرید آباژور رومیزی یکی از زیباترین اکسسوری منزل و حتی محیط کار شناخته می‌شود. آباژور ایکیا LAMPAN آباژوری زیبا و جذاب است که اندازه‌ای متناسب برای قرارگرفتن روی میز را نیز دارد.

خرید آباژور ایکیا LAMPAN

شید این آباژور نور ملایمی را برای فضای موردنیاز شما ایجاد می‌کند. این مدل خرید آباژور با قرارگرفتن در کنار دکوراسیون منزل علاوه بر زیبایی، خانه را روشن و دلبازتر نشان می‌دهد.

آباژور ایکیا LAMPAN

همهٔ آباژورها در طرح و مدل‌های مختلف زیبایی خاص خود را دارند؛ ولی اگر شما فضای کافی برای قراردادن آباژور ایستاده ندارید، خرید آباژور رومیزی بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

خرید آباژورها یکی از مهم‌ترین منابع نور در هر دکوراسیونی هستند. با چیدمان آباژور رومیزی بر روی هر میزی که در نظر داریم، می‌توانیم نور دلخواه را بر روی سطح میز بتابانیم. آباژورهای رومیزی در زمانی که بر روی تختخواب خود استراحت می‌کنیم و قصد مطالعه کتابی را داریم به ما کمک می‌کند تا بدون روشن‌کردن لوستر سقفی، نوری ملایم و دلچسب بر روی صفحات کتاب ما بتابد. به‌این‌ترتیب هم‌چشمان ما آسیب نمی‌بیند و هم نور دلخواه خود را خواهیم داشت. با استفاده از آباژور بر روی میز عسلی کنار تختخواب خود می‌توانیم آرامشی وصف‌نشدنی را تجربه کنیم.

پیشنهاد ویژه خرید آباژور

پیشنهاد ویژهٔ ما برای ایجاد هماهنگی در دکوراسیون با آباژور رومیزی برای شما این است که بهتر است سیم‌های آباژور را به رنگ میز و یا دیواری که آباژور در کنار آن قرار می‌گیرد، در بیاورید. قرارگرفتن آباژورها روی میزهایی که در دو طرف کاناپه و در فضای پذیرایی قرار دارند، می‌تواند ضمن فراهم‌آوردن مکانی برای مطالعه به تقویت اصل تعادل در فضا نیز کمک کند.

آباژور اتاق‌خواب

آباژورهای اتاق‌خواب در زمانی که بر روی تختخواب خود استراحت می‌کنیم و قصد مطالعه کتابی را داریم به ما کمک می‌کند تا بدون روشن‌کردن لوستر سقفی، نوری ملایم و دلچسب بر روی صفحات کتاب ما بتابد. به‌این‌ترتیب هم‌چشمان ما آسیب نمی‌بیند و هم نور دلخواه خود را خواهیم داشت. خرید آباژور بر روی میز عسلی کنار تختخواب خود می‌توانیم آرامشی وصف‌نشدنی را تجربه کنیم. قراردادن جفتی آباژور بر روی میزهای عسلی در دو سوی تختخواب، هم برای ایجاد تعادل و هم برای ایجاد نوری مناسب جهت مطالعه‌ای دلچسب در تختخواب، مناسب است. خرید آباژور رومیزی ایکیا ARSTID پیشنهاد ویژهٔ ما است برای انتخاب یک آباژور مناسب برای اتاق‌خواب شما. خرید  آباژور با ترکیب و ساختار زیبایی که دارد بر روی میز عسلی اتاق‌خواب شما به زیبایی جلوه‌گری می‌کند. 

خرید آباژور رومیزی ایکیا ARSTID

آباژور رومیزی ایکیا ARSTID دارای پایه‌ای متوسط است و شید جذاب و زیبا دارد که با هر پرده‌ای در اتاق‌خواب شما هماهنگ خواهد شد.

آباژور رومیزی ایکیا ARSTID

آباژور فانتزی

آباژورهای فانتزی با طراحی مدرن و جدیدی که دارند بیشتر برای دکوراسیون‌های فضاهای مدرن و فانتزی مناسب است. گاهی خرید آباژورهای فانتزی بر خلاف آباژورهای کلاسیک دارای شید نیستند و نور آباژورهای فانتزی در اغلب اوقات قابلیت تنظیم و تمرکز بر روی سطحی خاص را دارند. خرید آباژور بیضی ایکیا SOLLEFTEÅ از ساخته‌های برند معتبر ایکیا است که با تضمین کیفیت و ایمنی از طرف شرکت نامور ایکیا تأیید و تضمین می‌شود. این آباژور را در چیدمان‌های مدرن به‌راحتی می‌توانید استفاده کنید. شکل شید این آباژور خاص و منحصربه‌فرد است که در چیدمان شما نقش به سزایی را ایفا می‌کند. آباژور بیضی ایکیا SOLLEFTEÅ را می‌توانید در سایت فروشگاه لوازم‌خانه و آشپزخانه راه‌راه مارکت مشاهده کنید و بنا به سلیقهٔ خود تهیه کنید.

خرید آباژور بیضی ایکیا SOLLEFTEÅ

بسیار زیباست و لایه بیرونی دور لامپ آن تشکیل شده از دولایه کاغذ برنج که به نور این آباژور عمق بیشتری می‌دهد. لایه داخلی این آباژور طراحی بسیار ساده‌ای دارد؛ ولی لایه بیرونی آن به صورتی طراحی شده است که پارچه دارای منافذ توری شکل است.

آباژور بیضی ایکیا SOLLEFTEÅ

ایده‌های چیدمانی آباژور و تأثیرات آنها بر محیط

با وجود این که خرید آباژورها مانند بعضی مبلمان‌ها فضای زیاد را اشغال نمی‌کنند، اما نباید هر نقطه خالی موجود در فضا را به این عنصر دکوراتیو اختصاص داد، یا به عبارتی استفاده از آباژورها برای هر مکانی مناسب نیستند، زیرا تأثیر آن بر بیننده و همچنین کاربرد آن در نقاط مختلف، متفاوت است.

در فضاهایی که در ورودی به راهرو یا هالی کوچک باز می‌شود، گذاشتن آباژور روی میز یا کنسولی مقابل درب ورودی، می‌تواند فضای برای خوشامدگویی مناسب را ایجاد کند. آباژور ایستاده ایکیا VIDJA آباژوری است که قطر کمی دارد و پیشنهاد ما برای استفاده در راهرو ها و فضاهایی با وسعت کم است. این آباژور بسیار شیک و زیبا است و قابل‌استفاده در فضاهای کلاسیک و مدرن است.

قراردادن آباژور روبروی آینه یا روی دراور، به انعکاس نور و بزرگ‌نمایی فضا کمک شایانی می‌کند.

به طور معمول شومینه در فضا قابلیت به سزایی دارد. به همین جهت، قراردادن آباژور یا چراغی زیباروی طاقچه شومینه به تقویت و استفاده از این نقطه در فضا کمک می‌کند. البته، بهتر است که از آباژور کوچکی برای این کار استفاده شود. به‌کارگیری آباژور بر روی میز نوشیدنی‌ها، فضایی درخشانی را با انعکاس نور از میان شیشه‌ها و کریستال‌های نوشیدنی، به وجود می‌آورد.

خرید آباژور ایستاده ایکیا VIDJA

اگر به دنبال یک آباژور می‌گردید که به‌خوبی در فضای راهرو جای بگیرد، ما آباژور ایستاده ایکیا VIDJA را پیشنهاد می‌کنیم. البته این آباژور علاوه بر راهرو به‌خوبی در فضای نشیمن و هر جای منزل شما نیز قرار می‌گیرد.

آباژور ایستاده ایکیا VIDJA

خوب است بدانید که اگر آباژوری کوچک در گوشه‌ای از آشپزخانه قرار گیرد، فضا را خودمانی و راحت‌تر جلوه خواهد داد.

آباژور روی میز مطالعه و کار، جایگزینی مناسب برای چراغ‌مطالعه است. آباژور ایستاده و چراغ‌مطالعه ایکیا TAGARP آباژوری است که در کنار میز مطالعه هم می‌تواند قرار بگیرد. آباژور ایستاده و چراغ‌مطالعه ایکیا TAGARP قابلیت تنظیم نور و فوکوس در هر نقطه‌ای را که می‌خواهیم دارد.

قیمت آباژور رومیزی خرید آباژور دیواری

همیشه انعکاس نور بر روی صفحه تلویزیون، مشکلی است که ممکن است هم از لذت دیدن کم کند و هم ممکن است به چشم آسیب برساند. همچنین، تاریکی مطلق با ایجاد تضاد بالای نوری، چشم را آزار می‌دهد؛ بنابراین، قراردادن آباژوری کنار تلویزیون و با نوری ضعیف می‌تواند فضای دیدن تلویزیون را مناسب‌تر کند.

برای به‌کارگیری از آباژورها، کنسول‌ها را فراموش نکنید، آنها خلق شده‌اند تا نمایش‌های زیبایی را در دکوراسیون‌ها اجرا کنند. برای اجرای چنین نورهای زیبایی کافی است تا آن‌ها را با ساختارهای شیک و مناسبی همچون یک آباژور تزئینی خارق‌العاده جلوه دهیم. این آباژور می‌تواند یک آباژور رومیزی زیبا باشد که بر روی صفحه کنسول می‌نشیند، یا اینکه یک آباژور ایستاده باشد که با قرارگرفتن در جایگاهی مناسب نورپردازی زیبایی را بر روی کنسول و متریال‌های تزئینی روی آن انجام می‌دهد. آباژور ایستاده ایکیا TAGARP نوعی آباژور ساده و زیبا است که برای قرارگرفتن در کنار میز تلویزیون بسیار مناسب است.

تأثیر نورپردازی با آباژور در طراحی دکوراسیون داخلی

گروهی از افراد فکر می‌کنند که نورپردازی و طراحی دکوراسیون هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارند، اما در حقیقت یکی از مهم‌ترین مواردی که تأثیر زیادی در دکوراسیون دارد، نورپردازی است. با نورپردازی اصولی می‌توانید فضا را بزرگ‌تر، زیباتر و تجملی‌تر جلوه دهید. به همین دلیل است که افراد از انواع ابزار نورپردازی زیبا نظیر انواع آباژور کلاسیک و مدرن در کنار چراغ‌های دیگر در خانه استفاده می‌کنند و به نورپردازی با آباژور در طراحی دکوراسیون داخلی می‌پردازند.

تأثیر نورپردازی را در زیبا و جذاب به‌نظررسیدن یک مکان را زمانی متوجه می‌شوید که هیچ چراغی روشن نباشد و هیچ نوری وجود نداشته باشد. جالب است بدانید که نورپردازی و طراحی دکوراسیون تأثیر زیادی بر روحیهٔ افراد نیز دارد. اگر نورپردازی با آباژور به‌صورت غلط انجام شود، تأثیر بسیار منفی دارد. ازاین‌رو، تنها خرید آباژور مناسب برای پذیرایی یا اتاق‌خواب نمی‌تواند دکوراسیون را ارتقا بدهد، بلکه باید به مواردی نظیر چیدمان آباژور در اتاق و بهترین جا برای قراردادن آباژور نیز توجه داشت.

خرید آباژور خارجی قیمت مدل آباژور ایستاده پذیرایی

آباژوری را انتخاب کنید که با رنگ‌های اتاق شما هماهنگ باشد

هنگام خرید آباژور برای اتاق‌خواب یا سالن و یا هر فضایی که نیاز به نور دارد باید همه جوانب را در نظر گرفت. از انتخاب رنگ‌های خاص نترسید و رنگی را انتخاب کنید که  در بین دکوراسیون‌های دیگر برجسته شوند.  رنگ‌های خنثی متناسب با هر دکوراسیونی است.

تعیین مکان آباژور

نکته مهمی که قبل از خرید آباژور فضای منزل باید به‌خاطر داشته باشید مکان آن است. اگر قصد دارید آباژور را روی  میز پاتختی کوچک قرار دهید یا هر فضای کوچک دیگر، آباژور موردنظر باید مشخصات کوچکی داشته باشد تا مانع از رفت‌وآمد شما از کنار میز نشود.

می‌توانید یک آباژور کوچک روی میز کنسول قرار دهید یا اینکه یک آباژور بلند خمیده در کنار میز کنسول، فضای منزل را فوق‌العاده می‌کند. قراردادن آباژور در کنار آیینه سالن پذیرایی به بازتاب بهتر نور کمک می‌کند. آباژورهای با پایه‌کوتاه، مناسب اتاق هستند و با پایه‌بلند برای سالن پذیرایی استفاده می‌شود.

قراردادن آباژور کنار تلویزیون،  هنگام تماشای تلویزیون نور بیشتری در فضا تولید می‌کند و از آسیب چشمان شما جلوگیری می‌کند. آباژور ایستاده ایکیا BARLAST نوعی آباژور زیبا است که در عین سادگی می‌تواند فضایی زیبا در کنار میز تلویزیون برای شما انتخاب کند. این آباژور ایستاده و ساده است و برای فضاهای کلاسیک نیز مناسب است.

ایمنی را فراموش نکنید

پس از انتخاب آباژور موردعلاقه خود، دقت کنید که آباژور فاصله مناسبی با لامپ داشته باشد.  زیرا همه لامپ‌ها حرارت می‌دهند. یک راه برای تنظیم فاصله این است که از نصب‌کننده‌های اندازه‌های مختلف استفاده کنید که بالای لامپ قرار می‌گیرند تا مطمئن شوید که از سوختن آباژور شما جلوگیری می‌کند. کلیه آباژورهایی را که ما از برند ایکیا برایتان معرفی کردیم به لحاظ ایمنی قابل تضمین و با کیفت هستند چرا که شرکت ایکیا ایمنی را سرلوحه کار خود قرار داده است.

خرید اینترنتی باژور و چراغ مطالعه ایکیا

ما در این مقاله سعی بر آن نمودیم تا به شما کمک کنیم که چگونه با استفاده از نورپردازی و استفاده از آباژورها، فضای موردنظرتان را زیباتر جلوه دهید. در این اثنا آباژورهایی زیبا و باکیفیت از برند معتبر ایکیا را نیز به شما معرفی کردیم. اینک اگر قصد دارید که هر یک از این آباژورهای نام‌برده را ببینید و یا آنها را خرید کنید کافی است که به فروشگاه لوازم‌خانه و آشپزخانه راه‌راه مارکت مراجعه کنید و این آباژورهای زیبا را از زوایای مختلف ببینید و انتخاب کنید و به‌آسانی سفارش دهید. ما به شما تضمین می‌دهیم که کالایی را که شما به این فروشگاه سفارش می‌دهید اورجینال است و شما قطعاً کالای اورجینال را در اختیار خواهید گرفت.

نوشته‌های اخیر

  • چگونه با خرید آباژور فضای خانه را زیبا تر کنیم؟
    امروزه چیدمان و طراحی‌های دکوراسیون‌های داخلی از منازل گرفته تا دفاتر کار و تمامی فضاهای کاربردی، هم‌طراز با پیشرفت علم و صنعت و تکنولوژی، پیشرفت کرده است. به‌گونه‌ای که علم معماری و چیدمان دکوراسیون و فضاسازی‌های داخلی، رشته‌ای تحصیلی در دانشگاه‌ها را به خود اختصاص داده است. امروزه معماران و طراحان دکوراسیون‌های داخلی و دکوراتیوها، […]
  • نکات مهم خرید چراغ مطالعه
    همه ما می‌دانیم که باتوجه‌به وجود منازل آپارتمانی و کمبود پنجره و نور و همچنین قرارگرفتن میزهای مطالعه در اتاق‌های کوچک و یا کنار اتاق‌های خواب، قاعدتاً لزوم وجود چراغ‌های مطالعه کاملاً احساس می‌شود. باتوجه‌به این که در زمان مطالعه چه روز باشد و چه شب، نور کافی می‌بایست برای مطالعه وجود داشته باشد. وجود […]
  • چگونه یک چراغ مطالعه خوب بخریم
    چراغ مطالعه چیست؟ در زمان‌های گذشته، انسان‌ها برای مطالعه، از نور خورشید استفاده می‌کردند. به‌مرورزمان و با پیدایش آتش و استفاده از نور و گرمای آن، فرایند یادگیری، سریع‌تر و البته ساده‌تر گردید. قبل از پیدایش چراغ، شمع‌ها نقشی بی‌بدیل در زندگی روزمره جوامع بشری داشتند. پس از استفاده  بشر از نور شمع که در واقع […]
  • چیدمان منزل با لوازم خانه ایکیا
    تا به حال به این فکر کرده‌اید که خانه رویایی خود را طراحی کنید؟ یا تا به حال ایده‌هایتان برای چیدمان اتاق نشیمن، اتاق خواب و دیگر فضا‌ها را به جز در رویا و ذهنتان به دیگران گفته‌اید؟ احتمالا جرقه ی این ایده‌ها نبود فضا برای همه‌ی وسایلتان بوده باشد. فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت می‌تواند […]
  • عصر آباژورها
    آباژور چیست! آباژور ها یک وسیله جانبی اضافی برای لامپ است که نور را پخش می کند، بنابراین نور متمرکز نمی شود. به عنوان چراغ های کف، چراغ های رومیزی، لامپ های آویز و غیره استفاده می شود. موادی که معمولا برای آباژورها استفاده می شود کاغذ، شیشه یا پارچه است. به طور کلی آباژور، […]

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “چگونه با خرید آباژور فضای خانه را زیبا تر کنیم؟” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب