چیدمان سفره هفت سین به سبک ایکیا در نوروز ۱۴۰۳

چیدمان سفره هفت سین به سبک ایکیا در نوروز ۱۴۰۳

هفت سین یکی از سنت‌های دیرینه و ناب ایرانیان باستان بشمار می رود که برای رفتن به پیشواز بهار چیده شده و نماد تولد دوباره و جوانه زدن زندگی ست؛ هر سین نمادِ فرهنگی اصیل، فلسفه‌ای ارزشمند و امیدی نویدبخش است. چیدمان سین‌های هفت سین در سده‌ها و ده‌ها، بارها دستخوش تغییر شده و منطبق با ارزش‌ها، تغییرات فرهنگی و نیاز به ظهور یک نماد تازه، به تعداد آن افزوده یا از آن کاسته شده است. در این مقاله از سری مقالات راه‌راه مارکت، برای ایجاد خلاقیت در سبک چیدمان سفره هفت سین نوروز ۱۴۰۳، با سلیقه‌های مختلف، انواع چیدمان ساده و شیک را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

انواع چیدمان سفره هفت سین؛ به سبک حس سبز زندگی

از وقتی به یاد داریم، سفره هفت سین را با چیدمان مختلف در خانه مادربزرگ‌ها با ترمه و لاله‌های کریستال رنگارنگ دیده‌ایم؛ با انتظار عیدی گرفتن با لباسهای نو، دور شیرینی های دستپخت مادربزرگ، نشسته ایم. شاید خیلی از ما با شنیدن سفره هفت سین، یاد گلدان های طبیعی یاسمن، لاله و شمعدانی که بخش جدایی ناپذیر هفت سین مادرهایمان بود، بیافتیم. بی شک خرید وسایل هفت سین نوروز ۱۴۰۳ و نوع چیدمان آنها نیز مانند گذشته، تا حد زیادی به سلیقه شخصی و فرهنگی که در ذهن ما شکل گرفته بستگی دارد. بی تردید، تفاوت در سلیقه در نوع چیدمان هفت سین، از معنا و فلسفه آن نمی‌کاهد. همچنین هدف از چیدمان این سفره آئینی در نوروز ۱۴۰۳ مانند نوروزهای گذشته، گردهم آوردن اعضای یا به تصویر کشیدن گوشه‌ای از طبیعت و شادابی زندگی‌ست تا بهار را به خانه‌های ما هدیه ببخشد.

نام دیگر عید نوروز سال ۱۴۰۳ چه حیوانی است

نماد سفره هفت سین؛ سفره هفت سین اصلی چیست؟

شاید تا حالا درباره انواع مراسم و اعیاد ایرانیان باستان بسیار شنیده باشید؛ می دانیم که در ایران باستان، هر ماه برای مناسبت های مختلف مانند کاشت، برداشت و یا آغاز فصل های مختلف، مانند یلدا، جشن هایی برپا می شده است. سنت چیدن سفره هفت سین نوروز ۱۴۰۳ ایرانی نیز مانند دیگر اعیاد، سرشار از معنا و مفهوم است که همگی آنها آمدن فصل بهار را نوید می دهند. سبزه در سفره هفت سین نماد تولد دوباره ی طبیعت است. سمنو نیز نماد برکت دانسته می‌شود. سکه که طبق بسیاری از روایات بعده‌ها وارد سین‌های هفت سین نوروز ۱۴۰۳ شده، نماد ثروت و سیر و سرکه و سیب نیز نمادهایی از سلامتی و طول عمر بشمار می‌روند. مدل سفره هفت سین نوروز ۱۴۰۳ جدا از سنت‌ها و آیین گذشته نیست اما با چیدمان سبکی نو، می‌توان تنوع جذابی در شیوه چیدمان بوجود آورد.

آهنگ عید نوروز ۱۴۰۳

ظروف پذیرایی ایکیا علاوه بر شکیل بودن، بسیار کاربردی هستند. مدل و رنگ ظروف پذیرایی و سرو ایکیا می توانند با چیدمان هفت سین نوروز ۱۴۰۳ و دکور شما بخوبی ست شوند. طراحی مدرن و ساده و شیک آنها نیز چشم نواز است. از طرفی انواع موادغذایی را می توان با این ظروف، سرو کرد. شما می توانید با توجه به نوع چیدمانی که در ذهن دارید، مدل متناسب با سبک موردنظرتان را انتخاب کنید.

خرید ظرف سرو ایکیا AROMATISK

ظرف پذیرایی ایکیا از سه کاسه کوچک به شکل اشک تهیه شده است که در قسمت انتهای آن به یکدیگر وصل هستند و در نقطه اتصال این سه کاسه، دسته‌ای وجود دارد که امکان در دست‌گرفتن این ظرف را برای ما فراهم می‌آورد.

ظرف سرو ایکیا AROMATISK

نکات مهم برای تزین سفره هفت سین

از مهم‌ترین فاکتورها در چیدمان سفره هفت سین نوروز ۱۴۰۳، همخوانی چیدمان با دکورخانه است؛ در واقع علاوه بر سلیقه، دکور خانه در انتخاب ظروف و آکسسواری که قراره در چیدمان به کار ببریم، باید مورد توجه قرار گیرد. هرچند بی‌شک دکوراسیون خانه شما از سلیقه‌تان نشأت گرفته است.   

برای خانه‌هایی با مبلمان و دکوراسیون لوکس، می‌توان از ظروف فلزی یا کریستال برای چیدمان سفره هفت سین نوروز ۱۴۰۳ استفاده کرد. همچنین می‌توانید لوازم پذیرایی از مهمان مانند ظروف میوه خوری، آجیل خوری و پیش دستی و سینی را با ظروفی که در چیدمان هفت سین نوروز ۱۴۰۳ از آنها استفاده می‌کنید، ست کنید؛ این ست کردن یک هارمونی چشم نواز را در خانه‌تان پدید می‌آورد که می‌تواند در ناخودآگاه‌تان یک رضایت خاطر درونی ایجاد کند؛ چه چیزی بالاتر از حس مثبتی که هر فردی می تواند به خودش هدیه بدهد.

ظروف دکوری طلایی رنگ ایکیا، از استیل ضدزنگ هستند و برای سلایق و دکوراسیونی که علاقه‌ای به دکورهای لوکس دارند، گزینه‌های مناسبی محسوب می‌شوند. ظرافت و دوام از ویژگی‌های منحصربفرد این ظروف هستند.

خرید کاسه سرو ایکیا VINDFLAKT

­­­­­‌­­‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انتخاب آلومینیوم برای ساخت این محصول سبب شده تا این کاسه بسیار سبک باشد تا به‌راحتی بتوانید آن را جابه‌جا کنید. کاسه سرو ایکیا به رنگ طلایی که توسط برند ایکیا به بازار عرضه شده است و ظاهری لوکس و منحصر به فرد به چیدمان میز شما می‌بخشد.

ظرف سرو ایکیا VINDFLAKT

افرادی که به دکوراسیون سنتی ایرانی علاقه مندند و در چیدمان خانه‌شان از وسایل تزئینی سنتی مانند گلیم، فرش طرح سنتی، تابلوهای منبت کاری و ظروف سفالین و یا رنگ‌هایی مانند فیروزه ای بهره برده‌اند، می‌توانند برای چیدمان سفره هفت سین نوروز ۱۴۰۳ از ظروف سرامیک یا سفالین آبی رنگ استفاده نمایند. ظروف شیشه‌ای با رنگ‌های مختلف نیز از زمان‌های دور در سفره هفت سین استفاده شده و انواع رنگ را علاوه بر نور به هفت سین بخشیده‌اند.

تقویم ۱۴۰۳

ظروف سرامیک سنگی آبی رنگ، تداعی گر همان رنگ فیروزه‌ای هستند که علاوه بر ساده و شیک بود، طرح و رنگ نوستالژیکی را تداعی می‌کنند. همچنین رنگ آبی رنگ، رنگ صلح و اعتماد است که این رنگ سرشار از صلح و آرامش در کنار تصاویر نوستالژیکی ظروف سفالین قدیمی، حس آرامش را القاء می کنند.

ممکن است شما بخواهید یک سفره هفت سین نوروز ۱۴۰۳ فلزی چیدمان کنید و یا از ظروف فلزی برای میز پذیرایی از مهمان، استفاده نمایید؛ این سبک، یک سبک ساده اما مدرن است که همراه خود همزمان ابهت و شکیل بودن را داشته و به فضا القا می کند. ظروف پذیرایی فلزی طلایی یا ظروف مدرن با رنگهای مختلف، بخصوص برای خانه هایی که بچه کوچک دارند، به دلیل دوام و نشکن بودن، می‌توانند گزینه مناسبی محسوب شوند. بنابراین رده سنی جوان‌تر که در خانه کودک دارند می‌توانند به جای خرید کریستال، گلدان، ظرف سرو یا ظروف پذیرایی فلزی خریداری کنند و نوروز ۱۴۰۳ را شیک و آسوده از نشکن بودن ظروف سپری کنند. همچنین اگر در خانه پت داشته باشید، ظروف پذیرایی فلزی که می‌توانند با سفره هفت سینی نوروز ۱۴۰۳ که چیده‌اید، هم رنگ و ست خریداری شوند، مناسب استفاده هستند.

استفاده از شمع های معطر و انواع جا شمعی در هفت سین

فلسفه استفاده از آیینه و شمع در سفره هفت سین نوروز ۱۴۰۳، نماد نور و روشنایی ست. آیینه نماد دریچه روشنی ست که به سال نو گشوده می شود؛ روشن کردن شمع در سفره هفت سین نوروز ۱۴۰۳، نور و روشنایی را در سال نو، نوید می‌دهد. همچنین شمع‌ها گرمی و صمیمیت را در جمع خانوادگی در لحظه تحویل سال، تداعی می‌کنند. با توجه به حسن سلیقه و خواست‌تان، می‌توانید برای سبک‌های مینیمال یا سنتی، از انواع شمع معطر و جاشمعی استفاده کنید.

خرید جاشمعی ایکیا STILLHET

جاشمعی ایکیا از جنس استیل است و به همین دلیل در حمام نیز قابل استفاده است. جاشمعی ایکیا STILLHET به رنگ نقره‌ای بوده که دارای براقیت ویژه‌ای می‌باشد. از ویژگی‌های این جاشمعی این است که با شمع یا به تنهایی قابل استفاده می‌باشد. 

جاشمعی ایکیا STILLHET

این شمع‌ها می‌توانند با توجه به ابعادی که برای سفره‌تان درنظر گرفته‌اید، کوچک باشند و یا می‌توانید از جاشمعی‌های فلزی پایه‌دار که امکان گذاشتن چند شمع در آنها وجود دارد استفاده کنید. شمع‌های معطر، در هنگام روشن شدن عطر خوبی به فضا می‌دهند و در رنگ‌های مختلف می‌توان از آنها استفاد کرد. همچنین می‌توان با چند شمع معطر در یک طیف رنگ و یا با رنگهای متضاد، چیدمان سفره هفت سین نوروز ۱۴۰۳ را انجام داد. رنگ‌های خنثی و گرم می‌توانند در کنار هم قرار بگیرند و هارمونی جذاب و چشم نوازی را ایجاد نمایند.

خرید شمع معطر ایکیا VINTERFINT

شمع داخل شمع معطر ایکیا VINTERFINT با استفاده از پارافین گیاهی تهیه شده است. از مزیت‌های استفاده پارافین گیاهی در شمع می‌توان به نکاتی مانند غیرسمی بودن، عطر و رایحه خوش، تمیزکردن راحت‌ جاشمعی و بدون دود سوختن شمع آن اشاره کرد.

شمع معطر ایکیا VINTERFINT

جاشمعی‌های پایه‌دار، به دلیل بلند بودن پایه و امکان استفاده از چند شمع بلند اما وجهه متفاوتی در کنار هفت سین‌های با سبک کلاسیک ایجاد می کنند و می‌توان از آنها در کنار ظروف با ابعاد بزرگتر استفاده کرد. بدیهی است که انتخاب نوع جاشمعی یا شمع به باقی آکسسواری که برای چیدمان تان انتخاب کرده اید، بستگی دارد.

جاشمعی‌های ایکیا مانند دیگر ظروف و آکسسوار این برند، از تنوع بالایی برخوردارند. شما می‌توانند متناسب با دکور مورد علاقه‌تان، از انواع جاشمعی معطر یا پایه‌دار در طرح‌های مدرن یا سنتی، انتخاب کرده و با قیمت مناسب از برند ایکیا خریداری نمایید.

خرید جاشمعی ایکیا FULLTALIG

جاشمعی ایکیا شامل یک پک 3 عددی شمعدان با ارتفاع‌های 10 سانتی‌متر، 15 سانتی‌متر و 20 سانتی‌متر است. این شمعدان منحصربه‌فرد با رنگ مشکی از جنس فلز با پوشش پودری اپوکسی و پلی‌استر رنگی است.

جاشمعی ایکیا FULLTALIG

چگونه سفره هفت سین ساده و کم خرج بچینیم؟

همیشه نیاز نیست برای چیدمان سفره هفت سین، آکسسوار گرانقیمت خریداری کرد. افراد خلاق با وسایل ساده و هزینه کم، عموما شیک ترین چیدمان را در هر مناسبتی انجام می دهند. پس می‌توان گفت که خلاقیت در چیدمان حرف اول را می‌زند. کافیست با کمی دقت، ظروف مختلف را کنار هم قرار داده و آنها را با هم ست کنیم. برای مثال، ظروف کریستال شیشه‌ای ساده با ظروف سرامیک سنگی رنگی قابل ست کردن هستند. ممکن است چند تا از این ظروف و آکسسوار در خانه موجود باشند و شما بخواهید برای ایجاد تنوع، یک یا چند تکه ظرف سرو، یک عدد گلدان یا شمع خریداری کنید.

سال ۱۴۰۳ چه رنگی است

در ادامه چند روش برای چیدمان سفره هفت سین نوروز ۱۴۰۳ با سبک ساده و کم خرج را پیشنهاد می دهیم:

  • از ظروف ساده استفاده کنید؛ برای مثال ظروف کریستالی یا فلزی مدرن با هر دکوراسیونی می‌توانند هارمونی پیدا کنند.
  • از گلدان‌های طبیعی استفاده کنید؛ اغلب خانمها یا آقایان با ذوق، درخانه هایشان گل و گیاه دارند. اگر این‌چنین نیست، گلدان‌های کوچک را می‌توان با هزینه کم تهیه کرد. گلدان‌های طبیعی در کنار سین‌های هفت سین نوروز ۱۴۰۳ که بسیاری از آنها ریشه گیاهی دارند، بخشی از بهار را در کنج اتاق نشیمن به نمایش می گذارند.

خرید گلدان دکوری ایکیا PADRAG

گلدان ایکیا زیبا که جنس آن شیشۀ شفاف است، در قسمت پایین به شکل یک کره گرد است و بالای آن مانند یک استوانه است که بتواند شاخه گل‌هایی که درون آن قرار می‌دهید را مرتب و ایستاده نگه دارد.

گلدان دکوری ایکیا PADRAG
  • فقط وسایلی را که ندارید خریداری کنید؛ می توان با خریدن یک جاشمعی، یک شکلات خوری یا گلدان و قرار دادن آنها در میان ظروفی که در خانه داریم، به چیدمان هفت سین تنوع ببخشیم. قطعا در این روش، با قیمت و هزینه پایین تر می توان یک سفره زیبا چید و به پیشواز بهار رفت.
  • از گیلاس‌ها، گلدان یا کاسه‌های سفالین، چینی، فلزی یا شیشه‌ای که در خانه دارید استفاده کنید؛ سعی کنید تا با استفاده از ترمه، پارچه‌های رنگی یا وسایل ساده مانند شمع‌های ریز، آنها را تزئیین کنید. می‌توانید از عکس‌های چیدمان دیگران که در فضای مجازی می‌بینید، برای یک چیدمان خلاقانه الهام بگیرید.
  • تلفین ظروف آماده و آکسسوار دست ساز؛ بسیاری از افراد خوش سلیقه بعضی از آکسسوار سفره هفت سین نوروز ۱۴۰۳ را خودشان درست می‌کنند. این به هنر، علاقه و توانایی افراد بستگی دارد و بی‌شک در این زمانه، داشتن زمان برای درست کردن آکسسوار خود مسئله مهمی محسوب می شود.

خرید گلدان شیشه ای ایکیا VASEN

جنس گلدان ایکیا شیشه شفاف است و به دیده شدن محتویات داخل آن کمک می‌کند. ارتفاع گلدان شیشه ای ایکیا ۲۰ سانتی‌متر است. برای تمیزکردن این گلدان کافی است گلدان شیشه ای ایکیا VASEN را با یک ‌پارچه مرطوب پاک کنید و توصیه می‌شود برای اطمینان از ماندگاری گلدان در شرایط مطلوب، فقط آن را با دست بشویید.

گلدان شیشه‌ای ایکیا VASEN

استفاده از رنگ سال در چیدمان سفره هفت سین نوروز ۱۴۰۳

هر سال پیش از شروع سال میلادی، یک طیف رنگ بعنوان رنگ سال مشخص می‌گردد؛ رنگ سال 2024 طیف رنگ کرم رنگ و هلویی ست. برای اینکه شما بتوانید یک سفره نوروز ۱۴۰۳ مد روز بچینید، می‌توانید از رنگ سال نیز استفاده نمایید. اما چطور از این رنگ که عموما کمیاب است در چیدمان استفاده کنیم؟ شما می‌توانید تنها با خرید و استفاده یک پارچه از جنس ساتن در این طیف رنگ، و یک یا دو المان، رنگ سال را به سفره هفت سین نوروز ۱۴۰۳ تان اضافه کنید. خوبی طیف رنگ هلویی، امکان ست شدن آن با انواع رنگ طلایی، کریستال و حتی فیروزه‌ای رنگ است. در واقع می‌توان از یک طیف رنگ خنثی و گرم در کنار هم استفاده کرد و یک سبک چیدمان چشم نواز را اجرا کرد.

خرید لوازم خانه و آشپزخانه ایکیا

محصولات برند ایکیا بعنوان یکی از برندهایی که به خوش سلیقگی شهرت دارد، تنوع بالایی در ظروف پذیرایی، ظروف سرو و ظروف دکوری دارد. همچنین به دلیل تنوع بالای این ظروف، می‌توان با خرید لوازم‌خانه و آشپزخانه ایکیا، از ظروف سرو تا آکسسوار به کار رفته در چیدمان نوروز ۱۴۰۳ را با هم بخوبی ست کرد. اگر قصد چیدمان سفره هفت سین به سبک ایکیا را دارید، می توانید از انواع ظروف ایکیا در قسمت فروشگاه سایت بازدید کنید و محصول مورد علاقه‌تان را انتخاب کرده و سفارش دهید. تحویل سفارش برای عزیزان ساکن در تهران در همان روز سفارش، ارسال و تحویل داده می‌شود. به سبک ایکیا، یک سفره هفت سین زیبا ولی کم خرج را چیدمان کنید و از نو شدن سال جدید در کنار آن لذت ببرید.

خواندنی‌های اخیر

  • ۱۰ ایده هدیه نوروز ۱۴۰۳ و سفارش آنلاین انواع کادو عید نوروز
    نوروز «روز جدید» به زبان فارسی که به‌عنوان عید نوروز ایرانی نیز شناخته می‌شود، یک جشن سنتی است که آغاز بهار و اولین روز تقویم ایرانی را گرامی می‌دارد. هدیه نوروز ۱۴۰۳، این جشن توسط مردم ایران، افغانستان، تاجیکستان و سایر کشورهایی با میراث ایرانی و آسیای مرکزی برگزار می‌شود. نوروز، زمانی برای جمع‌شدن خانواده‌ها […]
  • کلیدی‌ ترین ترفند خانه تکانی در عید نوروز ۱۴۰۳
    خانه تکانی عید نوروز ۱۴۰۳ یکی از سنت های دیرینه بشمار می‌رود که نه تنها در ایران، بلکه در کشورهای فارسی زبان اطراف مانند تاجیکستان و افغانستان، پیش از عید نوروز ۱۴۰۳ انجام می‌شود؛ چند روز پیش از شروع فصل بهار، افراد خانواده دور هم جمع می‌شدند و فرش‌ها را می‌تکاندند و گرد و خاک […]
  • چیدمان سفره هفت سین به سبک ایکیا در نوروز ۱۴۰۳
    هفت سین یکی از سنت‌های دیرینه و ناب ایرانیان باستان بشمار می رود که برای رفتن به پیشواز بهار چیده شده و نماد تولد دوباره و جوانه زدن زندگی ست؛ هر سین نمادِ فرهنگی اصیل، فلسفه‌ای ارزشمند و امیدی نویدبخش است. چیدمان سین‌های هفت سین در سده‌ها و ده‌ها، بارها دستخوش تغییر شده و منطبق […]
  • فنگ شویی سفره هفت سین، انرژی بیشتر در سال نو ۱۴۰۳
     سفره هفت‌سین از اصیل‌ترین رسوم باستانی ایرانیان است که نماد شروع سال جدید است. گستردن این سفره رسم دیرینه‌ای است که از عناصری چون سبزه، سیر، سمنو، سنجد، سرکه، سیب و سماق تشکیل شده است که هر کدام نماد خاصی هستند. در کنار عناصر اصلی سفره هفت‌سین، موارد دیگری هم قرار می‌گیرند که هم به […]
  • ۳ ایده ساده برای تزیین شمع سفره هفت سین ۱۴۰۳
    حال خوش اسفندماه، درست مثل صدای زنگ آخر در آخرین روز مدرسه، مثل قدم‌زدن در بازار شلوغ و پر سروصدای شب عید، همان قدر شیرین و دوست‌داشتنی است. اسفند که از راه می‌رسد ولوله‌ای در جان شهر می‌افتد و هرکس می‌خواهد به بهترین نحو ممکن، خودش را برای روبوسی با بهار آماده کند. سنت دیرینه […]

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “چیدمان سفره هفت سین به سبک ایکیا در نوروز ۱۴۰۳” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب