معرفی و خرید چاقو تیزکن دستی

معرفی و خرید چاقو تیزکن دستی

همه ما می‌دانیم که حتی اگر بهترین و تیزترین چاقوی دنیا را در اختیار داشته باشیم، پس از مدتی کند می‌شود. پس این بخشی جدایی‌ناپذیر است که در رابطه‌ با هویت و ویژگی چاقوها وجود دارد. چاقو به انگلیسی knives با این‌وجود که کندشدن تیغه چاقو از خصوصیات بدیهی چاقو است، نمی‌توانیم هر با پس از کندشدن چاقو آن را تعویض کنیم، لذا بهترین راهکار ممکن، داشتن چاقو تیزکن دستی است. ما با در اختیار داشتن یک مدل باکیفیت که از برند معروف و معتبری نیز باشد، بهترین خدمت را اول به خود و سپس به چاقو هایمان می‌کنیم. ما در امتداد این مقاله چاقو تیز کنی باکیفیت، از برند ایکیا را نیز به شما معرفی می‌کنیم.

 مزایای استفاده از چاقو تیزکن

چاقو تیزکن ایکیا ASPEKT، دارای کیفیتی بی‌نظیر است که مانع از خرید مکرر چاقوهای متعدد می‌شود. همان‌طور که در سطور بالا نیز به آن اشاره کردیم، به دلیل کندشدن ذاتی چاقوها، هر از چند گاهی ما نیاز به یکی از آنها داریم. قطعاً برای هر کدبانو و سرآشپز و آشپزی پیش‌آمده است که در زمان کار با چاقوی آشپزخانه، چاقو یش کند شده باشد و دچار کمبود وقت نیز شده باشد. قطعاً چاقوی کند سبب کندی کار در آشپزخانه می‌شود. هروقت بخواهیم سبزی‌ها و گوشت و مواد غذایی را خرد کنیم، وجود و لزوم یکی از آنها باکیفیت همچون ایکیا ASPEKT لازم و ضروری است. چاقو تیزکن ایکیا به‌سرعت چاقوی شما را تیز می‌کند و مانع از صرف هزینه مجدد جهت خرید چاقوی جدید می‌شود. با داشتن یک چاقو تیزکن خوب شما می‌توانید سالیان سال از یک چاقوی تیز، بدون این که از تیزی و کیفیتش کاسته شود، استفاده کنید.

چاقو تیز کن اصل

تکنیک‌هایی برای تیزکردن چاقو

  • لازم است که برای حفظ سلامت چاقو تیزکن، هنگام کشیدن چاقو روی سطح آن، فشار کافی را به آن وارد کنید.
  • در زمان تیزکردن چاقو، از یک‌پارچه مرطوب برای جلوگیری از لیزخوردن چاقو تیزکن، در زیر آن استفاده کنید.
  • در نظر داشته باشید که در حین انجام کار مراقب باشید که لبه‌های چاقو به خودتان نزدیک نباشد.
  • خوب است که هرازگاهی، آن را با روغن یا آب در صورت نیاز نرم کنید.
  • در زمان تیزکردن چاقو، برای هرکدام از لبه‌های چاقو، تعداد دفعات یکسان را برای کشیدن روی آن پیاده کنید. اول از قسمت زبر شروع به تیزکردن کنید و بعد با قسمت نرم کار تیزکردن را تمام کنید.
  • حتماً بعد از تیزکردن چاقو، قبل از استفاده از چاقو آن را بشویید.

مزیت‌های استفاده از چاقو تیزکن

این وسیله ارزان و کاربردی بوده که باعث می‌شود همیشه چاقوهای شما تیز و بُرنده باقی بمانند. سرعت تیزکردن چاقوها با این وسیله چندبرابر روش‌های کلاسیک است و طول عمر چاقو چندبرابر افزایش پیدا می‌کند. مدل ایکیا ASPEKT نیز از آن دسته از چاقو تیزکن‌ هایی است که نه‌تنها به چاقوهای شما آسیب نمی‌زند، بلکه سبب تیز شدن به‌سرعت آنها نیز می‌شوند.

آنها در مدل‌های برقی به‌گونه‌ای است که تیزکردن چاقو با آنها، نیاز به داشتن مهارت خاص در این مورد ندارد و شما با هر سطح از دانش و اطلاعات می‌توانید به‌راحتی از آن استفاده کنید. مدل دستی، بسیار کوچک بوده به همین علت جابه‌جایی آن را آسان می‌کند. همچنین فضای زیادی از آشپزخانه شما را اشغال نمی‌کند.


خرید چاقو همه کاره

دلایلی که باعث سریع‌تر کندشدن چاقو می‌شود چیست؟

خردکردن پیاز و برش‌دادن با چاقو، هر دو باعث زود کندشدن چاقو می‌شود. پیاز و لیمو خاصیت اسیدی دارند و خردکردن آنها باعث کندی چاقو می‌شود، پس بهتر است چاقویی مختص خردکردن مواد اسیدی در نظر بگیریم و پس از پایان کار، بلافاصله چاقو را آب بکشیم.

از دیگر دلایل زود کندشدن چاقو، شستن چاقو با ماشین ظرف‌شویی یا سیم ظرف‌شویی است که موجب کندشدن آن می‌شود. در صورت استفاده از چاقو برای خردکردن پیاز یا برش‌دادن لیمو، بهتر است که آن را با چاقو تیزکن ایکیا ASPEKT تیز کنید تا مثل روز اول چاقویی تیز و برنده داشته باشید.

ابعاد و وزن چاقو تیزکن چگونه باید باشد؟

باتوجه‌به متراژ کوچک آشپزخانه‌ها و فضای کم کابینت‌ها و کشو‌ها، بهتر است مدلی که می‌خرید، وزن نسبتاً سبکی داشته باشد و فضای زیادی را اشغال نکند. اکثر آنها قابلیت حمل آسان داشته و به دلیل وزن سبک می‌توانید آن را در پیک‌نیک و گردش‌هایی که نیاز به چاقوی تیز در طبیعت دارید، با خود همراه سازید.

مدل‌ها و انواع چاقو تیزکن

چاقو تیزکن دستی

ساده‌ترین نوع چاقو تیزکن است که به‌راحتی می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند. اگر می‌خواهید هزینه کمتری پرداخت کنید این نوع از چاقو تیزکن می‌تواند مناسب شما باشد. چاقو تیزکن ایکیا ASPEKT نیز در دسته چاقو تیزکن‌های دستی است.

چاقو تیز کن حرفه ای

چاقو تیز کن های برقی

این نوع هنگامی که روشن می‌شود، سنگ‌های تیز کننده را می‌چرخاند، به‌طوری‌که وقتی چاقو در شکاف‌های آن کشیده می‌شود، تیغه چاقو به‌سادگی و بدون زحمت تیز می‌شوند. بیشتر چاقو تیزکن‌های برقی دارای راهنماهایی هستند تا از زاویه مناسب اطمینان حاصل کنید که باعث محبوبیت بیشتر آنها می‌شود. اما گران هستند و کنترل کمتری نسبت به چاقوتیزکن‌های دستی دارند.

چک کردن کندی چاقو

چاقوی تیز نه‌تنها بهتر عمل می‌کند؛ بلکه خطر کمتری هم به نسبت چاقوی کند دارد. اگر سعی کنید یک گوجه‌فرنگی رسیده را با چاقوی کند برش بزنید باید هم مراقب سر انگشتانتان باشید و هم مراقب باشید تا گوجه‌فرنگی شما له نشود. راه‌های زیادی برای پی‌بردن به‌کندی چاقو وجود دارد. بهترین راهکار ممکن این است که تشخیص دهید چاقو به‌درستی کار نمی‌کند. وقتی چاقو بدون این که سبزیجاتی چون گوجه‌فرنگی را آب بیندازد، قطعه‌قطعه نمی‌کند، به معنی این است که چاقوی شما کند شده است.

راهکار دیگر برای تشخیص کندی چاقو این که  همچنین می‌توانید پرتوی نور چراغ پرنور مثل چراغ مطالعه را مستقیم جلوی لبه چاقو قرار دهید، چاقوی کند نور را منعکس می‌کند. روش دیگر استفاده از ناخن شست است. تیغه چاقو را روی ناخن بگذارید، تیغه کند به‌راحتی سر می‌خورد درحالی‌که تیغه تیز روی ناخن شما، گیر می‌کند.

چگونه چاقوهایمان را با سنگ چاقو تیزکن تیز کنیم؟

خوب است بدانید که برای اینکه چاقوهای آشپزخانه شما عمر طولانی‌تری داشته باشد و بهتر از آن استفاده کنید، باید مدام چاقو را با وسیله تیزکن، تیز کنید. شاید باور نکنید؛ ولی وقتی صحبت از ایمنی چاقو می‌شود، یک چاقوی کند بسیار خطرناک‌تر از یک چاقوی تیز است؛ زیرا کسی که در آشپزخانه از چاقو برای برش و خردکردن سبزیجات استفاده می‌کند، باید چاقوهای تیزی در اختیار داشته باشد. از گذشته تا کنون، از سنگ چاقو تیزکن برای تیزکردن چاقو استفاده می‌کنند. سنگ چاقوتیزکن،  نیز کار را برای آشپزها آسان می‌کند و چاقوها را تیز می‌کند.

برای تیزکردن چاقو با سنگ چاقو تیزکن، تیغه چاقو را در زاویه ۹۰ درجه به سمت پایین نگه دارید. سپس چاقو را متمایل و در حالت زاویه ۴۵ درجه قرار دهید. چاقو را در ادامه همین زاویه جابه‌جا کنید. در این حالت بهترین زاویه برای بالا و پایین کردن چاقو دارید.

بهترین چاقو تیز کن برقی سنگ چاقو تیزکن

ترفند تیزکردن چاقوی آشپزخانه با وسایلی به‌جز چاقو تیزکن

چند ترفند تیزکردن چاقوی آشپزخانه با وسایلی به‌جز چاقو تیزکن درصورتی‌که چاقوتیزکن در دسترس ندارید:

  • تیزکردن چاقوی آشپزخانه با استفاده از یک ماگ
  • تیزکردن چاقوی آشپزخانه با استفاده از یک چاقوی دیگر
  • تیزکردن چاقوی آشپزخانه با استفاده از بشقاب
  • تیزکردن چاقوی آشپزخانه با استفاده از سوهان ناخن
  • تیزکردن چاقوی آشپزخانه با لیوان

خرید اینترنتی چاقو تیز کن ایکیا

ما در این مقاله سعی کردیم چگونگی کار با چاقو تیزکن دستی و برقی را برای شما عنوان کنیم و نوعی چاقو تیزکن از برند معروف ایکیا با نام چاقو تیزکن ایکیا ASPEKT نیز به شما معرفی کردیم. این چاقوتیزکن سبک و کوچک و کم جا است، ما به شما استفاده از این چاقوتیزکن را پیشنهاد می‌کنیم. اینک اگر تمایل به داشتن چاقو تیزکن ایکیا دارید، بهتر است که این محصول را به فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت سفارش دهید و در سریع‌ترین زمان ممکن آن را در اختیار بگیرید.


نقد و بررسی چاقو و چاقو تیز کن ایکیا


نوشته‌های اخیر

میزان رضایت از این مطلب

100 %

توسط 01 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    سیما پاکی

    از چاقو تیز کن ایکیا خوشم اومد، حتما سفارش میدم

    مدل های مختلف تیز کردن چاقو رو یاد گرفتم . مدل های مختلف چاقو تیز کن هم دیدم خیلی خوشم اومد. اطلاعاتم زیاد شد.

    2 بهمن 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب