ایده جالب استفاده از شمع و جاشمعی در دکوراسیون خانه

ایده جالب استفاده از شمع و جاشمعی در دکوراسیون خانه

جاشمعی یک ظرف ضد حرارت است که برای نگهداری و نمایش ایمن شمع‌ها استفاده می‌شود. آنها معمولاً از جنس شیشه، فلز یا چدن ساخته می‌شوند. برخی ساده و کاملاً کاربردی هستند، در حالی که برخی دیگر از جاشمعی ها تزئینی هستند و برای زیباتر کردن ظاهر خانه استفاده می‌شوند. از جاشمعی و شمع‌ها در مراسم مذهبی و خاک‌سپاری نیز استفاده می‌شود.

انواع جاشمعی‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلف برای نگهداری شمع‌ها با اندازه‌های مختلف توسط شرکت ایکیا تولید می‌شوند. برخی از آنها شبیه لیوان‌های بلند هستند و برای محصور کردن کامل یک شمع بلند و پهن مانند شمع ستونی استفاده می‌شوند، در حالی که برخی دیگر به سادگی صفحاتی هستند که در زیر شمع قرار می‌گیرند تا از سطح زیرین آن محافظت کنند.

استفاده از شمعدان در دکوراسیون

تأثیرات استفاده از شمعدان

استفاده از انواع مختلف شمع و جاشمعی برای تزیین می‌تواند از نظر کاربردی و زیبایی قابل‌توجه باشد. در ادامه به چند کاربرد و تأثیر جاشمعی می‌پردازیم:

روشنایی محیط را فراهم می‌کند

جاشمعی‌ها می‌توانند درخششی ملایم و گرم در فضای اتاق ایجاد کنند. شما می‌توانید در هر زمان از شبانه روز، برای داشتن آرامشی بیشتر و حتی به هنگام مراقبه، از شمع معطر ایکیا VINTERFINT استفاده نمایید تا علاوه بر ایجاد محیطی روشن، محیطی خوشبو و معطر به خود هدیه بدهید.

چیدمان شمع روی میز تزیین خانه با گل و شمع

خرید اینترنتی شمع معطر ایکیا VINTERFINT

شمع معطر ایکیا VINTERFINT با استفاده از پارافین گیاهی تهیه شده است. از مزیت‌های استفاده پارافین گیاهی در شمع معطر ایکیا VINTERFINT می‌توان به نکاتی مانند غیرسمی بودن، عطر و رایحه خوش، تمیز کردن راحت‌ جاشمعی و بدون دود سوختن شمع آن اشاره کرد.

شمع معطر ایکیا VINTERFINT

دکوراسیون را بهبود می‌بخشد

جاشمعی‌ها در اشکال، اندازه‌ها و مواد مختلفی وجود دارند و می‌توانند برای تکمیل یا تضاد با دکوراسیون کلی اتاق استفاده شوند. آنها می‌توانند رنگ یا حس  زندگی را به یک فضا اضافه کنند یا به زیباتر شدن عناصر مختلف بیفزایند. به طور مثال استفاده از جاشمعی ایکیا FINSMAK به همراه یک شمع وارمر در کنار یک پات پوری، می‌تواند برای دکوراسیون هر خانه‌ای جذاب به نظر برسد.

جاشمعی رو کجا بزاریم تزیین شمعدان با مروارید روی میز

خرید اینترنتی جاشمعی ایکیا FINSMAK

جاشمعی ایکیا FINSMAK با طراحی زیبا و جنس شیشه‌ای آن، به‌ راحتی قابل‌ ست‌ شدن با سایر لوازم خانه است. شیشه شفاف جاشمعی ایکیا FINSMAK درخشش گرم شعله شمع را منعکس کرده و افزایش می‌دهد. شما می‌توانید انواع شمع‌های عطری و ساده خود را در جاشمعی ایکیا FINSMAK قرار دهید و لذت استفاده از آن را دوچندان نمایید.

 

جاشمعی ایکیا FINSMAK

ایجاد هوای مطبوع و معطر

سو سو زدن نور شمع بسته به موقعیت و مناسبت، می‌تواند حال و هوای آرام، رمانتیک یا هیجان انگیز ایجاد کند. شمع معطر شیشه‌ای ایکیا HEDERSAM نیز می‌توانند به ایجاد آرامش در فضای محیط کمک کنند، زیرا رایحه‌های مختلف می‌توانند احساسات مختلفی را برانگیزند.

مدل شمعدان روی میز ناهارخوری جاشمعی روی جاکفشی

خرید اینترنتی شمع معطر شیشه ای ایکیا HEDERSAM

شمع معطر شیشه ای ایکیا HEDERSAM گزینه‌ای عالی برای روشنایی و البته مطلوب نمودن رایحه پیرامون منزل یا محل کار شماست. شمع معطر شیشه ای ایکیا HEDERSAM در تمام مدت سوختن خود، همان رنگ زیبا و رایحه دلپذیر خود را حفظ می‌کنند.

شمع معطر شیشه ای ایکیا HEDERSAM

گزینه سازگار با محیط‌زیست

استفاده از جاشمعی با موم زنبورعسل یا شمع‌های سویا یک گزینه سازگار با محیط‌زیست است. این نوع شمع‌ها منابع تجدیدپذیر هستند و در هنگام سوختن مواد شیمیایی مضر تولید نمی‌کنند.

استفاده از شمع به همراه جاشمعی یا به صورت مجزا

استفاده از شمع با جاشمعی معمولاً به چند دلیل توصیه می‌شود:

ایمنی

استفاده از نگهدارنده شمع می‌تواند به جلوگیری از حوادث و محافظت از سطوح در برابر آسیب گرما کمک کند. جاشمعی‌ها همچنین می‌توانند محتوای موم ذوب شده در خود نگه‌دارند و از ریختن یا چکیدن موم بر روی اشیای دیگر جلوگیری کنند.

جذابیت و زیبایی

استفاده از جاشمعی می‌تواند ظاهر شمع را بهبود بخشد و به دکوراسیون کلی اتاق بیفزاید. انواع مختلفی از جاشمعی‌ها در مواد و سبک‌های مختلف در فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت موجود است که می‌تواند به تکمیل یا تضاد با دکوراسیون یک فضا کمک کند.

راحتی

استفاده از جاشمعی می‌تواند جابه‌جایی و قراردادن شمع را در میان سایر لوازم خانه آسان‌تر کند. برخی از جاشمعی‌ها دسته یا ویژگی‌های دیگری نیز دارند که حمل‌ونقل آن‌ها را آسان‌تر می‌کند. با این‌حال، ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که استفاده از شمع بدون نگهدارنده مناسب یا مطلوب‌تر باشد. به‌عنوان‌مثال، اگر از یک شمع ستونی استفاده می‌کنید که پایه صافی دارد، ممکن است قرار دادن آن به طور مستقیم روی یک سطح صاف پایدارتر و مطمئن‌تر باشد.

علاوه بر این، برخی از شمع‌ها برای استفاده بدون نگهدارنده طراحی شده‌اند، مانند شمع‌های چای روشن یا شمع‌های مخروطی که در یک شمعدان قرار می‌گیرند. در نهایت تصمیم به استفاده از شمع با جاشمعی یا بدون آن، بستگی به نوع شمع، تنظیمات و ترجیحات شخصی دارد. اما اگر شک دارید، استفاده از جاشمعی به طور کلی ایمن‌تر و از نظر زیبایی بصری دلپذیرتر است.

شمع روی میز پذیرایی

تبدیل پله های بی روح خانه به مکانی جذاب با شمع

شمع‌ها می‌توانند راهی عالی برای تغییر ظاهر و احساس راه‌پله خانه باشند و گرما و صمیمیت را به فضایی کسل‌کننده و بی‌روح بیفزایند. در اینجا چند نکته در مورد نحوه استفاده از شمع برای ایجاد فضایی جذاب و دنج در راه‌پله آورده شده است:

شمع‌های مناسب را انتخاب کنید

انتخاب شمع‌های مناسب کلید ایجاد جلوه دلخواه در راه‌پله شما است. اگر رویکرد ظریف‌تری را ترجیح می‌دهید، می‌توانید شمع معطر شیشه‌ای ایکیا ADLAD را برای افزودن عطر مطبوع به فضا انتخاب کنید یا حتی شمع‌های بدون عطر را انتخاب کنید. شمع‌ها را در اندازه‌ها، شکل‌ها و رنگ‌های مختلف انتخاب کنید تا یک فضای جذاب و آرامش‌بخش ایجاد کنید.

انواع شمعدان روی کنسول قیمت جاشمعی روی میز ناهارخوری

خرید اینترنتی شمع معطر شیشه ای ایکیا ADLAD

شمع معطر شیشه ای ایکیا ADLAD به‌گونه‌ای است که پس از تمام‌شدن آن می‌توانید با ریختن مجدد پارافین شمع جدیدی بسازید. ۵۰ درصد موم شمع معطر شیشه ای ایکیا ADLAD از متریال گیاهی است، بنابراین تجدیدپذیر می‌باشد.

شمع معطر شیشه ای ایکیا ADLAD

از جاشمعی‌ها استفاده کنید

جاشمعی‌ها راهی عالی برای افزودن سبک و ساختار به شمع شما هستند. جاشمعی را انتخاب کنید که مکمل سبک خانه و دکوراسیون راه‌پله شما باشد. می‌توانید از ترکیبی از جا شمعی‌ها در سبک‌ها و مواد مختلف مانند شیشه، فلز یا سرامیک برای افزایش جذابیت استفاده کنید.

گروه‌بندی شمع‌ها با هم

گروه‌بندی شمع‌ها در کنار همراهی مؤثر برای ایجاد یک فضای منسجم و جذاب است. می‌توانید شمع‌هایی با ارتفاع و اندازه‌های مختلف را در کنار هم قرار دهید تا ظاهری متنوع و جالب ایجاد کنید. همچنین می‌توانید ترکیبی از جاشمعی‌ها با ارتفاع‌های متفاوت را به همراه جاشمعی ایکیا FULLTALIG و برای به تصویر کشیدن بهتر شمع‌ها در کنار هم استفاده کنید.

تزیین میز خاطره با شمع تزیین با شمع وارمر

خرید اینترنتی جاشمعی ایکیا FULLTALIG

جاشمعی ایکیا FULLTALIG، شامل یک پک 3 عددی شمعدان، با ارتفاع‌های 10 سانتی‌متر، 15 سانتی‌متر و 20 سانتی‌متر است که این شمعدان منحصربه‌فرد با رنگ مشکی از جنس فلز با پوشش پودری اپوکسی و پلی‌استر رنگی است.

جاشمعی ایکیا FULLTALIG

بازی با نورپردازی

استفاده از شمع‌ها برای ایجاد جلوه‌های نورپردازی می‌تواند جذابیت بیشتری به راه‌پله شما ببخشد. می‌توانید شمع‌ها را در نقاط استراتژیک قرار دهید تا حوضچه‌هایی از نور و سایه ایجاد کنید، یا می‌توانید از گزینه‌های کم‌نور برای کنترل روشنایی شمع‌ها استفاده کنید.

ایمنی را در نظر داشته باشید

هنگام استفاده از شمع، مهم است که ایمنی را در نظر داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که شمع‌ها را در نگهدارنده‌های شمع و یا جاشمعی مطمئن قرار دهید و آنها را از مواد قابل اشتعال دور نگه دارید. همیشه قبل از خروج از خانه یا رفتن به رختخواب شمع‌ها را خاموش کنید.

نورپردازی گوشه دنج و تاریک خانه با شمع

راه‌های خلاقانه و لاکچری زیادی برای روشن‌کردن گوشه دنج و تاریک خانه با شمع وجود دارد. در ادامه چند ایده برای الهام بخشیدن به شما وجود دارد:

از فانوس‌های شمعی استفاده کنید

فانوس‌های شمعی روشی شیک و مؤثر برای روشن‌کردن گوشه‌های تاریک هستند. آنها در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف در بازار موجودند و می‌توانند روی زمین، میز یا قفسه قرار بگیرند. می‌توانید فانوس‌های ساخته شده از فلز، چوب یا شیشه را انتخاب کنید و آنها را با شمع‌های معطر یا بدون عطر ست کنید.

دیوار شمع بسازید

دیوار شمع راهی عالی برای افزودن گرما و نور به یک اتاق سرد و تاریک است. می‌توانید چندین شمع گیر دیواری روی دیوار قرار دهید و یک نقطه کانونی زیبا ایجاد کنید. از شمع‌هایی با اندازه‌ها و ارتفاع‌های مختلف برای ایجاد یک فضای بهتر استفاده کنید.

از شمع‌های شناور استفاده کنید

شمع‌های شناور راهی عالی برای اضافه‌کردن ظرافت است. آنها را می‌توان در یک ظرف کم‌عمق آب قرارداد و انعکاس زیبایی با آن‌ها ایجاد کرد. می‌توانید از شمع‌های شناور معطر یا بدون عطر استفاده کنید و برای دلنشین‌تر کردن فضا، مقداری پات پوری یا سنگ تزئینی به آب اضافه کنید.

از شمع‌ها در شیشه‌ها استفاده کنید

شمع‌های داخل شیشه راهی ساده و شیک برای روشنایی هستند. آنها در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف هستند و می‌توانید شیشه‌هایی را انتخاب کنید که مکمل چیدمان فضای خانه شما هستند. همیشه راه‌های خلاقانه و متنوع زیادی برای روشن‌کردن و زیبایی بخشیدن به فضا وجود دارد. با استفاده از فانوس‌های شمعی، شمع‌های شناور و یا استفاده از شمع‌های معطر در شیشه‌ها می‌توانید فضایی گرم، دلنشین و آرامش‌بخش ایجاد کنید.

کاربرد شمع در دیزاین خانه چیست

خرید اینترنتی شمع و جاشمعی ایکیا

در این مقاله سعی بر آن بود تا شما همراه گرامی را از مکان‌های درست و صحیح استفاده از انواع شمع و جاشمعی آگاه سازیم. امید است که در این راه، موفق بوده باشیم. حال چنانچه تمایل به تهیه و سفارش هر یک از محصولات برند معتبر ایکیا را دارید، می‌توانید به سادگی و با چند کلیک، سفارش خود را در فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت ثبت کنید و از مزایای سفارش خود، بهره ببرید.


نوشته‌های اخیر

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “ایده جالب استفاده از شمع و جاشمعی در دکوراسیون خانه” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب