شال مبل چیست و چگونه آن را در دکوراسیون خانه به کار بگیریم؟

شال مبل چیست و چگونه آن را در دکوراسیون خانه به کار بگیریم؟

در این مقاله قصد داریم شما را با اکسسوری جدید و منحصر به فرد در دکوراسیون منزل یعنی شال مبل آشنا کنیم و انواع مختلف آن را بررسی کنیم. حتماً شما هم در کلیپ‌ها و پیج‌های اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی، پتوی نازک زیبایی را دیده‌اید که با مبلمان ست شده و ظاهر خانه را از حالت کلاسیک و همیشگی‌اش خارج کرده و دیزاین منزل را متفاوت کرده است.

آن پوشش نازکی که نه پتو است و نه مانند ملحفه از جنس پارچه‌های تتروتی است، شال مبل نام دارد.

این شال که با نام‌هایی نظیر شال تخت، رانر تخت و یا پتوی مبلی نیز شناخته می‌شود، یک اکسسوری مدرن در دکوراسیون داخلی منزل محسوب می‌شود که در طرح و رنگ و جنس مختلف در بازار به وفور یافت می‌شود.

در این مقاله قصد داریم شما را با اکسسوری جدید و منحصربه‌فرد در دکوراسیون منزل یعنی شال مبل آشنا کنیم و انواع مختلف آن را بررسی کنیم.

خرید اینترنتی شال مبل ایکیا VITMOSSA

به عنوان یک روانداز می‌توان از شال مبل استفاده کرد تا هم بتوان از آن در زمان سرما به عنوان روانداز استفاده کرد و هم به‌عنوان یک اکسسوری دکوری روی مبل یا صندلی استفاده کنیم.

شال مبل ایکیا VITMOSSA

شال مبل چیست؟

همان‌طور که گفته شد، شال مبل، وسیله‌ای است که روی مبل قرار می‌گیرد و در جنس‌های نخی و پولیشی با بافت‌های مختلف در بازار وجود دارد و برای تزیین مبلمان و گاهی هم تختخواب منزل هم کاربرد دارند. این وسیله تزیینی جدا از زینت بخشیدن به فضای منزل، کاربرد‌هایی نیز دارد. در کشور‌های اروپایی از آن به‌عنوان روانداز و در ایران هم به‌عنوان کاور مبلی نیز استفاده می‌شود.

محل قرار‌گیری صحیح شال مبل

یکی از مهم‌ترین نکات در طراحی دکوراسیون، پیداکردن محل صحیح قراردادن آن است. یکی از دکوراسیون‌های مرسوم، قراردادن این شال بر روی نشیمن مبل بوده که می‌توان به‌صورت تاشده روی نشیمن، تاشده و مرتب بر روی دسته مبل، آویز شده بر روی دستهٔ مبل تا روی زمین و یا پهن شده بر روی تکیه‌گاه، نشیمن و دسته مبل، آن را قرارداد.

برای دیزاین اتاق‌خواب نیز می‌توان آن را به شکل آویز در گوشه تخت، پهن شده روی تخت تا زمین، جمع شده‌ نامرتب بر روی تخت و یا پهن شده به‌صورت مرتب پایین تخت استفاده کرد که در همه موارد، دکوراسیون زیبایی را متناسب با سایر اجزا و وسایل خانه ایجاد می‌کند.

ست شال مبل و کوسن مرکز خرید شال مبل در تهران

همچنین، اگر از شال نازک اما بلند استفاده می‌کنید و نمی‌خواهید به زمین کشیده شود، بهتر است آن را به طور افقی از روی دسته مبل تا نشیمن بیندازید و یا آن را روی قسمت تکیه‌گاه قرار داده و برای ثابت نگه‌داشتنش یک کوسن در جلو آن قرار دهید. اما اگر از شال مبل ضخیم استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را کاملاً افقی بر روی نشیمن مبل بیندازید.

انتخاب سایز مناسب

از دیگر موارد مهم در انتخاب شال مبل، سایز و اندازه آن است. بی‌تردید، در خانه‌های با متراژ کم و یا مبلمان‌های ظریف و کوچک استفاده از شال مبل بیش از حد بزرگ، به کوچک‌کردن محیط اطراف و داشتن فضای بسته و تنگ در خانه منجر می‌شود. شال مبل به طور میانگین در ۳ سایز کوچک، متوسط و بزرگ تولید می‌شود. در انتخاب نوع سایز باید به چندنفره بودن مبلی که قرار است شال را بر روی آن بیندازید هم توجه کنید.

البته اگر تنها کاربردی که برای این شال در نظر گرفته‌اید جنبه تزیینی و زیبایی آن است، می‌توانید از اندازه‌های کوچک هم استفاده کنید. اما اگر از آن برای مبل‌های نشیمن خانه و به‌عنوان روانداز استفاده می‌کنید، بهتر است به سراغ سایز‌های نسبتاً بزرگ بروید.

شال مبل ایکیا راه راه مارکت خرید شال مبل حضوری

چه تعداد شال مبل مناسب است

در پاسخ به این سؤال که برای دکوراسیون منزل باید از چه تعداد شال مبل استفاده کرد، این نکته را در نظر داشته باشید که قاعده و قانون خاصی دراین‌رابطه وجود ندارد؛ اما دکوراتیو‌ها و طراحان دکوراسیون منزل توصیه می‌کنند که از هر اکسسوری در دیزاین خانه، بیش از حد در یک نقطه خاص استفاده نشود. این کار هم سبب شلوغی بیش از حد و هم آشفته به‌نظررسیدن طراحی می‌شود.

لذا لازم نیست که تمام مبل‌های شما، با شال مبل تزیین شوند. اما قانون کلی در طراحی دکوراسیون به طراحی‌های نامتقارن معتقد است که نسبت به چیدمان منظم و متقارن، انتخاب بهتری است. براین‌اساس، بهتر است برای مبل‌های دارای دو کوسن از یک، مبل با سه کوسن از دو شال مبل و مبل تک کوسنی نیز از دو شال نازک روی‌هم استفاده کنید.

شال مناسب مبل‌های ساده

اگر طرح پارچه مبلمان شما کاملاً ساده و تک‌رنگ است و این سبک را در طراحی دکوراسیون اتاق نیز حفظ کرده‌اید برای انتخاب رنگ و نوع این محصول، می‌توانید هم از طرح ساده و تک‌رنگ و هم طرح شلوغ استفاده کنید. بهتر است در انتخاب شال مبل ساده، رنگی چند درجه روشن‌تر یا تیره‌تر از رنگ مبلمانتان را انتخاب کنید. همچنین، می‌توانید از شال مبل با یک‌رنگ متضاد و یا طرح شلوغ در دکوراسیون منزل و مبلمان استفاده کنید.

انتخاب شال مبل باتوجه‌به کوسن‌ها

اگر می‌خواهید شال مبلتان در تضاد کامل با رنگ مبلمان باشد، بهتر است که کوسن‌ها هم رنگ مبلمان باشند. اما اگر دنبال تضاد رنگی نیستید می‌توانید، کوسن و شال را هم رنگ مبلمان انتخاب کنید؛ ولی بهتر است که دارای بافت‌های متفاوت باشند و به‌عنوان‌مثال یکی از جنس بافتنی و دیگری پشمی باشد.  

همچنین برای مبلمان‌هایی که پارچه طرح‌دار و شلوغ دارند، بهتر است شال و کوسن را ساده و هم رنگ هم انتخاب کنید تا بیش از حد فضای پذیرایی و نشیمن منزل را بسته و آشفته نکند.

برای انتخاب شال مبل می‌توانید از برند‌های معتبر و معروف که پیش‌ازاین امتحان خود را پس داده‌اند و خریداران از آن‌ها رضایت داشته‌اند، خرید خود را انجام دهید.

خرید اینترنتی شال مبل ایکیا

شرکت ایکیا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانه و لوازم آشپزخانه، دارای مدل‌های متنوعی از شال مبل است. شال مبل‌های ایکیا، محصولاتی باکیفیت و با تنوع بالا هستند که انواع مختلف این محصول را می‌توانید در فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت ببینید و خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت در کوتاه‌ترین زمان، اقلام خریداری شده را در دورترین شهرهای ایران به دستتان می‌رساند و تضمین می‌کند تا کالای اصل با بهترین کیفیت را به شما عرضه می‌کند.

نوشته‌های اخیر

  • راهنمای خرید ظرف روغن آشپزخانه
    ظرف روغن آشپزخانه یک ظرف کاربردی است که برای نگهداری و ریختن روغن‌های پخت‌وپز در هنگام آشپزی طراحی شده است. این ظروف معمولاً از مواد مقاوم در برابر خوردگی و دماهای بالا مانند فولاد ضدزنگ، شیشه یا پلاستیک ساخته می‌شوند. آنها اغلب دارای یک دهانه یا نازل هستند که امکان ریختن آسان روغن و تحت کنترل را فراهم می‌کند و همچنین دارای یک درپوش یا کلاهک برای تازه نگه‌داشتن روغن و جلوگیری از ریختن آن است. ظروف روغن آشپزخانه در اندازه‌ها و اشکال مختلفی وجود دارد، از بطری‌های کوچک برای نگهداری یک نوع روغن گرفته تا […]
  • بدن انسان در روز به چند لیوان بزرگ آب نیاز دارد؟
    در این مقاله قصد داریم تا یک بار برای همیشه، میزان مصرف آب در طی روز را بررسی کنیم و به این پرسش پاسخ دهیم که چند لیوان بزرگ آب، ما را از مشکلات ناشی از کم آبی می‌رهاند. آب، این کلمهٔ دوحرفی که سرنوشت حیات آدمی و هر موجود زنده‌ای به وجودش وابسته است، از عناصر اصلی تشکیل‌دهنده بدن انسان است. تشنگی تنها موردی است که بعد از کمبود اکسیژن، می‌تواند علت امراض مختلف و حتی مرگ انسان شود. از همین رو، پزشکان و متخصصان توصیه به نوشیدن این مایه حیات در طول روز می‌کنند […]
  • چگونه با فنگ شویی ساعت دیواری شانس و ثروت را جذب کنید؟
    در این مقاله جهت مناسب قرار‌گیری فنگ شویی ساعت دیواری را بررسی می‌کنیم و به شما در پیداکردن بهترین جهت برای قراردادن فنگ شویی ساعت دیواری چه در منزل و چه در محیط کارتان کمک می‌کنیم. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا بهتر قوانین نصب فنگ شویی ساعت دیواری را بدانید. فنگ شویی به انگلیسی (fēngshuǐ) بر چیدمان اشیا در محیط، برای هماهنگی با نیروهای طبیعی و بهبود زندگی تمرکز دارد. اصطلاح “فنگ شویی” به معنای “باد و آب” است و به مطالعه جریان انرژی در یک فضا اشاره دارد. طبق اصول فنگ […]
  • چگونه با خرید آباژور فضای خانه را زیبا تر کنیم؟
    امروزه چیدمان و طراحی‌های دکوراسیون‌های داخلی از منازل گرفته تا دفاتر کار و تمامی فضاهای کاربردی، هم‌طراز با پیشرفت علم و صنعت و تکنولوژی، پیشرفت کرده است. به‌گونه‌ای که علم معماری و چیدمان دکوراسیون و فضاسازی‌های داخلی، رشته‌ای تحصیلی در دانشگاه‌ها را به خود اختصاص داده است. امروزه معماران و طراحان دکوراسیون‌های داخلی و دکوراتیوها، دستانی توانمند و ایده‌هایی جذاب در زیباسازی فضاهای موردنظر برای مخاطبین خود دارند. در این اثنا همه ما می‌دانیم که یکی از ارکان زیباسازی دکوراسیون‌ها، خرید آباژور و نورپردازی است. قاعدتاً هر فضایی برای زیباتر جلوه‌کردن نیازمند نور است. به‌آسانی با پردازش […]
  • شال مبل چیست و چگونه آن را در دکوراسیون خانه به کار بگیریم؟
    در این مقاله قصد داریم شما را با اکسسوری جدید و منحصر به فرد در دکوراسیون منزل یعنی شال مبل آشنا کنیم و انواع مختلف آن را بررسی کنیم. حتماً شما هم در کلیپ‌ها و پیج‌های اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی، پتوی نازک زیبایی را دیده‌اید که با مبلمان ست شده و ظاهر خانه را از حالت کلاسیک و همیشگی‌اش خارج کرده و دیزاین منزل را متفاوت کرده است. آن پوشش نازکی که نه پتو است و نه مانند ملحفه از جنس پارچه‌های تتروتی است، شال مبل نام دارد. این شال که با نام‌هایی نظیر شال تخت، […]

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “شال مبل چیست و چگونه آن را در دکوراسیون خانه به کار بگیریم؟” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب