معرفی نحوه استفاده صحیح از ست کفگیر و ملاقه در آشپزخانه

سرویس کفگیر ملاقه ایکیا راه راه مارکت

ست کفگیر و ملاقه آشپزخانه و تهیه غذا در هر خانه‌ای، جز مهم و لاینفک زندگی است. ست کفگیر و ملاقه داشتن غذای گرم با طبخ خانگی، یکی از ارزش‌هایی است که در خانواده ایرانی به آن اهمیت داده شده است. پیش‌ازاین چیدن یک سفره رنگین و نشستن اعضای خانواده در کنار آن، یک سنت دیرینه و همیشگی ایرانیان محسوب می‌شد؛ اما حالا با تغییر سبک زندگی و گرایش به مدرنیسم، سبک زندگی افراد تغییر کرده؛ اما همچنان، علاقه به داشتن غذای گرم و خوشمزه خانگی پز، وجود دارد.

طبخ غذا در آشپزخانه، علاوه بر مواد اولیه، ملزومات و وسایلی را لازم دارد که ست کفگیر و ملاقه هم از جمله آن‌ها است. شاید تصور کنید بدون ست کفگیر و ملاقه هم می‌توان آشپزی و غذا را سرو کرد؛ اما خوب است با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا کاربرد این ست لوازم آشپزخانه را بهتر بشناسید.

کاربرد قاشق ماکارونی در ست کفگیر و ملاقه

یکی از لوازم مهم در ست کفگیر و ملاقه، قاشق ماکارونی است. قاشق ماکارونی برای جلوگیری از شکسته‌شدن دانه‌های اسپاگتی و قراردادن آن‌ها در آب جوش کاربرد دارد همچنین این قاشق، به شما این امکان را نیز می‌دهد که به‌راحتی ماکارونی را پس از طبخ و پخته‌شدن به دیس یا بشقاب منتقل نمایید.

شکل ظاهری این قاشق، شبیه به یک چنگک است که دندانه‌های آن، این امکان را ایجاد می‌کنند که پاستا و ماکارونی را که در حال جوشیدن در قابلمه است، برای تست‌کردن گرفته، به‌گونه‌ای که مانع از خردشدن ماکارونی شود. البته سوراخ وسط آن، به شما کمک می‌کند که دریابید که چه میزان برای طبخ به ماکارونی نیاز دارید. به‌این‌ترتیب که قبل از اینکه ماکارونی را داخل آب جوش بریزید. برای هر نفر دسته‌ای ماکارونی خشک بردارید و کل حجم داخل سوراخ قاشق ماکارونی را پر کنید، به میزانی که سوراخ وسط قاشق، پر از ماکارونی رشته‌ای شد، بدانید که این حجم ماکارونی، برای یک نفر کفایت می‌کند. شاید بسیاری از افراد دلیل و کاربرد سوراخ وسط قاشق ماکارونی را ندانند، اینک شما با خواندن این مقاله به کارایی قاشق ماکارونی که در ست کفگیر و ملاقه است نیز پی بردید.

همچنین، شیار‌هایی که روی این قاشق وجود دارد، از خردشدن ماکارونی‌های سفت و خام جلوگیری می‌کند. کفگیر و ملاقه 4 پارچه ایکیا GRUNKA ست کفگیر و ملاقه‌ای است که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم. این ست دارای قاشق ماکارونی است. کفگیر و ملاقه 4 پارچه ایکیا GRUNKA دارای اقلامی است که پر کاربرد نرین قطعات در امر آشپزی است. این ست را برند مأمور ایکیا تهیه و تولید کرده است که از لحاظ کیفیت بسیار بالا و درجه یک می‌باشد.

ست کفگیر ملاقه چوبی ایکیا قیمت کفگیر ملاقه استیل

خرید اینترنتی کفگیر و ملاقه 4 پارچه ایکیا GRUNKA

کفگیر و ملاقه ۴ پارچه ایکیا GRUNKA شامل یک قاشق، ملاقه، کفگیر و سرور اسپاگتی است که تمام موارد لازم برای یک آشپزخانه پایه را در اختیار شما قرار می‌دهد. کفگیر و ملاقه سال‌هاست که عضوی مهم در آشپزخانه است.

کفگیر و ملاقه ۴ پارچه ایکیا GRUNKA

کاربرد چنگک در ست کفگیر و ملاقه

شاید در نگاه اول با دیدن چنگک در ست کفگیر و ملاقه از خودتان این سؤال را بپرسید که این وسیله چه کاربردی دارد؟

جواب این پرسش را زمانی متوجه می‌شوید که برای سرخ‌کردن، نیاز به وسیله‌ای پیدا می‌کنید که در روغن داغ فرورفته و مواد سرخ شده را جابه‌جا کند.

چنگک، برای سرخ‌کردن مواد غذایی نظیر کدو و بادمجان نیز کاربرد دارد و با این وسیله می‌توان به‌راحتی سبزی‌ها سرخ شده را هم زیرورو کرد. سرویس 3 پارچه کفگیر ایکیا GNARP که از برند با کیفیتی ساخته و تولید شده است دارای سه قطعه است که هر یک در آشپزی نقش مهمی را ایفا می‌کنند. با در اختیار داشتن این ست می‌توانید با خیالی آسوده به آشپزی بپردازید.

ست کفگیر ملاقه سیلیکونی راه راه مارکت ایکیا قیمت سرویس کفگیر ملاقه عروس

خرید اینترنتی سرویس 3 پارچه کفگیر ایکیا GNARP

می‌توانید سرویس 3 پارچه کفگیر ایکیا GNARP را در داخل ماشین ظرف‌شویی شستشو دهید. در نظر داشته باشید که سرویس 3 پارچه کفگیر ایکیا GNARP تا دمای ۴۲۸ درجه فارنهایت را تحمل می‌کند، پس در هنگام شستشو به این موضوع توجه لازم را به عمل‌آورید.

سرویس 3 پارچه کفگیر ایکیا GNARP

کاربرد ملاقه دهانه دار یا کج

ملاقه دهانه دار یا کج از وسیله‌هایی است که در ست کفگیر و ملاقه وجود دارد و برای سرو غذا‌هایی که ماهیت مایع دارند، کاربرد دارد. این ملاقه، برای ریختن سس روی سالاد یا ریختن مایعات روی غذا‌ها و پیش‌غذاهای سرو شده، کاربرد دارد چرا که دهانه دار بودن آن موجب می‌شود، تمامی مایعات موجود در ملاقه، به‌یک‌باره سرازیر نشوند و البته از پخش‌شدن و کثیف‌شدن اطراف نیز جلوگیری می‌کند.

پس از استفاده از این ملاقه در سرو سوپ و آش، غافل نشوید. سرویس 5 پارچه کفگیر و ملاقه ایکیا FULLANDAD سرویس کفگیر و ملاقه‌ای باکیفیت است که دارای اقلام بسیار مهمی است که در تسهیل امر آشپزی تأثیر به سزایی دارد.

کاربرد ملاقه روغن‌گیر

ملاقه روغن‌گیر، همان‌طور که از اسمش پیداست، در ست کفگیر و ملاقه، وظیفه جداسازی مایعات از جامدات را برعهده دارد و یکی از وسایل بسیار کاربردی است. این ملاقه برای آب‌گیری و جداکردن آب یا مایعات از قسمت‌های جامد کارایی دارد. ملاقه روغن‌گیر، به دلیل شکل ظاهری که دارد، این توانایی را دارد تا میزان روغن آغشته به مواد سرخ‌کردنی را کم و کمتر کند و ازاین‌رو غذای سالم‌تری تهیه می‌شود.

ملاقه روغن‌گیر، هم به کاهش روغن مانده و جذب شده در مواد غذایی کمک می‌کند و هم باعث می‌شود، روغن دوباره به چرخه سرخ‌کردن سایر مواد در تابه باز گردد.

سرویس کفگیر ملاقه سیلیکونی 12 پارچ با دسته بامبو سرویس کفگیر ملاقه یونیک راه راه مارکت

خرید اینترنتی ارگانایزر ایکیا SKATTAN

ارگانایزر ایکیا SKATTAN بسیار مقاوم و بادوام در برابر تحمل اجرام سنگین است و وسایل شما را به‌خوبی درون خود نگه می‌دارد و با ظاهر بسیار ساده و دلنشین جای خود را درون دکوراسیون داخلی اتاق باز می‌کند.

ارگانایزر ایکیا SKATTAN

کاربرد قاشق آبکش

به‌تازگی در ست کفگیر و ملاقه، قاشق آبکش هم جایگاه خود را تثبیت کرده است. این قاشق همانند ملاقه روغن‌گیر وظیفه جداسازی مایعات از جامدات را به عهده دارد. از این قاشق برای آبکشی و گرفتن برنج در حال جوشیدن از قابلمه می‌توان استفاده کرد؛ اما کاربردهایی نظیر شست‌وشوی میوه و سبزی‌ها را نیز دارد و می‌توان از این قاشق، برای این موارد نیز بهره جست.

همچنین، افرادی که در زمان سرو برنج، عادت دارند به روی برنجی که در دیس قرار داده شده، روغن یا کره داغ بریزند، می‌توانند با استفاده از این قاشق، توزیع همگن و یکسانی از روغن را در دیس برنج داشته باشند.

خرید اینترنتی ست کفگیر و ملاقه آشپزخانه ایکیا

تمامی آنچه درباره ست کفگیر و ملاقه گفته شد، برای این بود که شما با کاربرد انواع وسایل موجود در این ست آشنا شوید. قدم بعدی برای داشتن یک خرید خوب و ماندگار، خرید از یک برند معتبر و باکیفیت است که اصالت و کیفیت محصولات خود را تضمین می‌کند و خریداران دائمی و پروپاقرصش نشانی از درست بودن انتخابتان باشد. البته، رعایت این نکته نیز ضروری است که باید برای خرید این ست، توجه کنید که به چه نوع و چه جنس از آن احتیاج دارید. چرا که این محصول در جنس و کیفیت‌های متفاوت نظیر چوبی، استیل، فلزی، پلاستیکی و سیلیکونی عرضه می‌شود و شما باید باتوجه‌به نوع استفاده‌تان، جنس محصول را انتخاب کنید. به‌طورقطع، استفاده از کفگیر پلاستیکی در روغن داغ، نه‌تنها توصیه نمی‌شود؛ بلکه باعث سرطان‌زا شدن مواد غذایی و حتی تغییر فرم و شکل کفگیر هم می‌شود و یا کفگیر سراسر فلزی، به دلیل آنکه رسانای خوبی برای گرما است، موجب می‌شود تا نتوان از آن در هنگام طبخ غذای سرخ‌کردنی به‌راحتی استفاده کرد.

۲۵ مدل سرویس کفگیر و ملاقه شیک با خرید اینترنتی ایکیا

برای‌آنکه خیالتان از بابت کیفیت و اصالت ست کفگیر و ملاقه راحت باشد، می‌توانید آن را از برند ایکیا را خریداری کنید. برند ایکیا سال‌های زیادی است که در تهیه لوازم خانه و آشپزخانه فعالیت می‌کند و رضایت خریداران برایش حائز اهمیت است. سرویس کفگیر و ملاقه 3 پارچه ایکیا FILBUNKE سرویسی از جنس چوب است. پیشنهاد ما به شما در خرید این محصول به دلیل کیفیت بالا و کارایی آن است.

ما در این مقاله علاوه بر توضیحاتی که دررابطه‌با خرید سرویس کفگیر و ملاقه و کاربردهای آن به شما دادیم، تعدادی از سرویس‌های خوب و باکیفیت را برای خرید به شما پیشنهاد دادیم. خرید از فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت به دلیل کیفیت بالا و اورجینال بودن محصولات این فروشگاه، دلیل پیشنهاد ما به شما است. شما می‌توانید فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت را سرچ نموده و کلیه کالاها را ملاحظه بفرمایید و هر آنچه به آن نیاز دارید را به فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت سفارش دهید و در همان روز سفارش آن را تحویل بگیرید.

نوشته‌های اخیر

  • ۱۰ ایده هدیه نوروز ۱۴۰۳ و سفارش آنلاین انواع کادو عید نوروز
    نوروز «روز جدید» به زبان فارسی که به‌عنوان عید نوروز ایرانی نیز شناخته می‌شود، یک جشن سنتی است که آغاز بهار و اولین روز تقویم ایرانی را گرامی می‌دارد. هدیه نوروز ۱۴۰۳، این جشن توسط مردم ایران، افغانستان، تاجیکستان و سایر کشورهایی با میراث ایرانی و آسیای […]
  • قبل از خرید انواع ساعت دیواری این نکات را بدانید
    استفاده از ساعت برای دانستن و سنجش زمان بقدری حائز اهمیت بوده که انسان‌ها از قرن‌ها پیش، توسط راه‌های مختلف بدنبال سنجش زمان شب و روز بودند؛ اختراع ساعت‌های شنی و دیگر انواع ساعت از گذشته دور شروع شده و بنوعی انواع ساعت دیواری یا مچی و […]
  • کلیدی‌ ترین ترفند خانه تکانی در عید نوروز ۱۴۰۳
    خانه تکانی عید نوروز ۱۴۰۳ یکی از سنت های دیرینه بشمار می‌رود که نه تنها در ایران، بلکه در کشورهای فارسی زبان اطراف مانند تاجیکستان و افغانستان، پیش از عید نوروز ۱۴۰۳ انجام می‌شود؛ چند روز پیش از شروع فصل بهار، افراد خانواده دور هم جمع می‌شدند […]
  • چیدمان سفره هفت سین به سبک ایکیا در نوروز ۱۴۰۳
    هفت سین یکی از سنت‌های دیرینه و ناب ایرانیان باستان بشمار می رود که برای رفتن به پیشواز بهار چیده شده و نماد تولد دوباره و جوانه زدن زندگی ست؛ هر سین نمادِ فرهنگی اصیل، فلسفه‌ای ارزشمند و امیدی نویدبخش است. چیدمان سین‌های هفت سین در سده‌ها […]
  • راهنمای خرید ظرف روغن آشپزخانه
    ظرف روغن آشپزخانه یک ظرف کاربردی است که برای نگهداری و ریختن روغن‌های پخت‌وپز در هنگام آشپزی طراحی شده است. این ظروف معمولاً از مواد مقاوم در برابر خوردگی و دماهای بالا مانند فولاد ضدزنگ، شیشه یا پلاستیک ساخته می‌شوند. آنها اغلب دارای یک دهانه یا نازل […]

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “معرفی نحوه استفاده صحیح از ست کفگیر و ملاقه در آشپزخانه” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب