طرز تهیه نان خانگی در ماهیتابه

طرز تهیه نان خانگی در ماهیتابه

نان خانگی

نان اصلی‌ترین مواد غذایی است که در ایران از زمان‌های قدیم استفاده می‌شده است و ارزش غذایی زیادی در سبد خوراکی‌های ما ایرانی‌ها دارد و آن را به‌عنوان یک ماده اصلی می‌توان حساب کرد. نان در مدل‌های گوناگونی در ایران درست می‌شود و از انواع نان‌های سنتی ایران می‌توان نان بربری و نان تافتون و نان سنگک و نان لواش و نان خانگی را نام برد که به‌راحتی می‌توان آنها را از نانوایی‌ها تهیه کرد و اما نان‌های حجیم و فانتزی که آنها را نیز می‌توان از مغازه‌های خاص مخصوص فروش این نان‌ها خریداری کرد. اما ممکن است برخی مواقع نان خانگی در منزل نداشته باشد و دسترسی به نانوایی نیز برای شما ممکن نباشد. در این صورت شما می‌توانید به‌راحتی و با یک سری مواد اولیه که در آشپزخانهٔ اکثر خانه‌ها وجود دارند به‌صورت نان خانگی تهیه کنید و آن را برای استفاده اعضا خانواده نیز در دسترس بگذارید.

طرز تهیه نان خانگی با خمیر مایه

طرز تهیه نان خانگی داغ در تابه بدون فر

تهیه و پخت نان خانگی داغ در تابه بدون فر یکی از آسان‌ترین راه‌های پخت نان خانگی در خانه هست معمولاً این نان‌های داغ را در مغازه‌های کبابی سرو می‌کنند که هم خیلی خوشمزه هست و هم راحت تهیه می‌شود و طرف‌داران خودش را نیز دارد.

همواره کیک خانگی از عصرانه های مورد علاقه افراد در تمام جهان و همه فرهنگ‌ها می‌باشد. شما می‌توانید به آسانی با در اختیار داشتن یک دستور پخت کیک خانگی، این عصرانه دلچسب را برای خود آماده کنید.

بیشتر بدانید: طرز تهیه کیک خانگی

در طرز تهیه پخت نان خانگی در تابه، بدون فر، انتخاب نوع تابه شما بسیار با اهمیت است. چرا که یک تابهٔ خوب باید، نچسب و ضخیم باشد تا مثل ساج نان، بتوان داخل آن نان را پخت. اگر تابه شما کیفیت خوبی ندارد با قلم‌ موی شیرینی‌ پزی ایکیا BAKGLAD کمی تابه را چرب کنید و وقتی گرم شد خمیر را در تابه بگذارید. با شروع حباب هاروی خمیر نشانه‌های پخت نان خانگی را می‌بینید که وقت پشت‌ورو کردن نان هست.

طرز تهیه نان خانگی فوری طرز تهیه نان فوری برای صبحانه طرز تهیه نان شیرین محلی طرز تهیه نان خانگی با آرد گندم

خرید اینترنتی قلم‌ موی شیرینی‌ پزی ایکیا BAKGLAD

با طراحی و تولید قلم موی شیرینی پزی ایکیا BAKGLAD توسط شرکت ایکیا، دیگر به‌راحتی می‌توانید آب و زعفران و یا تخم‌مرغ‌ها را به طور یکنواخت و یکدست روی غذاهای لذیذ و یا کیک و شیرینی‌ها در زمان پخت پخش کنید. یک تکیه‌گاه کوچک در قسمت زیرین قلم موی شیرینی پزی ایکیا BAKGLAD وجود دارد که هنگامی که به آن نیاز ندارید و در حال انجام کار دیگری هستید، می‌توانید این قسمت را به لبه سینی تکیه دهید تا مواد چسبیده به موهای فرچه روی کابینت شما نریزند.

قلم موی شیرینی پزی ایکیا BAKGLAD

مواد لازم تهیه نان خانگی در ماهیتابه

آرد گندم روغن مایع لیوان آب

آرد گندم: 2 – 1/2 پیمانه

روغن‌ مایع: ۲ قاشق غذاخوری

1 قاشق مرباخوری آب ولرم

مراحل آماده‌سازی نان خانگی در ماهیتابه

مرحله ۱

برای درست‌کردن نان خانگی در ماهیتابه بهتر آرد گندم کامل استفاده کنیم می‌توانید آرد را از نانوایی‌ها خریداری کنید تا به‌صرفه‌تر با شد. آرد گندم را با ۲ قاشق غذاخوری روغن‌ مایع درون ظرف غذا شیشه‌ای گرد ایکیا IKEA 365 مخلوط کنید.

مرحله ۲

در این مرحله، یک پیمانه آب ولرم را به‌آرامی اضافه کنید و هم‌زمان هم بزنید تا خمیر شروع به جمع‌شدن کند. اگر خمیر خشک شد، کمی خمیر را هم بزنید، تا آب خمیر در کل آن پخش شود و تا زمانی که خمیر شکل یک توپ چسبناک شود. خمیر را با لیسک ایکیا VINTERFINT بسته ۲ عددی خوب به هم بزنید. اگر خمیر خیلی خشک و حالت پولکی و جدا از هم داشت 1 تا 2 قاشق غذاخوری آب اضافه کنید.

مرحله ۳

برای پخت نان خانگی روی میز کار یا تخته آشپزخانه ایکیا FINFORDELA کمی آرد بپاشید و خمیر را روی میز یا تخته‌پهن کنید و کمی ورز دهید.

طرز تهیه نان در ماهیتابه طرز تهیه نان خانگی برای کودکان

خرید اینترنتی تخته آشپزخانه ایکیا FINFORDELA

سطح زیرین تخته آشپزخانه ایکیا FINFORDELA بسیار مقاوم بوده و در برابر چاقو نیز دوام زیادی دارد. بدین منظور نگران افتادن خط و خش و خراش ناشی از استفاده چاقو و کشیده شدن آن روی تخته آشپزخانه ایکیا FINFORDELA نباشید.

تخته آشپزخانه ایکیا FINFORDELA

مرحله ۴

خمیر را روی همان میز یا تخته آشپزخانه ایکیا FINFORDELA با یک‌پارچه مانند دستمال آشپزخانه ایکیا TORVFLY که دستمالی نخی و نازک است، بپوشانید و 10 دقیقه صبر کنید تا استراحت کند.

مرحله ۵

پارچه را بردارید و خمیر را به ضخامت نیم سانتیمتر با وردنه پهن کنید. اگر تمایل دارید می‌توانید روکش وردنه ایکیا VINTERFINT را روی وردنه بکشید، تا به‌این‌ترتیب، روی نان شما طرحی از قلب بیفتد. اینک با قلم‌موی شیرینی‌پزی ایکیا BAKGLAD قاشق مرباخوری روغن‌مایع را روی خمیر بمالید و خمیر را رول کنید.

خرید اینترنتی روکش وردنه ایکیا VINTERFINT

روکش وردنه ایکیا VINTERFINT از سیلیکون نرم و درجه یک تهیه شده است. طول آن ۲۵ سانتی‌متر و قطر آن ۷ سانتی‌متر است. این قالب مناسب وردنه‌هایی است که قطر آن در طول وردنه ثابت باشد.

روکش وردنه ایکیا VINTERFINT

مرحله ۶

رول خمیر را به 10 قسمت مساوی برش بزنید (مثل شیرینی رولت) و روی برش های خمیر یک پارچه پهن کنید و اجازه دهید تا خمیر برای 5 دقیقه استراحت کند.

مرحله ۷

ماهیتابه دوپارچه ایکیا KAVALKAD را که  تابه‌ای دسته‌دار و از تفلون ضخیم است و به‌سرعت نیز گرم می‌شود را مثل یک تابه چدنی را روی حرارت بگذارید تا گرم شود اگر تابه شما خیلی نازک هست مثل تابه‌های تفلونی قدیمی بهتراست که از یک شعله‌پخش‌کن استفاده کنید تا کف تابه زیاد داغ نشود.

مرحله ۸

خمیر را با کاردک خمیر ایکیا LATTBAKAD که کاردکی تیز و نرم است، به ده قسمت تقسیم کنید. حالا ۱۰ برش از رول خمیری که داریم، بدون این که ورز دهیم روی میز کار یا تخته آشپزخانه ایکیا FINFORDELA  که تخته ای دو رو و سبک است و به آسانی شسته می شود، آرد بپاشیده و با وردنه تا جایی که امکان دارد خمیر را با دست یا وردنه ایکیا باز کنید تا نازک شود.

خرید و قیمت کاردک خمیر فلزی

خرید اینترنتی کاردک خمیر ایکیا LATTBAKAD

کاردک خمیر ایکیا LATTBAKAD دارای تیغه‌ای عالی از جنس استیل ضدزنگ و دسته‌ای استوانه‌ای‌شکل از جنس چوب می‌باشد. طراحی استوانه‌ای‌ شکل دسته این کاردک خمیر، سبب می‌شود تا در هنگام کار با آن دستتان احساس خستگی نکند.

کاردک خمیر ایکیا LATTBAKAD

مرحله ۹

وقتی تابه ایکیا KAVALKAD که تابه‌ای تک‌دسته و خوش‌دست است، کاملاً گرم شد می‌توانید کف تابه را کمی روغن بریزید. البته اگر از تابه ایکیا KAVALKAD و یا از ماهیتابه دوپارچه ایکیا KAVALKAD استفاده می‌کنید، دیگر نیازی نیست تابه را چرب کنید. شما می‌توانید خمیر پهن شده را در تابه بگذارید تا حباب‌هایی روی نان ظاهر شود. بعد نان را پشت‌ورو کنید. دقت کنید در این مرحله، دربی روی تابه نگذارید.

مرحله ۱۰

در هنگام پخت نان بهتر است که هر نانی که پخته می‌شود، با دستمال آشپزخانه ایکیا TORVFLY بپوشانید تا زمانی که بقیه نان‌ها پخته می‌شود، نان شما، خشک نشود.

مرحله ۱۱

این نان داغ را می‌توانید گرم با غذا سرو کنید و یا نان پخته را فریز کنید و هر وقت که خواستید گرم کنید و نوش‌جان کنید.

قیمت ماهیتابه گرانیتی خارجی قیمت ماهیتابه چدن ایکیا قیمت ماهیتابه گرانیتی

خرید اینترنتی ماهیتابه دو پارچه ایکیا KAVALKAD

ماهیتابه دو پارچه ایکیا KAVALKAD ساخته شده از آلومینیوم است که گرما را به طور یکنواخت و کارآمد پخش می‌کند و تنظیم گرما را آسان‌تر می‌کند تا غذا نسوزد و نچسبد. همچنین دستگیره تابه با طراحی خوب، آشپزی را آسان می‌کند. جنس دسته ماهیتابه به‌گونه‌ای است که گرما را زیاد منتقل نمی‌کند، این امر به سرآشپز کمک می‌کند تا در صورت عدم دسترسی به دستگیره‌های پارچه‌ای، دستش نسوزد.

ماهیتابه دو پارچه ایکیا KAVALKAD

طرز تهیه نان خانگی شیرین در ماهیتابه

در این مطلب طرز تهیه نان خانگی را که شامل آرد و شکر و سیاه‌دانه و نمک و زردچوبه و آب ولرم و پودر خمیرمایه است را برایتان می‌نویسم تا آن را به‌راحتی در منزل درست کرده و برای زمان‌هایی که نان ندارید به‌آسانی و در زمانی کم در منزل نان درست کنید و برای صبحانه با پنیر و کره و مربا و یا برای شام با غذاهای مختلف آن را استفاده نمایید.

مواد لازم نان خانگی شیرین در ماهیتابه

آرد گندم پودر خمیرمایه شکر نمک Turmeric زردچوبه لیوان آب  سیاه‌ دانه
 آرد: ۳ لیوان پودر خمیرمایه: ۱ قاشق غذاخوری 

شکر: 5 قاشق غذاخوری

نمک: ۱ قاشق‌چایخوری  زردچوبه: ۱ قاشق لیوان آب: 1.4 آب سیاه‌ دانه

مراحل آماده سازی نان خانگی شیرین در ماهیتابه

مرحله ۱

ابتدا و برای شروع کار پختنان خانگی ۱ قاشق غذاخوری پودر خمیرمایه را داخل یک ظرف گود می‌ریزیم و به آنها شکر و ۱ قاشق‌ چایخوری نمک و نصف قاشق‌چایخوری زردچوبه و ۳ لیوان آرد الک شده اضافه می‌کنیم و مواد را خوب مخلوط می‌کنیم. یعنی همه مواد به‌جز آب و سیاه‌دانه را داخل ظرف غذا شیشه‌ای گرد ایکیا IKEA 365 که ظرفی جادار و شیشه‌ای است، می‌ریزیم و آنها را با هم مخلوط می‌کنیم.

طرز تهیه نان لواش فوری و خوشمزه به روش نانوایی در منزل طرز تهیه نان خانگی با آرد گندم با خمیر مایه

مرحله ۲

سپس برای پخت نان خانگی وسط مواد مخلوط شده مرحله قبل را گود می‌کنیم و یک و یک‌چهارم پیمانه آب را داخل قسمت گود شده می‌ریزیم و شروع به‌هم‌زدن مواد می‌کنیم و مواد را داخل قاطى می‌کنیم تا خمیر حاصل شود. اگر خمیر نان به‌دست‌آمده حالت خشک داشت باید یک مقدار بیشتر آب به آن اضافه کرد و اگر خمیر حالت چسبنده داشت می‌توان با ریختن مقدار بیشتری آرد چسبندگی خمیر را رفع کرد. پس به‌طورکلی باید خمیر حالتی داشته باشد که به دست نچسبد و کاملاً لطیف باشد.

مرحله ۳

سپس در ادامه کار روی خمیر تهیه شده در مرحله قبل را با حوله و یا با پارچه می‌پوشانیم. بهتر است از دستمال آشپزخانه ایکیا RINNIG استفاده کنید و روی آن را بپوشانید. سپس آن را داخل یک ظرف می‌گذاریم و به خمیر برای مدت یک ساعت داخل محیط اتاق استراحت می‌دهیم تا حجم مواد ما دوبرابر شود.

دستمال حوله ای آشپزخانه ایکیا قیمت دستمال آشپزخانه گلدار لیست خرید 50 مدل دستمال آشپزخانه باکفیت و ارزان

خرید اینترنتی دستمال آشپزخانه ایکیا RINNIG

هر کدام از دستمال آشپزخانه ایکیا RINNIG دارای حلقه برای آویزان کردن است. شما به راحتی می‌توانید این دستمال‌ها را از گیره‌های آشپزخانه آویزان کنید، این مزیت باعث استفاده‌ی راحت در هر نقطه از آشپزخانه شما می شود.

دستمال آشپزخانه ایکیا RINNIG

مرحله ۴

سپس در ادامه کار بعد از استراحت خمیر را با کاردک خمیر ایکیا LATTBAKAD به هشت چونه و به 8 قسمت مساوی تقسیم می‌کنیم و روی آنها را دوباره پوشانیده و به خمیرها برای مدت 20 دقیقه دیگر در محیط اتاق استراحت می‌دهیم تا حجم خمیر ما بیشتر شود. سپس خمیر را روی یک سطح صاف با وردنه که به آن آرد زده‌ایم به ضخامت خیلی کم و به قطر تقریبی 20 سانتی‌متر باز و پهن می‌کنیم و روی آن را مقداری سیاه‌ دانه می‌ریزیم و با کمک چنگال خمیر را سوراخ‌سوراخ می‌کنیم و روی آن طرح ایجاد می‌کنیم.

مرحله ۵

سپس ماهیتابه دوپارچه ایکیا KAVALKAD را روی شعله ملایم گاز می‌گذاریم تا خیلی داغ شود و یک چونه ی صاف شده را که وردنه روی آن کشیدیم و از خمیر نان تهیه شده را کف تابه می‌گذاریم و وقتی روی خمیر حباب ایجاد شد؛ یعنی کار پختن نان را درست انجام داده‌ایم و وقتی یک طرف نان پخت و طلایی شد آن را برمی‌گردانیم تا طرف دیگر نان نیز بپزد و آماده شود. بقیه خمیرها را نیز به این صورت می‌پزیم و روی آنها را با دستمال آشپزخانه ایکیا TORVFLY می‌پوشانیم تا خشک نشوند.

مرحله ۶

سپس وقتی نان آماده شد آن را همراه برای وعده‌غذایی صبحانه و یا برای شام همراه با غذاهای مختلف میل می‌کنیم. پخت نان و پراکنده شدن بوی نان در منزل، حس زندگی به ارمغان می‌آورد. زندگی‌تان پرخیروبرکت. نوش‌جانتان

خرید اینترنتی محصولات ایکیا برای تهیه نان خانگی

خوب است بدانیم که برای پخت هر غذا دسر و یا حتی انواع نان و شیرینی در ابتدا به ظروف و وسایل آشپزی باکیفیت و مرغوب نیاز داریم. ممکن است که از هر ظرفی برای پختن و سرو غذا، بشود استفاده کرد؛ اما داشتن ظروف استاندارد و زیبا جایگاه ویژه‌ای در آشپزخانهٔ  یک سرآشپز دارد. خوب است به این نکته توجه کنید که با خرید از ایکیا، ماهیتابه یا لیسک ایکیا و تخته آشپزخانه ایکیای شما سال‌ها کیفیت خودش را از دست نمی‌دهد و شما تا مدت‌ها نیاز به هزینه مجدد نخواهید داشت.

ظروف خوب و مناسب آشپزی، تأثیر بسزایی در طعم غذای شما دارد. پس چه چیزی بهتر از این که زحمت شما در آشپزی بخصوص در پخت نان خانگی با ظروف مرغوب ایکیا به بار بنشیند و لذت آن را دو چندان سازد.

همان‌طور که در مطالب فوق ذکر کردیم ما بر روی تمامی لوازم آشپزخانه موردنیاز شما لینک مستقیم برای خرید و آشنایی بیشتر با محصول را قرار داده‌ایم. شما به‌راحتی کلیک کنید و خود را از کیفیت خوب محصولات محروم نکنید و به‌راحتی خرید اینترنتی خود را انجام دهید. هر آشپزی لایق داشتن ظروف خوب است و فروشگاه اینترنتی راه‌راه مارکت به‌تمامی سؤال‌های شما در بخش نظرات و تماس تلفنی پاسخ می‌دهد. امیدواریم از تهیه نان خانگی خوشمزه خود دقایقی را در زمان نوش‌جان‌کردن غذای خود با همراهی عزیزانتان، لذت ببرید.

نوشته‌های اخیر

  • طرز تهیه سالاد ماکارونی
     سالاد ماکارونی یکی از غذاهای سرد و سالادهای پرطرف‌دار و مجلسی ایرانی است که بیشتر در مجالس و مهمانی‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. این سالاد همانند سالاد الویه به […]
  • طرز تهیه فلافل خانگی
    تهیه فلافل خانگی، فلافل یک غذای عربی است که طرف‌داران زیادی را به خود اختصاص داده است. فلافل یک غذای بین‌المللی نیز به‌حساب می‌رود. این غذا به چند […]
  • طرز تهیه نان خانگی در ماهیتابه
    نان خانگی نان اصلی‌ترین مواد غذایی است که در ایران از زمان‌های قدیم استفاده می‌شده است و ارزش غذایی زیادی در سبد خوراکی‌های ما ایرانی‌ها دارد و آن […]
  • طرز تهیه اسنک سفری
    اسنک‌ها لقمه‌های خوشمزه‌ای هستند که هم برای مصرف در منزل غذای مناسبی هستند و هم برای سفر غذای مناسبی محسوب می‌شود. اسنک سفری، غذایی است که زمان تهیه […]
  • معرفی 4 کیک خانگی ساده مناسب عصرانه
    کیک خانگی ساده یک نوع شیرینی است که برای قرن‌ها جزء اصلی جشن‌ها و مناسبت‌های خاص بوده است. از بافت لطیف و کرکی گرفته تا طعم شیرین و […]

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “طرز تهیه نان خانگی در ماهیتابه” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میزان رضایت از این مطلب

ورود | عضویت
فهرست مطالب