کلیدی‌ ترین ترفند خانه تکانی در عید نوروز ۱۴۰۳

کلیدی‌ ترین ترفند خانه تکانی در عید نوروز ۱۴۰۳

خانه تکانی عید نوروز ۱۴۰۳ یکی از سنت های دیرینه بشمار می‌رود که نه تنها در ایران، بلکه در کشورهای فارسی زبان اطراف مانند تاجیکستان و افغانستان، پیش از عید نوروز ۱۴۰۳ انجام می‌شود؛ چند روز پیش از شروع فصل بهار، افراد خانواده دور هم جمع می‌شدند و فرش‌ها را می‌تکاندند و گرد و خاک زمستان را از روی وسایل خانه، پاک می‌کردند. هرچند این روزها نحوه اجرای جزئیات سنت‌ها دستخوش تغییر شده‌اند، اما مردم تا عید نوروز ۱۴۰۳ دنبال ترفندهای خانه تکانی هستند تا همه جا را نظافت کرده و با خانه‌ای پاکیزه به استقبال بهار ۱۴۰۳ بروند. فلسفه این پاکیزگی علاوه بر تمیز کردن خانه، پاک کردن تاریکی، بدی و زشتی‌هاست تا با آمدن بهار، همه چیز با نیکی و از نو زاییده شود.

داستان اساطیری سنت خانه تکانی که بی‌شک تا خانه تکانی عید نوروز ۱۴۰۳ به دست فراموشی سپرده شده، به افسانه فروهرها باز می‌گردد؛ طبق داستان‌های کهن، مردم عقیده داشتند که فروردین ماه، ماه فروهرهاست و آنها سال یکبار در عید نوروز به روی زمین می‌آیند؛ اگر فروهرها خانه را نظافت شده و پاکیزه ببینند، شادمان شده و روزی و برکت را در سال جدید، به آن خانه جاری می‌سازند. جدا از سنت و داستان های کهن، اینکه هنوز ایرانیان به دنبال ترفند های خانه تکانی برای عید نوروز بوده و این سنت را پاس می دارند، به فرهنگ دیرینه و پاکیزه و با سلیقه بودن آنها از قدیم تا الان، برمی‌گردد.

همه چیز درباره یک خانه تکانی ضرب الاجلی/بدون استرس به

خرید طی زمین شوی ایکیا PEPPRIG مجموعه ۹ عددی

شرکت ایکیا طی زمین شوی ایکیا PEPPRIG مجموعه ۹ عددی را با مکانیزم قفل هوشمند تعویض سر تمیز کننده طراحی کرده است که کار با آن را آسان می کند. 

طی زمین شوی ایکیا PEPPRIG مجموعه ۹ عددی

ترفند های خانه تکانی و نظافت در عید نوروز ۱۴۰۳

استفاده از یک راهنمای خانه تکانی و یاد گرفتن ترفندها، به شما کمک می‌کند تا با صرف انرژی کمتر، وسایل را بهتر نظافت کرده و راحت تر هه جا را برق بیاندازید. به همین دلیل ما در این بخش از سری مقالات راه راه مارکت، قصد داریم به روش‌ها و ترفندهای کلیدی خانه تکانی در عید نوروز ۱۴۰۳ بپردازیم و قدم به قدم خانه تکانی همراهتان باشیم.

برای شروع، هر شخصی فراخور عادت و یا الگوهای ذهنی، از جایی شروع کرده و جایی دیگر پروسه خانه تکانی را به اتمام می‌رساند. خیلی از افراد از نظافت پذیرایی شروع کرده و در آشپزخانه یا اتاق خواب، کار خانه تکانی را خاتمه می‌دهند. برای پاک کردن سطوح شیشه‌ای و گرفتن خاک کریستال‌ها، نیاز است از دستمال‌هایی استفاده شود که پرز نداده و از کیفیت مطلوب و ضخامت مناسبی برخوردار باشند. در کل یکی از دغدغه‌های افراد در خانه تکانی، استفاده از دستمال‌های پارچه‌ای مناسب و دستمال‌های مایکرفایبر است. در صورتی‌که دستمال جذب خوبی داشته و پرز ندهد، با استفاده از یک شیشه پاک کن و دستمال، به آسانی می توان کریستال‌ها و ظروف تزیینی اتاق پذیرایی را نظافت کرد.

معرفی حوله و دستمال‌ های آشپزخانه ایکیا

حوله و دستمال‌ آشپزخانه ایکیا، دارای نخ از جنس مرغوب هستند. این دستمال‌ها به راحتی شسشتو شده و قابل شستشو در ماشین لباس شویی هستند. به دلیل کیفیت مطلوب حوله و دستمال آشپزخانه ایکیا، این دستمال‌ها در صورت شسشوی مکرر و شستشو در ماشین لباس شویی خراب نشده و رنگشان تغییر نمی‌کند. همچنین قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند.

برخی از افراد در خانه تکانی، ترجیح می‌دهند که تمام ظروف کابینت را نیز شستشو کرده و بعد از تمیز کردن کابینت، ظروف تمیز را در کابینت بگذراند. ممکن است شما تصمیم بگیرید با ماشین ظرف‌شویی ظروف را شستشو کرده و یا با دست ظروف را بشویید. قرص‌های ماشین ظرفشویی و مدت زمان طولانی‌تر، ظرف‌ها را به اندازه کافی برق می‌اندازد اما ممکن است بعضی از افراد ترجیح دهند که ظروف را با دست شسته و از مواد سفید کننده مانند وایتکس استفاده کنند تا کدر بودن ظروف برطرف شده و ظروف برق بیافتند. در حال حاضر بسیاری از برندها، سفید کننده‌هایی تولید می کنند که بوی کمتری داشته و کمتر به ریه آسیب می رسانند. بهتر است درهنگام استفاده از آنها حتما از ماسک استفاده کرده و دستکش دست کنید.

ما برای آسودگی خیال شما، قرص ماشین ظرفشویی پلاتینیوم Fairy را با پاک کنندگی قوی، برای شما فراهم کرده‌ایم؛ این قرص‌ها در دمای آب پایین نیز از قدرت پاک کنندگی بالایی برخوردارند و در صورت استفاده از آنها، رد آب یا لک روی ظروف شما باقی نمی‌مانند.

خرید قرص ماشین ظرفشویی 75 عددی FAIRY PLATINUM PLUS

قرص ماشین ظرفشویی ۷۵ عددی FAIRY PLATINUM PLUS در دماهای پایین نیز تأثیر چشمگیری دارد؛ بنابراین می‌توانید با کنترل دمای پایین در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی کنید.

قرص ماشین ظرفشویی ۷۵ عددی FAIRY PLATINUM PLUS

ترفند شستشو و برق انداختن ظروف

یکی از ترفندهای برق انداختن ظرف‌ها و یا سطوح در خانه تکانی عید نوروز ۱۴۰۳ شما، می‌تواند استفاده از محلول‌های ترکیبی دست ساز شما باشد که جایگزین وایتکس می‌شوند. جوش شیرین به خودی خود یک سفید کننده قوی است که می توان برای برق انداختن ظروف و از بین بردن لکه‌های انواع سطوح مانند کابینت، یخچال و حتی شستشوی سرامیک ها از آن بهره برد.

یک ترکیب طلایی در عید نوروز ۱۴۰۳ که می‌تواند بخوبی جایگزین سفید کننده هایی مانند وایتکس شود، عبارتست از:

  •  جوش شیرین + سرکه + آب

مقدار ترکیب این مواد نیز به اینصورت است که باید سرکه را به نسبت دو برابر جوش شیرین به محلول اضافه کرده و به همان مقدار که در محلول سرکه ریخته اید، آب اضافه کنید.

در صورتیکه بخواهید محلول سفید کننده دست ساز و خانگی شما برای خانه تکانی عید نوروز ۱۴۰۳، غلیظ باشد و سطوحی مانند چدن گاز و لکه هایی که سخت پاک می‌شوند را از بین ببرنند، می‌توانید آب را حذف کرده و محلول جوش شیرین + سرکه را با همان مقدار ترکیب سرکه دو برابر جوش شیرین، تهیه کنید.

با محلول غلیظ جوش شیرین + سرکه شما می‌توانید سینک ظرفشویی، رسوب کتری، ظروف برنجی، سطوح یخچال و گاز و حتی طبقه‌های داخل یخچال را برق بیاندازید. این محلول برای از بین بردن بوی داخل یخچال و سرویس قابلمه یا ظروفی که بوی غذا و چربی روی آنها مانده در عید نوروز ۱۴۰۳ نیز توصیه می‌شود.

اسفنج شستشو و اسکاچ ایکیا علیرغم نرم بودن، قدرت پاک کنندگی بالایی داشته و انواع سطوح و ظروف با هر نوع و جنسی را بخوبی پاک کرده و برق می‌اندازند. پک سه عددی اسفنج و اسکاچ شستشو ایکیا قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند.

خانه تکانی را از کجا شروع کنیم

خرید اسفنج شست و شو ایکیا SVAMPIG

حفظ پاکیزگی اسفنج ظرف‌شویی، از نکات مهم بهداشتی این محصول است. اسفنج شست و شو ایکیا SVAMPIG دارای ویژگی منحصربه‌فردی است، به صورتی که یک طرف آن نرم و طرف دیگر آن زبر است.

اسفنج شست و شو ایکیا SVAMPIG

ترفند شستشو سطوح آشپزخانه

سطوح آشپزخانه مانند سنگ یا تخته کابینت دور سینک، اجاق گاز و دیگر سطوح را بهتر است برای برق انداختن با مایعات غلیظ (به جای اسپری چند منظوره) تمیز کنید؛ چراکه ذرات ریز اسپری‌ها در هنگام اسپری‌شدن در فضا پخش شده و در ریه می‌نشینند. حتما در هنگام استفاده از مایع‌های سفید کننده ضدعفونی کننده و یا اسپری، از ماسک و دستکش نیز استفاده کنید.

پیشگیری از آسیب دیدن در خانه تکانی؛ راهنمای کامل خانه تکانی

خانه تکانی عید نوروز ۱۴۰۳ برای نظافت و از بین بردن آلودگی‌ها و انرژی منفی انجام می‌شود. اما چگونه در هنگام خانه تکانی از آسیب دیدن جلوگیری کرده و مراقب خودمان باشیم؟ جابجا کردن وسایل سنگین و تمیز کردن گوشه‌هایی از خانه که  خیلی کم گردگیری یا نظافت می‌شوند، از ویژگیهای خانه تکانی بشمار می‌روند. اما این جابجایی وسایل ممکن است پیش از عید نوروز ۱۴۰۳ به کمر یا دیگر اندام افراد آسیب رسانده و آدمها را با کمر گرفته و کج راهی عید دیدنی یا مسافرت نماید. بعضی از افراد نیز ممکن است در جارو کردن و تی‌کشی خانه به ستون فقراتشان آسیب وارد کنند. بنابراین، برای اینکه در عید نوروز ۱۴۰۳ و بعد از مراسم خانه تکانی، دچار آسیب نگردیم، باید از ترفندهای خانه تکانی استفاده کنیم.

استفاده از جارو دسته بلند و تی در عید نوروز ۱۴۰۳ به شما کمک می‌کند تا در هنگام جارو کردن آشپزخانه و گرفتن گرد و خاک کف اتاق‌ها، قبل از تی شویی، خم نشده و به راحتی بتوانید همه جا را نظافت کنید. فقط توجه داشته باشید که اگر فرش‌های سنگین دارید و می‌خواهید آنها را جمع کرده و کف خانه را نظافت کنید، فرش را با احتیاط تا کرده و یا جابجا کنید.

جارو دسته بلند و خاک انداز ایکیا، طوری طراحی شده‌اند که قسمت نگه دارند خاک انداز، از دوباره بیرون ریختن زباله‌ها در حین جارو کردن، جلوگیری کرده و دانه‌های جارو در اثر استفاده طولانی مدت، ریزش پیدا نمی‌کنند. همچنین مدل چفت شدن جارو دسته بلند و خاک انداز ایکیا به اینصورت است که آنها بخوبی در هم چفت شده و قابل آویزان کردن در یک کنج که در دید نباشد، هستند. به همین دلیل در صورت داشتن فضای کوچک، نیاز نیست نگران جای قرارگیری جارو و خاک انداز ایکیا باشید.

خرید جارو و خاک انداز ایکیا PEPPRIG

جارو و خاک انداز ایکیا PEPPRIG به‌صورت تاشو برای صرفه‌جویی در فضا طراحی شده تا در صورت عدم استفاده بتوانید به‌راحتی آن را جمع و نگهداری کنید. لبه پلاستیکی این خاک انداز باعث می‌شود که گردوغبار به‌راحتی در خاک انداز جارو شود.

جارو و خاک انداز ایکیا PEPPRIG
خانه تکانی در یک هفته رموز خانه تکانی

 

ترفند شستشو موکت و فرش

بافت برخی از قالیچه و موکت‌ها ضخامت زیادی داشته و مو و پرز را حتی با جاروبرقی نمی‌توان از سطح آنها جمع کرد. از رول پرزگیر BASTIS می‌توانید برای گرفتن مو و زباله‌های ریز روی فرش و مبلمان استفاده نمایید. این پرزگیر برای تمیز کردن پرز پالتو و لباس‌های زمستانی، پیش از جمع کردنشان در اول بهار، مناسب استفاده بوده و می‌توانند به خانه تکانی عید نوروز ۱۴۰۳ تان سهولت بخشند.

رول پرزگیر ایکیا یک وسیله کاربردی بشمار می‌رود در عید نوروز ۱۴۰۳ که هر نوع پرز، موی حیوانات و گردو غبار را بخوبی از سطوح مختلف پاک می‌کند. این رول ها ۴ عدد چسب پرزگیر که هرکدام حاوی ۴۰ ورقه چسبنده هستند، دارند.

بهترین زمان برای خانه تکانی عید

خرید پرزگیر ایکیا BASTIS

پرزگیر ایکیا BASTIST، دارای 40 ورقه چسبنده است که موهای حیوانات، کرک، خز، گردوغبار و پرز را از روی لباس، مبلمان و صندلی ماشین پاک می‌کند. پرزگیر ایکیا BASTIST دارای یک دسته با سوراخ؛ برای آویزان کردن و نگهداری آسان‌تر است.

پرزگیر ایکیا BASTIS

 

برای مراقبت‌های تکمیلی، همانطور که بالاتر اشاره شد، حدالامکان از استفاده مواد سفید کننده با بوی غلیظ در عید نوروز ۱۴۰۳ خودداری کرده و یا درصورت تمایل به استفاده از آنها، از ماسک استفاده نمایید. از دستکش لاتکس و یا دستکش ظرفشویی نیز می‌توانید برای محافظت از پوست دستتان استفاده کنید.

خرید دستکش نظافت ایکیا RINNIG

دستکش نظافت ایکیا RINNIG از جنس لاتکس طبیعی است و به‌راحتی آسیب نمی‌بیند. توجه داشته باشید که هنگام استفاده از وسایل تیز مانند چاقو و قیچی دقت کنید چرا که ممکن است دستکش پاره شود.

دستکش نظافت ایکیا RINNIG

 

خانه تکانی سریع برای شاغل ها

افراد شاغل نسبت به دیگر افراد، زمان کمتری برای خانه تکانی عید نوروز ۱۴۰۳ دارند. به همین دلیل باید از ترفندهای خانه تکانی سریع عید نوروز ۱۴۰۳ استفاده کنند. در حال حاضر، شستن قالی در کوچه و حیاط خانه‌ها و همچنین شستشوی البسه و لوازم خواب، به دلیل تغییر سبک زندگی و معماری خانه ها تقریبا از مد افتاده و افراد این کار را به خشکشویی یا قالیشویی‌ها می‌سپارند. این خود باعث خانه تکانی سریع در عید نوروز ۱۴۰۳ شده و سرعت خانه تکانی را برای شاغل‌ها، خانم‌های خانه دار و یا افراد مسن، سهولت می‌بخشد.

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، افراد شاغل در صورتیکه در خانه ماشین ظرفشویی دارند، می‌توانند ظرف‌هایی را که نیاز به شستشو داشته و یا قصد شستشوی آنها در عید نوروز ۱۴۰۳ را دارند را در ماشین ظرفشویی قرار دهند. همچنین با محلول های قوی که پاک کنندگی بالایی داشته و با گذاشتن توان کم می توان انواع لکه ها را از سطوح مختلف پاک کرد، سطوح را با اسکاچ شستشو کرد.

۱۸۶ نکته خانه تکانی عید قدم به قدم برای خانه دارها و شاغلین فرمول خانه تکانی سریع شما خانم شاغل

دستمال سفره ایکیا به دلیل بافت سه لایه و جنس مرغوب، پرز نداده و جذب بالایی در گرفتن آب و حتی روغن روی سطوح و ظروف دارد. شما می‌توانید از این دستمال‌ها برای خشک کردن سطوحی که با محلول تمیز شده و ظروف استفاده نمایید. با این روش شما در هنگام انجام خانه تکانی، کمتر مجبور به شستشوی دستمال می‌شوید.

دستمال سفره ایکیا بافت سلولزی تجدید پذیر داشته و دارای جنس و کیفیت مطلوبی هستند. این دستمال‌ها ضخامت مناسب داشته و در هنگام پاک کردن سطوح، میز و یا خشک کردن ظروف پز نمی‌دهند. همچنین این دستمال‌ها از نظر طرح و رنگ در طرح های بسیار متنوعی موجودند.

خرید لوازم خانه و آشپزخانه ایکیا

ایکیا بعنوان یکی از برندهایی که به خوش سلیقگی و تنوع شهرت دارد، انواع وسایل نظافت را تولید می‌کند که این لوازم برای خانه تکانی در عید نوروز ۱۴۰۳ می‌توانند برایتان بسیار کارآمد باشند. درصورتیکه قصد خرید وسایل شوینده و لوازم نظافت عید نوروز ۱۴۰۳ از وبسایت لوازم خانه و آشپزخانه راه‌راه مارکت را دارید، می‌توانید به قسمت فروشگاه مراجعه کرده و محصولات مورد نیازتان را از بین دسته بندی‌ها انتخاب نموده و خریداری نمایید.

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “کلیدی‌ ترین ترفند خانه تکانی در عید نوروز ۱۴۰۳” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب