طرز تهیه سالاد ماکارونی

طرز تهیه سالاد ماکارونی

 سالاد ماکارونی یکی از غذاهای سرد و سالادهای پرطرف‌دار و مجلسی ایرانی است که بیشتر در مجالس و مهمانی‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. این سالاد همانند سالاد الویه به دلیل وجود موادی مانند ژامبون، سس مایونز و انواع سبزی‌ها به‌عنوان یک غذای کامل درست می‌شود. برای فراگیری آموزش کامل و مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه سالاد ماکارونی در ادامه با مجلهٔ راه‌راه مارکت همراه باشید.

مرحله اول

برای تهیه سالاد ماکارونی مخصوص ابتدا یک  قابلمه از سرویس قابلمه 5 پارچه ایکیا ANNONS حاوی آب‌روی حرارت قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم آب جوش بیاید، سپس ۱ قاشق‌چایخوری روغن‌مایع به همراه مقداری نمک به آب جوش اضافه می‌کنیم. در ادامه ماکارونی‌های فرمی را داخل آب جوش می‌ریزیم.

خرید اینترنتی سرویس قابلمه 5 پارچه ایکیا ANNONS

جنس بدنه سرویس قابلمه 5 پارچه ایکیا ANNONS از استیل ضدزنگ با کفی آلومینیوم است. جنس در قابلمه شیشه مقاوم و حرارت داده شده است، درب شیشه به شما اجازه می‌دهد که در هنگام پخت درون قابلمه را مشاهده کنید.

سرویس قابلمه 5 پارچه ایکیا ANNONS

مواد لازم سالاد ماکارونی

روغن زیتون ماکارونی خیار شور فلفل‌ دلمه‌ای 1  عدد ذرت 400   گرم نخود سبز

روغن‌زیتون یک قاشق‌ چای‌خوری

ماکارونی شکلی یک بسته 700 گرمی

خیارشور 200 گرم

فلفل‌دلمه‌ای یک عدد

ذرت 400 گرم

نخودفرنگی 400 گرم

هویج کالباس لیموترش-دو-عدد روغن‌ سس سفید نصف لیوان پودر فلفل قرمز و فلفل سیاه

هویج 2 عدد

کالباس 150 گرم

لیموترش یک عدد

روغن‌مایع 2 قاشق غذاخوری

سس مایونز 700  گرم

نمک، فلفل سیاه و قرمز به میزان لازم

مرحله دوم

در زمان پخت ماکارونی برای  درست‌کردن سالاد ماکارونی روغن را برای این به آب جوش اضافه می‌کنیم که ماکارونی هنگام جوش‌خوردن به هم نچسبند و خمیر نشوند. پس از گذشت ۷ تا ۱۰ دقیقه از جوشیدن ماکارونی، ماکارونی‌ها را داخل آبکش می‌ریزیم و با آب سرد آبکشی می‌کنیم، سپس کنار می‌گذاریم تا آب اضافی آن از آبکش خارج گردد.


طرز تهیه سالاد ماکارونی مخصوص

مرحله سوم

نکته مهم در مورد پخت ماکارونی سالاد ماکارونی این است که ماکارونی نباید خیلی نرم شود و باید حالت خود را حفظ کند، برای همین برای پخت ماکارونی بیش از ۷ تا ۱۰ دقیقه زمان نمی‌گذاریم.

مرحله چهارم

تا زمانی که ماکارونی‌ها به پخت دلخواه شما برسند خیارشور، فلفل‌دلمه‌ای را شسته، سپس آن‌ها را به‌صورت نگینی ریز می‌کنیم. برای این کار بهتر است از  تخته آشپزخانه ایکیا FINFORDELA که تخته‌ای دو رو و قابل‌انعطاف است ویکی از چاقوهای ست 3 تکه چاقوی ایکیا ANDLIG را برای خردکردن فلفل‌دلمه‌ای استفاده کنید. چاقوهای ایکیا بسیار تیز و خوش‌دست است. به همین دلیل ما استفاده از آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. سپس هویج‌ها را با رنده ایکیا IDEALISK که رنده‌ای تیز و خوش‌دست است رنده کنید.

خرید اینترنتی رنده ایکیا IDEALISK

مواد به‌کاررفته در این رنده ایکیا IDEALISK ممکن است قابل بازیافت باشند. شما می توانید از بین مجله های راه راه مارکت، مطالب مفیدی را در ارتباط با شرکت ایکیا و نحوه برخورد آن ها با محیط زیست را نیز مطالعه کنید.

رنده ایکیا IDEALISK

مرحله پنجم

ابتدا در ظرفی مناسب سس مایونز را بریزید بعد با کمک یک همزن و یا چنگال هم بزنید تا کمی رقیق‌تر شود. کالباس‌ها را نیز با چاقوهای ست 3 تکه چاقوی ایکیا ANDLIG  نگینی خرد کنید. پس از اینکه هویج‌ها را با دنده متوسط رنده ایکیا IDEALISK رنده کردید، به آن به سس،  فلفل سیاه و قرمز همچنین نمک و آب‌لیمو ترش و روغن‌زیتون  را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً ترکیب شوند.  پیشنهاد ما به شما این است که روغن‌زیتون و آبلیمو را داخل ست ظرف روغن و آبلیمو ایکیا ORTFYLLD بریزید تا در هنگام استفاده از روغن و آبلیمو مقدار زیادی به طور ناگهانی در ظرف ریخته نشود. ست ظرف روغن و آبلیمو ایکیا ORTFYLLD ظرفی شیک و زیبا و شکیل است که می‌توانید آبلیمو و روغن‌زیتون را در آن بریزید.

مرحله ششم

بعد از اینکه از پخت ماکارونی‌ها اطمینان حاصل کردید و آن را آبکش کردید. پس از آبکش کردن ماکارونی‌ها، آنها را در ظرفی که می‌خواهید سالاد را حاضر کنید بریزید و مخلوط کنید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و قارچ

مرحله هفتم

همهٔ مواد را که شامل خیارشور، کالباس، فلفل‌دلمه‌ای، هویج رنده شده، نخودفرنگی، ذرت، سس است را به ظرفی که ماکارونی‌ها را ریخته‌اید اضافه کنید و کاملاً مواد را با یکدیگر مخلوط کنید.

مرحله هشتم

سالاد ماکارونی را حدود یک یا دو ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود. سپس می‌توانید آن را با گوجه و زیتون تزیین کنید سپس سرو کنید. ظرف پذیرایی استیل ایکیا DROMSK ظرفی است که می توانید سالاد ماکارونی خود را داخل آن بریزید و برای تزئین از دیگر محصولات ایکیا استفاده کنی. می توانید دستمال‌سفره ایکیا SMAKSINNE را که طرحی زیبا و گلدار دارد، به مدل های زیبا تا کنید و در کنار سینی سرو خود قرار دهید تا تزئینی شکیل و زیبا با کمک دستمال‌سفره ایکیا SMAKSINNE داشته باشید.


فیلم طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ

راز خوشمزگی سالاد ماکارونی

  • گروهی از افراد در تهیه این سالاد خوشمزه از مرغ نیز استفاده می‌کنند. شما باید سینه مرغ را بپزید سپس خرد کنید و به موادتان اضافه کنید.
  • بهتر است که در تهیه سس سالاد از ترکیب سس و ماست استفاده کنید و از ادویه‌های مانند (آویشن، پودر سیر، پودر زیره) استفاده کنید.
  • سالاد هر چقدر بیشتر داخل یخچال بماند و سس به خورد سالاد برود خوشمزه‌تر می‌شود.
  • می‌توانید از گوجه گیلاسی نیز در مواد این سالاد استفاده کنید.
  • در پخت سالاد ماکارونی به‌جای استفاده از یک فلفل دلمه می‌توانید از چند فلفل دلمه رنگی استفاده کنید.
  • می‌توانید در تهیه سالاد ماکارونی از سیب‌زمینی هم استفاده کنید. برای این کار باید یک عدد سیب‌زمینی را در آب جوش بی اندازید و بگذارید تا بپزد و وا نرود، سپس سیب‌زمینی‌ها را نگینی خرد کنید و به مواد اضافه کنید.

خشک‌شدن سالاد ماکارونی

مهم‌ترین دلیلی که سالاد ماکارونی پس از قرارگرفتن داخل یخچال خشک می‌شود این است که پاستا یا همان ماکارونی فرمی به‌شدت آب را جذب می‌کند و به همین دلیل پس از اینکه آنها داخل یخچال قرار می‌دهید ممکن است خشک شود. برای رفع این مشکل می‌توانید کمی روغن‌زیتون به آن اضافه کنید یا مقدار بیشتری سس به سالاد بزنید تا نرم بماند.

سالاد ماکارونی رژیمی

برای تهیه این سالاد به‌صورت رژیمی می‌توانید به‌جای استفاده از ژامبون مرغ از گوشت سینه مرغ استفاده کنید و باید سس مایونز را هم از مواد سس حذف کنید. برای تهیه سس سالاد به‌صورت رژیمی می‌توانید به‌جای استفاده از سس مایونز از روغن‌زیتون به همراه فلفل سیاه و آب‌لیمو ترش استفاده کنید، روغن‌زیتون باعث نرمی ماکارونی می‌شود.

سالاد ماکارونی رژیمی معمولاً با سبزی‌های کم‌کالری درست می‌شود. در ادامه آموزش یکی از انواع رسپی‌های رژیمی این سالاد پرطرف‌دار را به شما می‌گوییم.

۴ طرز تهیه سالاد ماکارونی رژیمی با سس خوشمزه و کم‌کالری

سالاد ماکارونی با کاهو

اگر تمایل دارید از کاهو در تهیه سالاد ماکارونی استفاده کنید بهتر است از برگ‌های کاهو به‌عنوان قالب استفاده کنید و سالاد را روی برگ‌های کاهو بریزید. بعضی افراد از کاهوی خرد شده هم در مواد سالاد ماکارونی استفاده می‌کنند که سلیقه‌ای است. دستمال‌سفره ایکیا FORVANTAD محصولی از شرکت ایکیا است که ما به شما پیشنهاد می کنیم آن را تا کنید و در کنار این سالاد زیبا در کنار بشقابتان قرار دهید. زیر بشقابی ایکیا SMAKSINNE وسیله ای است که می توانید زیر بشقاب خود قرار دهید و دیزاین میز خود را زیباتر جلوه دهید.

خرید اینترنتی زیر بشقابی ایکیا SMAKSINNE

قطر این زیر بشقابی 37 سانتی‌متر است. برای چیدمان میز خود باید در نظر بگیرید ابعاد زیر بشقابی ایکیا SMAKSINNE به نحوی است که شما می‌توانید بشقاب را روی آن قرار دهید و قاشق را سمت راست و چنگال را سمت چپ قرار بگذارید.

زیر بشقابی ایکیا SMAKSINNE

سالاد ماکارونی با تن‌ماهی

یکی دیگر از روش‌های تهیه این سالاد مجلسی این است که آن را با تن‌ماهی درست می‌کنند. البته برای مهمانی‌ها بهتر است از گوشت مرغ یا کالباس استفاده شود، ولی برای تهیه سریع این سالاد برای خانواده می‌توانیم از تن‌ماهی هم استفاده کنیم. دستمال‌سفره طرح‌دار ایکیا HAJMAL از محصولات شرکت ایکیا است که می‌توانید در تزئین این سالاد از آن استفاده کنید. این دستمال به شکل پلنگی زیبایی است که طرحی زیبا به دکور غذای شما می‌دهد. شما همچنین می‌توانید. دستمال‌سفره طرح‌دار ایکیا HAJMAL را در جای دستمال‌کاغذی ایکیا VINTERFINT بچینید و دستمال‌ها را به طور یک جا بر روی میز قرار دهید.

سالاد ماکارونی با مرغ

سالاد ماکارونی با مرغ یکی از انواع روش‌های تهیه این سالاد خوشمزه است که با رسپی های بسیار متنوعی تهیه می‌شود. توصیه می‌کنیم برای تهیه این سالاد خوشمزه با گوشت مرغ، سینهٔ مرغ را بپزید و به‌جای کالباس آن را داخل سالاد ماکارونی بریزید.

سالاد ماکارونی وگن

سالاد ماکارونی وگن یکی از دستورهای پرطرف‌دار این سالاد خوشمزه است که بدون هیچ‌گونه گوشت یا فراورده‌های گوشتی درست می‌شود. گیاهخواران می‌توانند برای  این سالاد از دستور زیر استفاده کنند.

طرز تهیه سالاد ماکارونی وگن به روش ساده و خوشمزه

سالاد ماکارونی وگن یکی از انواع سالادهای خوشمزه و رژیمی است که با مواد متنوعی درست می‌شود. به طور معمول سالاد ماکارونی با گوشت مرغ یا کالباس تهیه می‌شود؛ اما اگر شما دوست دارید سالاد ماکارونی وگن تهیه کنید، به‌جای مرغ و گوشت می‌توانید از قارچ سرخ شده در آن استفاده کنید. کافی است کالباس یا گوشت مرغ را از مواد لازم حذف کنید.

سالاد ماکارونی با کالباس و هویج

خرید اینترنتی محصولات ایکیا برای تهیه سالاد ماکارونی

قطعاً استفاده از ظروف آشپزخانه استاندارد تأثیری بسیاری بر روی تهیه سالاد ماکارونی شما دارد. اصلی‌ترین ویژگی ظروف ایکیا این است که سرعت پخت غذا را بالا می‌برد تا خیلی سریع به غذای مطلوبمان برسیم. ما برروی تمام ظروفی که معرفی کردیم لینک مستقیم خرید قرار دادیم تا به‌راحتی وارد صفحه محصول شوید و اطلاعات تکمیلی را مطالعه کنید. راه‌راه مارکت با پشتیبانی سریع و به‌موقع در کنار شما هستیم تا هر سوالی دررابطه‌با لوازم خانه و آشپزخانه داشته باشید را پاسخ دهیم و بتوانید در همین راستا یک خرید مفید و به‌صرفه از محصولات ایکیا انجام دهید.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم با فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت تماس بگیرید و این محصولات را به‌راحتی سفارش دهید.

نوشته‌های مرتبط

  • طرز تهیه سالاد ماکارونی
     سالاد ماکارونی یکی از غذاهای سرد و سالادهای پرطرف‌دار و مجلسی ایرانی است که بیشتر در مجالس و مهمانی‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. این سالاد همانند سالاد الویه به دلیل وجود موادی مانند ژامبون، سس مایونز و انواع سبزی‌ها به‌عنوان یک غذای کامل درست می‌شود. […]
  • طرز تهیه فلافل خانگی
    تهیه فلافل خانگی، فلافل یک غذای عربی است که طرف‌داران زیادی را به خود اختصاص داده است. فلافل یک غذای بین‌المللی نیز به‌حساب می‌رود. این غذا به چند دلیل موردتوجه قرار می‌گیرد. فلافل به دلیل ارزان‌بودن و تهیه سریع و گیاهی بودن آن، یکی […]
  • طرز تهیه نان خانگی در ماهیتابه
    نان خانگی نان اصلی‌ترین مواد غذایی است که در ایران از زمان‌های قدیم استفاده می‌شده است و ارزش غذایی زیادی در سبد خوراکی‌های ما ایرانی‌ها دارد و آن را به‌عنوان یک ماده اصلی می‌توان حساب کرد. نان در مدل‌های گوناگونی در ایران درست می‌شود […]
  • طرز تهیه اسنک سفری
    اسنک‌ها لقمه‌های خوشمزه‌ای هستند که هم برای مصرف در منزل غذای مناسبی هستند و هم برای سفر غذای مناسبی محسوب می‌شود. اسنک سفری، غذایی است که زمان تهیه و پخت کوتاهی دارد. اسنک‌ها لقمه‌هایی هستند که با مواد مختلف و در طعم‌های متنوعی می‌شود […]
  • معرفی 4 کیک خانگی ساده مناسب عصرانه
    کیک خانگی ساده یک نوع شیرینی است که برای قرن‌ها جزء اصلی جشن‌ها و مناسبت‌های خاص بوده است. از بافت لطیف و کرکی گرفته تا طعم شیرین و غنی آن، کیک غذایی است که باعث شادی و خوشحالی افراد در هر سنی می‌شود.یک کیک […]

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “طرز تهیه سالاد ماکارونی” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب