چند اشتباه تازه‌کارها در خرید گلدان

چند اشتباه تازه‌کارها در خرید گلدان

گل‌ها همواره زینت‌بخش زندگی ما هستند. گاهی با نگریستن به یک شاخه گل، چنان حس آرامشی به ما دست می‌دهد که با هیچ‌ لذتی مطابق نمی‌شود. گل‌ها همیشه حس طراوت و زندگی و پویایی را به زندگی ما می‌بخشند. حال اگر وجود و حضور گل‌ها در کنار ما با وجود گلدان زیبایی توأم شود، جلوه‌گری و زیبندگی آن گل را دوچندان می‌کند و به‌این‌ترتیب حس لمس زیبایی برای ما مضاعف می‌شود. پس باتوجه‌به اهمیت و تأثیر وجود گلدان‌ها باید پیش از خرید گلدان به نکاتی ویژه توجه کنیم که مانند تازه‌کارها در خرید گلدان دچار اشتباه نشویم.

با این مقدمه توجه شما را به نکاتی ویژه در خرید گلدان متمرکز می‌داریم و در این اثنا گلدان‌های زیبا و منحصربه‌فردی از برند باکیفیت ایکیا را به شما معرفی می‌کنیم، باشد که با داشتن آگاهی در امر خرید و انتخاب گلدان، زیبایی‌های گیاهان طبیعی‌تان را صدچندان سازید.

گلدان متناسب برای گیاهان آپارتمانی، گلدانی است که هم جنس خوبی داشته ‌باشد و هم قیمت مناسب و هم ظاهری شکیل و زیبا داشته باشد. این پارامترها که به‌عنوان مهم‌ترین عامل شناخته می‌شوند را همیشه باید در نظر داشته باشید. البته سایز، ظاهر یا نما، راحتی در تمیزکردن و زهکشی هم عوامل بسیار مهمی هستند که باید به آن‌ها توجه زیادی شود.

انتخاب و خرید گلدان مناسب برای گل یا گیاه جدید شما ممکن است ساده باشد، اما برخلاف تصور عمومی، رنگ گلدان تنها چیزی نیست که باید هنگام خرید گلدان به آن توجه کرد. قطعاً شما می‌خواهید گلدانی که برای گیاه خود انتخاب و خرید گلدان می‌کنید، مکمل زیبایی خانه یا آپارتمان و گیاهان تزئینی شما باشد، اما همچنین مهم است که هنگام انتخاب خود فضای زهکشی، اندازه و مواد سازنده گلدان را در نظر بگیرید. در آخر انتخاب و خرید گلدان مناسب برای گل یا گیاه شما مربوط به‌سلامتی و طول عمر گیاه جدید خانگی شماست. پیش رو، هرآنچه در مورد چگونگی انتخاب گلدان مکمل گیاه شما باید بدانید را برایتان شرح می‌دهیم.

قیمت گلدان سرامیکی

معرفی انواع گلدان مناسب برای گیاه آپارتمانی

گلدان مناسب برای گیاه آپارتمانی یعنی فراهم‌کردن فضای رشد کافی و مناسب از جنبه‌های مختلف تا گیاه آپارتمانی شما بتواند بهترین شرایط رشد را داشته باشد.

یکی از اشتباهات تازه‌کاران در خرید گلدان این است که فکر می‌کنند، فقط توجه به این نکته همین که گلدان‌ها یک سایز از گیاه بزرگ‌تر باشند کافی است؛ اما نکات دیگری نیز وجود دارد که در هنگام خرید اگر به آن‌ها توجه نکنیم، دچار اشتباهاتی چون افراد تازه‌کار می‌شویم. نکاتی که باید در زمان خرید گلدان به آن توجه کنیم، جنس و استحکام و رنگ گلدان است.

البته اگر شما خیلی خوش‌شانس باشید که فروشنده‌ای که از او گلدان می‌خرید، فرد حرفه‌ای و دلسوزی باشد می‌توانید با مشاوره در زمان خرید، به‌صورت حرفه‌ای بهترین گلدان را انتخاب کنید. به‌این‌ترتیب اشتباه افراد تازه‌کار را نخواهید کرد.

اولین موردی که با ورود به گل‌فروشی‌ها و انتخاب و خرید گلدان، متوجه آن می‌شوید انواع جنس گلدان‌ها است. در این مرحله باید ویژگی‌های هر یک از گلدان‌ها را بشناسید تا بهترین نوع را انتخاب نمایید.

گلدان فلزی

یکی از انواع گلدان‌هایی که در بازار موجود است، گلدان فلزی است. خرید گلدان‌ های فلزی به دلیل وزن سبک و کیفیت مرغوبی که دارند، طرف‌داران ویژه‌ای دارند. یکی از محاسن گلدان‌های فلزی براقیت ظاهری و زیبایی ظاهری آن است. نمونه‌ای از گلدان فلزی، گلدانی از محصولات ایکیا است. گلدان فلزی ایکیا BINTJE با این که فلزی است زنگ نمی‌زند و ظاهر زیبایش همواره حفظ می‌شود. گلدان فلزی ایکیا BINTJE با این که از فلز ساخته شده، وزن سبکی نیز دارد و به دلیل رنگ نقره‌ای که دارد با هر دکوراسیونی است می‌شود.

خرید-گلدان-فلزی-ایکیا خرید انواع گلدان پلاستیکی چوبی سفالی

گلدان الیاف

گلدان‌های الیافی از انواع گلدان مناسب برای گیاه آپارتمانی هستند. که به دلیل سازگاری زیاد با محیط‌زیست و بدون داشتن مواد شیمیایی و آزادسازی آن به درون خاک برای گیاهان بسیار حساس بهترین گزینه است. گلدان الیافی معمولاً از پوسته نارگیل ساخته می‌شوند. پس اشتباه است که از گلدان الیاف برای گیاهان دور حوض یا کنار باغچه استفاده کنیم. این گلدان‌ها برای داخل آپارتمان هستند.

البته برای خرید گلدان الیاف نگران قیمت نباشید این گلدان‌ها قیمت زیادی ندارند و با تنوع رنگ بالا مناسب هر نوع دکوراسیونی نیز هستند.

گلدان سفالی

رایج‌ترین فرم گلدان برای گیاهان آپارتمانی و گلخانه‌ای، گلدان‌های سفالی هستند. توجه داشته‌اید که بهترین نوع گلدان سفالی، همان گلدان‌های ساخت شهر لالجین همدان به انگلیسی Lalehjin است که بالاترین کیفیت را دارند. سطح داخلی گلدان‌های سفالی لالجین، لعاب‌کاری شده است .لعاب‌کاری سطح داخلی گلدان سفالی، باعث می‌شود هدر رفت آب از بدنه گلدان کمتر شود.

در ضمن توجه داشته باشید که کف گلدان‌ها هم همیشه چند سوراخ ریز داشته‌ باشد که هم کمک به تهویه و هم زهکشی مناسب آب می‌کند. یکی از اشتباهات در زمان خرید گلدان این است که کف گلدان سوراخ نداشته باشد، چرا که به‌این‌ترتیب راه نفوذ هوا به داخل خاک گلدان مسدود خواهد بود.

خرید گلدان سفالی ارزان راه راه مارکت

گلدان بتنی

برای خرید دکوری به سراغ گلدان بتنی بروید. یکی دیگر از گلدان‌های مناسب برای گیاه آپارتمانی، گلدان بتنی است. این گلدان به دلیل وزن سنگینی که دارد، با برخورد و هول دادن به چه‌ها، تکان نمی‌خورد و نمی‌افتد. به‌این‌ترتیب گل و گلدان از آسیب کودکان در امان خواهد بود. پس اشتباه است اگر در خانه فرزند پر تکاپویی دارید، از گلدان بتنی استفاده کنید.

در ضمن خوب است بدانید که این نوع گلدان‌ها محافظ خوبی برای گیاه در مقابل تغییرات شدید دمایی هستند. البته باتوجه‌به این که در آپارتمان‌ها چندان تغییرات دمایی نداریم مزیت خاصی محسوب نمی‌شود.

گلدان پلاستیکی

خرید گلدان پلاستیکی ارزان قیمت، نوع دیگری از گلدان‌ها، گلدان‌های پلاستیکی هستند که در تنوع رنگ و طرح بالایی در مقابل قیمت کم خود دارند.

این نوع گلدان مناسب برای گیاهان آپارتمانی است. گلدان ایکیا FORENLIG نوعی گلدان سفید پلاستیکی است که با رنگ سفیدی که دارد، با هر نوع دکوراسیونی به‌راحتی ست می‌شود. گلدان ایکیا از جنس  پلاستیک مرغوب است که دارای زیبایی ظاهری ویژه‌ای است. ما خرید و استفاده از گلدان ایکیا FORENLIG را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تا به اینجا فقط در مورد جنس گلدان مناسب برای گیاهان آپارتمانی صحبت کردیم. چرا که مقوله بسیار مهم و عامل بسیار متنوعی پر تعدادی است. به همین دلیل به طور جداگانه و کاملاً تخصصی به آن پرداختیم. در این بخش به سایر عوامل بسیار مهمی می‌پردازیم که هنگام خرید گلدان مناسب برای گیاه آپارتمانی باید به آن‌ها دقت کنید.

خرید اینترنتی گلدان ایکیا FORENLIG
خرید گلدان دکوری

 درنظرگرفتن مواردی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، در کنار جنس گلدان از اهمیت بالایی برخوردار است:

چگونه گلدان انتخاب کنیم

سایز  گلدان‌

سایز گلدان، از جمله عوامل بسیار مهم هنگام خرید گلدان مناسب برای گیاهان است. و این همان عاملی است که در ابتدای مطلب گفتیم برخی افراد بدون اطلاع دقیق از آن، موردی را برای گیاهان خود، انتخاب می‌کنند. اگر گلدان شما خیلی بزرگ باشد، خشک‌شدن گلدان خیلی طولانی می‌شود؛ لذا همین عاملی برای پوسیدگی ریشه گیاهان خواهد بود.

اگر هم گلدان خیلی کوچک باشد، خاک آن خیلی سریع خشک می‌شود و دائماً باید آن را آبیاری کنید؛ بنابراین، بهترین کار این است که سایز گلدان با سایز گیاه یکسان باشد.

 زهکشی گلدان

مسلماً زهکشی مهم‌ترین عاملی است که باید هنگام انتخاب گلدان برای نهال گیاه جدید در نظر بگیرید. بدون وجود سوراخ‌های مناسب در انتهای گلدان، آب نمی‌تواند به‌آسانی تخلیه شود و ریشه‌ها به هوا دسترسی کافی نخواهند داشت. این امر می‌تواند منجر به آبیاری بیش از حد و عوارض اضافی تهدیدکننده زندگی گیاه، مانند پوسیدگی ریشه، زردشدن برگ‌ها، قارچ یا کپک شود. علاوه بر سوراخ زیر گلدان که باید وجود داشته باشد، نکته مهم دیگر که باید به آن توجه کنید، خرید یک زیر گلدانی مناسب است.

گلدان تزیینی لیست قیمت گلدان و گل مصنوعی

نحوه انتخاب گلدان

رنگ

درحالی‌که در نهایت رنگ گلدان شما به خود شما بستگی دارد، بهتر است در دکوراسیون گیاهان داخلی رنگ گل و شاخ‌وبرگ و زیبایی کلی خانه را در نظر بگیرید. به‌طورکلی، شما باید هر گلدان گیاه تزئینی هم مکمل گیاه شما و هم محیط اطراف آن باشد، نه اینکه بر آنها غلبه کند.

راحتی در تمیزکردن

گلدان مناسب برای گیاهان آپارتمانی گلدانی است که تمیزکردن آن راحت باشد. مثلاً گلدان‌های سفالی پس از مدتی به‌خاطر تبخیر آب در داخل آن، لایه سفید رنگی در سطح داخلی آن تشکیل می‌شود.

که ابتدا باید سطح داخلی آن اسکاچ یا سطح زبری گلدان را پاک کنید. البته شاید برخی افراد حوصله یا وقت کافی برای تمیزکردن گلدان را نداشته ‌باشند.

تمیزکردن گلدان‌های فلزی از همه گلدان‌ها، بسیار راحت‌تر است؛ بنابراین ما به شما گلدان فلزی ایکیا BINTJE که به رنگ نقره‌ای است را معرفی می‌کنیم. خرید گلدان لاکچری بعدی که ما به شما معرفی می‌کنیم، گلدان برنجی ایکیا DAIDAI است. این دو گلدان از برند معروف و مشهور ایکیا است.

گلدان فلزی ایکیا BINTJE و گلدان برنجی ایکیا DAIDAI هر دوفلزی هستند که در دورنگ نقره‌ای و طلایی تولید شده‌اند. این گلدان‌ها به‌راحتی تمیز می‌شوند و به دلیل رنگی که دارند با هر دکوری در منزل شماست می‌شود. این دو گلدان با وجودی که فلزی هستند، ضدزنگ هستند زیبایی ظاهری‌شان بسیار چشم‌نواز است. گلدان ایکیا FORENLIG نیز گلدانی پلاستیکی و سبک و زیبا است که هم تنوع رنگی زیادی دارد و هم سبک و هم زیباست. شرکت معتبر ایکیا گلدان‌هایی باکیفیت و زیبا و مدرن تولید کرده و ساخته است.

خرید گلدان فانتزی گیاه و دسته گل با مشخصات و قیمت

قیمت گلدان

باتوجه‌به اینکه هزینه نیز فاکتور تأثیرگذاری در تهیه گلدان محسوب می‌شود، لذا باید به این فاکتور نیز توجه داشت. باتوجه‌به این امر ما به شما توصیه‌ای کنیم که گلدان‌های ایکیا را با نازل‌ترین قیمت از فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت تهیه کنید.

خرید گلدان مناسب برای گیاهان آپارتمانی، یکی از عوامل بسیار مهم در رشد ایدئال گیاهان شماست. با این تفاسیر عدم توجه به نکات فوق از اشتباهات خرید تازه‌کارها در خرید گلدان است.

باتوجه‌به نکاتی که در خرید گلدان، برایتان توضیح دادیم، بهتر است که در خرید گلدان مناسب برای گیاهان آپارتمانی خود دقت زیادی به خرج دهید تا باعث توقف یا کندشدن رشد گیاهان و ایجاد بیماری، پوسیدگی در ریشه و در نهایت ازبین‌رفتن گیاهان نشوید. چرا که وجود گیاهان در محل زندگی و محل کار و در محیط‌های آپارتمانی که ما در آنجا وقت خود را می‌گذرانیم، حس نزدیکی زیاد به طبیعت و شادابی را به ما هدیه می‌دهد.

خرید اینترنتی کفگیر و ملاقه آشپزخانه ایکیا

باتوجه‌به متن فوق که دررابطه‌با اشتباهات ناشیانه ما در زمان خرید گلدان ممکن است روی دهد، ما به شما انواع جنس گلدان‌ها و نکات کلیدی در تهیه گلدان را توضیح دادیم. همچنین ما به شما گلدان‌هایی از شرکت معتبر ایکیا را معرفی کردیم که برای تهیه آن کافی است که با فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت تماس بگیرید و آن را به‌سرعت در دستان خود لمس کنید. در اثر برای شما لمس زیبایی‌های جهان را آرزو می‌کنیم. امید بر این داریم که زندگی‌تان را به لطافت گلبرگ‌های گل رز و به شادابی گله‌ای نرگس در سرمای زمستان بگذرانید.


نقد و بررسی گل و گلدان ایکیا


نوشته‌های اخیر

میزان رضایت از این مطلب

100 %

توسط 01 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    هیوا دارابی

    مطالب شما را جهت خرید گلدان خواندم عالی بود.

    با خوندن مقاله ی شما هم با نکات مهمی جهت خرید گلدان آشنا شدم و هم با گلدان های ایکیا آشنا شدمو گلدان فلزی ایکیا فوق العاده شیکه همین الان سفارش میدم.ممنونم از شما

    30 دی 1401

    اشتراک‌گذاری در

    آیا مفید بود؟

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب